Stránka 1 z 2
Scoupe LS - motor spotřeba výkon
Napsal: 16 srp 2007, 12:14
od radioactive-one
Ahoj lidi,
tak po dlouhy dobe pokusu, omylu a zkouseni vseho mozneho, jsem se rozhodl, ze auto sverim do rukou cloveku, co se hrabe v hyundaich. Zakaznici jsou s nim pry spokojeni. Vcera se mi v tom stoural a proveril vsechno mozny. Ukazoval mi grafy z mereni:
Komprese na prvnim a druhym valci na 10 , treti a ctvrtej na 12. (poradi 1,3,4,2)
Striky podle grafu jsou ok.
potenciometr taky ok.
Lambdasonda prej taky ok.
Vaha vzduchu taky ok.
Jediny co objevil, jsou diry v zapalovani, cemuz jsem moc nerozumnel. Kabely pry promeril a jsou v normalu.
Jediny co mi rekl ze by to mohlo byt jsou svicky. Tomu se mi ale nechce verit, kdyz jsem tam pred casem koupil NGKcka, primo v manualu doporucovany a zadna zmena nenastala. No jim doporucovane svicky prijdou v patek, tak uvidiime. Me osobne se tomu verit nechce.
jinak me symptomy:
-spotreba kolem 15L na 100
-pri rychlem seslapnuti plynu auto jakoby zacuka, nez zrejme zjisti polohu pedalu, nebo si zreguluje vsechny mozny veci a pak jede. (da se rict, ze to sleduju tak u 3 poloh seslapnuti pedalu)
-pri pozvolnem seslapavani se toto nevyskytuje.
-z vyfuku jde citit hodne nespalene smesi
-při nastartovanem motoru a sundanem vicku na viku ventilu, pulzuje vzduch podle chodu motoru ven
Dokaze z tohohle vseho nekdo prijit na to, co to muze byt? Obrazky z mereni sem postnu pozdeji, musim rozchodit scanner
)
Napsal: 16 srp 2007, 13:00
od rbrodsky
Mám podobné symptomy na Ponym 1,5i. Akorát to ma normalní spotřebu a vyskyteje se mi to jen když je venku opravdu vedro a dusno.Meřil jsem všemožny čidla všechny dostupně konektory prostříkal.Všechno dobry..Nakonec mi před dvěma měsíci pomohlo vydělat a pročistit palivovy čerpadlo.Protože to blblo každej den.Jak jsem to namontoval zpět tak se to do mynuleho týdne neobjevilo.A včera to tu bylo zase. Auto zacukalo jakoby doscházel benzin tak jsem zastavil.Zdechlo to a rosvítilo se check engine.Počkal jsem minutu a chtěl jsem nastartovat ale motor točil a ani to neblaflo.Tak jsem to nechal stat 15 min a pak to normalně chytlo a jelo bez problémů.A kontrolka Check engine vždy před nastartováním svíti 5 sekund jak i vše prověří a zhasne.Chyby to žadny neukazovalo.Mám podezření že mám někde špatnou kostru protože když pustím blinkr tak palivový čerpadlo kolísá přesně podle spínaní, to sami jak rožnu nebo zapnu ventilátor.Měřil jsem dobíjení a je 14,1V i při všech spotřebičích.Ještě jsem někde četl že by to mohlo někde přisávat vzduch v palivový soustvě.Tak to taky zkusím projít. JInak už nevím.
Napsal: 16 srp 2007, 20:30
od Hujer
Ja bych skusil dat nove zapalovaci kabely,nebo vicko rozdelovace.Pak se kouknout jestli neni pricpany katalizator a skusit prohodit ridici jednotku motoru.
Napsal: 16 srp 2007, 21:26
od ivan
Já bych to viděl na špatný předstih a předvstřik
To znamená buď špatně nastavené rozvody
řídící jednotka není schopná při přechodu z nízských otáčkách motoru přestoupit do vyšších otáček motoru seřídit předstih zapalování a ani délku vstřiku je totálně mimo toleranci zážehu nebo je pryč (zusit dát jinou)
Další možnost řídící jednotka dostává nesmyslný údaj o horní úvrati,což způsobuje snímač otáček motoru (je ze předu na převodovce,moc důležitá věc)
Podává řídící jednotce informaci jak a který válec se nachází v jaké pozici na předstih (zážeh svíčky) a vstřiknutí paliva a vypnutí vstřikovací trysky
Nevidím tu nikde,že by jste toto proměřily
A pak rozdělovač klasický bezkontaktní s Hallovým senzorem(pouští zažehnutí jiskry)Taky změřit
:!:Popřípadě vyměnit za jiný to platí i pro ten snímač otáček
Jako víc v tom nehledej pokud toto bude sedět tak předstih a předvstřik funguje správně ve všech cyklech jsou čtyři ,tak je vše v pořádku,já si myslím,že problém je někde v tomhle
Pokud jak říkáš,že vše co jsi napsal skutečně tak
Tak tady jsou nejaky ty grafiky z mereni
Napsal: 17 srp 2007, 02:00
od radioactive-one
Re: Tak tady jsou nejaky ty grafiky z mereni
Napsal: 17 srp 2007, 21:09
od ivan
Nechal jsem Ti SZ-vu
Napsal: 17 srp 2007, 21:11
od ivan
Ups
já jen kluci není to,že bych to nechtěl říct,ale je to fakt záhada
Napsal: 17 srp 2007, 22:31
od radioactive-one
Tak kuciii . . dneska jsem byl menit svicky. Docela jsem koukal jak bejk, kdyz my pul roku stary NGKčka byly 2 pekne bily a 2 cerny jak svina. Novy svicky jsou "DENSO" a myslim, ze mi to vyresilo problem. Akcelerace se zvedla tak o 30 procent. Dokonce jsem na krizovatce zahrabal i na dvojku, coz jsem predtim mohl udelat tak mozna s kadettem
) A to musim rict, ze takhle se to neprojevilo ani kdyz jsem tam ty NGKcka daval novy.
Ted jeste musim pockat co to udela se spotrebou, a az se mi vypali benzin z vejfuku. Zkusim jeste pro jistotu udelat reset jednotky, at si to RJ nejak prebere.
Jinak vsechny udaje, co mi tu Ivanek poradil, byly pry provereny. Timto moc dekuju za rady Mr. Ivan
))
Jestli bude vsechno v cajku, tak mi tak za cas zbyva rozhodit hlavu a vycistit ventily. Bylo mi totiz divny, ze na dodacich z drivejska z autoservisu byly jeden datum vymeneny driky ventilu a jednou zas gufera, a nikde nebyla znamka o tesneni hlavy. Tzn menili to bez sundani hlavy. Jen kdyby to nekoho zajimalo, dela se to pri Horni uvrati a pripadne se necim pres otvor svicky ventily pridrzi, aby nespadly do valce.
Jinak ma to vubec cenu lamat si hlavu s tim vycistenim, kdyz mam vyse zobrazenou kompresi?
Presny typ svicek od Densa jeste upresnim, at vite taky jaky tam cpat. Staly kolem 500,- sada.
Napsal: 18 srp 2007, 00:34
od shotik
prosim ten typk svicek ze bych za to vymenil taky:) mam tam nejaky brisky br5ek nebo jak to je
Napsal: 18 srp 2007, 00:42
od radioactive-one
krabicku mam v aute v naradi . . dneska se jdu hrabat jeste v malickostech na aute a kompletne procistit sani vzduchu a juknout na filtr. Vecer to sem hnedka hodim.
Jinak servisman rikal, ze se ty svicky nejak rozdelujou . . tusim na 5, 6 a 7čky. V manualu jsou na Scoupe LS psany 5ky a na turboverzi 6ky. Jako laik nevim jakej je v tom rozdil, ale asi ze 6 zapalujou lip v nehostinym prostredi . . Ty NGK co jsem mel, byly taky 5ky. Tyhle densa jsou 6ky. Je mozny, ze v tom hraje roli vejfuk. Ja tam nemam katik, ale jen stredni pruchodnej dil a zadni koncovej taky pruchodnej se sportovni koncovkou. Takze je mozny, ze ty 5ky nestacej, protoze motor nema potrebnej protitlak.
Dava to nejakou logiku?
Napsal: 18 srp 2007, 08:33
od shotik
hehe tak to mozna bude i u me:) zadek pruchozi layting a stred mam vykuchanej kat a ted tam budu dneska davat rezonator misto katu
asi ty sestky budou good. tak dej vecer info a cenu kolik i za to dal . objednam to samy asi
Napsal: 19 srp 2007, 02:06
od radioactive-one
Tak jsou to:
DENSO K16PR-U11 3130 a je tam jeste D21 . To vsechno bylo na ty krabicce napsany
) a staly cca 475,-
Nasel jsem i LINK:
http://www.automotocheb.cz/?p=productsM ... 8bfbaad7b5
Napsal: 19 srp 2007, 03:08
od shotik
tak to samy\ mam ja a me rekli ze to je na normos verzi a ne na turbo
)))
Napsal: 19 srp 2007, 14:41
od radioactive-one
hh, tak teda nevim . . kazdopadne je to rozdil. Alespon u me .o)
Jeste co to udela s tou spotrebou
Napsal: 19 srp 2007, 17:47
od shotik
ja dal ten rezonator a tyhle svice a prijde mi ze auto jede taky lip . hlavne mu uz nedela takovej rpoblem vylezt nad 120 za chvulinku