Stránka 1 z 1

všetko je aj neni OK

Napsal: 30 srp 2007, 08:32
od durkes
Zdravím všetkých majiteľov Sonát a zároveň prosím o pomoc

Mám Sonátu R.V. 2002 2,0 .

Problém je v tom, že v poslednom čase som neni spokojný s chodom a výkonom motora.

1, Ráno po naštartovani otáčky cca 2000 pomaly klesnú 1200 tam sa to trochu zadrhne a stúpnu na 1700 potom klesnú na 1200 to sa zopakuje asi 3 až 4 krát potom sa už ustália.
2, Ak chcem odísť s autom hneď po studenom štarte aj scitom auto sa zadrhne ako stará Škoda.Potom už OK
3,Jazda hore kopcom pod ustáleným plynom výkon jemne kolíše.(ako keby niekto za mňa jemne pridával a uberal)
4,Znížený výkon motora v nízkych otáčkach (pod 2500 sa mu nechce, pri 50 Km/h v obci len za 3)

Čo všeko som už urobil pre nápravu:

1,Diagnostika neautorizovaná - chyby 0
2,Výmena oleja a filtrov všetkých olej, vzduchový aj palivový
3,Výmena sviečok NGK podľa predpisu
4,Diagnostika značková Hyundai chyby 0, všetky snímače OK, pre servis auto ok.

Ak by by mi niekto vedel poradiť vopred ďakujem D.R.K.

Napsal: 31 srp 2007, 12:57
od Lukino
Možná blbá otázka, ale na jaký jezdíš benzín? Jen tak zkusmo bych natankoval 98 zda se to bude chovat stejně.

Napsal: 01 zář 2007, 12:06
od durkes
Zatiaľ som jazdil len na 95 natur ,ale len začkové benzinky, skúsim aj to to.
Tento môj problém by sa dal prirovnať aj k vadnej akceleračnej pumpičke na karb. motoroch, ale to neni už náš prípad preto som zatiaľ v koncoch.
Ešte som sa chcel opýtať či nemá niekto k dispozícií aj diagnostiku na tento typ auta , aby človek nemusel stále do servisu tobôž keď mi nevedia pomôcť. D.R.K.

Napsal: 01 zář 2007, 22:46
od ivan
durkes píše:Zatiaľ som jazdil len na 95 natur ,ale len začkové benzinky, skúsim aj to to.
Tento môj problém by sa dal prirovnať aj k vadnej akceleračnej pumpičke na karb. motoroch, ale to neni už náš prípad preto som zatiaľ v koncoch.
Ešte som sa chcel opýtať či nemá niekto k dispozícií aj diagnostiku na tento typ auta , aby človek nemusel stále do servisu tobôž keď mi nevedia pomôcť. D.R.K.
Nevím co máš přesně za model,protože rok 2002 je zrovna zlomový a jaký tam máš typ motoru to fakt netuším,ale je zjevné,že máš problém s volnoběhem,Tvůj volnoběh je příliš vysoký :!: většinou je volnoběh na 750 otáček za minutu až 900 otáček za minutu.
Při startu se zvýší volnoběh zhruba na 1300 až 1500 ot/m a po zvolnona začne klesat na svůj normál. Hledal bych to buď ve volnoběžným ventilu( takový zlatý váleček) a nebo ve servomotoru volnoběhu je součástí škrtící klapky.
Nejdříve bych to zkusil vyčistit ,pak udělat restart řídící jednotky ,to znamená odpojit autobaterii po dobu alespoň 30 minut ať se úplně vybije,potom ji opět připoj,ale nic nezapínej všechny spotřebiče nech vypnuté(jako světla a rádio a takový ty blbinky)
Normálně to nastartuj bez plynu musí chytit sama,pokud chcípne ,tak se nic neděje ,tak opět startuj ,bude chvíly handrkovat ( to handrkování znamená nestabilní chod motoru,poznáš kdy řídící jednotka dotoho zasáhne ,kdysi bude nastavovat volnoběh s předstihem až do klidného chodu motoru,pak je jasné,že vše funguje jak má :wink: ),ale až se ustálí nech ho běžet 10 minut na volnoběh ,nešlapat na plyn :!: Po 10 minutách zhasni motor a tak 2 minutky počkej a nastartuj znovu změna by se měla projevit okamžitě(Pokud máš opravdu vše vpořádku :!: )
Zkus tohle a dej vědět jak se to chová ,potom uvidíme co dál :wink:

Napsal: 02 zář 2007, 09:31
od durkes
Model by to mal byť Sonata IV 2002-2005, motor 2,0 16 V. Robil som aj čistenie škrtiacej klapky a snímača prietoku vzduchu podľa rád zo servisu,ale o nejakom reštarte riad. jednotky mi nepovedali nič. :(
Ak by si mi mohol bližšie špecifikovať kde je ten zlatý valček(snímač volnobehu) a ako na to stým motorom klapky bol by som rád, predsa sú to relatívne nové a drahé veci. :!:
Rozmýšlal som či to nemôže spôsobovať aj palivové čerpadlo, alebo vadný snímač teplot, ale na prístrojovke ukazuje OK, a vody je dosť.
Vopred dík. D.R.K.