Stránka 1 z 1
čidlo klepání
Napsal: 17 zář 2007, 11:55
od milan72
Nevíte někdo,kde se nachází čidlo klepání motoru u Lantry 1.8 r.v.1996, popř. i foto.Dík
Napsal: 17 zář 2007, 12:08
od Joker
čidlo klepání?? Co to má být??
Napsal: 17 zář 2007, 12:20
od XMira
Joker: Ty neznas "Jachyme, hod ho do stroje"?: Nemažete, klepe to!
Ale vazne: to cidlo snima podezrele klepave zvuky (samozapaly)v motoru a podle nich nastavuje predstih. Proto muzes do novych aut lit benzin o ruznych oktanovych cislech.
Napsal: 17 zář 2007, 14:14
od Joker
tý jó, jsem vůbec netušil, že něco takovýho neexistuje......
Napsal: 18 zář 2007, 12:02
od zaludnikrs
no a proto taky nema skoro zadnej smysl lit do starejch aut ktery maj nastaveny urcity oktanovy cislo, paliva jako shell extra super mega power turbo racing
znat to je, ale ne tak jak na novejch autech,ten vykon proste o tolik nevyleze no
16v
Napsal: 18 zář 2007, 15:20
od XMira
zaludnikrs píše:no a proto taky nema skoro zadnej smysl lit do starejch aut ktery maj nastaveny urcity oktanovy cislo, paliva jako shell extra super mega power turbo racing
znat to je, ale ne tak jak na novejch autech,ten vykon proste o tolik nevyleze no
16v
Prave - znat bude mozna V-Power, protoze je to nejak zvlastne aditivovany
NAT95, ale V-Power Racing je 100okt. benzin a tam by to znat nebylo.....
Napsal: 18 zář 2007, 16:03
od Borek
Jak slyším aditiva,tak mě naskáčou pupínky
Benzín má být benzín,oleje mají být oleje a ne slitky
.Z vlastní zkušenosti můžu napsat,že jsem zkoušel plnit nádrž 91,95,98 i 100 oktan.benzínem(100okt. od OMV).S rostoucím okt.číslem je rozdíl v síle motoru,chuti vytáčet se,jasně znatelný
Na rozdíl od značky benzínu-čerpačky,kde jsem žádné zlepšení nezaznamenal Shell,OMV,Benzina....versus Makro,Tesco....Pominu malé pumpičky,kde je možnost,že to už ani benzín není
.Z velkých čerpaček mám jedinnou vyjímku léta a to Slovnaft
A stále se podle posledních případů potvrzuje,že tam čepují opravdu ledasco(i ředidlo
).Když jsem bral na Slovnaftu(do více aut),tak jsem cestou počítal ventily(rachot jako blázen).
Nabral jinde a klid.A to zkoušeno několikrát.
Napsal: 18 zář 2007, 19:35
od XMira
Borku, naprosty souhlas. A jeste si dovolim pridat pumpu u Makra..... ta taky stoji za to
Napsal: 04 pro 2007, 11:22
od xkrchnav
Možno to tu niekde na fóre už je... ale nepodarilo sa mi to nájsť. U nových áut to už je... ale čo je "nové" auto? Má teda napríklad naša Lantra toto čidlo a teda je v pohode tam liať lepší (viacoktanový) benzín než z TP 91čku? (mimochodom pre motor G4GF na googli bolo písané 95 tak neviem
http://www.sparepartsindetroit.com/auto ... /5500.html
) Dík
Napsal: 04 pro 2007, 11:40
od HonzaE
Sice se téma odklání, ale jen bych chtěl něco dodat. Každý motor má od výrobce daný oktanový nárok, např. 95. Je tedy potřeba tankovat palivo s tímto OČ. Použití paliva s vyšším OČ je sice možné, ale výkon to samo o sobě nezvýší (jde jen o placebo efekt). Vyskooktanové benzíny (98,100) jsou určeny do motorů s úpravami, které pak dávají skutečně nadprůměrný litrový výkon. Čidlo klepání právě umožňuje použít palivo i s nižším OČ, než je předepsané. Řídící jednotka pak čidlem klepání rozpozná změnu paliva a změní nastavení motoru, aby jeho chod byl pravidelný. To vše za určitého poklesu výkonu. Bohužel to však nefunguje obráceně - aby čidlo klepání rozpoznalo u motoru s předepsanými 95okt benzín 100 a hnedle přidalo 5-10 koníků navíc. Buďme realisti.
Napsal: 05 pro 2007, 12:34
od xkrchnav
Takže k otázke. Aké je teda predpísané okanové číslo pre motor v našej Lantre Combi? V techničáku je totiž 91 ale pre motor - typ uvedený z techničáku G4GF som na nete našiel 95 - ale bolo to z ruských nejakých divných stránok, tak neviem. A čo je pre ten motor lepšie? Nejde mi o vyšší výkon, ale ak by sa znížila spotreba nebol by som proti a hlavne nech je to čo najšetrnejšie k motoru, jednoducho tak ako má
. Asi to moc riešim ale celkom by ma to zaujímalo
dík
Napsal: 06 pro 2007, 09:26
od HonzaE
Tak rozhodně bych věřil údaji v TP, nebo v manuálu od výrobce/prodejce, než internetu.