Vejfuk Lantra
Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři
- Lhoty
- Moderátor
- Příspěvky: 1197
- Registrován: 02 říj 2007, 10:32
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Vejfuk Lantra
Máte někdo na Lantre 1.8 vejfuk Svody-Rezonator-Koncovej tlumič?přemejšlým o sportovním fitru a vejfuk jen s rezonátorem a koncovým tlumičem...Jak moc mi stoupne spotřeba?a je ten nárust výkonu znát?nebo se mi to nevyplati...vejfuk si udělam sám,koupim jen rezonátor a koncov. tlumič....
- Reklama
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
az budou nekdy ty natuneny 1.6tky ujizdet alespon 1.8mickam lantram tak budu premejslet o tuningu do ty doby jsou to vyhozeny penize, za radoby zvyseni vykonu v radove paru styrskejch valachuoxigen píše:Mám rezonátor a laděný výfuk. Spotřeba nevzrostla. Tah se zlepšil...ale ne tak šíleně že bych řekl +10HP.
Nárust výkonu jsem pocítil až u výměny vzduchového kitu.
Ještě pomýšlím na nových laděných svodech
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Pokud si chce někdo zvednout výkon,je třeba začít od začátku a to od sání (spotrovní vzduch. filtr nebo sportovní vložkou přímo do air buschu) dál leštěným sacím potrubím z vnitřní strany (pěkná piplačka), výfuk. svody, sportovní kat. a nebo úplně odstranit a vkládat jen při emisích,rezonátor a koncový sport. tlumič a vše je nejlépe udělat z nerezu. Nebudu připomínat ostřejší vačku,kované písty,tvrdší pružiny na ventily, sportovní těsnění pod hlavu(dostání ve Zlíně třeba) zapal. kabely, irídiové svíčky a chip ŘJ. Pokud uděláš alespoň ten výfuk bez katu,výkon nějaký menší naroste,ale ty to poznáš minimálně nebo vůbec.
výfuk
Zdena to bere od podlahy, já z vlastní zkušenosti můžu říct, že laděný výfuk, pouze zadní díl od Anteca z bouračky mě potěšil. Spotřeba spadla. O kolik nevím, ale jak jsem již psal, 1200 km + - za 6,5 na dovolené.
To předtím nebylo. Prostřední díl jsem tam nedostal, nevím jak to měl napasované ale mě chybí 5 cm. jinak tluče o podlahu, takže úprava. Ale i ten poslední díl je poznat. 130 na dálnici jen s lehkou nohou
na plynu a spíš bych řekl že optimální rychlost by byla tak kolem 145. Jenže na to už nemám srdce.
Takže já laděný výfuk doporučuji i jako samostatnou úpravu.
Rade622
To předtím nebylo. Prostřední díl jsem tam nedostal, nevím jak to měl napasované ale mě chybí 5 cm. jinak tluče o podlahu, takže úprava. Ale i ten poslední díl je poznat. 130 na dálnici jen s lehkou nohou
na plynu a spíš bych řekl že optimální rychlost by byla tak kolem 145. Jenže na to už nemám srdce.
Takže já laděný výfuk doporučuji i jako samostatnou úpravu.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
-
- *
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 led 2008, 18:34
- Bydliště: severní morava
- Kontaktovat uživatele:
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Při úpravách pro navíšení výkonu musíš maximálně zprůchodnit sání a výfuk úpravy vlastního motoru zatím vynecháme. Začíná ti sacím filterm který po záměně za sportovní ti zlepší průchodnost vzduchu dále ale je třeba pamatovat že usnadněním sání snížíš podtlak v sání pak platí jednoduchá rovnice více vzduchu více paliva. Potom by jsi měl maximálně možně zprůchodnit hadice sání co vedou až ke škrtící klapce tzn pokud možno vyrušit vlnovce či dát s nenším vlvněním protože tu ztrácíš vlivem vyření o stěny. Pak přichází klapka což je nejužší místo celého sání, její výměnou za větší získáš také ale od určitého navíšení průměru ti klesne kroutící moment v nízkých otáčkách ale zase více naroste ve vyžší otáčkách. pak Přichází sání a sací svody tady je potřeba rozlišovat vlastní sání a sací svody protože nejsou hrubé jen tak čistě pro srandu králíkům ono vyleštění celého tohoto celku můžete naopak ztratit vysvětlím: vlastní sání před střiky zkutečně vyleštit jak to jde ale počínaje střiky tak jen velice málo zaleštit musí zůstat hrutky protože a to je důležité svím povrchem a strukturou napomáhají ve výření a následném lepším promíchání směsy paliva a vzchuchu což je důležité pak už je motor.
Za motorem je třeba vše řádně vyleštít aby paliny co nejsnáze odcházeli a nijak nebrzdili motor při jejich vytlačování. Význam závodních svodů je problematikou sama o sobě protože jejich nejzásadnější význam je v optimalizaci (rovnoměrnosti) odchodu spalin, asi si každý všiml že když stojí u vífuku nemá auto úplně čistý rovnoměrný zvuk jako by tam vždy byla nějaká mezera je to znát zejména na volnoběh a ačkoli je to hloupost aby jeden válec měl opoždění a to dělalo ten zvuk což je samozřejmě blbost tak ten vlastní zvuk jakoby zpoždění dělají právě svody důvoj je naprosto jednoduchý každý ví že všechny výfukové kanály jsou svedeny do jedné roury ale ta je buď veprostřed mezy druhým a třetím válcem nebo u strany pod krajovým válcem což v důsledku znamená že spaliny např 1válce mají několiktát delší trasu ke společné rouře o proti spalinám na 4válci a to spoždění vlivem dráhy a také odporu a změn směru trasy dělá onen zvuk kdežto závodní svody toto vyrovnávají aby to spalinám trvalo stejnou dobu stejnou dráhu se stejným odporem na všech válcích. Mimochodem nerovnoměrnost odvodu spalin je podle mě důvodem výraznějším snižování komprese jednom válci proti ostatním je to ale jen má teorie kteru se mi ještě nepodařilo podložit. Vlastní úprava motoru je druhou věcí poněkud nákladnější a když už se bude bavit o víměně zásadních dílů motoru tak musíš opravdu vědět co děláš a není to jen o výměně ale o spoutě dalších návazných úprav které jsou nezbytné.
Za motorem je třeba vše řádně vyleštít aby paliny co nejsnáze odcházeli a nijak nebrzdili motor při jejich vytlačování. Význam závodních svodů je problematikou sama o sobě protože jejich nejzásadnější význam je v optimalizaci (rovnoměrnosti) odchodu spalin, asi si každý všiml že když stojí u vífuku nemá auto úplně čistý rovnoměrný zvuk jako by tam vždy byla nějaká mezera je to znát zejména na volnoběh a ačkoli je to hloupost aby jeden válec měl opoždění a to dělalo ten zvuk což je samozřejmě blbost tak ten vlastní zvuk jakoby zpoždění dělají právě svody důvoj je naprosto jednoduchý každý ví že všechny výfukové kanály jsou svedeny do jedné roury ale ta je buď veprostřed mezy druhým a třetím válcem nebo u strany pod krajovým válcem což v důsledku znamená že spaliny např 1válce mají několiktát delší trasu ke společné rouře o proti spalinám na 4válci a to spoždění vlivem dráhy a také odporu a změn směru trasy dělá onen zvuk kdežto závodní svody toto vyrovnávají aby to spalinám trvalo stejnou dobu stejnou dráhu se stejným odporem na všech válcích. Mimochodem nerovnoměrnost odvodu spalin je podle mě důvodem výraznějším snižování komprese jednom válci proti ostatním je to ale jen má teorie kteru se mi ještě nepodařilo podložit. Vlastní úprava motoru je druhou věcí poněkud nákladnější a když už se bude bavit o víměně zásadních dílů motoru tak musíš opravdu vědět co děláš a není to jen o výměně ale o spoutě dalších návazných úprav které jsou nezbytné.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Jednoduše,prostě z v nitřní strany(zevnitř) se vyleští pastou,smyrkem nebo vypískováním sací potrubí k vůli lepšímu proudění vzduchu,origo je sání zevnitř mírně drsné,protože se jedná o odlitek.Luciane Dedly píše:to dastin: jak si myslel to lestene potrubi????jako dat tu gumovou hadicu pryc a misto toho dat nejaky husi krk nebo neco takoveho??vzduchotechnicka hadice treba????