Stránka 1 z 1
Turbodmychadlo
Napsal: 03 led 2008, 14:15
od Kaproman
Dobrý den, zdravím všechny členy fóra, jelikož jsem tady novej a nedávno jsem si pořídil new Santa Fe s naftovým motorem 2007. Brouzdal po netu a našel Vaše pěkný fórum a nikde nenašel co mne zajímá. Na dveřích od prodeje mám samolepku s tímto textem :
TURBODMYCHADLO (naftové motory)
Jestliže je vozidlo vybavené turbodmychadlem, nezastavujte motor okamžitě po jízdě. Nechte motor běžet na volnoběžné otáčky po dobu přibližně 60 vteřin a nebo více na vychladnutí turbodmychadla.
Dodržujete toto doporučení výrobce nebo to řešíte jinak, případně Vaše doporučení ? Mohl by laikovi vysvětlit princip turbodmychadla a jeho chlazení. Předem děkuji.
Turbo
Napsal: 03 led 2008, 15:16
od Thomick76
Ahoj,
určitě většina lidí to doporučení nedodržuje, ale asi by měli... Je to kvůli tomu, aby turbo nasálo chladný (resp. chladnější) vzduch a ochladilo se. To celé pak zapříčiní, že se na něm neusazuje a nezapéká špína, prach nebo vlhkost na horkých plochách a nesnižuje to jeho životnost.
Snad to stačí ale technik nejsem...
Re: Turbodmychadlo
Napsal: 03 led 2008, 16:14
od koddet
"Chladím" jen když jsem jel rychle další dobu, např. když na dálnici zajedu k benzínce tak chvíli čekám na volnoběhu.
Dobrý článek ohledně turba a jak se k němu chovat je
tady.
Napsal: 03 led 2008, 21:02
od Kaproman
Děkuji za odpovědi.
Napsal: 24 led 2008, 13:10
od jardo0908
turbo po rychlejsej jazde ma strasne vysoke teploty pretoze spaliny su velmi horu ce a samotne turbo ma velmi vysoke otacky a tym ze motor zastavite trpia hlavne loziska a system turba VGT to este viac potrebuje pretoze meni geometriu lopatiek a po nedohladeni s amozu zadriet lopatky preto je dobre min tych 60s motor nehat klepat alebo ho ochladit plynulou jazdou nie je to lacna zalezitost a ma to ja dopady na zivotnost turba a hlavne pochipe kd ema vacsi tlak
Re: Turbodmychadlo
Napsal: 24 led 2008, 18:04
od tomki
koddet píše:"Chladím" jen když jsem jel rychle další dobu, např. když na dálnici zajedu k benzínce tak chvíli čekám na volnoběhu.
Dobrý článek ohledně turba a jak se k němu chovat je
tady.
zravim,
s tym turbom je to pravda, ja mam prave chiptuning ale mam to genialne vyriesene pomocou autoalarmu magicar 100, ktory ma okrem dialkoveho startu aj tzv. turborezim, kde sa da nastavit prave beh po vypnuti zapalovania takze ked vytiehnem kluc zavriem auto tak motor bezi este celu minutu a mam pokoj.