Stránka 1 z 2

Jak postupovat bezprostředně po koupi lantry (ojeté) ?

Napsal: 13 říj 2005, 13:13
od dudlajda
Ahoj všichni !!! Jsem strašně rád, že existuje tento web, toto je můj první
dotaz na Vás ! Poraďte do čeho investovat co nejdříve ! Koupil jsem
Hyundai Lantra 1.6 16V DOHC Combi r.v. 96 v provozu od 10/97, země původu Itálie. Nechal jsem kolegy z práce na lantru kouknout a prý motor
běží jak hodinky. Nic neklape, nepíská. Rozvoďák vyměněn po 100 tis.,
manžety nové. Samozřejmě že je nutná výměna oleje+filtr, brzdové destičky. Co by jste ale ještě doporučili ? Určitě máte s lantrami víc zkušeností, předem Vám moc děkuji !!!

Napsal: 13 říj 2005, 18:03
od Vyki
zdravim te a vitam v klubu, predem varuji a upozornuji ze nektere prispevky je lepsi nebrat si hned osobne, jinak muze dojit ke zbytecnemu konfliktu... jak je tu znamo :wink:

a ted k tvemu dotazu, prvni po cem bych koukal je podvozek kdyz uz tedy je motor v cajku a fici. Uz jen kvuli tomu ze lantra ma tak nejak jinak udelany zadek oproti jinym autum ma tlumice drazsi nez na predek a prinejmensim na dobry kup stejne drahe:( hold to kluci museli udelat ponevac ten zadek je dost nachylnej a oddelava se driv jak predek. Mam sedan, momentalne delam ty tlumice a pada mi pusa u cen. zadni jsou v pici uplne oproti prednim, a jsou tam stejne kvalitni az pro jine auta zbytecne, tlumice. Copak sedan, ale combi? Kdo vi jaky hovado tam co tahalo a jak tomu daval pohulit. Nech je zkontrolovat a i kdyz budou dostatecne tak radim VYMENIT. Musi byt 100% ok jinak rychle odchazi silenbloky a lozisko taky dostava pohulit. Pote si dati pozor a nevozit naklady! Ci dokonce prives! :arrow: jinak je Lantra v poho... Myslim ze problemy pokud nejsou zahadne skryte by byt nemeli, pak uz zalezi jen na vlastnikovy jak moc si sveho auticka vazi a jak moc se o neho dokaze postarat. . . . . . . . . a jak take jezdi :wink: :D

Napsal: 13 říj 2005, 18:09
od Vyki
tak koukam rok 96 ....


tak to se vsadim ze tva prevodovka je K.O. :lol: :roll:

koho znam tak mezi 120 000km a 150 000km menil prevodovku, me to mozna taky ceka je to citit pri razeni, jak nezapadavaji rychlosti a cela radicka je takova vychozena volna SILENA :shock: !!! To psali tenkrat v nejakech novinach, priznali Hyundajaci chybu a to prave v prevodovce, a moc to ovlivnuje jeji zivotnost. Kdyz to ma fopravdu nejaky hovado. Tomu Avante odejde do 100 000km

Ja jen ze mam rok 96 a najeto 136 000km a vim o cem mluvim.

Napsal: 13 říj 2005, 19:08
od ivan
Vyki píše:zdravim te a vitam v klubu, predem varuji a upozornuji ze nektere prispevky je lepsi nebrat si hned osobne, jinak muze dojit ke zbytecnemu konfliktu... jak je tu znamo :wink:

a ted k tvemu dotazu, prvni po cem bych koukal je podvozek kdyz uz tedy je motor v cajku a fici. Uz jen kvuli tomu ze lantra ma tak nejak jinak udelany zadek oproti jinym autum ma tlumice drazsi nez na predek a prinejmensim na dobry kup stejne drahe:( hold to kluci museli udelat ponevac ten zadek je dost nachylnej a oddelava se driv jak predek. Mam sedan, momentalne delam ty tlumice a pada mi pusa u cen. zadni jsou v pici uplne oproti prednim, a jsou tam stejne kvalitni az pro jine auta zbytecne, tlumice. Copak sedan, ale combi? Kdo vi jaky hovado tam co tahalo a jak tomu daval pohulit. Nech je zkontrolovat a i kdyz budou dostatecne tak radim VYMENIT. Musi byt 100% ok jinak rychle odchazi silenbloky a lozisko taky dostava pohulit. Pote si dati pozor a nevozit naklady! Ci dokonce prives! :arrow: jinak je Lantra v poho... Myslim ze problemy pokud nejsou zahadne skryte by byt nemeli, pak uz zalezi jen na vlastnikovy jak moc si sveho auticka vazi a jak moc se o neho dokaze postarat. . . . . . . . . a jak take jezdi :wink: :D
Toje pravda!! :!:
Oni korejské vozy asi na ty zadní tlumiče a zadní ložiska budou dost trpět!! :!:

díky Vyki

Napsal: 13 říj 2005, 19:31
od dudlajda
Díky moc Vyki, takže zadní tlumiče a převodovka ?
No je pravda že se mi těžce řadí (nejde tak zlehka,ale jinak ok), tlumiče podle chování
auta za jízdy zatím reagují v normě ale hned se na to juknu.
Jinak díval jsem se na zjištěné závady při STK a tam je uvedeno:
LEHKÉ: převodovka těsnost, jinak ok.
Jinak teď měním olejovej filtr+olej (Valvoline 10W40).
Už jsem i miláčka předvedl klukům v servisu (mountfield), první dojem:
No na laku sem tam škrábance, vzhled a prostor uvnitř jedna báseň,
motor běží jak hodinky, trošku zlobí startér (pomůže prý repase),
akcelerace pěkně od spodních otáček, spotřeba vyzkoušená cca 7L/100km, zbytek se dozvím až u pantáty v servise až auto pořádně prolezem i střevama :wink:

Napsal: 13 říj 2005, 22:41
od kucu
Cus , taky mi zlobil starter az prestal startovat uplne.....vymontoval sem ho a uhliky uplne v pytli ...nakup + preletovani dvou uhliku 620,-kc (uhliky jsou tam 4) montaz a demontaz starteru sem si delal sam.

Napsal: 14 říj 2005, 08:26
od Vojticek
..hmm, ja som svoju kupoval pred rokom a pol, vtedy mala cca 153tis. km(dnes 193tis.). No a o mesiac ma čaká výmena komplet tlmičov, a všetkého možného okolo (aj jedno predné ložisko. Na zadné si zatiaľ netrúfam, sú spolu s nábojmi = pálka jak hovado). Je toho dosť.

..prevodovka mala byť na 150tis. KO ? :shock:

..je pravda, že spočiatku som rýchlosti radiť veľmi nevedel(synchróny), ale časom som sa naučil a dosť pomohla aj výmena prevodového oleja.

Re: Jak postupovat bezprostředně po koupi lantry (ojeté) ?

Napsal: 14 říj 2005, 11:29
od pates
dudlajda píše: Rozvoďák vyměněn po 100 tis.
Máš vyměněné i ložiska? Mám podobné auto a rozvoďák byl taky měněný. mělo najeto 147000 a nevěděl jsem přesně kdy. Raději jsem nechal vyměnit za nový i s ložisky (jsou dvě) No a ty co tam byly už měli přeběhnuto.

Nyní 152000 a převodovka v pohodě

lantra

Napsal: 14 říj 2005, 11:30
od rade622
Už ho nestrašte. Když se ti rozsype převodovka poznáš snadno, nezařadíš nebo nevyřadíš. Zatím to neřeš. Všeobecně ale od rv. 1996 a hlavně u Lantry J2 kterou máš, protože jiné kombi se nedělaly by měla být spolehlivost převodovky podstatně zvýšena proti starému modelu. Tlumiče a další vyměníš až bude jejich čas. Důležité jsou náplně a rozvody. Zatřít a poopravovat odřená a narezlá místa na kastli, projít s nějakým konkorem konektory v motoru. Ošetřit gumové části třeba silikonovým olejem. Aby nic nevrzalo a neklepalo. Jo a gumové manžety na posilovači a poloosách taky ošetřit a zkontrolovat neporušenost. Jezdi a co se pokazí budeš průběžně nahrazovat a opravovat. Je to normální starší auto, pokud mu dáš trochu údržby, bez problémů.
Rade622

Ještě jednou díky všem !!!

Napsal: 14 říj 2005, 12:40
od dudlajda
Lantru kombi jsem kupoval z toho důvodu, že se dala sehnat za rozumnej peníz a je to rodinný vůz (mám 3 děti), nechtěl jsem diesel protože jsem měl vždy benzíňáky a taky mi každý radil jít do 1.6 16V a teď vím že jsem udělal dobře, neplánuji žádný tuning, mám radši elegantní, čisté, funkční, prostorné a vonící autíčko :wink: . Taky chci dát autíčku tu nejlepší péči a udržovat ho READY !

lantra

Napsal: 14 říj 2005, 18:13
od rade622
Dudlajdo a máš tam taky něco takového v motoru jako já? viz - Zmenšení průměru sání" sekce Lantra.Teda jako já měl.
Rade622

Re: lantra

Napsal: 14 říj 2005, 19:13
od dudlajda
rade622 píše:Dudlajdo a máš tam taky něco takového v motoru jako já? viz - Zmenšení průměru sání" sekce Lantra.Teda jako já měl.
Rade622
asi ne, vše původní, čisté, až mně to s klukama ze servisu zaráží v jakém stavu je motor, vše původní a zachovalé, jak říkám motor šlape jak hodinky, jsem na lantru hodně hrdý, jezdilo v tom půlka mountfieldu a
můžu ti říct že každý potvrdil že pěkně táhne už od spodních otáček jak při 1 tak i při 2,3 a když jsem si ji vezl z Brna do Ústí tak jsem zařadil za 5 a celou cestu kopec nekopec stabilní rychlostí (100-130) dojel domů.
Ale udělám fotečky digiťákem a vložím do galerie :twisted:

Re: lantra

Napsal: 14 říj 2005, 19:15
od dudlajda
rade622 píše:Už ho nestrašte. Když se ti rozsype převodovka poznáš snadno, nezařadíš nebo nevyřadíš. Zatím to neřeš. Všeobecně ale od rv. 1996 a hlavně u Lantry J2 kterou máš, protože jiné kombi se nedělaly by měla být spolehlivost převodovky podstatně zvýšena proti starému modelu. Tlumiče a další vyměníš až bude jejich čas. Důležité jsou náplně a rozvody. Zatřít a poopravovat odřená a narezlá místa na kastli, projít s nějakým konkorem konektory v motoru. Ošetřit gumové části třeba silikonovým olejem. Aby nic nevrzalo a neklepalo. Jo a gumové manžety na posilovači a poloosách taky ošetřit a zkontrolovat neporušenost. Jezdi a co se pokazí budeš průběžně nahrazovat a opravovat. Je to normální starší auto, pokud mu dáš trochu údržby, bez problémů.
Rade622
Děkuji ti, bude se mi aspoň teď lépe spát :wink:

Re: Jak postupovat bezprostředně po koupi lantry (ojeté) ?

Napsal: 14 říj 2005, 19:16
od dudlajda
pates píše:
dudlajda píše: Rozvoďák vyměněn po 100 tis.
Máš vyměněné i ložiska? Mám podobné auto a rozvoďák byl taky měněný. mělo najeto 147000 a nevěděl jsem přesně kdy. Raději jsem nechal vyměnit za nový i s ložisky (jsou dvě) No a ty co tam byly už měli přeběhnuto.

Nyní 152000 a převodovka v pohodě
Musím se na to doopravdy v servisu u tchána podívat, tady u paneláku neudělám na koleni nic.

Napsal: 14 říj 2005, 19:25
od dudlajda
ivan.raffai@seznam.cz píše:
Vyki píše:zdravim te a vitam v klubu, predem varuji a upozornuji ze nektere prispevky je lepsi nebrat si hned osobne, jinak muze dojit ke zbytecnemu konfliktu... jak je tu znamo :wink:

a ted k tvemu dotazu, prvni po cem bych koukal je podvozek kdyz uz tedy je motor v cajku a fici. Uz jen kvuli tomu ze lantra ma tak nejak jinak udelany zadek oproti jinym autum ma tlumice drazsi nez na predek a prinejmensim na dobry kup stejne drahe:( hold to kluci museli udelat ponevac ten zadek je dost nachylnej a oddelava se driv jak predek. Mam sedan, momentalne delam ty tlumice a pada mi pusa u cen. zadni jsou v pici uplne oproti prednim, a jsou tam stejne kvalitni az pro jine auta zbytecne, tlumice. Copak sedan, ale combi? Kdo vi jaky hovado tam co tahalo a jak tomu daval pohulit. Nech je zkontrolovat a i kdyz budou dostatecne tak radim VYMENIT. Musi byt 100% ok jinak rychle odchazi silenbloky a lozisko taky dostava pohulit. Pote si dati pozor a nevozit naklady! Ci dokonce prives! :arrow: jinak je Lantra v poho... Myslim ze problemy pokud nejsou zahadne skryte by byt nemeli, pak uz zalezi jen na vlastnikovy jak moc si sveho auticka vazi a jak moc se o neho dokaze postarat. . . . . . . . . a jak take jezdi :wink: :D
Toje pravda!! :!:
Oni korejské vozy asi na ty zadní tlumiče a zadní ložiska budou dost trpět!! :!:
No můžu ti potvrdit jen jednu věc, jak říkáš, záleží na vlastníkovi jak se stará o svou mašinku, vidím to dennodenně v práci na traktorech a sekačkách, někdo je prostě prase a někdo doopravdy o své stroje pečuje jak v bavlnce, chodí na garančky ( u nás jsou na strojích od nás při 7mi leté záruce zcela zdarma) ale těm prasatům bych nechal zaplatit jak mití
tak garančku :twisted: