Stránka 1 z 3
Protikorozní úprava Matrixe
Napsal: 05 led 2008, 16:17
od dorach
Vážení,
Staré auto již dosluhuje a proto jsem se rozhodl pořídit jiné. Nevím jestli nové, nebo ojeté. Favoritem naší rodiny je však Matrix. Prosím o informaci jak je u tohoto vozu řešena protikorozní ochrana. Informace jednotlivých prodejců se liší. Někdo tvrdí, že je vozidlo v pozinku, jiný že nikoliv. Uvítám proto informaci od někoho kdo má nějaké zkušenosti. Auto vždy provozuji 8 - 10 let než jdu do jiného. Nerad bych měl za několik let auto samou korozi. Děkuji
Napsal: 05 led 2008, 21:02
od rastos
Tieto korejske auta (a mozno aj ine) mavaju "namorenu" karoseriu. Teda je tam nejaka chemia, nez tam daju lak. A celkom to drzi.
Matrixy sa robia tusim od 2001 a hrdzaveho som este nevidel...
Napsal: 08 led 2008, 12:45
od karves
Mám ho 4,5 roku. Po nějakém rezivění ani památka (taky je to součást záruky) a jediná závada byla na podzim výměna žárovek v předních obrysových světlech
Napsal: 08 led 2008, 12:54
od tom
Není to pozink, je to ponoření do zinko-fosfátové lázně...
http://getzclub.net/image/x/pozink.PDF
Napsal: 22 úno 2008, 09:24
od michal2828
Zajímalo by mě jestli někdo z Vás dělal dodatečnou antikorozní ochranu (dutiny resp., spodek)? či jestli to má vůbec význam.
Napsal: 22 úno 2008, 10:29
od kaspi
Toť zajímavý dotaz. Myslím, že u nového auta je to podle mě min. 1-2 zimy zbytečné ale poté jednou za 1-2 roky bych to asi nechal vystříkat.
Zkusím se zeptat v autorizovaném servisu co oni na to...
Napsal: 22 úno 2008, 20:59
od kaspi
Tak jsem se ptal při přebírání vozu co oni na nástřik spodku a dutin a prodejce říkal, že pokud to auto chci užívat na hooodně dlouho, tak by doporučoval v létě kvalitní nástřik a poté jej opakovat, tak po 4 letech znovu, což asi udělám...
re
Napsal: 27 bře 2008, 09:32
od michal2828
Tak jsem se pročítal anglickým "Body Repair" manuálem, část corrosion protection a zjistil jsem, že antikorozní úprava matrixe není provedena pouze
zinkovým nátěrem (máčení v zinkofosfátové lázni, jak je uvedeno výše), ale i u některých dílů karoserie (cca 65 např. přední kapota, dveře...) i galvanickým zinkováním.
SPOLEHLIVOST
Napsal: 28 bře 2008, 01:45
od romario
Za 25 let, co mám řidičák, jsem jezdil v ledasčem.
Škodovky 5x
, VW 1x
, FIAT 2x FUJ, DAEWOO 1x
, KIA 1x
.
Skoda 120, Favorit 136, Favorit 135, Felicia 1,3, Felicia 1,6 - toto vše raději bez komentáře.
VW - jednou to stačilo
FIAT - 2x jsem udělal životní omyl (jeden problém stíhal druhý)
DAEWOO - 60,000Km bez poruchy a problému (pouze destičky a výfuk)
KIA CARNIVAL (161,000Km) bez poruchy a problému
Teď máme doma 4 vozy, z toho 1x Daewoo, 3x Hyundai.
Tak nízké náklady na údržbu a provoz nepamatuji u žádné jiné značky.
Matrixe mám 1,5 CRDI VGT, prostor super, motor 1+, řízení OK, brzdy OK, spotřeba 1+.
Na poznámky okolí nedbám, protože já a moje rodina víme o korejských autech své...........
Co říct na závěr? Poměr cena/výkon vynikající, spolehlivost výborná, náklady nízké, údržba téměř žádná (fuj, se stydím) a nikdo nám to neukradne.
Kdo neví, co koupit, vřele doporučuji. Za ty peníze SUPER VOLBA.
Napsal: 04 čer 2008, 11:30
od Marcel123
mam ho iba chvilku rok vyroby 2002 Hyundai 3valec 60 kw mam to troška zkorodovane lem dvery celkom dole a zadne 5 dvere tak isto lem
Napsal: 14 črc 2008, 21:07
od Matmar
Bohužel se taky přidávám ke korodujícím. Pořídil jsem Matrixe 2001 a mám solidní korozi na kapotě (pravděpodobně neopravený ťukanec od kamene který se pořádně rozrostl) a začínají zadní lemy
Napsal: 15 črc 2008, 16:17
od kaspi
hmm, tak se nám ta koroze rozmáhá...
... čekám na lepší počasí až bude tepleji a nechám pořádně vystříkat spodek a dutiny...
Zajímalo by mě, jak nejlépe předejít korozo kapoty či těch lemů, asi pravidelně čistit od bince a občas něčím naleštit či navoskovat?!
Napsal: 15 črc 2008, 16:46
od Matmar
Korozi se dá vyvarovat vcelku rozumnými způsoby, ale je k tomu potřeba jí předcházet a ne řešit až se objeví. Koroze lemů vzniká víceméně jen zevnitř. tzn. že jak už se objeví pupenec na laku je prožraná durch
(Pokud tedy pochopitelně rez nevznikla nějakým kamínkem do laku) Souvislá vrstva laku korodovat nezačne, buď musí být narušený a voda se dostane pod něj, nebo se koroze prožere z druhé strany plechu kde není dostatečná antikorozní ochrana. Potom už nějaké zatírání je jen oddalování, ale zachránit se to nedá. Pokud je koroze jen povrchová, dá se vybrousit a pak trojkombinací plnič-báze-lak vyřešit a hlídat. Málo lidí ví, že by měli tak 3 roky po koupi nového auta nechat nastříkat podvozek a dutiny. (a každé 3 roky opakovat) Moje předchozí auto Daewoo Lanos rok 99 nemá dodnes žádnou korozi a mám za to že ještě dlouho mít nebude. Při stříkání podvozku je rozumně sendat i podběhy a nastříkat to i pod nimi. Na lemy potom i třeba ručně "nakydat" vrstvu antikorozního sajrajtu typu body a to nejlépe tak aby vznikl náběh ze kterého bude voda stíkat a ne se tam držet. CO jsem si všiml, tak u Matrixe jsou kámenem úrazu konce prahů, resp spodní začátek zadních blatníkú. Zkuste taky pro zajímavost sendat přední zástěrky, je tam překvapení ve formě letitého sloupce bordelu. Já tam toho měl asi 5 cm
Napsal: 27 črc 2008, 12:20
od Marcel123
no a moj John už ma kvety.na tychto miestach tak neviem čo s tym narodeny je 2002. tie lemy už ........ asi autolekar.
Napsal: 27 črc 2008, 14:22
od Matmar
To je smutný.....pár let starý auta
Já zrovna mluvil s lakýrníkem a budu tu korozi brzy řešit. Nejsem přehnanej estét ale v rezavým autě jezdit nebudu
Ale chci to udělat pořádně, žádný vybrousit a stříknout sprejem.aby to bylo 2 měsíce hezký