Stránka 1 z 4
lantra 1.5 r.v 91 nejde do otáček
Napsal: 22 říj 2007, 00:35
od pišta80
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat,jestli se někdo nesetkal s následujícím problémem :lantra 1.5GLSi r.v 91nejde za studena nastartovat,jen párkrát škytne,cca po 20-ti neúspěšných startech chytne a volnoběh se pohybuje mezi 500-900 otáčkami,při pomalém sešlapování plynu jde vytočit cca do 1800 otáček,při dalším sešlápnutím se ozve bublající zvuk ze vzduchového filtru a chcípne.Před měsícem šla ještě vytočit skoro do 4000 ot/min.Byly provedeny následující výměny:Palec v rozdělovači,víčko rozdělovače,kabely ke svíčkám,svíčky,vzduchový filtr,benzínový filtr,těsnění pod hlavou,váha vzduchu,vstřiky a potenciometr na klapce vzduchu.Stále nejede.Tlaky ve válcích 11,5 - 13,5 atm.Mám podezření na benzínové čerpadlo i kdyč tlačí,ale nevím kolik,možná málo a jelikož jsem nenašel žádný montážní otvor a nádrž se mi nechce zatím sundavat,tak jsem se chtěl zeptat jestli mi tu pumpu může někdo potvrdit či vyvrátit.Pod zadníma sedačkama byl jen plovák a v kufru auta nic.Díky za odpovědi.
Re: lantra 1.5 r.v 91 nejde do otáček
Napsal: 22 říj 2007, 11:57
od ryba
zkontroloval jsi poradne sani? To ze nejde vytocit je divny. Volnobeh muze byt zpusobenej motorkem. Zkus to bez hadice sani, bez filtru. Dale jestli neni nejaka tlakova hadice praskla, utrzena, odvetrani klikovky a tak. Lanko na klapku fuguje dobre? Klapka se otvira jak ma? Dale vejfuk jestli neni ucpanej nejakym bordelem a nema to odtah, pripadne katalyzator specenej...zapalovani mas meneny, tam to asi nebude. Rozvodak muze byt preskoceny, taky se stane.
Re: lantra 1.5 r.v 91 nejde do otáček
Napsal: 22 říj 2007, 14:55
od pišta80
ryba píše:zkontroloval jsi poradne sani? To ze nejde vytocit je divny. Volnobeh muze byt zpusobenej motorkem. Zkus to bez hadice sani, bez filtru. Dale jestli neni nejaka tlakova hadice praskla, utrzena, odvetrani klikovky a tak. Lanko na klapku fuguje dobre? Klapka se otvira jak ma? Dale vejfuk jestli neni ucpanej nejakym bordelem a nema to odtah, pripadne katalyzator specenej...zapalovani mas meneny, tam to asi nebude. Rozvodak muze byt preskoceny, taky se stane.
Sání zkontrolované,zkoušeno s filtrem i bez,bez hadice sání.Hadic tam zas tolik není,snad bych si všiml,že je nějaká prasklá,lanko na klapku zkontrolováno - OK,ucpanej výfuk snad nebude,psal jsem,že když to cca po 20 startech chytne,tak se z něj vesele kouří - bíle !!!Jakmile se ohřeje kouří normálně.Rozvody se dělaly před půl rokem nové a teď se měnilo těsnění pod hlavou,takže se nastavovali znovu a 2 mechanici to kontrolovali.Krokový motůrek se hýbe,a ten by mi snad k mormálnímu nastartování nebránil.Když se motor ohřeje,tak jde nastartovat pokaždý,ale nejde vytočit nad 2000 ot/min.
Re: lantra 1.5 r.v 91 nejde do otáček
Napsal: 22 říj 2007, 15:05
od Sokyno
pišta80 píše:ryba píše:zkontroloval jsi poradne sani? To ze nejde vytocit je divny. Volnobeh muze byt zpusobenej motorkem. Zkus to bez hadice sani, bez filtru. Dale jestli neni nejaka tlakova hadice praskla, utrzena, odvetrani klikovky a tak. Lanko na klapku fuguje dobre? Klapka se otvira jak ma? Dale vejfuk jestli neni ucpanej nejakym bordelem a nema to odtah, pripadne katalyzator specenej...zapalovani mas meneny, tam to asi nebude. Rozvodak muze byt preskoceny, taky se stane.
Sání zkontrolované,zkoušeno s filtrem i bez,bez hadice sání.Hadic tam zas tolik není,snad bych si všiml,že je nějaká prasklá,lanko na klapku zkontrolováno - OK,ucpanej výfuk snad nebude,psal jsem,že když to cca po 20 startech chytne,tak se z něj vesele kouří - bíle !!!Jakmile se ohřeje kouří normálně.Rozvody se dělaly před půl rokem nové a teď se měnilo těsnění pod hlavou,takže se nastavovali znovu a 2 mechanici to kontrolovali.Krokový motůrek se hýbe,a ten by mi snad k mormálnímu nastartování nebránil.Když se motor ohřeje,tak jde nastartovat pokaždý,ale nejde vytočit nad 2000 ot/min.
Ja bych to typnul na nejakej bordel v palivovy soustave co filter benzinu a koukni se do nadrze pod sedakem tam je taky sitko???? a co vstiky mal si je venku strikaj normalne nebo jen plivaj????
Napsal: 22 říj 2007, 15:07
od Sokyno
Nebo jeste mne napadlo jestli nemas dirku nekde v hadici privodu paliva nejaka vadna eska paska mne takovy neco delala derava hadicka privodu paliva a neslo to tocit a taky ani moc startovat protoze padal benzin spatky do nadrze
Napsal: 22 říj 2007, 16:11
od pišta80
Sokyno píše:Nebo jeste mne napadlo jestli nemas dirku nekde v hadici privodu paliva nejaka vadna eska paska mne takovy neco delala derava hadicka privodu paliva a neslo to tocit a taky ani moc startovat protoze padal benzin spatky do nadrze
Benzín mi zpátky nepadá,palivová soustava drží natlakovaná,palivovej filtr jsem měnil.Střiky jsem měl venku a při startování se benzín rozprašoval,nezdálo se mi,že by ukapával,teď jde o to, jestli je ten vstřik dostatečně silný,to bohužel nepoznám.Jinak objem paliva je v celém průměru přívodní hadice a teče proudem,otázka je jestli je tento průtok dostatečně silný.Každopádně se ten průtok benzínu dal ucpal palcem a udržet ho.Z toho se ale nedá ovšem posoudit jaký má tlak.
Napsal: 22 říj 2007, 20:17
od ivan
pišta80 píše:Sokyno píše:Nebo jeste mne napadlo jestli nemas dirku nekde v hadici privodu paliva nejaka vadna eska paska mne takovy neco delala derava hadicka privodu paliva a neslo to tocit a taky ani moc startovat protoze padal benzin spatky do nadrze
Benzín mi zpátky nepadá,palivová soustava drží natlakovaná,palivovej filtr jsem měnil.Střiky jsem měl venku a při startování se benzín rozprašoval,nezdálo se mi,že by ukapával,teď jde o to, jestli je ten vstřik dostatečně silný,to bohužel nepoznám.Jinak objem paliva je v celém průměru přívodní hadice a teče proudem,otázka je jestli je tento průtok dostatečně silný.Každopádně se ten průtok benzínu dal ucpal palcem a udržet ho.Z toho se ale nedá ovšem posoudit jaký má tlak.
Když je palivo ve vstřikovací liště a je tam ještě k tomu tlak,tak je to vpořádku a ,že vstřiky rozprašují ,tak je to ještě lepší!!!
V tomhle problém nevidím,podle mě se to dusí,připadámi to jako v karburátoru ,přelívá se to a ještě to má k tomu málo vzduchu,ale to nemusí být jako závada,mě se zdá,že to nepálí
Zkusit to znovu nastartovat a chvíly držet aby tam šel benzín do válců a pak vyndat svíčky pokud budou mokré je to jasné,zapalování,minimálně dva válce nejdou,zkontrolovat svíčky ,kabely a zkusit vyměnit za jiné ,pokud to znova nepůjde ,tak mrknout na cívku,ale určitě bych šel po zapalování
Ps: Já bych věděl jak to vyzkoušet,ale to tu raději říkat nebudu aby jste náhodou nevylítly do vzduchu
,to není,že bych to nechtěl říct,ale to si na triko prostě veřejně vzít nemůžu
,já narozdíl od Vás vím co s tím,to co jsem Ti poradil můžeš zkoušet sám a bez úrazu
Napsal: 22 říj 2007, 21:17
od pišta80
Trefa do černého,svíčky,kabely,víčko na rozdělovači a palec jsme měnili,takže jsme to dál neřešili.Efektivně jsem párkrát otočil motorem a vytáhl svíčky,všechny jsou černé jak bota a všechny úplně mokré (od benzínu).Že by to pálilo jindy než se tam vstříkne benzín ?Špatný předstih ? Už mám doma stroboskopickou lampičku na nablikání předstihu,zítra to zkusím.Jinak jiskru to hází na všech válcích.Díky za rady.Dám vědět jak to dopadlo.Nebo víš konkrétně co je vadný ?
Napsal: 23 říj 2007, 09:28
od pišta80
Tak,mě napadlo,co kdyby to pálilo v pravý čas,ale benzín si tam stříkal,kdy chce.Řídící jednotka by měla od něčeho vědět v jaké úvrati je motor,aby mohla ve správný čas a správném pořadí tam ten benzín fouknout.Kdo jí to říká - víte to někdo ?Vím že na 1.6 16V takové čidlo je,jenže tenhle motor je úplně jinej.
Napsal: 23 říj 2007, 09:54
od Sokyno
pišta80 píše:Tak,mě napadlo,co kdyby to pálilo v pravý čas,ale benzín si tam stříkal,kdy chce.Řídící jednotka by měla od něčeho vědět v jaké úvrati je motor,aby mohla ve správný čas a správném pořadí tam ten benzín fouknout.Kdo jí to říká - víte to někdo ?Vím že na 1.6 16V takové čidlo je,jenže tenhle motor je úplně jinej.
nic takovyho tam nejspis neni ty vtom mas rozdelovac a to bude nespis problem bud to je v prdeli civka aneb nevim
Napsal: 23 říj 2007, 12:43
od pišta80
Kdyby byla v háji cívka,tak přeci nemám jiskru,ale mě to pálí.
Napsal: 23 říj 2007, 13:03
od Sokyno
pišta80 píše:Kdyby byla v háji cívka,tak přeci nemám jiskru,ale mě to pálí.
Fakt to sem prehlid promin tak skusit nastelovat ten predstih a paknevim
jestli vyberes svicku a startujes prskne palivo ven cez tu dirku???? svicku odober od kostry neze prides k urazu
Napsal: 23 říj 2007, 21:55
od ivan
pišta80 píše:Kdyby byla v háji cívka,tak přeci nemám jiskru,ale mě to pálí.
Když Ti to tedy pálí,tak zapalování funguje
Takže to shrnem benzín tam jde a zapalování pálí,tak teď to musíme s korigovat!!
Takže,na klice je velká řemenice ,na ní je štráfek(je to značka)hned vedle ní jsou číslice na rozvodovém krytu,pootoč řemenicí na 0
(značka musí být proti 0-le) Pak sundej víko rozdělovače a podívej se kde se nachází palec?? Palec rozdělovače musí být na prvním válci(první válec je hned u převodovky)Pokud je někde jinde, sundat rozvoďák a vše přesadit na značky ,kliku a vačku
Ps: Samotný rozdělovač nejde otočit o 180 stupňů ,tam je daná poloha dvěma výřezy ,jeden je tenší a druhý silnější!
No zkus tohle a dej vědět
Napsal: 24 říj 2007, 10:03
od pišta80
Než jsem šel do práce,tak jsem na to koukal,našel jsem ten výlisek s ryskama,nula vidět nebyla,ale když jsem to zkoušel naproti každé rysce tak palec vždy ukazoval na první válec,až příjdu domů,tak si pod to lehnu a zkontroluju to pečlivěji.Ale stejně je tam dost velká tolerance,při pootáčení klikou o zub nebo dva se palec rozdělovače hne minimálně,chtělo by to spíš zkontrolovat podle originálních rysek na klice i na vačce,i když jak jsem již psal,2 mechanici to kontrolovali a prý to sedí.Určitě to překontroluju,ale nevím kde to ty rysky má,kouknu se hmaservice.com,jestli tam není nějakej obrázek.Nebo nejsou tu na fóru nějaké fotky ?Jestli ano můžete poslat odkaz ?
Napsal: 25 říj 2007, 22:14
od pišta80
Tak na stránkách hmaservice jsem našel obrázek s nastavením rozvodů,tak ty seděj,dále jsem kontroloval první píst (ten blíže k převodovce),když je přesně v horní úvrati-v mrtvém bodě,tak palec rozdělovače je těsně za pozicí prvního válce,což je taky správně,tzn. že pálí těsně před horní úvratí - předstih 5+/-2 stupnů.Vytáhl jsem svíčky a osušil je,auto chytlo a chcíplo,takhle ještě dvakrát a pak už to opět nešlo natočit,po kontrole svíček byly opět ulité - všechny 4.Když je znova několikrát osuším a ten motor je trochu teplý,tak to nastartovat jde,ale nejde do otáček,jakmile šlápnu na plyn tak ho udusím.
Teď je každá rada drahá.Věděl by někdo co dál ?