čidlo klepání
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
čidlo klepání
Nevíte někdo,kde se nachází čidlo klepání motoru u Lantry 1.8 r.v.1996, popř. i foto.Dík
- Reklama
Joker: Ty neznas "Jachyme, hod ho do stroje"?: Nemažete, klepe to!
Ale vazne: to cidlo snima podezrele klepave zvuky (samozapaly)v motoru a podle nich nastavuje predstih. Proto muzes do novych aut lit benzin o ruznych oktanovych cislech.
Ale vazne: to cidlo snima podezrele klepave zvuky (samozapaly)v motoru a podle nich nastavuje predstih. Proto muzes do novych aut lit benzin o ruznych oktanovych cislech.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- zaludnikrs
- **
- Příspěvky: 371
- Registrován: 15 říj 2005, 13:47
- Kontaktovat uživatele:
Prave - znat bude mozna V-Power, protoze je to nejak zvlastne aditivovany NAT95, ale V-Power Racing je 100okt. benzin a tam by to znat nebylo.....zaludnikrs píše:no a proto taky nema skoro zadnej smysl lit do starejch aut ktery maj nastaveny urcity oktanovy cislo, paliva jako shell extra super mega power turbo racing znat to je, ale ne tak jak na novejch autech,ten vykon proste o tolik nevyleze no
16v
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Jak slyším aditiva,tak mě naskáčou pupínky Benzín má být benzín,oleje mají být oleje a ne slitky .Z vlastní zkušenosti můžu napsat,že jsem zkoušel plnit nádrž 91,95,98 i 100 oktan.benzínem(100okt. od OMV).S rostoucím okt.číslem je rozdíl v síle motoru,chuti vytáčet se,jasně znatelný Na rozdíl od značky benzínu-čerpačky,kde jsem žádné zlepšení nezaznamenal Shell,OMV,Benzina....versus Makro,Tesco....Pominu malé pumpičky,kde je možnost,že to už ani benzín není .Z velkých čerpaček mám jedinnou vyjímku léta a to Slovnaft A stále se podle posledních případů potvrzuje,že tam čepují opravdu ledasco(i ředidlo ).Když jsem bral na Slovnaftu(do více aut),tak jsem cestou počítal ventily(rachot jako blázen). Nabral jinde a klid.A to zkoušeno několikrát.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Možno to tu niekde na fóre už je... ale nepodarilo sa mi to nájsť. U nových áut to už je... ale čo je "nové" auto? Má teda napríklad naša Lantra toto čidlo a teda je v pohode tam liať lepší (viacoktanový) benzín než z TP 91čku? (mimochodom pre motor G4GF na googli bolo písané 95 tak neviem
http://www.sparepartsindetroit.com/auto ... /5500.html
) Dík
http://www.sparepartsindetroit.com/auto ... /5500.html
) Dík
Tucson NX4 1.6 GDi 4x4, 2022
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
Sice se téma odklání, ale jen bych chtěl něco dodat. Každý motor má od výrobce daný oktanový nárok, např. 95. Je tedy potřeba tankovat palivo s tímto OČ. Použití paliva s vyšším OČ je sice možné, ale výkon to samo o sobě nezvýší (jde jen o placebo efekt). Vyskooktanové benzíny (98,100) jsou určeny do motorů s úpravami, které pak dávají skutečně nadprůměrný litrový výkon. Čidlo klepání právě umožňuje použít palivo i s nižším OČ, než je předepsané. Řídící jednotka pak čidlem klepání rozpozná změnu paliva a změní nastavení motoru, aby jeho chod byl pravidelný. To vše za určitého poklesu výkonu. Bohužel to však nefunguje obráceně - aby čidlo klepání rozpoznalo u motoru s předepsanými 95okt benzín 100 a hnedle přidalo 5-10 koníků navíc. Buďme realisti.
Takže k otázke. Aké je teda predpísané okanové číslo pre motor v našej Lantre Combi? V techničáku je totiž 91 ale pre motor - typ uvedený z techničáku G4GF som na nete našiel 95 - ale bolo to z ruských nejakých divných stránok, tak neviem. A čo je pre ten motor lepšie? Nejde mi o vyšší výkon, ale ak by sa znížila spotreba nebol by som proti a hlavne nech je to čo najšetrnejšie k motoru, jednoducho tak ako má . Asi to moc riešim ale celkom by ma to zaujímalo dík
Tucson NX4 1.6 GDi 4x4, 2022
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015 (predaná)
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (darovaná)