čidlo u vzd. filtru

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

čidlo u vzd. filtru

Příspěvek od Bruno »

Co je to za čidlo v krabici vzd. filtru a jakou má funkci? Neví to tady náhodou někdo? Zjistil jsem, že na stejné trase a za zhruba stejných podmínek mi stoupla spotřeba cca o 0,3-0,4l/100km. Jel jsem tu trasu mnohokrát a vždy zhruba stejné. Včera jsem to jel opět a spotřeba narostla. Jediné co se změnilo tak klesla teplota vzduchu, prostě se ochladilo. Mám dojem, že tu spotřebu v zimě ovlivňuje to čidlo v krabici filtru. Co tam vlastně měří a hlavně např. je-li vzduch studený, přidává benzínu do směsi? K čemu by tam potom bylo. Potřeboval bych znát seriózní odpověď. Co takle přivést do systému ohřátý vzduch od chladiče nepomohlo by to?? U starých aut byla klapka léto zima a v zimě to přívod vzduchu předehřívalo. V zimě mě to vždycky žere daleko víc. Najde se odborník, který poradí?????? Jde o lantru J2 r.v.96.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Reklama
 

MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Sis odpověděl sám.. je to čidlo teploty nasávaného vzduchu ;)
V zimě by asi bylo dobrý mít tam přívod teplého vzduchu, ale zase je fakt, že motoru prospívá studenej.. viz naše otevřené sportovní filtry a věčný problém jak zajistit aby tam nešel horkej vzduch od motoru.. hůř to totiž jede.. ale samozřejmě.. čím studenější vzduch, tím větší spotřeba ;)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Takže přivést teplý vzduch do té krabice s filtrem by pomohlo a nebo ne ???? Nevíte někdo k čemu je to plastové monstrum kterým se přivádí vzduch k filtru???Vede to až někam dole pod auto. Na co to proboha je???Odvlhčuje to vzduch, ohřívá nebo co jiného. U jiných aut je jen jednoduchý nasávací otvor. K čemu má lantra tu plastovou hrůzu???Asi to k něčemu bude ale k čemu??? Hujere nevíš???? Ev. jak tam přivést ohřívaný vzduch??? Kudy do toho plastového monstra????
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Příspěvek od Hujer »

Bruno píše:Takže přivést teplý vzduch do té krabice s filtrem by pomohlo a nebo ne ???? Nevíte někdo k čemu je to plastové monstrum kterým se přivádí vzduch k filtru???Vede to až někam dole pod auto. Na co to proboha je???Odvlhčuje to vzduch, ohřívá nebo co jiného. U jiných aut je jen jednoduchý nasávací otvor. K čemu má lantra tu plastovou hrůzu???Asi to k něčemu bude ale k čemu??? Hujere nevíš???? Ev. jak tam přivést ohřívaný vzduch??? Kudy do toho plastového monstra????
Je to tlumic zvuku a lapac hrubych necistot.Jinak bych se na vsechny pokusi a upravy vyprd kdyz je to auto pouzivano pro beznej provoz.Ti chytry panove v korei udelali nejlepsi kompromis co se tyka spotreby,jizdy za ruznych podminek a zivotnosti a spolehlivosti motoru! :wink:
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Pro Hujer:

Moc děkuji. Dá se ten ten plastový tlumič, či lapač hrubých nečistot nějak otevřít a vyčistit. Zatím jsem objevil jen kastlík na filtr.Té nečistoty tam někde dole může být za ty léta hafo.Nevím jak se do toho dostat nebo se to prostě nerozdělává a jezdí se s tím do konce životnosti auta?? Nahoře jsou jakési nýtky ale šrouby jsem tam nikde nenašel.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Příspěvek od Hujer »

Bruno píše:Pro Hujer:

Moc děkuji. Dá se ten ten plastový tlumič, či lapač hrubých nečistot nějak otevřít a vyčistit. Zatím jsem objevil jen kastlík na filtr.Té nečistoty tam někde dole může být za ty léta hafo.Nevím jak se do toho dostat nebo se to prostě nerozdělává a jezdí se s tím do konce životnosti auta?? Nahoře jsou jakési nýtky ale šrouby jsem tam nikde nenašel.
Vubec to neres!Ver mi! :wink: Vetcinou tam nic neni.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Tak jo, dík.Mě jenom překvapilo to že se jen trochu ochladilo a už to žere víc ,viz. záčátek tohoto příspěvku a to jsem jel odpoledne při cca 15 st.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Výhoda/nevýhoda přesnýho palubního počítače :D Ještě že já ho nemám, asi bych se zbláznil :P
Bruno.. je to v normě.. až ti stoupne spotřeba o dva litry, tak to začni řešit.. ale fakt v zimě každej počítá s větší spotřebou, holt ani ty nemůžeš bejt výjimka ;)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

No ona to není nevýhoda.Naopak nyní vím, že stačí pokles teploty /myslím tím přiváděného vzduchu do motoru/ a už to žere víc.Myslel jsem si dřív, že má na to hlavně vliv ztuhlý olej v převod. ztuhlá ložiska atd. Určitě to vliv má ale až při větších mrazech.Jednoduchým výpočtem jsem si zjistil, že se u čidla dost zásadně mění odpor podle teploty přiváděného vzduchu a tím i napětí pro ŘJ. U Tempry to řešili automatickou klapkou, která při nižší teplotě přepla na "zimní provoz" a do motoru šel předehřátý vzduch. Taky mezi letní a zimní spotřebou nebyl tak zásadní rozdíl. To už musely být tuhé mrazy aby spotřeba razantně stoupla.Mám dojem, že zakopaný pes bude v tom, že do Lantry jde vzduch přímo z venku bez možnosti předehřevu v zimě.Čím je vzduch studenější, tím větší napětí pouští čidlo-termočlánek do ŘJ a ta podle toho upravuje množství benzínu. Čím hladnější vzduch, tím více benzinu.Stačilo by přivést teplý vzduch pod filtr, čidlo by vyhodnotilo teplotu a ŘJ by dostala menší napětí a ubrala by na benzinu.To právě pomohl odhalit Blendiho palubní počítač.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Lhoty
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: 02 říj 2007, 10:32
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lhoty »

a nestacilo by cidlo prendat nekam kde je teplejc?:-d
Uživatelský avatar
cypisek
***
Příspěvky: 699
Registrován: 08 črc 2005, 18:29
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cypisek »

jen tak pro zajimavost, to čídlo - zvana váha vzduchu, u me sonaty neměří jen teplotu vzduchu, ale taky průtok vzduchu a tlak vzduchu, takže ono je toho víc co ti měni složení směsi,
teply vzduch ještě teoreticky přivedeš od výfuku třeba, ale jak změníš třeba atmosfericky tlak tak to vážně už něvím :lol: (poznamka - nevím konkretně jaky přesně vliv to ma na směs, ale nějaky to bude mít jak to tam Ti kluci ušatí síkmoocí dali)
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG

bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Nechci moc polemizovat, ale čidlo u lantry J2 je jen termočlánek, tudíž mění svůj odpor vlivem teploty a tím i napětí pro řídící jednotku. Pokud něco měří tlak vzduchu res. podtlak, tak je to až za škrtící klapkou.Ale možná se mýlím, tak mě odborníci prosím opravte!!!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
cypisek
***
Příspěvky: 699
Registrován: 08 črc 2005, 18:29
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cypisek »

Bruno ja měl na mysli toto - vaha vzduchu ktera se nacházá ve vzduchovem filtru
a myslel jsem to celkově co tam vše u některých aut měří, Tvoje auto konkretně muže mít jen tu teplotu
Obrázek
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG

bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

:shock: co to tam mas za vymozenosti. :?: pro Lhotyho: a co by si tim vyresil kdybys to dal jinam??akorad zblbnes jednotku. tam to je pak retezova reakce (na zaklade neceho se vyhodnocuje druhy -zkracene- ) ale zajimalo by me jaka je optimalni teplota :?: :?: -myslim takovou teplotu aby byla co nejmensi spotreba... somo ze bez UBYTKU VYKONU :lol:
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

No tak já tam mám naprosto jiný filtr je to J2 a ta to má jinak
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“