Stránka 1 z 3

Jak jste spokojeni s LPG a kde vozite rezervu?

Napsal: 06 pro 2007, 12:57
od Burža
Uvazuji o LPG a tak by mne zajimaly zkusenosti soucasnych majitelu prestavenych vozidel. Na co si dat pri provozu pozor (napr. castejsi interval vymeny oleje, jiny olej, svicky, je nutne to casem serizovat a ja nevim co jeste)? O kolik se zvysi spotreba? Kolik se vleze do toroidni nadrze plynu? Co obnasi rocni technicka kontrola? Za jakych okolnosti je citit z vozidla plyn, jestli to vubec kdy jde citit? Kde vozite rezervu? Atd. co vas napadne.

Napsal: 06 pro 2007, 16:27
od Felotron
Tak to je asi otazka primo pro me :)

1.) Najit opravdu sikovneho a poctiveho plynare!!!
2.) Neni vhodne to montovat do aut, co maji vahu vzduchu od Bosche (protoze se tim znici a pakneprojdes pres benzinove emise) [toto mi rekl primo servisak v Hyundaii]
3.) Rezervu vozim v kufru, ale zatim premyslim, jak to vymyslet, aby tam nelitala.
4.) Spotreba je cca o litr vyssi (hruby odhad)
5.) Kazdych 10000km je treba udelat revizi plynu (cca 300,-)
6.) Olej po 10000km
7.) Plyn citit neni. Kdyz ano, rychle utikej!!!! :D
8.) Svicky mam originalni
9.) Do te nadrze das max 40l (aspon si to myslim)

Moje zkusenosti s plynem: cca 40000km na Feline - vcelku bez problemu; S Accentem 12000km - s problemy z duvodu temer neodborne montaze a zavady vstrikovaci listy (ta se dnes uz nepouziva)

Jo a jeste neco - je paradni pocit brat plnou za 600,- 8)

Napsal: 06 pro 2007, 17:06
od Burža
Dik za info.
Z jakeho duvodu odchazi vaha vzduchu kdyz je to na plyn? Palivo snad na funkcnost vahy nema vliv ne? A jeste jak poznam jestli tam mam Bosh nebo neco jineho? Mel jsem za to ze vahy vzduchu jsou vsechny od Boshe.

Napsal: 06 pro 2007, 17:35
od Felotron
Ten duvod zniceni vahy jsem nepochopil - ma se to stat v pripade, ze se ten plyn nezapali a pak to slehne do sani - NECHAPU VUBEC JAK JE TO MOZNE. Nicmene oje vaha je kaput.

Hyundai pouzival tu Bosch vahu cca v letech 2000-2002. Pakse vratil k MAPS senzoru - to je ta mrcha v boxu s filtrem.

PS: Na ty informace krk nedam...

Napsal: 06 pro 2007, 18:22
od Joker
prakticky na všechno ti odpověděl Felotron, jen ho malinko doplním. Torroindní nádrž se dává podle místa v autě, takže její objem nemusí být nutně 40litrů, ale je to nejčastější. Do 40 litrové nádrže jsem nikdy nenacpal víc jak 37litrů (v létě i míň). Nevím, jak jsi přišel na tu roční technickou kontrolu, ale já jezdím 1x za dva roky stejně jako s normálním autem.

Jinak jdi rozhodně do sekvenčního vstřkování, je sice dražší, ale není to takový rozdíl a vrátí se ti to menší ztrátou výkonu (jestli vůbec nějaká je) a nezvýší se spotřeba oproti benzínu tolik jako u vstřiku do sání. Jinak doporučím firmu MGC (mobil gas centrum) z Jihlavy. Naprostá spokojenost jak s kvalitou práce, tak i s přístupem majitele a zaměstnanců. Starají se nám o moji lantru, tátovýho espace a bmw e36 a strejdovu fabii 1.2htp. Do všech kromě bmw i instalovali a jak říkám, naprostá spokojenost.

Napsal: 06 pro 2007, 19:02
od Engineer
Felotron píše:Tak to je asi otazka primo pro me :)

1.) Najit opravdu sikovneho a poctiveho plynare!!!
2.) Neni vhodne to montovat do aut, co maji vahu vzduchu od Bosche (protoze se tim znici a pakneprojdes pres benzinove emise) [toto mi rekl primo servisak v Hyundaii]
3.) Rezervu vozim v kufru, ale zatim premyslim, jak to vymyslet, aby tam nelitala.
4.) Spotreba je cca o litr vyssi (hruby odhad)
5.) Kazdych 10000km je treba udelat revizi plynu (cca 300,-)
6.) Olej po 10000km
7.) Plyn citit neni. Kdyz ano, rychle utikej!!!! :D
8.) Svicky mam originalni
9.) Do te nadrze das max 40l (aspon si to myslim)

Moje zkusenosti s plynem: cca 40000km na Feline - vcelku bez problemu; S Accentem 12000km - s problemy z duvodu temer neodborne montaze a zavady vstrikovaci listy (ta se dnes uz nepouziva)


Jo a jeste neco - je paradni pocit brat plnou za 600,- 8)

Bod 7.) je velmi dolezity... :-D treba ho mat na pamati a to nielen pri LPG :)...
Tak ak som spravne pochopil Ja mam tiez vahu vzduchu od Bosche?

Napsal: 06 pro 2007, 19:08
od tom
Joker píše:prakticky na všechno ti odpověděl Felotron, jen ho malinko doplním. Torroindní nádrž se dává podle místa v autě, takže její objem nemusí být nutně 40litrů, ale je to nejčastější. Do 40 litrové nádrže jsem nikdy nenacpal víc jak 37litrů (v létě i míň). Nevím, jak jsi přišel na tu roční technickou kontrolu, ale já jezdím 1x za dva roky stejně jako s normálním autem.

Jinak jdi rozhodně do sekvenčního vstřkování, je sice dražší, ale není to takový rozdíl a vrátí se ti to menší ztrátou výkonu (jestli vůbec nějaká je) a nezvýší se spotřeba oproti benzínu tolik jako u vstřiku do sání. Jinak doporučím firmu MGC (mobil gas centrum) z Jihlavy. Naprostá spokojenost jak s kvalitou práce, tak i s přístupem majitele a zaměstnanců. Starají se nám o moji lantru, tátovýho espace a bmw e36 a strejdovu fabii 1.2htp. Do všech kromě bmw i instalovali a jak říkám, naprostá spokojenost.
Na technickou kontrolu se samozřejmě chodí každé dva roky, ale je nutné chodit každý rok nebo 10tkm na revizi plynového systému, která se potvrzuje do přílohy TP. Bez potvrzení této přílohy nemůže vozidlo projít legálně technickou kontrolou.
Tyto informace mám z vlastní zkušenosti, s autem na LPG jsem jezdil přes 5 let.

Napsal: 06 pro 2007, 20:55
od zdenek76
Jako Felotron a Tom, na kontrolu se musí každý rok k jakémukoliv montérovi LPG, pak je taky nějaká doba životnosti nádrže po níž se musí vyměnit. Další věcí jsou svíčky, které by měly být pro plyn jiné, ale málokdo ví, jaké. Pak platí nějaká omezení jako zákazy vjezdu do podzemních parkvišť apod., porblém může být také natankovat v zahraničí, protože ne všude je plyn tak rozšířen jako u nás.
Jinak o pachu plynu asi tak, při chůzi venku nebo jízdě v koloně bezpečně poznám, když kolem mě projede plynař.

Napsal: 06 pro 2007, 20:59
od Joker
co se týče těch kontrol, tak to mi ani nedošlo. Myslel jsem prostě STK. Nádrž má životnost tuším 10 let a potom se musí měnit, jak psal Zdeněk. S tankováním v zahraničí jsem neměl nikdy problém. Myslím teda na západ od našich hranic + rakousko. Dokonce na severozápadě německa a v holandsku mají LPG skoro na každý normální benzínce hned vedle benzínu. V zahraničí používají jiný "konektory", tak bych před takovou cestou radil zakoupit sadu redukcí. Na velkých benzínkách ti je v poho půjčí, ale není to pravidlem u všech.......

Napsal: 06 pro 2007, 21:42
od Hanzy
zdenek76 píše:Jako Felotron a Tom, na kontrolu se musí každý rok k jakémukoliv montérovi LPG, pak je taky nějaká doba životnosti nádrže po níž se musí vyměnit. Další věcí jsou svíčky, které by měly být pro plyn jiné, ale málokdo ví, jaké. Pak platí nějaká omezení jako zákazy vjezdu do podzemních parkvišť apod., porblém může být také natankovat v zahraničí, protože ne všude je plyn tak rozšířen jako u nás.
Jinak o pachu plynu asi tak, při chůzi venku nebo jízdě v koloně bezpečně poznám, když kolem mě projede plynař.
Za jizdy muzes poznat jedine stare auta karburatory ty smrdi a je to hlavne ze kaslou na servis a vymenu filtru jinak naopak je plyn z vyfuku bez zapachu jen svezi lesni vzdousek oproti marasu co jde z benzinu... :wink:
Jinak co se tyka zapachu v aute a chuzi kolem nej tak jdou citit klasicke systemy nebot se to vraci a nejaky bordel dela v sani a ten smrdi ale u sekvence citis plyn jen pri tankovani tak jako benzin jinak o nem vubec nevis jen to ze se pri tankovani vzdy usmivas a pri jizde na to kdykoli slapnes rovnez s usmevem a spotrebu vubec neresis... :D

Napsal: 06 pro 2007, 22:15
od Felotron
Engineer píše:
Felotron píše:Tak to je asi otazka primo pro me :)

1.) Najit opravdu sikovneho a poctiveho plynare!!!
2.) Neni vhodne to montovat do aut, co maji vahu vzduchu od Bosche (protoze se tim znici a pakneprojdes pres benzinove emise) [toto mi rekl primo servisak v Hyundaii]
3.) Rezervu vozim v kufru, ale zatim premyslim, jak to vymyslet, aby tam nelitala.
4.) Spotreba je cca o litr vyssi (hruby odhad)
5.) Kazdych 10000km je treba udelat revizi plynu (cca 300,-)
6.) Olej po 10000km
7.) Plyn citit neni. Kdyz ano, rychle utikej!!!! :D
8.) Svicky mam originalni
9.) Do te nadrze das max 40l (aspon si to myslim)

Moje zkusenosti s plynem: cca 40000km na Feline - vcelku bez problemu; S Accentem 12000km - s problemy z duvodu temer neodborne montaze a zavady vstrikovaci listy (ta se dnes uz nepouziva)


Jo a jeste neco - je paradni pocit brat plnou za 600,- 8)

Bod 7.) je velmi dolezity... :-D treba ho mat na pamati a to nielen pri LPG :)...
Tak ak som spravne pochopil Ja mam tiez vahu vzduchu od Bosche?
ty asi taky...

Napsal: 06 pro 2007, 22:17
od Felotron
zdenek76 píše:Jako Felotron a Tom, na kontrolu se musí každý rok k jakémukoliv montérovi LPG, pak je taky nějaká doba životnosti nádrže po níž se musí vyměnit. Další věcí jsou svíčky, které by měly být pro plyn jiné, ale málokdo ví, jaké. Pak platí nějaká omezení jako zákazy vjezdu do podzemních parkvišť apod., porblém může být také natankovat v zahraničí, protože ne všude je plyn tak rozšířen jako u nás.
Jinak o pachu plynu asi tak, při chůzi venku nebo jízdě v koloně bezpečně poznám, když kolem mě projede plynař.
Ty revize plynu jsou 10000km/1 rok
Zivotnost nadrze je 10 let, pakse musi vymenit
Ano, podle vyfukovych plynu to poznat je - aspon vim, na co mi to zrovna bubla :lol:

Napsal: 06 pro 2007, 22:47
od zdenek76
Hanzy píše:
zdenek76 píše:Jako Felotron a Tom, na kontrolu se musí každý rok k jakémukoliv montérovi LPG, pak je taky nějaká doba životnosti nádrže po níž se musí vyměnit. Další věcí jsou svíčky, které by měly být pro plyn jiné, ale málokdo ví, jaké. Pak platí nějaká omezení jako zákazy vjezdu do podzemních parkvišť apod., porblém může být také natankovat v zahraničí, protože ne všude je plyn tak rozšířen jako u nás.
Jinak o pachu plynu asi tak, při chůzi venku nebo jízdě v koloně bezpečně poznám, když kolem mě projede plynař.
Za jizdy muzes poznat jedine stare auta karburatory ty smrdi a je to hlavne ze kaslou na servis a vymenu filtru jinak naopak je plyn z vyfuku bez zapachu jen svezi lesni vzdousek oproti marasu co jde z benzinu... :wink:
Jinak co se tyka zapachu v aute a chuzi kolem nej tak jdou citit klasicke systemy nebot se to vraci a nejaky bordel dela v sani a ten smrdi ale u sekvence citis plyn jen pri tankovani tak jako benzin jinak o nem vubec nevis jen to ze se pri tankovani vzdy usmivas a pri jizde na to kdykoli slapnes rovnez s usmevem a spotrebu vubec neresis... :D
to je možný, u nás jezdí povětšinou starší auta a ti asi sekvenci mít nebudou

Napsal: 07 pro 2007, 08:30
od hlobilp
Se sekvenci nehrozi zpetny zasleh do sani, to uz je vyreseno..... jinac ja do toroidu nacpu i 48l... ale to jsem delal jen jednou. jinac bezne 40-44l. mam ji vetsi, takze trosku hrbol v kufru. Ale jezdim sam, tak to neresim.
Olej menim taky o trosku driv, svicky zatim nechavam puvodni, vrazil jsem do nich skoro pet tisic, takze musi jeste vydrzet. Prestavba me stala 38.000, ale uz to mam zpatky.
Se sekvenci, by plyn citit byt nemel, ale obcas nejaky zavan ucitim..... znamy ma LPG od nejakych Italu, puvodni a tam to maji jeste lip vymakany, tam uz vubec neni nic citit. Pouzivaji lepsi hadice a spoje.

Napsal: 07 pro 2007, 10:51
od Felotron
hlobilp píše:Se sekvenci nehrozi zpetny zasleh do sani, to uz je vyreseno..... jinac ja do toroidu nacpu i 48l... ale to jsem delal jen jednou. jinac bezne 40-44l. mam ji vetsi, takze trosku hrbol v kufru. Ale jezdim sam, tak to neresim.
Olej menim taky o trosku driv, svicky zatim nechavam puvodni, vrazil jsem do nich skoro pet tisic, takze musi jeste vydrzet. Prestavba me stala 38.000, ale uz to mam zpatky.
Se sekvenci, by plyn citit byt nemel, ale obcas nejaky zavan ucitim..... znamy ma LPG od nejakych Italu, puvodni a tam to maji jeste lip vymakany, tam uz vubec neni nic citit. Pouzivaji lepsi hadice a spoje.
No kazdopadne moje vaha vzduchu je v riti - ale taky to nemusi mit zadnou souvislost s tim plynem, ze... A mam sekvencni Magic2 se vstrikovaci listou Matrix
PS: jeste tak 18000km a mam to zaplaceny, pak uz jen vydelek ;)