Ako namontovat autoradio - navod pre Accent 96
Napsal: 10 pro 2007, 10:21
Čo nevyhnutne potrebujete:
1. nové autorádio
2. aspoň nejaké schopnosti pracovať a nezabiť sa v dielni (otvor pre rádio totiž spravidla nebude mať správnu veľkosť - je potrebné ho upraviť)
3. skrutkovače (ak nechcete prísť o nervy, aspoň jeden z nich by mal byť uhlový)
4. prepájací kábel medzi originálnu koncovku a nový ISO konektor na rádiu (ide to aj bez toho, ale potom budete musieť rezať a pajkovať káble)
Najprv dajte dole predný panel centrálneho stĺpika. Robí sa to tak, že sa vyberie popolník a po stranách sú dve šruby. Po ich vytiahnutí už panel držia len dve úchytky po stranách, ktoré sa dajú miernou silou vytiahnuť.
Teraz zistíte, že to vytiahnuť nejde. Na svedomí to majú káble k vzduchotechnike, kvôli ktorým sa panel dá povytiahnuť nanajvýš tak o 5 cm dopredu. Jeden z káblov sa síce dá uvoľniť z druhej strany (nájdete ho na ľavej strane, keď sa napcháte pod palubnú dosku na strane spolujazdca), ale príliš veľká výhra to nie je, nakoľko ich je tam viac. Takže teraz treba zobrať do ruky uhlový skrutkovač a odstrániť štyri skrutky, držiace panel vzduchotechniky.
Potom to už ide ľahko. Hore treba odpojiť tri zväzky káblov k núdzovým smerovkám, hodninám a ovládaniu zadného stierača. Dole odpojte káble k zapaľovaču a popolníku a podľa možností najmä fázu k zapaľovaču neroztrhajte - tak ako ja. Je totiž napojená na veľmi stupídne vymyslený a poskladaný konektor. Pre menej skúsených pomôže spraviť si fotku - aby ste vedeli, čo bolo kde pripojené. Práca je hotová, ak zoberiete predný panel do ruky a môžete s ním obehnúť okolo celého auta bez toho, aby s vami drblo na zem alebo aby ste za sebou niečo ťahali.
Samotné staré autorádio držia štyri šruby po stranách. Stačí ich dať dole a rádio sa dá vytiahnuť. Samozrejme musíte vzadu odpojiť konektor k reproduktorom, napájanie a anténu. Tým je demontáž hotová.
Pokiaľ budete mať neskutočné šťastie, nové rádio vám bude presne pasovať na miesto toho starého. Väčšinou to ale tak nie je a preto budete musieť upravovať predný panel, aby sa tam vošlo a zároveň aj aby to trochu vyzeralo. Rádio, trčiace 1,5 cm vpred, nie je žiadna výhra. Ja som použil frézu a univerzálny rýchloschnúci tmel. Kroťte však svoje nadšenie!!! V mojom prípade som sa do toho pustil s vervou a začal brúsiť otvor na vzduchotechniku Po strčení príslušného nástroja do tej správnej dierny môžete pokračovať. Treba si však dať pozor, aby ste príliš nestenčili a tým neoslabili jednotlivé okraje otvorov. Celkom fajn je medzery medzi nimi z vnútornej strany vyplniť tmelom - budú tak tuhšie a odolnejšie.
Na uchytenie novej zasúvacej konštrukcie autorádia som použil tie isté uholníky, ktoré držali to staré. Akurát ich stačilo trochu obrúsiť a otočiť o 180 stupňov.
Ak robíte svoju prácu dokonale, môžete predný panel hneď nasadzovať. Spravidla však bude potrebovať trochu prestriekať farbou. Ja som si zvolil takúto vzhľadom na komplexný koncept interiéru. Ako zarytý odporca dobrovoľne horiacich ľudí som ešte vyhodil popolník a nahradil ho dodatočnými ovládacími prvkami k zosilovaču.
No a teraz už stačí len všetko namontovať naspäť. Nezabudnite na dodatočný prepájací kábel k ISO konektoru rádia. Pred začatím montáže sa však v žiadnom prípade hlboko nenadychujte. Ja som to spravil a nedobrovoľne zhltol okololetiacu vážku či čo to bolo. Fakt hnusný pocit, nikomu to neodporúčam. Ked už budete mať všetky celky nahodené na prednom paneli, pred záverečným upevnením na palubnú dosku si radšej odskúšajte, či všetko funguje. Takto to vyzerá nahodené:
Možno sa niektoré veci dajú robiť aj jednoduchšie, ale ja nemám žiadne praktické skúsenosti s automechanikou a svoje auto mám asi 50 dní, takže asi tak. Kto by mal nejakú inú radu, kľudne to sem napíšte.
1. nové autorádio
2. aspoň nejaké schopnosti pracovať a nezabiť sa v dielni (otvor pre rádio totiž spravidla nebude mať správnu veľkosť - je potrebné ho upraviť)
3. skrutkovače (ak nechcete prísť o nervy, aspoň jeden z nich by mal byť uhlový)
4. prepájací kábel medzi originálnu koncovku a nový ISO konektor na rádiu (ide to aj bez toho, ale potom budete musieť rezať a pajkovať káble)
Najprv dajte dole predný panel centrálneho stĺpika. Robí sa to tak, že sa vyberie popolník a po stranách sú dve šruby. Po ich vytiahnutí už panel držia len dve úchytky po stranách, ktoré sa dajú miernou silou vytiahnuť.
Teraz zistíte, že to vytiahnuť nejde. Na svedomí to majú káble k vzduchotechnike, kvôli ktorým sa panel dá povytiahnuť nanajvýš tak o 5 cm dopredu. Jeden z káblov sa síce dá uvoľniť z druhej strany (nájdete ho na ľavej strane, keď sa napcháte pod palubnú dosku na strane spolujazdca), ale príliš veľká výhra to nie je, nakoľko ich je tam viac. Takže teraz treba zobrať do ruky uhlový skrutkovač a odstrániť štyri skrutky, držiace panel vzduchotechniky.
Potom to už ide ľahko. Hore treba odpojiť tri zväzky káblov k núdzovým smerovkám, hodninám a ovládaniu zadného stierača. Dole odpojte káble k zapaľovaču a popolníku a podľa možností najmä fázu k zapaľovaču neroztrhajte - tak ako ja. Je totiž napojená na veľmi stupídne vymyslený a poskladaný konektor. Pre menej skúsených pomôže spraviť si fotku - aby ste vedeli, čo bolo kde pripojené. Práca je hotová, ak zoberiete predný panel do ruky a môžete s ním obehnúť okolo celého auta bez toho, aby s vami drblo na zem alebo aby ste za sebou niečo ťahali.
Samotné staré autorádio držia štyri šruby po stranách. Stačí ich dať dole a rádio sa dá vytiahnuť. Samozrejme musíte vzadu odpojiť konektor k reproduktorom, napájanie a anténu. Tým je demontáž hotová.
Pokiaľ budete mať neskutočné šťastie, nové rádio vám bude presne pasovať na miesto toho starého. Väčšinou to ale tak nie je a preto budete musieť upravovať predný panel, aby sa tam vošlo a zároveň aj aby to trochu vyzeralo. Rádio, trčiace 1,5 cm vpred, nie je žiadna výhra. Ja som použil frézu a univerzálny rýchloschnúci tmel. Kroťte však svoje nadšenie!!! V mojom prípade som sa do toho pustil s vervou a začal brúsiť otvor na vzduchotechniku Po strčení príslušného nástroja do tej správnej dierny môžete pokračovať. Treba si však dať pozor, aby ste príliš nestenčili a tým neoslabili jednotlivé okraje otvorov. Celkom fajn je medzery medzi nimi z vnútornej strany vyplniť tmelom - budú tak tuhšie a odolnejšie.
Na uchytenie novej zasúvacej konštrukcie autorádia som použil tie isté uholníky, ktoré držali to staré. Akurát ich stačilo trochu obrúsiť a otočiť o 180 stupňov.
Ak robíte svoju prácu dokonale, môžete predný panel hneď nasadzovať. Spravidla však bude potrebovať trochu prestriekať farbou. Ja som si zvolil takúto vzhľadom na komplexný koncept interiéru. Ako zarytý odporca dobrovoľne horiacich ľudí som ešte vyhodil popolník a nahradil ho dodatočnými ovládacími prvkami k zosilovaču.
No a teraz už stačí len všetko namontovať naspäť. Nezabudnite na dodatočný prepájací kábel k ISO konektoru rádia. Pred začatím montáže sa však v žiadnom prípade hlboko nenadychujte. Ja som to spravil a nedobrovoľne zhltol okololetiacu vážku či čo to bolo. Fakt hnusný pocit, nikomu to neodporúčam. Ked už budete mať všetky celky nahodené na prednom paneli, pred záverečným upevnením na palubnú dosku si radšej odskúšajte, či všetko funguje. Takto to vyzerá nahodené:
Možno sa niektoré veci dajú robiť aj jednoduchšie, ale ja nemám žiadne praktické skúsenosti s automechanikou a svoje auto mám asi 50 dní, takže asi tak. Kto by mal nejakú inú radu, kľudne to sem napíšte.