Stránka 1 z 1
nafta
Napsal: 03 lis 2005, 15:39
od miki
Nemam jasno v jednej veci- diesel je o dost drahsi- novy asi o 60 000 sk- podla vybavy benzinu, takze pri dnesnych cenach je navratnost asi po 100 000 km co je dost ale cital som o poruchac sys. commom rail v dosledku cistoty nafty v Cechach a na Slovensku, takze by to asi bola skor strata ako zisk....
nafta
Napsal: 03 lis 2005, 17:57
od Felotron
Otec ma Elantru 2.0 CRDi a zadny problemy se vstrikovanim nejsou...
Re: nafta
Napsal: 03 lis 2005, 20:48
od ivan
miki píše:Nemam jasno v jednej veci- diesel je o dost drahsi- novy asi o 60 000 sk- podla vybavy benzinu, takze pri dnesnych cenach je navratnost asi po 100 000 km co je dost ale cital som o poruchac sys. commom rail v dosledku cistoty nafty v Cechach a na Slovensku, takze by to asi bola skor strata ako zisk....
No jo ,ale nikdo ti neřek,proč
Ono to není tak o poruše jako kdo na co jezdí!!!
Ona nafta má také nějakou stupnici výbušnosti!
Jako benzín má oktan,tak nafta má cetan!!!
Běžně naftová auta jezdí na 50 cetanů i mín,když to něčím říznou,ale
tyhle moderní věci potřebují 55cetanů!!
Ale běhá to i na normální naftě(50 cetanů),jenže když někdo jezdí na fritovací olej a řeže to čím koliv,tak jako se nemůže člověk divit,že to
odejde!!!Je jasný,že každej chce ušetřit při dnešních cenách pohonných
hmot!!A další věc auto je jenom stroj a vždycky bude strojem a vždycky
bude mít poruchy,tudíž at jezdíš v Hyundaii nebo v něčem jiným,tak se
vždycky něco najde!!A za druhé jak se o auto staráš tak takový auto
budeš mít!!Ne nadarmo se říká:Jakej pán,takovej krám!!
Napsal: 04 lis 2005, 11:23
od Petr H
Proc takhle emotivne psany prispevek? Myslim, ze se to da zvladnout i jednodussi formou bez tech vykricniku. Ne kazdy vsechno vi.
Napsal: 09 lis 2005, 18:48
od miki
Otazke je ci sa oplati u nas kupit novy diesel a jazdit na nom s nasou naftou- nie som podnikatel a auto urcite budem uzivat co najdlhsie- ked po x tisic km budenm musiet vymenit vstrekovace common rail za x desiatok tisic.... udajne su napr. v Cechach firmy ktore vedia aj opravu nielen vymenu za nove.... Len tolko k rozvahe ci sa rozhodnut pre naftu v nasich pomeroch alebo nie, ale skor zvazit LPG... majte sa...
Napsal: 09 lis 2005, 21:05
od ivan
miki píše:Otazke je ci sa oplati u nas kupit novy diesel a jazdit na nom s nasou naftou- nie som podnikatel a auto urcite budem uzivat co najdlhsie- ked po x tisic km budenm musiet vymenit vstrekovace common rail za x desiatok tisic.... udajne su napr. v Cechach firmy ktore vedia aj opravu nielen vymenu za nove.... Len tolko k rozvahe ci sa rozhodnut pre naftu v nasich pomeroch alebo nie, ale skor zvazit LPG... majte sa...
Já jsem původně chtěl Peugeot 206 2.0 hdi,ale vzhledem,že to unás
stou naftou není tolik v pořádku ,tak jsem si koupil tohle auto,koupil jsem
si nové díly a ještě mi zbylo a jsem s ním velice spokojenej!!
A stejně mám ještě služební auto,tak žádný problém!!
Jo,ale kdybych měl svou rodinu(což nemám),tak bych přemýšlel ještě
jinak!!S benzínem problém nemám a tankuju jen u benzínek,které dobře
znám!!Já bych asi ještě počkal dokud se nezlepší kvalita nafty!!
Je velký rozdíl jezdit na německou naftu nebo benzín!!!
No anebo si tam nechat dát plyn!!Jenže Já se plynu odjakživa bojím,tak
bych si ho tam nedal!!
Vím moc dobře,že se dá velmi dobře ušetřit,ale
fakt se ho bojím jak čert kříže!!V auto škole jme měli felicii na plyn a ani
za boha do ní Mě nemohly dostat!!P.s viděl jse na vlastní oči co to umí
udělat,tak proto!!
Nafta
Napsal: 10 lis 2005, 10:05
od Masarina
Všichni kdo si koupí nové auto s Common-rail by si měl uvědomit víc věcí: Tyhle motory jsou stavěné na kvalitní "západní" naftu. U nás stojí nafta za ... ať tankuješ kde chceš, jinde lepší, jinde horší. Jak je možné, že když natankuju naftu třeba ve Francii tak nepění, voní a ujedu o cca. 200km víc na nádrž než u nás. Obecně: Diesel je těžší, ale nápravy, tlumiče atd. jsou stejné jako u benzínu a tudíž jde všechno dříve do háje. Garanční prohlídka je taky o dost dražší. Takže aby se ti diesel vyplatil musíš jezdit a jezdit minimálně třeba 40 tis. za rok. Jsou to jednoduché počty. Bavil jsem se o Getz 1,5 diesel přímo s prodejcem hodně dlouho a já osobně bych si velmi dobře zvážil zda se mi to vůbec vyplatí nehledě k tomu, že nafta je stějně drahá jako benzín.
Reakce na prispevek od "Masarina"
Napsal: 10 lis 2005, 15:59
od Felotron
Na tvuj prispevek musim reagovat, protoze mi pripada naprosto zcestny a dokonce bych ho zaradil mezi poplasne zpravy.
Co to je zapadni nafta??? Je jasne, ze kazdy vyrobce dosahuje jine kvality. Tvuj argument, ze najedes o 200km na nadrz vic, bych si vysvetlil v lepsim pripade tak, ze doma jezdis jako prase a za hranicemi se drzis predpisu - pak urcite spotreba klesne.
Common-Rail je bezpochyby kvalitni system, ktery by firma Bosch tezko poustela do sveta s tim, ze stoji za prd a vyrdzi jen par let provozu.
Navic nechapu - kdyz je nafta u nas podle tebe tak spatna - jak u nas muze jezdit tolik nakladaku na naftu... To by museli menit vstrikovace kazdy rok atd...
Uznej, ze to, cos napsal je kravina...
PS: O rozdilnych cenach garancnich prohlidek benzin/nafta se bavit nebudu, protoze je nemam zmapovany - ovsem nepredpokladam nejake obrovske rozdily. Jedine, co me napada, je treba vetsi mnozstvi dolevaneho oleje... ale muzu se mylit.
Re: Reakce na prispevek od "Masarina"
Napsal: 10 lis 2005, 18:34
od ivan
Felotron píše:Na tvuj prispevek musim reagovat, protoze mi pripada naprosto zcestny a dokonce bych ho zaradil mezi poplasne zpravy.
Co to je zapadni nafta??? Je jasne, ze kazdy vyrobce dosahuje jine kvality. Tvuj argument, ze najedes o 200km na nadrz vic, bych si vysvetlil v lepsim pripade tak, ze doma jezdis jako prase a za hranicemi se drzis predpisu - pak urcite spotreba klesne.
Common-Rail je bezpochyby kvalitni system, ktery by firma Bosch tezko poustela do sveta s tim, ze stoji za prd a vyrdzi jen par let provozu.
Navic nechapu - kdyz je nafta u nas podle tebe tak spatna - jak u nas muze jezdit tolik nakladaku na naftu... To by museli menit vstrikovace kazdy rok atd...
Uznej, ze to, cos napsal je kravina...
PS: O rozdilnych cenach garancnich prohlidek benzin/nafta se bavit nebudu, protoze je nemam zmapovany - ovsem nepredpokladam nejake obrovske rozdily. Jedine, co me napada, je treba vetsi mnozstvi dolevaneho oleje... ale muzu se mylit.
Až pojedeš někdy do Německa ,tak si natankuj a sám uvidíš!!!
Auto je živější má lepší akceleraci!!! Aspotřeba je nižší!!!
Vím co kluci jezdí na motorkách závodně,tak čeký benzín netankují!!
Jo ,přímí vstřikování je kvalitní věc,ale když u nás většinou má nafta
výbušnost sotva 50 cetanů a ne jako v Německu anebo ve Francii ,kde oni
mají naftu o výbušnosti 55cetanů!!! Právě dnešní moderní dieselové motory potřebují takovou to naftu!!!To by si se divil ,jak kontrolují kvalitu
nafty a ne jako unás!!!
Napsal: 10 lis 2005, 18:46
od Farmář
jojo,uz sem to tu jednou zminoval
....nafta patri do kamen....
Napsal: 11 lis 2005, 07:39
od Masarina
PRO felotron: To co jsem napsal, je skutečnost ať tomu věříš nebo ne. To co jsem napsal ti řekne kdokoliv kdo spravuje auta a na ten západ jezdí a tankuje tam. Zkus rozebrat motor který má najeto 200 tis ve Francii a 200 u nás a vsadím se s tebou že se nebudeš stačit divit. Bosch udělal velmi kvalitní systém ale je stavěný na "KVALITNÍ NAFTU" a ne na tu, co DOVÁŽÍ sem!!! Benzínkám to ZATÍM prochází. Jen počkej co ti tenhle motor udělá až budeš mít najeto třeba těch 200 tis.
Napsal: 12 lis 2005, 17:47
od ivan
Masarina píše:PRO felotron: To co jsem napsal, je skutečnost ať tomu věříš nebo ne. To co jsem napsal ti řekne kdokoliv kdo spravuje auta a na ten západ jezdí a tankuje tam. Zkus rozebrat motor který má najeto 200 tis ve Francii a 200 u nás a vsadím se s tebou že se nebudeš stačit divit. Bosch udělal velmi kvalitní systém ale je stavěný na "KVALITNÍ NAFTU" a ne na tu, co DOVÁŽÍ sem!!! Benzínkám to ZATÍM prochází. Jen počkej co ti tenhle motor udělá až budeš mít najeto třeba těch 200 tis.
Souhlas není co dodat!!
Víte ,že ve 300 000km padaj Hdi (Peugeot,Citroen)??
Je to jenom s tý naší nafty!!!
PSA koncern to chce nějakým způsobem řešit!!
Takže se bude něco dít s kvalitou pohonných hmot!!!
Napsal: 14 lis 2005, 15:51
od miki
Ide o to ze Bosch nerobi opravy common rail ale iba meni alebo v lepsom repasuje, v Cechach su udajne firmy ktore vedia tieto systemy aj opravit za ovela mensi peniaz nez stoji vymena... Skoda ze niektore prispevky su take emotivne.... ved je to len diskusia a nejde o zivot.... majte sa