Stránka 1 z 2
Vynechává plyn!!!!
Napsal: 03 zář 2007, 10:54
od mikad
Nazdárek pánové,jsem relativně čerstvým majitelem Lantry 93 rok, 1,6 84 kw, 16 V DOHC...a mám problém,snad poradíte...při přidávání plynu mi kolikrát vyletí jen otáčky nahoru a auto nezabere,za jízdy samozřejmě...kdo mi z vás prosím poradí,co by nebo čím by to mohlo být? A nejlevnější řešení pokud možno.
Díky předem chlapáci...
Napsal: 03 zář 2007, 11:52
od Vláďa
Neprokluzuje Ti náhodou spojka? Na místě za chodu motoru zabrzdi, zařaď 4, přidej plyn a prudce pust spojku. Pokud motor poběží dál, máš kaput spojku.
Napsal: 03 zář 2007, 12:40
od Vita
Presne tak mas v loji,nebo zaolejovanou spojku ...
Ale to by jsi citil ......
Napsal: 03 zář 2007, 13:10
od mikad
Kluci tak to chcíplo,hned jak jsem ji pustil...tak nevím čím by to mohlo být? Nemůže to být třeba filtr vzduchový,palivový že to nesaje co má? Nejsem žáden expert,jen co jsem zaslechl,že by to mohlo dělat..ale může to být kravina...
Napsal: 03 zář 2007, 13:22
od Bruno
Co takhle zlozvyk nechávat nohu na spojce. Může mít malou vůli a zabírat těsně na konci a pak stačí jen dotyk pedálu a klouže to.
Napsal: 03 zář 2007, 14:34
od mikad
To ne,zkoušel jsem to i s nohou vedle pro jistotu,prostě na to šlápnu a nic..no nic,občas zabere,někdy ne,jen vyletí otáčky...
Napsal: 03 zář 2007, 14:58
od Bruno
Nechci polemizovat ale: ty prostě jedeš, auto v pohybu, přidáš plyn a auto nezrychlí pouze vyletí otáčky??? Na jedničku se rozjíždíš normálně???Zkoušels to na dvojku, či trojku s větším plynem, tam by se poznalo jestli spojka klouže. Máš dostatek spojkové kapaliny, nemáš to zavzdušněné /spojkový systém/. Popiš detailně jak se to projevuje, ta závada. Přece není možné aby ti jednou spojka zabírala a rozjela auto a v zápětí při přeřazování nebo při pouhém přidání plynu, začala prokluzovat. Je to nějaký divný. Pokus se to lépe popsat!!!!
Teď mě napadlo jestli nepopisuješ tzv. díru v plynu tedy např. za jízdy přidáš a auto nejde do otáček a dusí se????Někdy jo a někdy ne.Pak to může být cokoliv od svíček, přes kabely,filtry, až k čidlům např. Tommasovo čidlo /snímač otáček kliky/
Napsal: 03 zář 2007, 15:17
od mikad
..při rozjíždění je vše v pořádku,pomalu přidávám plyn a šlape to,zabírá tam problém není ...jen při jízdě,sešlápnu plyn a prokouzne to,musím přidávat pomalounku aby to zabralo,když chci na to šlápnout více,při jízdě do kopce například nebo zrychlit,vyletí otáčky nahoru bez toho aby auto akcelerovalo..nevím jak to přesně popsat nebo přirovnat k čemu,tak jako by pedál chytal jen v určité poloze,nejde nic cítit,nesmrdí,jen to prostě neakceleruje...nic jsem s tím ještě nedělal,jen vymenil olej s filtrem,výfuk novej..možná to tak dělá u Hyundaie nevím,ale nezdá se mi to...co ty filtry,vzduch,palivo,může to mít vliv,že to nemá výkon?
Napsal: 03 zář 2007, 15:23
od mikad
...no,myslím že bude lepší to dát asi do servisu,ať to proklepnou..a uvidí co s tím...nemá někdo tip na dobrej a nezlodějskej servis v okolí F-M?Nebo nějakého machra co na to mrkne?
Napsal: 03 zář 2007, 15:40
od Bruno
Mě pořád není jasné, jak nejede. Neakcelerovat chápu jako, že to nechce jít do otáček tzn. auto nechce přidat na rychlosti. To je pak problém jiný a ne spojka. Pokud přidáš plyn do kopce a auto nezrychluje / nebo naopak zpomaluje/ a přitom motor zvyšuje otáčky, tak ti prokluzuje spojka.Myslím si, že to bude spíš to prvé, že ti auto nejde do otáček při zatížení /při přidání plynu minimální reakce motoru/ a motor se spíše "dusí" nemá výkon, pak to může být cokoliv. Každý mechanik i garážista ti dokáže říct jestli jde o spojku a nebo o problémy s výkonem motoru.
Měl jsem kdysi podobný problém u Tipa.Rozjíždění šlo dvojka taky, ale od trojky výš, při prudkém přídání plynu, začala spojka prokluzovat jakobys přidržoval pedál nohou/ prostě dlouhá spojka, někdo si tak pomáhá při brzském přeřazení na trojku a nízkých otáčkách, tak přidrží spojku déle a nechá to rozběhnout/ akorát hobluje spojku. U mě to byl opotřebený spojkový talíř, někdo přede mnou ho ohudlal. Takže výměna. Jestli to máš obdobné, ty příznaky, tak tě čeká min. výměna spojkového talíře. Zkus to cvičně rozjet z místa na trojku / na rovině/ z větším plynem a déle přidrž spojku a uvidíš jestli to rozjedeš.Pokud je spojka dobrá tak to rozjedeš a pokud je chycená tak to bude trvat dlouho ten rozjezd a pak si jakoby spojka sedne/sepne/ ale při dostatečně vysokách otáčkách při tomto rozjíždění ti zcela určitě spojka nesepne a talíř se bude pálit /smrdět/, pak máš jistotu, že je ho potřeba vyměnit. Dá se to simulovat i pomocí ruční brzdy. Bacha ale, ať zbytečně nespálíš dobrou spojku, chce to trochu citu.
Napsal: 25 zář 2007, 14:46
od mikad
Tak jsem s tím byl u odborníka...dignostika...údajně to prokluzování dělá jedna ze spojkových lamel..akorát nevím,zda jde vyměnit ta lamela samotná nebo se musí měnit celá spojka? A to by potom byla asi pálka..může to být tenhle problém?
Napsal: 25 zář 2007, 15:59
od Joker
jasně, vždyť kluci už dřív psali, že to bude asi spojka. Myslím si, že by měla jít vyměnit jen tak lamela.........Co jsi tam vlastně nalil za olej?? U motorek se stává často, že po výměně oleje začne klouzat spojka. Potom se dá jinej olej a je to zase ok.....
Napsal: 25 zář 2007, 16:05
od Bruno
Jenže motorky mají mokrou spojku, tedy má na ní vliv olej. Auta mají suchou spojku, takže převodový nemá vliv na spojku a na její klouzání.
P.S. to co jsem v předchozím příspěvku blbě nazval talíř, tak jsem měl na mysli spojkovou lamelu .Talíř je něco jiného / je tam přítlačný talíř , který vlasně spíná a rozepíná spojku/. Běžně se spojkové lamely dali měnit ale někdy mechanik trvá na výměně celé spojky. Vždyť se podívej jestli se v ND nabízí spojková lamela samotná a nebo v nějakém kompletu.
Napsal: 25 zář 2007, 16:52
od mikad
Kolik to tak asi stojí? V servise jak jsem měnil filtr mi tam pleskli Cinol benzín,nafťák polosyntetiku,byl tam i dřív..
Napsal: 26 zář 2007, 23:03
od djfuzzy
mikad píše:Kolik to tak asi stojí? V servise jak jsem měnil filtr mi tam pleskli Cinol benzín,nafťák polosyntetiku,byl tam i dřív..
chci se zeptat. kde si s tim byl na diagnostice a na kolik to vyslo? dik