vrzání od přední nápravy
Napsal: 17 zář 2007, 11:38
Zdravíčko pánové. Sháním radu. Vlastním Getz 1,4, stáří 1 rok 4 měsíce, najeto 15tis. km. zhruba po roce provozu a 10tis. km se začalo projevovat vrzání nejprve od pravé strany přední nápravy a během pár dnů i od levé strany přední nápravy. Projevuje se to zejména když dojde při jízdě k většímu propružení tzn. přejezd zpomalovacích pruhů, velké dolíky - hupy..né díry, auto se musí pořádně zhoupnout aby to zavrzalo. Specialita je polní cesta k mé chatě, tam vržu jak stará almara. Máte někdo zkušenost s podobnou závadou nebo nápad co by to mohlo způsobovat?
Jinak auto bylo od první garančky asi třikrát v servisu, v záruce byl vyměněn vlnovec výfuku, prasklá manžeta u pravého předního kola, opravené jsou zrezlé zadní sedačky . Bohužel uspokojivou odpověď na otázku co nebo proč něco vepředu stále povrzává jsem dosud nedostal.
Další věc která moje vozítko trápí je že prakticky od koupě táhne doleva...nebo spíše abych jel rovně musím volant držet mírně doprava. Mám za sebou tři měření geometrie v různých servisech, ani jedna nepomohla, všude mi řekli že ty hodnoty nebyly žádné extrémní, ale ta závada přetrvává.Pokud dám volant do roviny, auto ujede během cca. třiceti metrů doleva mimo pruh. Co byste mi poradili?
A poslední věc se kterou si nevím rady je, když při studeném motoru sešlápnete plynový pedál a pustíte ho tak při klesání otáček slyšíte chraplavěklapavý zvuk z motoru nebo stačí při jízdě brzdit motorem když je studený a něco tam chčí. Jak se motor zahřeje tak už se to neprojevuje. Tohoto jsem si všiml až po výměně oleje při první garančce do té doby jsem si jistý, že jsem nic takového nepozoroval. V servisu mi tvrdili nejprve že nic neslyší, to je taková nejčastější výmluva, jinde mi tvrdili že je to běžný jev, že trvá určitou dobu než se všechny součásti promažou, že to může cvakat, klepat, cinkat prostě být hlučnější...tak nevím, mám jim věřit a nechat to být? Mě je právě divné že před tou první výměnou oleje jsem nic podobného neslyšel, proto si to s tím spojuju a říkám si jestli při tom něco nevojebali.
Díky za každý Váš názor nebo radu.
Jinak auto bylo od první garančky asi třikrát v servisu, v záruce byl vyměněn vlnovec výfuku, prasklá manžeta u pravého předního kola, opravené jsou zrezlé zadní sedačky . Bohužel uspokojivou odpověď na otázku co nebo proč něco vepředu stále povrzává jsem dosud nedostal.
Další věc která moje vozítko trápí je že prakticky od koupě táhne doleva...nebo spíše abych jel rovně musím volant držet mírně doprava. Mám za sebou tři měření geometrie v různých servisech, ani jedna nepomohla, všude mi řekli že ty hodnoty nebyly žádné extrémní, ale ta závada přetrvává.Pokud dám volant do roviny, auto ujede během cca. třiceti metrů doleva mimo pruh. Co byste mi poradili?
A poslední věc se kterou si nevím rady je, když při studeném motoru sešlápnete plynový pedál a pustíte ho tak při klesání otáček slyšíte chraplavěklapavý zvuk z motoru nebo stačí při jízdě brzdit motorem když je studený a něco tam chčí. Jak se motor zahřeje tak už se to neprojevuje. Tohoto jsem si všiml až po výměně oleje při první garančce do té doby jsem si jistý, že jsem nic takového nepozoroval. V servisu mi tvrdili nejprve že nic neslyší, to je taková nejčastější výmluva, jinde mi tvrdili že je to běžný jev, že trvá určitou dobu než se všechny součásti promažou, že to může cvakat, klepat, cinkat prostě být hlučnější...tak nevím, mám jim věřit a nechat to být? Mě je právě divné že před tou první výměnou oleje jsem nic podobného neslyšel, proto si to s tím spojuju a říkám si jestli při tom něco nevojebali.
Díky za každý Váš názor nebo radu.