Stránka 1 z 2

Výměna oleje

Napsal: 29 říj 2007, 20:00
od Luca$
Hyundai coupe 1,6l r.v.97
Zdravim Vas,jak se dari? Ceka me vymena motorového oleje a tak uvazuju,ze tam naleju plnou syntetiku.Myslite,ze to nejak uskodi motoru,nebo to motoru prospeje? Prosim poradte mi
predem dik :idea:

Napsal: 29 říj 2007, 20:08
od Korálek
Záleží co tam leješ dopasavad.
Já třeba leju do auta od nova plnou syntetiku Castrol TXT 5W-30

Napsal: 29 říj 2007, 20:22
od Joker
Jedna z vlastnosí plné syntetiky je mírné rozpouštění karbonových usazenin, takže jestli už má motor něco za sebou, tak můžeš začít počítat s tím, že ti ho to začne žrát a kouřit a možná to bude línější.

Napsal: 29 říj 2007, 21:09
od Míla001
Přesně jak říká Joker pokud tam dáváš polosyntetiku zustal bych u ni jinak po rozpuštění usazenin by to chtělo vyměnit znovu olej a tak by se to trochu prodražilo.

Napsal: 30 říj 2007, 18:55
od Borek
Protože už máš asi něco najeté,tak bych dal polosyntetiku-motor bude spokojený,neboj. :wink:
Korálku-5W-30-to se mě zdá ta 30 hodně málo.To máš v servisce :?: Na léto by to tu 40 chtělo. 8)

Napsal: 31 říj 2007, 07:52
od Vladislav Bureš
Chlapy když se tak vyznáte nevíte nečo o 10W-60 mám ho nakázám do nissanu a když jsem jen slyšel o ceně tak se mi protočili oči

Napsal: 31 říj 2007, 07:59
od Korálek
Borek píše:Protože už máš asi něco najeté,tak bych dal polosyntetiku-motor bude spokojený,neboj. :wink:
Korálku-5W-30-to se mě zdá ta 30 hodně málo.To máš v servisce :?: Na léto by to tu 40 chtělo. 8)
Musím se podívat na láhev co tam je.Ja si to fort pletu jestli 5W-40 nebo 30.

Napsal: 31 říj 2007, 08:57
od soto
Korálek píše:
Borek píše:Protože už máš asi něco najeté,tak bych dal polosyntetiku-motor bude spokojený,neboj. :wink:
Korálku-5W-30-to se mě zdá ta 30 hodně málo.To máš v servisce :?: Na léto by to tu 40 chtělo. 8)
Musím se podívat na láhev co tam je.Ja si to fort pletu jestli 5W-40 nebo 30.
Pokial sa nemylim tak Castrol TXT je iba 5W 40. Davam ho tam tiez. Uplna spokojnost. Mam uz 131 tis. km a motor nic nezerie.

Napsal: 31 říj 2007, 20:26
od Joker
Vladislav Bureš píše:Chlapy když se tak vyznáte nevíte nečo o 10W-60 mám ho nakázám do nissanu a když jsem jen slyšel o ceně tak se mi protočili oči
Popíšu značení olejů např. 10W-40. To deset znanemá jeho hustotu. Čím nižší číslo tím řidší olej a to 40 znamená jeho tepelnou "výdrž" čím je číslo vyšší, tím je olej schopný pracovat ve vyšších teplotách(v severských zemích nenarazíte na olej s číslem vyšším jak 30 a u nás zase většinou nikdo nejezdí na číslo nižší než 40). O kvalitě oleje to prakticky nic nevypovídá. Kvalitu oleje zjistíte ze specifikace API. Na každý flašce oleje někde na štítku mu být napsáno např. API SJ/CF. To S je značení kvality oleje pro benzínové motory čím je to druhý písmeno dál v pořadí abecedy(a,b,c,d,e,f,.....), tím je olej lepší.C znamená to samé pro naftové motory. Proto značení Sx u diesel olejů nenajdete.....

ps: Označení minerál, polosyntetika, full syntetika je už jen zaběhlý pojem, protože naprostá většina olejů 10W40(polosyntetika) se už stejně vyrábý plně syntetickou cestou :wink:

Skvěle info www.oleje.cz

Napsal: 01 lis 2007, 00:29
od Borek
Joker-správně píšeš,jen drobnou poznámku- označení třeba 5W-40 ,10W-40.........je zatraceně důležité :!: Tímto značením se udává schopnost oleje MAZAT v udaném rozpětí teploty.Takže jak správně píšeš-třeba kvalitní olej API - SL,ale teplotního rozsahu 0W-20 bude super na zimu,ale u nás nebo na dovolenou do Itálie,by jsi jel jen jednou a zpět pěšky :lol: .(To jsem pro názornost třeba až přehnal,ale určitě by docházelo k velkému opotřebení válců,vlivem špatného mazání a dříve,či později ke konci života motoru :lol: ).Motor by se zadřel,nedostatečným mazáním,které třeba tento i když kvalitní olej není schopen zajistit při našich(jižních)teplotách.Takže oba údaje jsou stejně důležité.API udává kvalitu a xW-xx udává teplotní použitelnost oleje. :wink:
Dám příklad:5W-40 = optimální venkovní teplota použití je od více než -25C do 20(25C).
10W-40 od -25C do 20C
15W-50 od -15C do více než 40C
Třeba uvedený typ oleje 5W-20 se zásadně v našich zeměpisných šířkách NEDOPORUČUJE :!: Stačí v létě cesta rychlým tempem po dálnici a ..... :oops: A může to být super značka a super kvalita oleje.
Pokud Korálek používá 5W-30,nehoní to na dlouhé štreky po dálnici.....bude ten olej stačit.Ale myslím,že ten údaj jen střelil a leje tam plnou syntetiku 5W-40 a to je optimální teplotní rozsah pro nás.Padasátkové oleje jsou dražší,ale kdo auto honí v létě po dálnicích,tak pro jeho motor je 50 super. :wink:

tabulka pro lantru

Napsal: 01 lis 2007, 11:36
od rade622

Re: tabulka pro lantru

Napsal: 01 lis 2007, 14:21
od Borek
Tak já tady píšu knihu a tobě stačí jeden obrázek. :lol: Jako vždy super-krátce,jasně :!:

Napsal: 01 lis 2007, 20:19
od Joker
tak jsme to krásně zhrnuli, tak doufám, že se na to za týden někdo nebude ptát znova, protože tak dlouhej příspěvěk jako ten předtím jsem snad ještě nikdy nenapasal :lol:

Napsal: 01 lis 2007, 22:54
od Rasty
Joker: a jakej olej teda je lepší :twisted: :lol: :lol:

Napsal: 02 lis 2007, 20:21
od Joker
Rasty píše:Joker: a jakej olej teda je lepší :twisted: :lol: :lol:


Do novýho motoru 5W nebo 0W. do starších zůstat u toho, co se do něj lilo v průběhu jeho života. Taky je dobrý kouknout na značení API Sx. Čím bude to x písmena dál v pořadí abecedy, tak je olej lepší. Ted mají ty nejlepší oleje tuším API SL.......jestli ne, tak mě opravte, nejsem si tak úplně jistej.....