Stránka 1 z 2
ABS
Napsal: 16 pro 2007, 16:02
od mirpie
ahoj, mám problém s ABS. Někdy po startu motoru kontrolka normálně shasne a vše je ok, ale poslední dobu se ji moc nechce a ABS je mimo provoz. Někdy se stane, že nastartuju, shesne, aBS normálně funguje (vyzkoušeno) a v průběhu jízdy se někdy opět rožne a už neshasne, někdy pomůže jen vypnutí motoru a opětovné nastartování, někdy ani to ne. Dělá si to co chce. Kde mám hledat chybu? Napadá mě jedno z čidel na kolech, nebo její kabeláž....
Coupé 2,0 16V 1997
Napsal: 16 pro 2007, 22:16
od Davepic
Možna máš slobou baterku ABS potřebuje hodně napajení...Mě to taky udělalalo když jsem měl slabou nebo spíše slabši baterku tak Kontrolka svítíla pak jak se baterka trochu víc dobila během jizdy tak při dalším startu v pohodě..To bude určitě tohle a ještě jak je těd zima ...JAke máš starty??
Napsal: 17 pro 2007, 07:46
od Vladislav Bureš
Podívej se na kabeláž k čidlům už jsem často vyděl sedřený izolace a také když svítí kontrolka ABS stále tak ve spoustě případů pomůže vapkou prostríkat čidla, protože se zanáší a pak signalizují chybu.
Napsal: 17 pro 2007, 09:38
od mirpie
tak baterku mám novou, novou asi měsíc, 60Ah a startuje to napoprvý a hned, takže tím to asi nebude. Asi ty čidla no... Mrknu na to.
Napsal: 17 pro 2007, 09:52
od Vladislav Bureš
zkus je protože oni signalizují chybu, když nemají signál ale ten se jim ztrátí při nanešení je to běžná snadno omyvatelná
závada ABS
Napsal: 17 pro 2007, 10:23
od mirpie
zatim dík za radu
Napsal: 23 pro 2007, 11:21
od mirpie
ještě jedna informace k problému. ABS ni už nejede vůbec, a kontrolka nyní při druhé poloze klíčku shasíná, teda jen občas (ještě před startem motoru, když počkám jako třeba u žhavení u diesla), ale jakmile otočím klíčkem na start a motor naskočí, kontrolka se opět rozsvítí a zas driftuju, i když ted to nebylo na závadu. Jeden řidič, co se v ochcávce plně věnoval řízení mi vletěl bez varování do mýho pruhu přímo před nárazník, takže jsem na suchu letěl asi 10m driftem a za doprovodu kouře od gum. Málem jsem mu políbil nárazník, tady by mi abs nepomohlo, ale jinak na písku nebo mokru už mi to chybí...
To jsem ale odbočil. Ptám se, zda třeba vadné čidlo reaguje až při nastartovaným motoru, respektive zda čerpadlo na ABS jede až při spuštěným motoru, což bych pochopil, že to abs se rozsvítí až po startu. Na rendlovi z roku 1991 (asi první generace ABS) byla elektrická pumpa a tudíž nezávislá na chodu motoru, jen potřebovala napětí, a tam při každým sešlápnutí brzdy dodatečně tlakoval do systému, pěkně to vrčelo
), ale fungovalo bez problémů, takže ABS fungovalo i při chcípnutým motoru, ale na druhou polohu klíčku samozřejmě. Na ty čidla jsem ještě neměl čas se mrknout.
Nezná někdo hodnoty odporu, kolik bych měl naměřit, kdybych je měřil?
Díky
Napsal: 23 pro 2007, 21:40
od Vladislav Bureš
čidlo abs funguje jako kolečko u myši kdy se jakoby prosvěcuje otvor v kolečku a dává impulzy na čidlech abs neměříš odpor nýbrž impulzy jestli jsi někdy viděl dělat diagnostiku na třeba na pc tak při daném řežimu když máš auto zvedlé na heveru a točíš kolem tak se ti na displeji ukazuje rychlost jednostlivých kol a na také základě toho (jak jsi psal novější generace mají více vstupů informací) jednotka ABS rozděluje brzdnou sílu, jinak kontrolka ABS by ti měla zhasnout po nastartování po takové jakoby vlastní diagnostice brzdného okruhu ABS což jde až po aktivaci posilovačů a natlakování okruhů. Jinak pod pojmem drift si představuju úmyslnou a kontrolovanou jízdu smykem nežli brždění už i očima
Ještě kontrola zrovna čidel ABS je nejjednoduší v servisu jak jsem už psal jen se napíchnou na auto a zatočí koli v luftě a jestli má jednotka info z kol jak na tom jsou tak tam problém nebude to by potom bylo pravděpodobně v oné kouzelné krabičce ABS
Napsal: 24 pro 2007, 11:21
od mirpie
pravda, že u hyundaie jsem čidla detailně neviděl a dost by mě překvapilo, kdyby to bylo na optickém principu, jak píšeš, že prosvěcuje mezery. Na rendlovi i většině aut je aktivní čidlo na indukčním principu, které při aktivním magentickém poli vyvolá elektrický impuls. Tedy když "zub" věnce náboje se dostane k "zubu" čidla.
S tím slovem drift máš pravdu
Ony zastavená kola moc řiditelný nejsou
Napsal: 27 pro 2007, 21:58
od Vladislav Bureš
já psal jako u myši jasně že tam je indukční čidlo
ale funguje stejně na principu mezer
Napsal: 28 pro 2007, 15:54
od mirpie
jo tak, špatně jsem to pochopil. Ted dva dny zpět mi abs zase šlapalo normálně a to jsem jel 200km, párkrát jsme to na sněhu prošlápl a fakt jede. Pak jsem to šoupl na dva dny do vymrzlý garáže, kde je pořád průvan jak na sibiři. Tam to jen stálo, přijdu, nastartuju a zas to na mě svítí.... Asi fakt nějaká blbost.. Mrknul bych na to, ale v týhle kláááádě, brr
. Počkám až bude teplejc.
Napsal: 02 led 2008, 11:08
od mirpie
ještě stále jsem neměl příležitost se na to podívat, ale zjistil jsem jednu podstatnou věc tohoto problému. Většinou to přestane fungovat, když se mi tam dostane voda, ale nevim přesně kam... Každopádně když jsem měl suché auto, bylo to ok. Jakmile s ním vjedu do myčky, nebo ho propláchnu vodou na wapce, nebo jen když nalejvám kapalinu do nádobky ostřikovačů a vyleju něco vedle, je problém. Problém trvá tak týden, než auto dkokonale oschne, respektive místo daného problému. Takže vada bude asi někde v netěsnosti, nebo v některém kabelu... Má někdo podobnou zkušenost?
Napsal: 02 led 2008, 20:18
od ivan
mirpie píše:ještě stále jsem neměl příležitost se na to podívat, ale zjistil jsem jednu podstatnou věc tohoto problému. Většinou to přestane fungovat, když se mi tam dostane voda, ale nevim přesně kam... Každopádně když jsem měl suché auto, bylo to ok. Jakmile s ním vjedu do myčky, nebo ho propláchnu vodou na wapce, nebo jen když nalejvám kapalinu do nádobky ostřikovačů a vyleju něco vedle, je problém. Problém trvá tak týden, než auto dkokonale oschne, respektive místo daného problému. Takže vada bude asi někde v netěsnosti, nebo v některém kabelu... Má někdo podobnou zkušenost?
Takovýdle blbosti se stávaj a to i u jiných elektrických zařízení,příklad o de mne,v létě jsem si umyl motor,po zapnutí zapalování se mi zaply chladicí vrtule od chladičů na plný kule
,tři krát za sebou,už jsem začal proklínat Hyundaie
,pak jsem přišel na to,že se mi dostala voda do konektorů,jde o to,že voda Ti to spojí a udělá zkrat,od tý doby raději zkouknu vždycky všechny konektory ,vyfoukám je a je pokoj,říkám tohle jsou jenom takový blbinky,ale přijít na to je kumšt
Napsal: 02 led 2008, 22:21
od Joker
Hlavní jednotka abs je vedle nádobky na dolívání ostřikovačů (aspoň u lantry, ale coupe si myslím to má stejně), tak hledej problém tam, když píšeš, že ti to dělá i při rozlití při dolévání. Je to taková kovová (asi hliník) kostka a vedou do toho tlakový hadice.
Napsal: 02 led 2008, 23:26
od antek
Většinou to přestane fungovat, když se mi tam dostane voda, ale nevim přesně kam... Každopádně když jsem měl suché auto, bylo to ok. Jakmile s ním vjedu do myčky, Takže vada bude asi někde v netěsnosti, nebo v některém kabelu... Má někdo podobnou zkušenost?[/quote]
Za pořádného lijáku jsem jel jak kat,druhý den mi po startu nezhasla kontrolka ABS.Reklamace v OL,napoprvé se to soudruhům nepodařilo na stálo,to až na podruhé.Voda se údajně dostala někde do svazku a po něm do konektorů,jsem provokatér a teď semtam nějakou řádnou kaluž proletím jak raketa-test těsnosti O.K.