Stránka 1 z 2
Nemeniť brzdovú kvapalinu?
Napsal: 22 lis 2007, 10:58
od xkrchnav
Zdravím,
chcel by som sa opýtať, pre vás asi laickú otázku, začínam sa ešte len pohybovať v tejto oblasti. Nedávno som sa bavil s mechanikom, ktorý mi mal vymeniť brzdové doštičky vzadu a tak som sa opýtal aj na výmenu brzdovej kvapaliny - dočítal som sa všade možne, že by sa mala meniť tak po 30 tis km prípadne aspoň skontrolovať. On mi však na to povedal, že to nikto nerobí (len sa to píše v "múdrych knížkach"), a že ak by som to vymenil, všetko by začalo tiecť, že je agresívna. Dá sa nejak zistiť, že kvapalina bola menená, alebo nie? Auto má 167 tisíc km. Skutočne to nikto nemení? Nebrzdí to potom horšie? Ďakujem za vašu trpezlivosť
. (To isté som chcel spraviť so spojkovou kvapalinou aj prevodový olej atď..)
Jožin
Napsal: 22 lis 2007, 11:24
od Kamil
Za tu dobu se Ti tam může nakondenzovat voda,která má jiný bod varu,než brzdovka.A stářím se ti taky snižuje bod varu brzdovky.Tudíž Ti to sníží účinek brzd.Ale jestli po výměně Ti to začne téct,protože je agresivnější,tak to nevím.Já mám zkušenost s tím,že pokud jsem brzdový váleček,nebo nějaký jiný segment nerozebral,tak to neteklo.Až po rozebrání a následném složení už to nebylo ono,jelikož ty válečky si tam za tu dobu vytvořily určité drážky,které se rozebráním porušily.To znamená,pokud jenom vyměníš kapalinu,by to nemělo téct.Ale všechno může být jinak.
Napsal: 22 lis 2007, 12:44
od Vladislav Bureš
Jen bych doplnil, brzdovka do sebe vztahuje atmosférickou vlhkost přez odvětrávací otvory. Jde o to, že třeba brzdovka T4 bá bod varu tuším 260°C a jak známo voda 100°, takže čím budeš mít brzdovku déle tím bude podíl vody vyžší, takže když vemeš klesající podíl brzdovky a narůstající podíl vody tak ti z toho vyplívá, že ti bude klesat bad varu a to je ten problém, protože při varu vznikají bubliny, takže při sešlápnutí sešlápneš jen vzduch respektive nezabrzdíš, jako když je neodvzdušníš. Někde jsem slyšel, že by se brzdovka měla měnit každé dva roky. Je to na každém, ale brzdy by měli být v naprostém pořádku a zase tolika ta kapalina nestojí.
Napsal: 22 lis 2007, 13:53
od Borek
V servisu (někde i v prodejnách Barum) mají jednoduché měřáky,na zjištění bodu varu.Zeptej se v servisu.Můžeš u toho být-jen otevře nádržku kapaliny,trochu nasaje a hned vidíš bod varu.Podle toho se můžeš zařídit-zda měnit,či ne.
Napsal: 22 lis 2007, 14:03
od xkrchnav
A čo s tým, že nová je agresívnejšia k tesneniam atď? Ak by to teda bola pravda, že by začalo všetko tiecť kvôli tej novej, koľko by stála výmena tých tesnení, valčekov a všetkého čo s tým môže súvisieť? Viem, že sme si kúpili ojazdené auto, ale život je nám predsa drahý, tak tie brzdy by som fakt chcel nech sú na 100 percent a nie že nech to ide kým to ide a potom sa to rozpadne. Pri výmene doštičiek sa pozrie aj na ten bod varu tak som zvedavý.
Nedá sa teda zistiť či bola dosiaľ menená pravidelne, alebo nie? Tým, že zistím že bod varu odpovedá 160 tis km tak zistím že nemenil nič, ale neviem či nemenil celú dobu alebo iba posledných 30 tis km. Dík za rady
Napsal: 22 lis 2007, 14:11
od tom
Na brzdách bych nešetřil, hlavní problém je že při běžné jízdě se nepozná že by mohl být v kapalině problém, to se pozná až pak když se sjíždí delší prudký kopec a šlápne se do prázdna...
To už je pozdě přemýšlet nad výměnou.
Zas taková finanční položka to není.
Napsal: 22 lis 2007, 14:27
od xkrchnav
No presne tak, nechcel by som šlápnuť do prázdna. Už tak je to na lantre s tými brzdami slabšie. A nemáte tak odhad koľko by to celé vyšlo - v tom nahoršom prípade (teda predpokladám, že kotúče a dostičky sú ok, dnes snáď už aj vzadu
), hadičky snáď tiež. Mne to totiž bolo povedané tak, že to ste rovno mali kúpiť nové auto... Tak som mal dojem že investícia do toho by bola v 10 tisíc...
Napsal: 22 lis 2007, 15:46
od MartasZ
Bože...... ten mechanik asi dělal dlouhou dobu stodvacítky a jim podobný káry
To že by ti to mělo chcát po výměně kapaliny je jen jeho výmysl, aby na tobě vyrejžoval
Podívej.. já osobně měnim brzdovou kapalinu každej rok a opravdu je to znát.. když sem jí nechal poprvý vyměnit, tak mi připadalo, jako bych měl úplně nový auto.. fakt.. brzdovka stárne, horší se její složení a je potřeba celá měnit
Teď to dělám tak, že před zimou se jen trochu odfoukne a doleje nová.. a po zimě.. někdy k létu, se celá vypustí..
A když jsem u brzd.. je to nemoc většiny Háček.. chce to sundat každej třmen a vyzkoušet, jestli v nich destičky choděj volně.. pokud ne.. tak ne že se vyndaj ty vodící plíšky, jak to dělaj některý rádoby mechanici.. ne.. ale musí se pod nima odstranit nanesená rez a pak to zas chodí jak má.. a je dobrý i zkontrolovat ty pístky a namazat grafitovou vazelínou.. dělali sme to teď asi před tejdnem.. a vim že v zimě se nemusím o brzdy bát
Ještě je dobrý nějakým čističem brzd očistit kotouče.. ale to už je jen detail
Napsal: 22 lis 2007, 16:11
od xkrchnav
Hmm znie to pekne, hneď by som sa do toho pustil
. Ale keďže myslím, že to nie je ako postaviť kúpelku, tak by som nerád niečo pokazil. Je niekto v Brne, kto by sa o to takto postaral? Alebo takto môžem nadiktovať v servise čo by som chcel nech spravia? Nechcem vyzerať ako "múdry" pri tom diktovaní - a pri tom by som veľmi nevedel o čom hovorím
. Či to je normálne? Dík moc.
Napsal: 22 lis 2007, 16:29
od vipe
Podle mě pokud zajedeš do servisu a řekneš že požaduješ kontolu brdového systému s výměnou brzdové kapaliny tak neni problém ty jsi platící zákazník a oni budou dělat to co ty chceš, pokud je to opravdu solidní obchodník. Takový ty keci že jako se to nedělá tak to musí bejt nějakej magor. Když někdo přijede a bude požadovat vyměnit brzdový kotouče, který jsou ještě dobrý a zaplatí, tak proč bych je nevyměnil. On má pocit bezpečí a já jsem vydělal za práci a jestli se někdo brání práci respektive vydělat si za práci tak je to jeho mínus a zákazník jde jinam.
Napsal: 22 lis 2007, 17:22
od Vita
Mno a nebo dopadnes s brzdama jako ja .... (viz forum) .... ale kazdopadne se brzdovka menit musi ... stara je o nicem .... Brdovka je totiz hygroskopicka a proto na sebe vaze vodu ... a snizuje se ji bod varu .... a pak proste nebrzdis ....
Napsal: 23 lis 2007, 12:13
od Hujer
MartasZ píše:Bože...... ten mechanik asi dělal dlouhou dobu stodvacítky a jim podobný káry
To že by ti to mělo chcát po výměně kapaliny je jen jeho výmysl, aby na tobě vyrejžoval
Podívej.. já osobně měnim brzdovou kapalinu každej rok a opravdu je to znát.. když sem jí nechal poprvý vyměnit, tak mi připadalo, jako bych měl úplně nový auto.. fakt.. brzdovka stárne, horší se její složení a je potřeba celá měnit
Teď to dělám tak, že před zimou se jen trochu odfoukne a doleje nová.. a po zimě.. někdy k létu, se celá vypustí..
A když jsem u brzd.. je to nemoc většiny Háček.. chce to sundat každej třmen a vyzkoušet, jestli v nich destičky choděj volně.. pokud ne.. tak ne že se vyndaj ty vodící plíšky, jak to dělaj některý rádoby mechanici.. ne.. ale musí se pod nima odstranit nanesená rez a pak to zas chodí jak má.. a je dobrý i zkontrolovat ty pístky a namazat grafitovou vazelínou.. dělali sme to teď asi před tejdnem.. a vim že v zimě se nemusím o brzdy bát
Ještě je dobrý nějakým čističem brzd očistit kotouče.. ale to už je jen detail
Si nejakej chytrej Martasz!
Napsal: 24 lis 2007, 15:57
od MartasZ
Napsal: 24 lis 2007, 16:29
od zz
ve tvém případě doporučuji tyto kroky : 1 - výměna "mechanika" 2 - výměna kapaliny. Ale, proboha tě prosím, dodrž toto pořadí!!!
Napsal: 24 lis 2007, 22:15
od Vladislav Bureš
To je moc hezky napsané