spálený olej + kape

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
petas

spálený olej + kape

Příspěvek od petas »

Předem musím říci,že jsem na auta úplný laik. Mám Lantru 96, 1,6, najeto 90tis. Měl jsem bouračku - střední - na čelo a bok auta před půl rokem. Nechal jsem vše opravit ve značkovém servisu, ale furt mám závadu. Po jízdě je cítit z prostoru motoru spálený olej a navíc pod motorem se udělá skvrna cca 5 cm v průměru (bez ohledu, jak dlouho auto stojí - hodiny nebo týden) furt stejně veliká. Autoservis opravil vše. Teď jsem to vzal do druhého a koukali dost dlouho do moturu a pod auto a přišli s názorem - kompletní přetěsnění /výměna převodovky - cca 16 tis. To se mi však zdá poněkud moc - navíc převodovka řadí úplně v poho. Pravidelně kontroluju náplně (viditelné) a olej v motoru - vše OK. Předpokládám, že bude asi únik z převodovky, ale kde mohu zkontrolovat stav oleje v ní + jak na to?
Můžete mi někdo poradit - rád bych před takovouto investicí věděl na čem jsem. POkud by to znamenalo dolívat olej jen jednou za pár, pak s tím nemám problém (proovnání ceny oleje a výměny)
Reklama
 

ryba

Příspěvek od ryba »

bude to asi to tesneni na prevodovy skrini nebo na motoru. Podivej se kde to presne kape, ten spalenej olej citis asi proto, ze to kape na rozpalenej vyfuk a za jizdy se to odvetrava. Bud teda pretesnit bez vymeny prevodovky, nebo dolivat. Nutno podotknout ze nejakej unik tam bude vzdy...je to 9 let stary.

kontrolni bod na kontrolu oleje je popsan v prirucce, je to z boku prevodovky, docela blbe pristupny musi se na zem. vysroubovat sroub a strcit tam prst, olej musi byt tak 3 cm pod otvorem. Neotvirat horky. Stat na rovine. Upozornuju, ze tady jsem na tenkym lede, pac to jsem jeste nedelal, mam na to servismany, pisou to tak v manualu.

Jeste ty kapajici tekutiny...znamymu takhle kape kapalina od posilovace, musi dolevat, zkontrolovat. Podivej se jestli neni volnej filtr na olej.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: spálený olej + kape

Příspěvek od ivan »

petas píše:Předem musím říci,že jsem na auta úplný laik. Mám Lantru 96, 1,6, najeto 90tis. Měl jsem bouračku - střední - na čelo a bok auta před půl rokem. Nechal jsem vše opravit ve značkovém servisu, ale furt mám závadu. Po jízdě je cítit z prostoru motoru spálený olej a navíc pod motorem se udělá skvrna cca 5 cm v průměru (bez ohledu, jak dlouho auto stojí - hodiny nebo týden) furt stejně veliká. Autoservis opravil vše. Teď jsem to vzal do druhého a koukali dost dlouho do moturu a pod auto a přišli s názorem - kompletní přetěsnění /výměna převodovky - cca 16 tis. To se mi však zdá poněkud moc - navíc převodovka řadí úplně v poho. Pravidelně kontroluju náplně (viditelné) a olej v motoru - vše OK. Předpokládám, že bude asi únik z převodovky, ale kde mohu zkontrolovat stav oleje v ní + jak na to?
Můžete mi někdo poradit - rád bych před takovouto investicí věděl na čem jsem. POkud by to znamenalo dolívat olej jen jednou za pár, pak s tím nemám problém (proovnání ceny oleje a výměny)
Ale to hlavní jsi neřekl,jestli ti olej uniká až po té havárii!! :!: :!:
Protože.simerinky v tolika kilometrech bývají ještě dobré,ale i to se může
stát ,že propouštějí!!Já teda nemám 16.16v,ale mám 1.5 12v a na klice
jsou ještě originál simerinky a mám na motoru nalítáno 176 000 km!!
Jediné co jsem měnil bylo těsnění pod víko ventilů,protože nějakej vůl
to měl dole a špatně ho nasadil a prostřihnul ho!!
Jo! Taky jsem měnil nové simerinky na převodovce kvůli poloosám,bad jsem dělal komplet manžety na poloosách!!!Ale podotýkám,že nepropouštěly převod.olej!! Co tím chci říct,že co mám Hyundaie tak
žádná olejnička a to už jsem jezdil ve všem možném co má kola!!!
Z mého motoru byste mohli jak se říká jíst!!
Jsem fakt spokojenej! :!:
Ale k problému!!!
Měl jsem doma Opel Corsa 1.0 12v b r.v 1999 nabouranou na přední čelo!!
Dali jsme to dohromady a pořád se pod autem objevovala malá skvrna od motor.oleje a nemohli jsme to pořád najít,tak jsme přetěsnily celej motor kompletně!! :!:
Auto chvíli jezdilo a po nějaké době se to zase objevilo!!!!!
Náhodou jsem nějak blbě zakop a zachytil jsem se o nějaký kablík,tak
koukám od čeho je a vytrhl jsem ho od čidla na mazání oleje!!Ale pozor
to čidlo bylo uvnitř roztržené,taková malinká dírka byla v něm ,konektor byl v pořádku,ale ted dobře čti kabel je v takové bužírce a je ještě schován v takovém (já to mu říkám husí krk)když se to čidlo ohřálo,tím se
více otevřelo a ten olej natekl do té bužírky a pak stekl dolů na bok,jako
na kliku a pak na hranu vany a potom ještě na stabilizační tyč a potom
na zem!!!A vždycky to udělalo,když auto přijelo a chvilku stálo na místě! :!: :!:Ono to čidlo se nachází ,tak zrovna blbě hned za pravým předním
světlem a to světlo s tou brejlí to čidlo holt drobet skříplo a nebo opravdu
zrovna prasklo,ale hlavně,že se na to přišlo!!! :!: :!:
Ty 1.6 16v od Hyundaie jsem viděl jen fotkách,ale co jsem je viděl,tak jsou jako docela nacpané v motorovém prostoru a jestli náhodou se něco
nerozbilo!! :!: :!: P.s.Pardon ,že je to tak dlouhé!!!! :!: :!:
petas

Příspěvek od petas »

ahoj, díky za podnětné nápady. Včera jsem měl auto zvednutý, celý otřel, ale nikde nic. Tak jsem najel 100 km a pak zase zvednout - nikde nic. zkontroloval jsem i to výfukové potrubí, známky po oleji byly, ale odkud se tam dostává - to fakt nevím. Když tam na tím uvažuji, tak mě nepadlo, že v servisu hledali něco a když neví - tak kompletně přetěšníme a pak se uvidi.... zkus zatím dolévat a udivdíme, co se bude dít. Ještě zkusím mrknout na ta čidla - dobrý nápad.
měl jsem v pytli obě světla, nárazník, nosič nárazníku, čelo, chladič, boky, čelní sklo a hlavně oba airbagy, ohnutý vidle motoru a pár baněk - ostřik,... kola a řízení zůstalo v klidu. Normálně bych si koupil jiný, ale toto mi nějak přirostlo k srdci.
P.S.. kéž by se už pánové v náklaďácích naučili předpisy ...
:)
petas

Příspěvek od petas »

omluva - olej teče až po havárce. Ale jak píšu - ne moc vážně. Na druhou stranu bych rád měl auto vcajku.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

petas píše:omluva - olej teče až po havárce. Ale jak píšu - ne moc vážně. Na druhou stranu bych rád měl auto vcajku.
Já jsem si to myslel,že až po té havárce!! :!:
Tak,že se zaměř co kde bylo rozbité,zkřípnuté nebo jen neptrně ohnuté!! :!: Tady je každa rada drahá,když to člověk nemůže vidět na
vlastní oči!!
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“