petas píše:Předem musím říci,že jsem na auta úplný laik. Mám Lantru 96, 1,6, najeto 90tis. Měl jsem bouračku - střední - na čelo a bok auta před půl rokem. Nechal jsem vše opravit ve značkovém servisu, ale furt mám závadu. Po jízdě je cítit z prostoru motoru spálený olej a navíc pod motorem se udělá skvrna cca 5 cm v průměru (bez ohledu, jak dlouho auto stojí - hodiny nebo týden) furt stejně veliká. Autoservis opravil vše. Teď jsem to vzal do druhého a koukali dost dlouho do moturu a pod auto a přišli s názorem - kompletní přetěsnění /výměna převodovky - cca 16 tis. To se mi však zdá poněkud moc - navíc převodovka řadí úplně v poho. Pravidelně kontroluju náplně (viditelné) a olej v motoru - vše OK. Předpokládám, že bude asi únik z převodovky, ale kde mohu zkontrolovat stav oleje v ní + jak na to?
Můžete mi někdo poradit - rád bych před takovouto investicí věděl na čem jsem. POkud by to znamenalo dolívat olej jen jednou za pár, pak s tím nemám problém (proovnání ceny oleje a výměny)
Ale to hlavní jsi neřekl,jestli ti olej uniká až po té havárii!!
Protože.simerinky v tolika kilometrech bývají ještě dobré,ale i to se může
stát ,že propouštějí!!Já teda nemám 16.16v,ale mám 1.5 12v a na klice
jsou ještě originál simerinky a mám na motoru nalítáno 176 000 km!!
Jediné co jsem měnil bylo těsnění pod víko ventilů,protože nějakej vůl
to měl dole a špatně ho nasadil a prostřihnul ho!!
Jo! Taky jsem měnil nové simerinky na převodovce kvůli poloosám,bad jsem dělal komplet manžety na poloosách!!!Ale podotýkám,že nepropouštěly převod.olej!! Co tím chci říct,že co mám Hyundaie tak
žádná olejnička a to už jsem jezdil ve všem možném co má kola!!!
Z mého motoru byste mohli jak se říká jíst!!
Jsem fakt spokojenej!
Ale k problému!!!
Měl jsem doma Opel Corsa 1.0 12v b r.v 1999 nabouranou na přední čelo!!
Dali jsme to dohromady a pořád se pod autem objevovala malá skvrna od motor.oleje a nemohli jsme to pořád najít,tak jsme přetěsnily celej motor kompletně!!
Auto chvíli jezdilo a po nějaké době se to zase objevilo!!!!!
Náhodou jsem nějak blbě zakop a zachytil jsem se o nějaký kablík,tak
koukám od čeho je a vytrhl jsem ho od čidla na mazání oleje!!Ale pozor
to čidlo bylo uvnitř roztržené,taková malinká dírka byla v něm ,konektor byl v pořádku,ale ted dobře čti kabel je v takové bužírce a je ještě schován v takovém (já to mu říkám husí krk)když se to čidlo ohřálo,tím se
více otevřelo a ten olej natekl do té bužírky a pak stekl dolů na bok,jako
na kliku a pak na hranu vany a potom ještě na stabilizační tyč a potom
na zem!!!A vždycky to udělalo,když auto přijelo a chvilku stálo na místě!
:!:Ono to čidlo se nachází ,tak zrovna blbě hned za pravým předním
světlem a to světlo s tou brejlí to čidlo holt drobet skříplo a nebo opravdu
zrovna prasklo,ale hlavně,že se na to přišlo!!!
Ty 1.6 16v od Hyundaie jsem viděl jen fotkách,ale co jsem je viděl,tak jsou jako docela nacpané v motorovém prostoru a jestli náhodou se něco
nerozbilo!!
P.s.Pardon ,že je to tak dlouhé!!!!