Stránka 1 z 2
Nulovací tlačítko na přístrojovce
Napsal: 16 lis 2007, 14:46
od Xfield
Ahoj,
nefunguje mi nulovací tlačítko na přístrojovce. Tuším by mělo přepínat mezi spotřebou/dojezdem/počítadlem km .... bohužel ho minulej majitel nějak "zničil" a tak nejde zmáčknout (nebo je úplně promáčklý a jde natvrdo)
Nejvíc mi vadí, že nemůžu vynulovat počítadlo km.
Takže nevíte někdo, jak je to tam řešený? Nějakej samostatnej mikrospínač nebo je to součást plošňáku přístrojovky? Je vůbec možná oprava doma?
Dík za informace ....a případné fotky by byly taky fajn
Napsal: 16 lis 2007, 18:07
od Theoh
Boha jeho ja mám ten istý problém, tlačítko mi volne pobehuje hore dole a pri potlačení je "uplne tvrde" teda mi pripadá, že na jeho konci bude ulomený niaky malý výbežok, ktorý má stláčať gumenné tlačídlo na plošnom spoji. Boha jeho vadí mi presne to čo tebe, že nemozem vynulovať KM. Bolo by super, keby nám niekto poradil alebo pomohol. Už som aj rozmýšlal, že do pôvodného tlačidla navrtam malú dierku a presunem cez nu napr. zabrúsený klinec a nastriekam jeho hlavičku na čierno alebo niečo podobné. Ak by som sa odvážil vykonať to, tak ti napíšem či to bolo úspešné. PS: Klinec by som samozrejme o tlačítko prilepil
Napsal: 16 lis 2007, 19:26
od Xfield
Tak to jsem rád, že v tom nejsem sám - snad se nám tak dřív podaří najít nějaký schůdný řešení. Hlavně by to chtělo vědět, jak je to spínání vlastně řešený.
Napsal: 18 lis 2007, 18:15
od Theoh
No v každom prípADE V žIADNOM PRíPADE neprevrtavajte to tlačítko, nemá to význam, asi to nieje riešené tak, že na konci je tlačitko na plošáku, jednoduchu som cez to pchal ihlu na štrikovanie a neviem čo všetko a výsledok nikde, a to tlačidlo je podla všetkého okolo 15 cm dlhé, čiže mi vidíme z vonku iba 1 cm. Som z toho sklamaný, lebo som si ho zbytočne rozrtal a ešte sa mi dostalo za sklo tachometru hodne úrezkov z toho plastu a budem musiet zistit ako sa rozoberá tacho aby som to za tým sklom vyčistil. Ak náhodou viete ako na to, napíšte to sem prosím, už som zúfalý z toho
Napsal: 19 lis 2007, 19:47
od Xfield
Tak to je špatný, já už se těšil na nějaký řešení ......
... opravdu tady není nikdo, kdo už měl přístrojovku rozdělanou a ví, jak je to tlačítko udělaný???
Napsal: 02 pro 2007, 18:16
od Xfield
Tak jsem rozdělal tu přístrojovku. To tlačítko je dlouhý cca 5 cm, a ne 15 jak psal Theoh (i když chápu, že pokud ho vrtal nasazený, tak mu to tak mohlo připadat
).
Je to fakt jednoduchý - zatím nejjednodušší vyndání a rozdělání přístrojovky, s jakým sem se setkal. Vše pěkně přístupný. Stačí odcvakat kryt kolem budíků a ventilace, povolit 4 šrouby, odpojit 2 konektory a je venku. Překvapilo mě, že jsem nenašel žádný žárovky podsvětlení a kontrolek - vše je řešený nějakejma mikroLED diodama přímo na plošňáku (takže změna barvy podsvětlení asi jen tak nehrozí
).
Podstata mýho problému je v tom, že na tom plastovým výlisku byla asi nějaká membrána, která spínala kontakty na plošňáku přístrojovky. Ta upadla (?) a nevím, čím ji nahradit. Zkusil jsem použít tlačítko z kalkulačky, kde by to mělo pracovat na podobným principu, ale zatím jsem neuspěl (možná špatnej výběr materiálu). Ještě jsem uvažoval, že bych na ten plošňák napojit normální tlačítko a vyvedl ho ven, ale zatím se mi do toho nechce - elegantnější by bylo přece jen nějak nahradit ten originál (pochybuju, že to prodávají jako samostatnej díl
).
Takže bych uvítal všechny náměty od místních elektrotechniků, jak vyřešit to spínání.....
Napsal: 15 pro 2007, 22:49
od Theoh
A kua
To by znamenalo že som si musel prevrtat ten plosak
((. Samostatne to nepredavaju na to som sa pýtal už technikov v hyundai. Ak by sa ti to podarilo niako zprovonit napíš to sem prosím. Verrím v to, že si na najlebšej ceste k úspechu. Držím palce a páni od elektra prosím o radu
Napsal: 16 pro 2007, 12:47
od adys
Zdarek,
je divný, že ti to tou vodivou gumou z kalkulačky nefunguje...Ještě zkuste z hliníkový izolepy, vyseknout lochajznou kolečko a pak to nalep místo tý origo gumy....takhle už jsem pár klávesnic tohoto principu opravil a funguje to...
Napsal: 16 pro 2007, 20:39
od severak
Pánové, jenom jedna malá připomínka. V prodejnách s elektro součástkama se dá sehnat vodivej lak. Kdo nemá vodivou gumu, tak může použít něco jiného a natřít dotekovou stranu tímto lakem. Kupte si to, kde prodávají tranzistory, odpory a takovou podobnou havěť
, Já si tak opravil dálkový ovladač k TíVí. Jo, tohle mi poradil švagr, je to elektomekanikus amatérus.
Napsal: 16 pro 2007, 21:46
od jandaxx
Ten lak mám doma na stole, zrovna na něj koukám
Akorát že já jsem elektromekanikus profesionalus
Taky si s tím opravuji různé DO od všeho možného. V Praze dostupné třeba v prodejně GM electronic -
www.gme. Myslím, že posílají i na dobírku, já tam chodím osobně.
Ještě foto:
Napsal: 16 pro 2007, 23:07
od Xfield
Do GM electronic chodím v Brně, tak se tam po tom laku poptám - dobrej nápad - stojí za zkoušku. Sice nevím, kdy se k tomu rozdělání přístrojovky zase dostanu, ale o výsledku budu informovat.
Všem díky za rady a nápady.
Napsal: 28 pro 2007, 19:03
od Méďa
A fakra!!! Mám ten samý problém. Neřekl bych, že je ten spínač promáčknutý, nebo jinak poškozený. Chodí čistě a hladce, ale bohužel nereaguje.
Napsal: 31 pro 2007, 07:25
od Gumok
V minulosti jsem zjistil ze musim to tlacitko na vynulovani podrzet vterinku nebo dve aby se tak stalo. Je to takova ochrana abyste si to nevynulovali pri nahodnem zavadeni o tlacitko.
Predpokladam ze vasich pripadech mate opravdovou zavadu a neni to tim, ze se jen bezne dotknete tlacitka.
Napsal: 31 pro 2007, 11:30
od Xfield
No myslím, že nikdo z nás nemá problémy se zvládnutím postupu, jak akltivovat spínač tlakem prstu
Napsal: 18 led 2008, 08:29
od zahyx
Xfield píše:No myslím, že nikdo z nás nemá problémy se zvládnutím postupu, jak akltivovat spínač tlakem prstu
to ti tam jenom chybí ten čudlik ovladaci