Stránka 1 z 1

Výměna pylového filtru u Sonaty

Napsal: 24 říj 2005, 18:21
od Míša
Dobrý den, mám problém s výměnou pylového filtru u Sonaty z roku 2000. V příručce je k tomu pouze napsáno, že se má demontovat odkládací skříňka před spolujezdcem. Bohužel ale není dále popsáno, jak se tato demontáž
provádí.
Prosím, nemáte s tím někdo zkušenosti?

Díky moc,

Míša

Tak už jsem na to přišla sama

Napsal: 02 lis 2005, 10:35
od Míša
Ahoj všem, pylovej filtr už jsem vyměnila. Ten manuál je k ničemu, tak jsem to rozebrala a vyšlo to. Jinak musím všechny přítomné varovat před servisy, protože jsem nalezla původní pylovej filtr a to je to auto z roku 2001! A když se zeptáte servisu, jak se pylovej filtr mění, tak Vám řeknou, že sundáte kaslík - ten prý drží na dvou šroubech - a je to. Taková blbost! Těch šroubů je tam pět. Takže je vidět, že ten pylovej filtr ten technik v životě neměnil a dokonce ani neví, kde je!

Technická příručka

Napsal: 02 lis 2005, 13:29
od kleVr
Ale kde najdu ty technické příručky na stránce http://www.hmaservice.com. Už jsem se zaregistroval a v levém navigačním menu vidím jen položky:
Info
Home
My Profile
Site Requirement
Contact Us
Technical Training
Classroom Courses
Online Courses
Course Publications
Scan-Tool Updates
Hi-Scan Updates
How to Upgrade
Latest Software
Tools & Equipment
Hyundai SST
New Dealer Kit Order Form
Tool Supplier (SPX)
Hyundai Links
Links Page

Poslala by mi to nějaká dobrá duše na mail?

Re: Technická příručka

Napsal: 25 lis 2005, 16:17
od Marcel
Nad "Info" je ještě odkaz "Service Information" a jseš tam.

Napsal: 05 pro 2006, 14:14
od Tommas33
Ja ho měl taky zasranej což mělo za následek špatnou funkčnost klimy.Dostat se tam je fakt papačka.Jsi dobrá,že jsi to zvládla.

Už jsem ho měnil asi 3 x

Napsal: 09 led 2007, 19:47
od alda
Tak teda otevřeš kaslík, odšroubuješ 2 vruty s křížovou hlavou vpravo nahoře a vlevo nahoře (vruty jsou černé asi 1,5 cm dlouhé). Pak si vezmeš 10 klíč (ořech) a dole vlevo a dole vpravo jsou šrouby s 10 matkou. Pokud máš model 2002 a výš tak můžou být ještě dva šrouby 10 v díře v kaslíku kolem zamykacího trnu nahoře. Kaslík vytáhneš, zůstane viset na dvou kabelech (osvětlení a spínač) před sebou máš vertikální šuplík který má dole západku. Jde to ztuha, ale jde. No a je to. Teď už stačí vytáhnout jenov firltr. Fůůůůj tohle bys dýchal, kdyby tam nebyl. No dáš novej (originál v servise Hyundai cca 1400,- neoriginál cca 500,-)
Hodně zdaru !!!

Re: Už jsem ho měnil asi 3 x

Napsal: 09 led 2007, 19:53
od Tommas33
alda píše:Tak teda otevřeš kaslík, odšroubuješ 2 vruty s křížovou hlavou vpravo nahoře a vlevo nahoře (vruty jsou černé asi 1,5 cm dlouhé). Pak si vezmeš 10 klíč (ořech) a dole vlevo a dole vpravo jsou šrouby s 10 matkou. Pokud máš model 2002 a výš tak můžou být ještě dva šrouby 10 v díře v kaslíku kolem zamykacího trnu nahoře. Kaslík vytáhneš, zůstane viset na dvou kabelech (osvětlení a spínač) před sebou máš vertikální šuplík který má dole západku. Jde to ztuha, ale jde. No a je to. Teď už stačí vytáhnout jenov firltr. Fůůůůj tohle bys dýchal, kdyby tam nebyl. No dáš novej (originál v servise Hyundai cca 1400,- neoriginál cca 500,-)
Hodně zdaru !!!
Ten kastlík jsem nemohl odělat,chce to šikovný ruky jsou tam jakýsi zacvakávací špunty.Jinak já měl filtr za 430,-

Napsal: 09 led 2007, 20:06
od alda
Taky jsem psal cca 500,- Kč. Jo a jsou tam špunty, ale neboj se toho. Jde to. Fakt mi to trvá rozborka zborka cca 20 minut (i s kafem) :D

Napsal: 09 led 2007, 20:12
od Tommas33
alda píše:Taky jsem psal cca 500,- Kč. Jo a jsou tam špunty, ale neboj se toho. Jde to. Fakt mi to trvá rozborka zborka cca 20 minut (i s kafem) :D
Já ho měnil ted v létě a v zimě je to poznat,že to i lépe odmlžuje.Jak často ho měníš?Jo a mezi orig. a neorig. je fakt dost rozdíl.

Napsal: 09 led 2007, 20:19
od alda
Měním ho každý rok vždy před začátkem léta, když začíná jet klima (cca 30000 km). Můžeš mi popsat ty rozdíly. Já měl 1x originál a 2x náhradu. Vypadaly nachlup stějně a rozdíl jse žádný, ale fakt žádný neviděl. Zanášely se stejně a myslím, že účinek byj stejnej. V autě žádný mikroprach. Jo a při výměně stříkám takovou růžovou pěnu na výměník klimatizace (je to na čištění a desinfenci). Pak to tak ani nesmrdí, ale vydrží to tak 3 měsíce pak jde vždycky poznat takový odér jak klima naběhne a jak vypne (při běhu to není cítit). Jo už mám KIA MAGENTIS, ale stejný motor a vevnitř taky skoro jako Sonata. Přítí týden jdu na předělávku lpg sekvenční. Pak se ozvu, zatím hoj.

Napsal: 10 led 2007, 15:00
od Tommas33
alda píše:Měním ho každý rok vždy před začátkem léta, když začíná jet klima (cca 30000 km). Můžeš mi popsat ty rozdíly. Já měl 1x originál a 2x náhradu. Vypadaly nachlup stějně a rozdíl jse žádný, ale fakt žádný neviděl. Zanášely se stejně a myslím, že účinek byj stejnej. V autě žádný mikroprach. Jo a při výměně stříkám takovou růžovou pěnu na výměník klimatizace (je to na čištění a desinfenci). Pak to tak ani nesmrdí, ale vydrží to tak 3 měsíce pak jde vždycky poznat takový odér jak klima naběhne a jak vypne (při běhu to není cítit). Jo už mám KIA MAGENTIS, ale stejný motor a vevnitř taky skoro jako Sonata. Přítí týden jdu na předělávku lpg sekvenční. Pak se ozvu, zatím hoj.
Je tam akorád cenový rozdíl máš pravdu.Jo a na vozy Kia je i řada totožných dílů.Jak na sonatu 99.

Napsal: 10 led 2007, 15:21
od alda
No to každopádně. Dneska jsem měl rozdělaný zadní dveře, nějak nešlo stahování (ulomil se takový kousek plastu co drží bovden nahoře v kladce) a na tom plechu pod čalouněním je vyražený Hyundai :D viz jsem se více rozepsal v sekci sonáta na plyn.

Napsal: 14 dub 2007, 21:38
od Comic
Jo přesnš jak píšou kluci. :)
Alda napsal:Tak teda otevřeš kaslík, odšroubuješ 2 vruty s křížovou hlavou vpravo nahoře a vlevo nahoře (vruty jsou černé asi 1,5 cm dlouhé). Pak si vezmeš 10 klíč (ořech) a dole vlevo a dole vpravo jsou šrouby s 10 matkou. Pokud máš model 2002 a výš tak můžou být ještě dva šrouby 10 v díře v kaslíku kolem zamykacího trnu nahoře. Kaslík vytáhneš, zůstane viset na dvou kabelech (osvětlení a spínač) před sebou máš vertikální šuplík který má dole západku. Jde to ztuha, ale jde. No a je to. Obrázek
Tommas33 napsal:jsou tam jakýsi zacvakávací špunty
Obrázek