Stránka 1 z 5

I 30 1,6 90kW(benzín) versus 1,6 CRDI 85kW(nafta)

Napsal: 18 říj 2007, 07:57
od akro260
Tak jsem se včera konečně svezl jak v 1,6 benzínu tak v 1,6 naftě 85kW, doporučuji všem a pak teprve začít o těchto motorech něco psát. Je to neskutečný rozdíl který jsem opravdu nečekal. Po svezení v 1,6 benzínu jsem byl vyloženě sklamaný :( a marně jsem dumal kam těch 90kW korejci schovali. Nafta je o něčem jiném, hned první přidání plynu vás zatlačí do skvěle tvarovaných a pohodlných sedáků a dál už si to jen užíváte. :D Skoro jednou tak velký krouťák než u benzínu prostě udělá své. Přesné řízení, skvělý podvozek a výborné brzdy, které mimo jiné tím že nafta má o 100kg víc nemají tak brutální nástup jako u benzínu, přesto však skvěle brzdí, vás udělají neskutečně štastným. Čekal jsem že při určitých otáčkách příjde takové to turbo nakopnutí, ale nic se nekonalo. Motor běžel kultivovaně ve všech režimech otáček a byl neskutečně pružný a tichý, což u benzínu ve vyšších otáčkác se říc skutečně nedá.
Vůbec se mě z toho autíčka nechtělo. Fakt to stojí za to se svést hned po sobě a porovnávat.
Pro mě je nafta 85kW jasná volba.

Napsal: 19 říj 2007, 19:39
od servo
Ja vidim ako rozumnu volbu: ak benzin, tak 1.4, ak nafta, tak 1.6.

Napsal: 21 říj 2007, 00:50
od BB.
To mi nedělejte, :( já mám v úmyslu objednat právě 1,6 benzín. Trochu jste mě zviklali, zkušební jízda proběhla s motorem 1,4 a byl svižný, proto taky čekám že 1,6 bude ještě lepší...? i když prodejce mi taky řekl, že to není nějaký hodně znatelný rozdíl.

Napsal: 21 říj 2007, 08:41
od adys
Taky jsem někde četl, že když už benzin tak 1.4...1.6 není tak moc lepší...

Napsal: 21 říj 2007, 22:47
od servo
Mame v rodine 1.4. (comfort) zatial max. spokojnost. Je v zabehu, takze uvidime po par tisicoch km, ale uz teraz taha skvele a pritom spoteba ma prekvapuje 6,9 podla pocitaca (70% mesto). Viac neskor ... 8)

Napsal: 22 říj 2007, 11:08
od rastos
No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...

Napsal: 22 říj 2007, 12:34
od akro260
rastos píše:No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
No a co teprve 255 Nm, které neklesají v rozmezí od 1900 do 2750 ot./min u 1,6 CRDI/85kW. Jak říkají zasvěcení, auto prodává výkon a závody vyhrává krouťák. Tak vybírejte.

Napsal: 22 říj 2007, 13:14
od tom
akro260 píše:
rastos píše:No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
No a co teprve 255 Nm, které neklesají v rozmezí od 1900 do 2750 ot./min u 1,6 CRDI/85kW. Jak říkají zasvěcení, auto prodává výkon a závody vyhrává krouťák. Tak vybírejte.
A co takhle si dát 2.0 CRDi VGT - 140 koní a 304Nm

Napsal: 22 říj 2007, 13:34
od rastos
To je vsechno hezke, hosani, ale ja som reagoval na to, ci 1.4 alebo 1.6, na to sa tu kolega pytal. Jasnacka ze nafta je zase o niecom inom.

Napsal: 23 říj 2007, 09:07
od akro260
rastos píše:To je vsechno hezke, hosani, ale ja som reagoval na to, ci 1.4 alebo 1.6, na to sa tu kolega pytal. Jasnacka ze nafta je zase o niecom inom.
To jsme pochopili, ale přečti si název tématu :)

Napsal: 23 říj 2007, 12:13
od rastos
Beda vam, zakonnici a farizeji! :D Trvate na svojej teme a nevidite, ze zivot prinasa nove a nove otazky! :D :D :D

Napsal: 29 říj 2007, 12:52
od BB.
Správně rastos - díky za odpověď, odpověděl jsi za mě.

Napsal: 29 říj 2007, 13:08
od zdenek76
Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.

Napsal: 29 říj 2007, 14:17
od tom
zdenek76 píše:Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
Ano, máš pravdu.
Ale aby měla ta 1,6 benzín navrch ve zrychlení ze stovky nahoru, tak musí podřadit a držet otáčky mezi 4000-6500, zatím co u nafty bude stačit jen přidat plyn... To je můj názor benzín/diesel.

Napsal: 29 říj 2007, 14:43
od Pajk
Už jenom z důvodu spotřeby bych šel do toho CRDI.Když budeš chtít jezdit s benzínem trochu víc svižně hned to poznáš na spotřebě.... 8) 8) 8)