Stránka 1 z 4

** ANTIkor ANTIochrana, alebo ako prísť o nervy **

Napsal: 05 zář 2007, 20:06
od Andy4
Aké máte info od predajcov ohľadom pozinkovania karosérie, resp. nejakej jej antikoróznej ochrane?

Hlasujete prosím, prípadne ak máte nejaký materiál od predajcu (importéra) kde sa spomína zinkovanie karosérie, prosím Vás a jeho zaslanie na moju E-mail adresu andy4@post.sk

Ďakujem

EDIT- zmena názvu vlákna, ACCENT nie je pozinkovaný.

Napsal: 05 zář 2007, 20:42
od vipe
Dám ti něco přečíst ju. :wink:

TADY

Napsal: 05 zář 2007, 20:48
od Andy4
vipe píše:Dám ti něco přečíst ju. :wink:

TADY
Ďakujem

Mám však otázku, či po odretí laku prsteňom na ruke môže dané miesto (pred tým ponorené do zinko-fosvátovej zmesy) začať hrdzanieť .. ?

Napsal: 05 zář 2007, 21:53
od Mexican
Andy4 píše:
vipe píše:Dám ti něco přečíst ju. :wink:

TADY
Ďakujem

Mám však otázku, či po odretí laku prsteňom na ruke môže dané miesto (pred tým ponorené do zinko-fosvátovej zmesy) začať hrdzanieť .. ?
karoseria pozinkovana nie je. Aj ked mi predajca tvrdil ze je a na moju otazku preco potom nedavaju 10-12 rokov zaruku na prehrzdavenie mi odpovedal ze auat v korei odchazdaju skor - kvoli podnebiu.. teda vedel som ze keca a dalej som to neriesil.. kedze auto neplanujem mat viac ako 6 rokov, neriesim to

nova i30 uz pozink ma, davaju na nu zaruku 10 rokov, Accnet je vsak len ponoreny do akejsi brecky, plechy nie su uúravene galvanizaciou

Napsal: 05 zář 2007, 21:58
od vipe
No dyk to tam píšou že je ponořena do zinko-fosfátové lázně. :wink:

Napsal: 05 zář 2007, 22:09
od Andy4
Mexican píše: karoseria pozinkovana nie je. Aj ked mi predajca tvrdil ze je a na moju otazku preco potom nedavaju 10-12 rokov zaruku na prehrzdavenie mi odpovedal ze auat v korei odchazdaju skor - kvoli podnebiu.. teda vedel som ze keca a dalej som to neriesil.. kedze auto neplanujem mat viac ako 6 rokov, neriesim to

nova i30 uz pozink ma, davaju na nu zaruku 10 rokov, Accnet je vsak len ponoreny do akejsi brecky, plechy nie su uúravene galvanizaciou
Ale mne začal Accent hrdzavieť po mesiaci od kúpy. :evil: nechcem vedieť, ako by vyzeral ak by mi ho niekto obišiel kľúčom

Napsal: 06 zář 2007, 00:26
od Hardcam
Ja mel Lantru 99ku parkrat odrenou klicek a rez nic...

Andy: pokud je to mozny, tak odstran obrazek z podpisu nebo ho rapidne zmensi. Od toho jsou avatary. Diky.

Napsal: 15 lis 2007, 20:55
od CASIO
To je šalamounská odpověď.
Co to vlastně znamená 6 let záruka na prorezavění ?
Znamená to na díru "skrz - naskrz", nebo i na náznak povrchové koroze ?
Kdo to ví ?

Napsal: 15 lis 2007, 21:00
od Andy4
CASIO píše:To je šalamounská odpověď.
Co to vlastně znamená 6 let záruka na prorezavění ?
To Znamená : Diera ktorou prestrčíš prst.... ak ti niekto poruší lak, je to mechanické poškodenie na ktoré sa záruka nevzťahuje. Ale práve kôli tomu mech. poškodeniu sa ten plech zinkuje, či nie??

Teda z toho plynie, že plech asi nieje zinkovaný ... kufrové dvere určite NIE !!

Napsal: 20 led 2008, 19:56
od Andy4
Takže:

Dnes som vystriekal auto wapkou na pumpe a ostal som veľmi zarazený !

Pod lakom na kufrových dverách som narátal zo 5 bubliniek :evil: :evil: WTF ?? Lak v tých miestach nieje vôbec porušený, nech mi už nikto netvrdí že to hrdzavie vďaka mechanickému poškodeniu. Auto umývam iba ručne od nova. Tí čo máte Accenty '06 skúste sa na to pozrieť.

Napsal: 20 led 2008, 20:17
od tom
Andy4 píše:Takže:

Dnes som vystriekal auto wapkou na pumpe a ostal som veľmi zarazený !

Pod lakom na kufrových dverách som narátal zo 5 bubliniek :evil: :evil: WTF ?? Lak v tých miestach nieje vôbec porušený, nech mi už nikto netvrdí že to hrdzavie vďaka mechanickému poškodeniu. Auto umývam iba ručne od nova. Tí čo máte Accenty '06 skúste sa na to pozrieť.
Dodej nějaké foto...

Napsal: 20 led 2008, 20:23
od black_sheep
no ty koki to by me taky zajimalo... proc ted posledni dobou zjistuju ze ty hyundaie zase takovy zazrak nejsou a dost casto se objevi spatnej kousek? co ja vim tak to vyrabej jen v koreii ty auta co jdou k nam, nebo se mylim a dalo by se rozumne najit duvod proc nejaky 15let stary hyundai slape jak hodinky celou dobu a nekomu se to beznadejne sere a hnije...

Napsal: 20 led 2008, 20:31
od tom
black_sheep píše:no ty koki to by me taky zajimalo... proc ted posledni dobou zjistuju ze ty hyundaie zase takovy zazrak nejsou a dost casto se objevi spatnej kousek? co ja vim tak to vyrabej jen v koreii ty auta co jdou k nam, nebo se mylim a dalo by se rozumne najit duvod proc nejaky 15let stary hyundai slape jak hodinky celou dobu a nekomu se to beznadejne sere a hnije...
Accent je z Turecka, základní komponenty jako motor, převodovka a další jsou z Koree...

Napsal: 20 led 2008, 20:36
od Pitbul
Hyundai nerobí pozinkovane plechy. Začina až teraz od Ičiek.
Mechanicke poškodenie sa prejavý viditelne hrdzou. Bublina znamena že koroduje pod lakom ktorý nieje poškodený a to je na reklamaciu.
Najlepšiu ochranu s Hyundaiu ma Atos. Tie som ešte nevidel s koroziou.
Mal som dovezeho nemecka a ked som ho pred rokom predaval nič na ňom nebolo. Teraz mám rok moveho tak uvidíme. Sonatu IV mám 3 roky a tiež nič.

Pozinek karoserie

Napsal: 23 led 2008, 09:33
od cml
Když si přečtete toto, tak asi bude hned jasno :roll:
Je to popis postupu lakování v továrně Hyundai
Jinak se o galvanické úpravy tak "trochu" zajímám, a musím říct, že rozdíl mezi povrchovou ochranou pomocí zinku a zinkofosfátu je co do korozní odolnosti minimální.
Zinek se pro tyto účely nanáší ve vrstvě zhruba 5-8 mikronů (5-8 tisícin mm) a jeho nevíhoda je špatné přilnavost laků, proto po nanesení zinku je celý povrch pasivován (zoxidován) aby se vytvořili oxidy zinku, které jsou porovité a barva k nim lépe přilne.
Zinkofosfát se používá na čisté ocelové plechy, vytvoří dobře smáčivou porézní plochu do které se velmi dobře zakotví barva. Vrstva z-p se používá okolo 12-20 mikronů.

In the Paint Shop, each vehicle body is thoroughly cleaned and a zinc-phosphate coating is applied. This coating allows the water-based electrocoat to adhere to the car body. The body is submerged in a cathode dip bath to provide corrosion resistance, and then rotated 360 degrees through each tank (completing twelve full rotations throughout the entire system) to eliminate any air bubbles in body cavities. The vehicle is primed and then painted with a topcoat, which is the final color of the vehicle. With the help of high-speed atomizers and electrostatic charges, the body is given the smoothest finish possible. Final phases of the paint process include application of a final clearcoat (which gives the vehicle its shine and gloss), passage through a drying oven, and inspection under intense lighting to ensure there are no imperfections in the finish. One hundred percent of the actual paint application is automated and all paint is waterbased, which is safer for the environment.

Hlavní korozní ochranu automobilového plechu však tvoří základní a vrchní nátěr, proto doporučuji alespoń před a po sezoně auto důkladně prohlédnout a všechna mechanicky poškozená místa důkladně opravit.

Karoserie Vám bude reznout ať pozinkovaná nebo ne.