Stránka 1 z 2
Výměna oleje
Napsal: 29 říj 2007, 20:00
od Luca$
Hyundai coupe 1,6l r.v.97
Zdravim Vas,jak se dari? Ceka me vymena motorového oleje a tak uvazuju,ze tam naleju plnou syntetiku.Myslite,ze to nejak uskodi motoru,nebo to motoru prospeje? Prosim poradte mi
predem dik
Napsal: 29 říj 2007, 20:08
od Korálek
Záleží co tam leješ dopasavad.
Já třeba leju do auta od nova plnou syntetiku Castrol TXT 5W-30
Napsal: 29 říj 2007, 20:22
od Joker
Jedna z vlastnosí plné syntetiky je mírné rozpouštění karbonových usazenin, takže jestli už má motor něco za sebou, tak můžeš začít počítat s tím, že ti ho to začne žrát a kouřit a možná to bude línější.
Napsal: 29 říj 2007, 21:09
od Míla001
Přesně jak říká Joker pokud tam dáváš polosyntetiku zustal bych u ni jinak po rozpuštění usazenin by to chtělo vyměnit znovu olej a tak by se to trochu prodražilo.
Napsal: 30 říj 2007, 18:55
od Borek
Protože už máš asi něco najeté,tak bych dal polosyntetiku-motor bude spokojený,neboj.
Korálku-5W-30-to se mě zdá ta 30 hodně málo.To máš v servisce
Na léto by to tu 40 chtělo.
Napsal: 31 říj 2007, 07:52
od Vladislav Bureš
Chlapy když se tak vyznáte nevíte nečo o 10W-60 mám ho nakázám do nissanu a když jsem jen slyšel o ceně tak se mi protočili oči
Napsal: 31 říj 2007, 07:59
od Korálek
Borek píše:Protože už máš asi něco najeté,tak bych dal polosyntetiku-motor bude spokojený,neboj.
Korálku-5W-30-to se mě zdá ta 30 hodně málo.To máš v servisce
Na léto by to tu 40 chtělo.
Musím se podívat na láhev co tam je.Ja si to fort pletu jestli 5W-40 nebo 30.
Napsal: 31 říj 2007, 08:57
od soto
Korálek píše:Borek píše:Protože už máš asi něco najeté,tak bych dal polosyntetiku-motor bude spokojený,neboj.
Korálku-5W-30-to se mě zdá ta 30 hodně málo.To máš v servisce
Na léto by to tu 40 chtělo.
Musím se podívat na láhev co tam je.Ja si to fort pletu jestli 5W-40 nebo 30.
Pokial sa nemylim tak Castrol TXT je iba 5W 40. Davam ho tam tiez. Uplna spokojnost. Mam uz 131 tis. km a motor nic nezerie.
Napsal: 31 říj 2007, 20:26
od Joker
Vladislav Bureš píše:Chlapy když se tak vyznáte nevíte nečo o 10W-60 mám ho nakázám do nissanu a když jsem jen slyšel o ceně tak se mi protočili oči
Popíšu značení olejů např. 10W-40. To deset znanemá jeho hustotu. Čím nižší číslo tím řidší olej a to 40 znamená jeho tepelnou "výdrž" čím je číslo vyšší, tím je olej schopný pracovat ve vyšších teplotách(v severských zemích nenarazíte na olej s číslem vyšším jak 30 a u nás zase většinou nikdo nejezdí na číslo nižší než 40). O kvalitě oleje to prakticky nic nevypovídá. Kvalitu oleje zjistíte ze specifikace API. Na každý flašce oleje někde na štítku mu být napsáno např. API SJ/CF. To S je značení kvality oleje pro benzínové motory čím je to druhý písmeno dál v pořadí abecedy(a,b,c,d,e,f,.....), tím je olej lepší.C znamená to samé pro naftové motory. Proto značení Sx u diesel olejů nenajdete.....
ps: Označení minerál, polosyntetika, full syntetika je už jen zaběhlý pojem, protože naprostá většina olejů 10W40(polosyntetika) se už stejně vyrábý plně syntetickou cestou
Skvěle info
www.oleje.cz
Napsal: 01 lis 2007, 00:29
od Borek
Joker-správně píšeš,jen drobnou poznámku- označení třeba 5W-40 ,10W-40.........je zatraceně důležité
Tímto značením se udává schopnost oleje MAZAT v udaném rozpětí teploty.Takže jak správně píšeš-třeba kvalitní olej API - SL,ale teplotního rozsahu 0W-20 bude super na zimu,ale u nás nebo na dovolenou do Itálie,by jsi jel jen jednou a zpět pěšky
.(To jsem pro názornost třeba až přehnal,ale určitě by docházelo k velkému opotřebení válců,vlivem špatného mazání a dříve,či později ke konci života motoru
).Motor by se zadřel,nedostatečným mazáním,které třeba tento i když kvalitní olej není schopen zajistit při našich(jižních)teplotách.Takže oba údaje jsou stejně důležité.API udává kvalitu a xW-xx udává teplotní použitelnost oleje.
Dám příklad:5W-40 = optimální venkovní teplota použití je od více než -25C do 20(25C).
10W-40 od -25C do 20C
15W-50 od -15C do více než 40C
Třeba uvedený typ oleje 5W-20 se zásadně v našich zeměpisných šířkách NEDOPORUČUJE
Stačí v létě cesta rychlým tempem po dálnici a .....
A může to být super značka a super kvalita oleje.
Pokud Korálek používá 5W-30,nehoní to na dlouhé štreky po dálnici.....bude ten olej stačit.Ale myslím,že ten údaj jen střelil a leje tam plnou syntetiku 5W-40 a to je optimální teplotní rozsah pro nás.Padasátkové oleje jsou dražší,ale kdo auto honí v létě po dálnicích,tak pro jeho motor je 50 super.
tabulka pro lantru
Napsal: 01 lis 2007, 11:36
od rade622
Re: tabulka pro lantru
Napsal: 01 lis 2007, 14:21
od Borek
Tak já tady píšu knihu a tobě stačí jeden obrázek.
Jako vždy super-krátce,jasně
Napsal: 01 lis 2007, 20:19
od Joker
tak jsme to krásně zhrnuli, tak doufám, že se na to za týden někdo nebude ptát znova, protože tak dlouhej příspěvěk jako ten předtím jsem snad ještě nikdy nenapasal
Napsal: 01 lis 2007, 22:54
od Rasty
Napsal: 02 lis 2007, 20:21
od Joker
Do novýho motoru 5W nebo 0W. do starších zůstat u toho, co se do něj lilo v průběhu jeho života. Taky je dobrý kouknout na značení API Sx. Čím bude to x písmena dál v pořadí abecedy, tak je olej lepší. Ted mají ty nejlepší oleje tuším API SL.......jestli ne, tak mě opravte, nejsem si tak úplně jistej.....