Stránka 1 z 2
Accent - slabe brzdy ?
Napsal: 19 říj 2005, 14:49
od Jaro01
Rozhodujem sa, ci kupit noveho Accenta. Bol som na skusobnej jazde. Auto celkom uslo, az na pocit, ze brzdy su nejake slabsie. Da sa to nejako vyriesit (brzdove platnicky, kotuce ... ) ?
Alebo je to iba zvykom ?
Napsal: 19 říj 2005, 15:14
od HJugo
Ten pocit, ze brzdy su slabe som mal aj ja (potvrdili mi to aj v servise Hyundai, ked som sa na to stazoval). Podobna skusenost aj mojho kolegu, ktory ma tiez pocit, ze na suchom asfalte nie mozne zabrzdit tak, aby zaplo ABS. Accent standardne obsahuje ABS+EDS, ktory elektronicky distribuje tlak na brzdy medzi prednu a zadnu napravu podla zatazenia oboch naprav . teda cim je auto viac nalozene tym by mal byt tlak na brzdy vacsi. Neviem, ci Accent ma dake senzory na zatazenie naprav, alebo tlak rozdeluje len podla tlaku na brzdovy pedal (tak to aspon vyzera podla popisu v hmaservice.com, lebo este sa mi nepodarilo najst daky snimac zatazenia naprav). Odhliladnuc od toho po vymene za sportove pruziny a znizeni podvozku (svetlej vysky pri nezatazenom aute) vpredu -2.5cm vzadu -1.5cm, sa mi podarilo hravo zapojit do brzdenia aj ABS (predtym som to skusal na tej istej ceste a nic). Mozno je to subjektivne a uvital by som nazory ostatnych vlastnikov Accentov. A este jedna vec, ked je motor studeny, tak mam tiez pocit, ze to brzdi lepsie (chlapik v servise mi povedal, ze ked to nasava studeny vzduch, ktory je hustejsi a tazsi, tak posilovac brzd ma vacsi ucinok).
Napsal: 01 lis 2005, 18:00
od Griffin
Já osobně mám s brzdama celkem dobrou zkušenost.Asi před týdnem se mi povedlo zabrzdit, tak že mi od gum šel dým, jak kdyby mi je někdo "podpálil" a auto zastavilo na metru (ale je fakt, že jsem jel necelých 70km/h). Dodávám, že ABS a podobný vylepšováky můj accentík nemá.
Napsal: 04 lis 2005, 20:50
od Jiří Štěpánek
Tak já mám ACCENTA model2003 bez ABS a brzdí jako čert
.Poprvé jsme s manželkou políbili palubku a já volant
.Od té doby si hlídám i ty co jedou za mnou,abych neměl návštěvu v kufru.Jezdil jsem s více auty různých značek,ale toto má jedny z nejostřejších brzd.Pokud jezdíte méně ,může se stát,že jsou orezlé kotouče i bubny a chvilku to nemusí brzdit jak má,než se očistí rezatá plocha.
Napsal: 04 lis 2005, 20:56
od ivan
Jiří Štěpánek píše:Tak já mám ACCENTA model2003 bez ABS a brzdí jako čert
.Poprvé jsme s manželkou políbili palubku a já volant
.Od té doby si hlídám i ty co jedou za mnou,abych neměl návštěvu v kufru.Jezdil jsem s více auty různých značek,ale toto má jedny z nejostřejších brzd.Pokud jezdíte méně ,může se stát,že jsou orezlé kotouče i bubny a chvilku to nemusí brzdit jak má,než se očistí rezatá plocha.
Jo,jo ,takhle má brzdit auto!!
Mě tak dobře nebrzdí musím na to už konečně juknout,jenže kdy,pořád
málo času,ono brzdí,ale ne tak bych chtěl!!
Napsal: 07 lis 2005, 17:59
od andy
Ja mel s brzdami veliky problem od zacatku, asi jsem mel smulu na vadny kus. Napoprve jsem jeste zastavil dobre, ale druhe nebo treti brzdeni bylo cim dal tim horsi. Nakonec (cca pri 45000km) to vypadalo tak, ze pri otackach pod 2.000 to nebrzdilo skoro vubec, resp. bez posilovace. Reklamoval jsem to 4x (!), vzdy mi v autorizovanem servise
tvrdili ze je "vse v poradku". Potreti mi vymenili posilovac, ale äni to nepomohlo. Kdyz jsem to zavezl na reklamaci POCTVRTE a to uz jsem psal i vztekly mail do Korei, tak najednou auto zacalo brzdit a vice mene (spis mene, ale stabilne, takze se na to da zvyknout) brzdi dodnes. (90000km) Samozrejme mi rekli "ze tomu nic nebylo, jen zkontrolovali hadice"
ale po dlouhem a peclivem patrani jsem zjistil, ze mi vymenili CELE TURBO!!!!!!! No, spotreba se snizila, hlucnost se snizila a brzdi to, uz jsem se uklidnil... Takze tolik asi k brzdam...
Jeste musim rici, ze i presto vsechno jsem s timhle vozitkem vlastne velmi spokojeny.
Napsal: 07 lis 2005, 22:30
od ivan
lukee píše:Měnili celé turbo? To by mě zajímalo, jaký má toto vliv na brzdy
U CRDi Accenta by měla být vývěva (je to přeplňovaný agregát,nemá podtlaky), nevšiml sis jestli není jiná i vývěva?Většinou bývá spojená s vačkovou hřídelí a vede od ní hadice do posilovače.
Hele lukee,ale mě vlastně nedošlo co má za obsah teda motor!!
Benzínové motory nemají vívjevu(podtlakový posilovač),protože
sám benzínový motor je vívjevou z důvodu vysokých otáček!!
To dieselový motor musí mít vívjevu, protože nedosahuje tolika toček jako benzínový motor!!Bud je vívjeva na vačkové hřídely nebo je mimo a
je poháněna řemínkem(většinou u starších vozů př. peugeot 205 1.8 d )
No nevím ,ale Turbo má předtlakový ventil a na tom ventilu je připojená
podtlaková hadička ,jestli se náhodou nepletu??
P.s Nebo se možná splet a má opravdu diesela a oni mu vyměnily vívjevu
a on v domění si myslel,že mu vyměnily Turbo!!
A copak,že jezdíš alfou,to už Tě omrzel Hyundai??
Napsal: 08 lis 2005, 19:24
od ivan
lukee píše:Turbo má přepouštěcí ventil, který tvoří bypass kolem kola turbíny (u CRDi VGT naklápí lopatky) Tento bypass je ovládán plechovkou s táhlem, a do plechovky je napojena hadička z housingu kompresoru. Jakmile vzroste tlak za kompresorem na nastavenou mez,tlak jde hadičkou do plechovky která potáhne táhlem a bud otevře bypass nebo naklopí lopatky méně strměji.
Dík za vysvětlení a at Ti nový auto slouží dobře!!
Já mám svýho hundika jako pro radost na léto na holky a tak,vždyt to znáš!!
brzdy
Napsal: 10 lis 2005, 19:56
od Farmář
brzdy sou OK, akorat je poreba si na to opravdu asi zvyknout
alespon u myho Accentika je to bez problemu....
Napsal: 11 lis 2005, 01:30
od andy
lukee píše:Měnili celé turbo? To by mě zajímalo, jaký má toto vliv na brzdy
U CRDi Accenta by měla být vývěva (je to přeplňovaný agregát,nemá podtlaky), nevšiml sis jestli není jiná i vývěva?Většinou bývá spojená s vačkovou hřídelí a vede od ní hadice do posilovače.
Jo,vyměněný je to sakumprask všechno, koukali jsme na to se známým mechanikem...nejsem odborník na motory, takže fakt nevím, ale vyměnili půlku motoru...
Napsal: 11 lis 2005, 08:58
od Vyki
brzdy na 110% O.K. ze 160km/h na nulu behem 40 metru:)
Napsal: 11 lis 2005, 09:16
od joaquinito_lopez
Uz mam to auto 5 let a brzdy jsou perfektni. Zadny problem. Nemam ABS.
Napsal: 11 lis 2005, 09:32
od Georg
Mám Accenta 1.3 r.v. 1999 s ABS a brzdy se mi taky nezdají nic moc. Pedál má poměrně dlouhý "mrtvý " chod, kapalina je nová, destičky i pakny opotřebeny moc nejsou, určitě ne na výměnu. Určitě bych si brzdy s posilovačem a ABS představoval o trochu ostřejší. Co s tím provést opravdu nevím.
Napsal: 02 led 2006, 23:58
od Hanz
Georg píše:Mám Accenta 1.3 r.v. 1999 s ABS a brzdy se mi taky nezdají nic moc. Pedál má poměrně dlouhý "mrtvý " chod, kapalina je nová, destičky i pakny opotřebeny moc nejsou, určitě ne na výměnu. Určitě bych si brzdy s posilovačem a ABS představoval o trochu ostřejší. Co s tím provést opravdu nevím.
Presel jsem na Accentika z Mondea´97 a mam ty same dojmy. ABS mi keca do brzdeni pri podstatne slabsim brzdeni, nez jsem byl zvykly u Mondea a stale mam pocit, ze musim brzdit drive, nez mam zazity i z jinych aut. Ale snad se to s dalsimi km na tachometru srovna.
Napsal: 16 led 2006, 07:10
od Hanz
Hanz píše:Georg píše:Mám Accenta 1.3 r.v. 1999 s ABS a brzdy se mi taky nezdají nic moc. Pedál má poměrně dlouhý "mrtvý " chod, kapalina je nová, destičky i pakny opotřebeny moc nejsou, určitě ne na výměnu. Určitě bych si brzdy s posilovačem a ABS představoval o trochu ostřejší. Co s tím provést opravdu nevím.
Presel jsem na Accentika z Mondea´97 a mam ty same dojmy. ABS mi keca do brzdeni pri podstatne slabsim brzdeni, nez jsem byl zvykly u Mondea a stale mam pocit, ze musim brzdit drive, nez mam zazity i z jinych aut. Ale snad se to s dalsimi km na tachometru srovna.
Takže jsem se probral ze snu - celej problém s kecáním ABS do brždění nebyl v ABS, ale v gumách. Koupil jsem nové zimáky a je po potížích. Původně jsem měl obuté zimní protektory ( stáří 3 roky ), které mě zbyly ve sklepě po Astře a byly jeté jednu sezonu. A já vůl myslel, že je dojedu a koupím nové na další sezonu. Takovou změnu jsem fakt nečekal.