Stránka 1 z 15

Maximálka u CRDi

Napsal: 16 zář 2007, 13:28
od dk13
zdravím všetkých. Chcem sa opýtať majiteľov, ale aj ostatných na maximálnun rýchlosť u Accent CRDi. Udaje hovoria mzslím o 176, alebo 178 km/h. Pri udávanom výkone a krutiacom momente sa mi to zda málo. Nie že by som to považoval za rozhodujúci ukazovateľ, ale predsa....ešte by ma zaujímal pôvod motora CRDi, nejako sa mi nepodarilu dopátrať po pôvode, ale nejakej podobnosti či už s nemcami, alebo japoncami...uvažujem totiž o kúpe tohoto fešáka... ďákujem vopred...

Re: Maximálka u CRDi

Napsal: 16 zář 2007, 13:39
od tom
dk13 píše:zdravím všetkých. Chcem sa opýtať majiteľov, ale aj ostatných na maximálnun rýchlosť u Accent CRDi. Udaje hovoria mzslím o 176, alebo 178 km/h. Pri udávanom výkone a krutiacom momente sa mi to zda málo. Nie že by som to považoval za rozhodujúci ukazovateľ, ale predsa....ešte by ma zaujímal pôvod motora CRDi, nejako sa mi nepodarilu dopátrať po pôvode, ale nejakej podobnosti či už s nemcami, alebo japoncami...uvažujem totiž o kúpe tohoto fešáka... ďákujem vopred...
Maximálka je 176km/h a je to maximální dlouhodobá cestovní rychlost., krátkodobě se z toho dá vytáhnout 200km/h tachometrových, ale to už je ničení motoru (4500ot/min) - tím je auto limitováno. Už sem to tu někde psal že motor má na víc, ale převodovka ne.
Jinak motor údajně vzniknul vlastním vývojem Hyundai. (Ale naftové díly -vstřiky,čerpadlo - jsou značkové, tuším Bosch.)

Re: Maximálka u CRDi

Napsal: 16 zář 2007, 19:45
od ivan
tom píše:
dk13 píše:zdravím všetkých. Chcem sa opýtať majiteľov, ale aj ostatných na maximálnun rýchlosť u Accent CRDi. Udaje hovoria mzslím o 176, alebo 178 km/h. Pri udávanom výkone a krutiacom momente sa mi to zda málo. Nie že by som to považoval za rozhodujúci ukazovateľ, ale predsa....ešte by ma zaujímal pôvod motora CRDi, nejako sa mi nepodarilu dopátrať po pôvode, ale nejakej podobnosti či už s nemcami, alebo japoncami...uvažujem totiž o kúpe tohoto fešáka... ďákujem vopred...
Maximálka je 176km/h a je to maximální dlouhodobá cestovní rychlost., krátkodobě se z toho dá vytáhnout 200km/h tachometrových, ale to už je ničení motoru (4500ot/min) - tím je auto limitováno. Už sem to tu někde psal že motor má na víc, ale převodovka ne.
Jinak motor údajně vzniknul vlastním vývojem Hyundai. (Ale naftové díly -vstřiky,čerpadlo - jsou značkové, tuším Bosch.)
Vždyť to stačí, :lol: stejně můžeme jet legálně 130 km-ů/hodinu :P

Napsal: 16 zář 2007, 19:56
od vlastaFR
sikovnej moturek 1.5 a 81kw. skoda ze tolik usily a vyvoje nejde do benzinaku jako do dieselu.

Re: Maximálka u CRDi

Napsal: 16 zář 2007, 20:23
od Mexican
dk13 píše:zdravím všetkých. Chcem sa opýtať majiteľov, ale aj ostatných na maximálnun rýchlosť u Accent CRDi. Udaje hovoria mzslím o 176, alebo 178 km/h. Pri udávanom výkone a krutiacom momente sa mi to zda málo. Nie že by som to považoval za rozhodujúci ukazovateľ, ale predsa....ešte by ma zaujímal pôvod motora CRDi, nejako sa mi nepodarilu dopátrať po pôvode, ale nejakej podobnosti či už s nemcami, alebo japoncami...uvažujem totiž o kúpe tohoto fešáka... ďákujem vopred...
niekde v diskuzii je spomenute, ze CRDi pochadza z dielne firmy Detroit diesel (vyvoj a konstrukcia), bolo to pisane v casopise Autodiesel (alebo tak nejak, treba prejst diskuziu) :D

ja som po HR dialnici na rovinke dal 192 km/h podla navigacie, motor ale v podstate krutil tak 4200 otacok a na 4500 zacina cervene pole, na 4000 otackach bolo myslim 185 km/ h (co bolo tesne nad 200 na tacho)

Napsal: 16 zář 2007, 20:33
od mylys
vlastaFR píše:skoda ze tolik usily a vyvoje nejde do benzinaku jako do dieselu.
Moje rec . . .

Re: Maximálka u CRDi

Napsal: 17 zář 2007, 16:18
od tom
Mexican píše:
dk13 píše:zdravím všetkých. Chcem sa opýtať majiteľov, ale aj ostatných na maximálnun rýchlosť u Accent CRDi. Udaje hovoria mzslím o 176, alebo 178 km/h. Pri udávanom výkone a krutiacom momente sa mi to zda málo. Nie že by som to považoval za rozhodujúci ukazovateľ, ale predsa....ešte by ma zaujímal pôvod motora CRDi, nejako sa mi nepodarilu dopátrať po pôvode, ale nejakej podobnosti či už s nemcami, alebo japoncami...uvažujem totiž o kúpe tohoto fešáka... ďákujem vopred...
niekde v diskuzii je spomenute, ze CRDi pochadza z dielne firmy Detroit diesel (vyvoj a konstrukcia), bolo to pisane v casopise Autodiesel (alebo tak nejak, treba prejst diskuziu) :D

ja som po HR dialnici na rovinke dal 192 km/h podla navigacie, motor ale v podstate krutil tak 4200 otacok a na 4500 zacina cervene pole, na 4000 otackach bolo myslim 185 km/ h (co bolo tesne nad 200 na tacho)
citace autodiesel:
Obrázek

Napsal: 17 zář 2007, 19:15
od Mexican
joo tome, tam to bolo :D si lepsi ako google :D

Re: Maximálka u CRDi

Napsal: 18 zář 2007, 14:47
od diosko
tom píše: citace autodiesel:
...cut...
Ak som teda dobre cital, tak: "...to byl vsak motor dodavany Detroit Diesel (trojvalec), zatimco novy styrvalec, ktery je v hyundaiich nahrazuje, je produktem vlastniho vyvoje."

Niekde v diskusii myslim Mikro spominal, ze vyvoj motora (novy diesel 4valec) sa robil v Nemecku (tiez vsak nebol o tom na 100% presvedceny).

Re: Maximálka u CRDi

Napsal: 19 zář 2007, 16:22
od Mikro
diosko píše:
tom píše: citace autodiesel:
...cut...
Ak som teda dobre cital, tak: "...to byl vsak motor dodavany Detroit Diesel (trojvalec), zatimco novy styrvalec, ktery je v hyundaiich nahrazuje, je produktem vlastniho vyvoje."

Niekde v diskusii myslim Mikro spominal, ze vyvoj motora (novy diesel 4valec) sa robil v Nemecku (tiez vsak nebol o tom na 100% presvedceny).
ano robili ho v nemecku. vyroba je uz momentalne na slovensku (teda ta 1.6 verzia CRDI)

Napsal: 20 zář 2007, 07:19
od dusser
... niečo o novom 1,5 CRDi :D

K vzniku nového dieselového motora 1,5 VGT prispelo i stredisko výskumu a vývoja v nemeckom Rüsselsheime. Motor je v kombinácii s manuálnou prevodovkou a systém priameho vstrekovania CRDi (Common Rail Diesel injection) zahŕňa systém variabilnej geometrie turbodúchadla. Je preň charakteristická hospodárnosť a dosahuje výkon 110k s 235 Nm pri 1900-2750 ot/min.
V Rüsselsheime sídli spoločnosť Hyundai Motor Europe GmbH, ktorá bola založená v roku 2000 a koordinuje marketingové, predajné a popredajné aktivity na všetkých 26 európskych trhoch, kde je Hyundai prítomný.

Takže už to nie je žiadny Detroit diesel.

Napsal: 20 zář 2007, 10:07
od Mikro
dusser píše:... niečo o novom 1,5 CRDi :D

K vzniku nového dieselového motora 1,5 VGT prispelo i stredisko výskumu a vývoja v nemeckom Rüsselsheime. Motor je v kombinácii s manuálnou prevodovkou a systém priameho vstrekovania CRDi (Common Rail Diesel injection) zahŕňa systém variabilnej geometrie turbodúchadla. Je preň charakteristická hospodárnosť a dosahuje výkon 110k s 235 Nm pri 1900-2750 ot/min.
V Rüsselsheime sídli spoločnosť Hyundai Motor Europe GmbH, ktorá bola založená v roku 2000 a koordinuje marketingové, predajné a popredajné aktivity na všetkých 26 európskych trhoch, kde je Hyundai prítomný.

Takže už to nie je žiadny Detroit diesel.
:idea:

tvrdim to od zaciatku :wink:
super ze niekto nasiel ten clanok.

Re: Maximálka u CRDi

Napsal: 21 zář 2007, 14:00
od tom
Mexican píše:
dk13 píše:zdravím všetkých. Chcem sa opýtať majiteľov, ale aj ostatných na maximálnun rýchlosť u Accent CRDi. Udaje hovoria mzslím o 176, alebo 178 km/h. Pri udávanom výkone a krutiacom momente sa mi to zda málo. Nie že by som to považoval za rozhodujúci ukazovateľ, ale predsa....ešte by ma zaujímal pôvod motora CRDi, nejako sa mi nepodarilu dopátrať po pôvode, ale nejakej podobnosti či už s nemcami, alebo japoncami...uvažujem totiž o kúpe tohoto fešáka... ďákujem vopred...
niekde v diskuzii je spomenute, ze CRDi pochadza z dielne firmy Detroit diesel (vyvoj a konstrukcia), bolo to pisane v casopise Autodiesel (alebo tak nejak, treba prejst diskuziu) :D

ja som po HR dialnici na rovinke dal 192 km/h podla navigacie, motor ale v podstate krutil tak 4200 otacok a na 4500 zacina cervene pole, na 4000 otackach bolo myslim 185 km/ h (co bolo tesne nad 200 na tacho)
Tak to teda nevím kde ty údaje berete, já mám při 4000 otáčkách 175km/h tachomerových a při 200 tachometrových mám už 4500 otáček (ověřeno) a tam taky to auto už končí...
Dá se to i matematicky:
175/4000*4500=197km/h (tacho)

Obrázek

Napsal: 21 zář 2007, 17:50
od Andy4
Tak isto sa pripájam k Tomovi, Vmax na tacho je 200km/h pri 4500rpm.

Napsal: 21 zář 2007, 20:05
od MartasZ
Koukám že někteří majitelé Accentů, jak nových, tak starých, jsou docela pohádkáři :D