Stránka 1 z 2

Stěrače a hodiny na palubovce Sonata 1997 2.0 16V

Napsal: 07 led 2008, 17:33
od strato
Prosím o radu. Dnes sem rozebíral středovy panel na mojí Sonatce kůli střikani rámečku na stříbrnou barvu. No vypada to docela solídne. Ale můj problem je v tom, že jakmile sem ji rozebral podotikam, že do te doby mi nefungovali hodiny na středovém panelu, tak sem ti hodiny zapojil jelikož byl vyndany konektor. Zapojil jsem ho , hodiny se rozsvitili a ukazovali mi cas 1:00. Chtěl jsem je nastavit na aktualny čas, mačkal jsem tlačitka H, M , R a nic se nedělo. Čas se vůbec neměnil. Tak kdo má s něčím podobným zkušenosti prosím o radu! :wink:
A ted ty stěrače: Nejedou mi vůbec nebo jedou ale to takovým způsobem, že jak je zapnu tak se pohnou jenom u par čisel na horu a pak se seknou. Když jim lehce pomůžu rukou tak jedou v poho. Už sem je taky rozebíral díval se na motorček na kontakty a tak. Vše sem promazal a furt nic. Furt to samy. Tak me napada jestli by to nemohlo byt aj tim ze asi mam slabsi baterku. Pred mesicem jeli uplne normalne a ted najednou nic. Je pravda, že jsem ji trochu vyštavil. :oops: :roll: A nabít sem ji ještě neměl čas :?

Napsal: 07 led 2008, 18:39
od Hujer
Na sonatach se stava ze prestane jit ovladani hodin,tam je nejednodusi a nejlevnejsi odpojit a pripojit baterii v 1 hodinu,a k tem steracum,asi to bude tou baterii a nebo pridrenejma tahlama.

Napsal: 07 led 2008, 18:46
od strato
Hujer píše:Na sonatach se stava ze prestane jit ovladani hodin,tam je nejednodusi a nejlevnejsi odpojit a pripojit baterii v 1 hodinu,a k tem steracum,asi to bude tou baterii a nebo pridrenejma tahlama.
No s tymi hodinamy to me taky napadlo a asi to tak aj udělam. :) A ty stěrače. Taky je to možný. To mně nenapadlo. 8) :)

Napsal: 08 led 2008, 15:56
od Tomino82
s hodinama mam stejnej problem, nastesti je vubec nepouzivam. Ale nebavi me furt odpovidat kamaradum "ne, ty hodiny fakt nejdou" :-D

Napsal: 08 led 2008, 17:24
od rbrodsky
Taky mi nešli nastavit hodiny.Pak už mě to nebavilo tak jsem začal zběsile mačkat všechny tlačítka.Pak jsem držel R nevím jak dlouho a pak už mi to šlo nastavit.Tak jsem je asi přemluvil.A teď to funguje jak hodinky. :lol:

Napsal: 08 led 2008, 18:49
od strato
Tak ja jsem si je dnes pro jistotu nastavil tim , ze sem odpojol baterkua pak zase zapojil presne v 13:00 hod. Bo jak znam svy kamose taky by se mne furt vyptavali jakto, ze neni nastaveny cas a taky by se mi to furt nechtelo opakovat. Napriklad zachvilku zmenim zamestnani jako vsude sem otom mluvil jako s kamosema a ted jak je furt potkam tak jenom uz tam delas a kdy nastupujes? Tak by to bylo aj s tymi hodinami. :lol:

Napsal: 08 led 2008, 21:00
od Joker
S tím taháním stěračů rukou opatrně!!! Já si takhle zku*vil tisícihran na kterým držej. Na 99% to budou přidřený táhla, jak psal Hujer. Nevím, jak u sonaty, ale snad to bude stejný jak u lantry. Sundáš stěrače, potom plastovej kryt pod čelným sklem. V motorovým prostoru sundáš motorek stěračů a mechanismus těch táhel můžeš vytáhnout ven (možná budeš muset ještě něco povolit, už je to dlouho, co jsem to dělal...). Ty klouby jsou normálně na naražení, tak se za ně neboj zabrat. Když to rozpojíš, tak do toho dej trošku vazelínky a zase to smontuj a mělo by to chodit normálně.

Napsal: 08 led 2008, 21:59
od ivan
Joker píše:S tím taháním stěračů rukou opatrně!!! Já si takhle zku*vil tisícihran na kterým držej. Na 99% to budou přidřený táhla, jak psal Hujer. Nevím, jak u sonaty, ale snad to bude stejný jak u lantry. Sundáš stěrače, potom plastovej kryt pod čelným sklem. V motorovým prostoru sundáš motorek stěračů a mechanismus těch táhel můžeš vytáhnout ven (možná budeš muset ještě něco povolit, už je to dlouho, co jsem to dělal...). Ty klouby jsou normálně na naražení, tak se za ně neboj zabrat. Když to rozpojíš, tak do toho dej trošku vazelínky a zase to smontuj a mělo by to chodit normálně.
Ono to není úplně všechno,to že dáš vazelínu do těch kloubů ,že to půjde ,já už jsem to na svý Sonátě i na svým bývalím Scupé řešil,zadřený tisícihran :!: oba dva ,stačí odpojit táhla a vyzkoušet samostatně musí jít z lehka rukou,jinak to vůbec nedávejte dohromady :!: Tisícihrany opatrně rozebrat vyčistit a namazat pak dát zpět a hurá,jak u novýho auta :) První moje zkouška dopadla tak,že mi ulítly stírací lišty :oops: jak šli z divoka do dnešních dnů absolutní spoleh :wink:

Napsal: 09 led 2008, 19:50
od Tomikp
Ty hodiny mi taky zloběj. jednou nastavit jdou pak zase několikrát ne. Hlavně se předcházej.

Napsal: 09 led 2008, 20:43
od strato
Joker píše:S tím taháním stěračů rukou opatrně!!! Já si takhle zku*vil tisícihran na kterým držej. Na 99% to budou přidřený táhla, jak psal Hujer. Nevím, jak u sonaty, ale snad to bude stejný jak u lantry. Sundáš stěrače, potom plastovej kryt pod čelným sklem. V motorovým prostoru sundáš motorek stěračů a mechanismus těch táhel můžeš vytáhnout ven (možná budeš muset ještě něco povolit, už je to dlouho, co jsem to dělal...). Ty klouby jsou normálně na naražení, tak se za ně neboj zabrat. Když to rozpojíš, tak do toho dej trošku vazelínky a zase to smontuj a mělo by to chodit normálně.
No tak ja se na to podivam a dam pozor na ten tisicihran. Nerad bych je sedrel 8) Bo kurna jak mi nejdou sterace tak radsi ani nejezdim kdyz prsi. Je to jenom na zabiti. :!: :?

Napsal: 10 led 2008, 12:41
od Comic
Tak,tak jak píšou kluci :) .
Je to nutný rozdělat a promazat komplet celý.(stěrače)
Obrázek

Napsal: 10 led 2008, 17:11
od strato
Comic píše:Tak,tak jak píšou kluci :) .
Je to nutný rozdělat a promazat komplet celý.(stěrače)
Obrázek
Waw! Comic dik za ten podrobny nahled na sterace. :D Cenim si toho. Alespon na to mam krasny prehled. 8) Mas takovychto navodu na sonatu vic? Nebo kde bych si to stahl? :?: Jo a jeste. Jak ty tahla stahnu dolu? Se ptam bo ted na to nemam cas se podivat. Diky! Urcite jsou ty tahla prisroubovane ke karoserii. Na kazde strane tri matice? Mam pravdu?

Napsal: 11 led 2008, 17:20
od strato
Tak sem ty sterace dnes sundal dolu. Aj ty tahla taky. Na jedne strane to tahlo bylo ok na druhe zadrene jak svina. Tak sem se to pokousel nejak rozhybat. Sral jsem se s tim asi dve hodiny a nic. Nakonec jsem ten uchyt o karoserii ulomil! :? Jo a taky sem ulomil tri sroubky. Vse bylo tak rezave. No hruza. Takze budu muset zajit na vrakac a koupit druhe tahla. Jinak to nevidim.

Napsal: 13 led 2008, 17:28
od Comic
Omlouvám se,ale byl jsem nějaký čas mimo domov :oops: .

Obrázky rozebraných aut Hyundai mám.Umožnuje mi to Program Microkat :lol: .Ta oprava se celkem nepovedla,co :cry: .Já taky vždy zuřím když narazím na zarezlý díl :evil: .Snad budeš mít dost štěstí na vrakáču.

Napsal: 13 led 2008, 17:43
od Kamil
Comic píše:Omlouvám se,ale byl jsem nějaký čas mimo domov :oops: .

Obrázky rozebraných aut Hyundai mám.Umožnuje mi to Program Microkat :lol: .Ta oprava se celkem nepovedla,co :cry: .Já taky vždy zuřím když narazím na zarezlý díl :evil: .Snad budeš mít dost štěstí na vrakáču.
Chtěl bych se zeptat.Jakou verzi máš ten Mikrocat.Já mám 2006 a i když ho kreknu,vypisuje mi to,že mám zastaralou verzi a musím ji obnovit.Na verzi 2007 jsem ještě nikde na NETu nenatrefil.