Stránka 1 z 1
2WD nebo 4WD
Napsal: 10 led 2008, 22:15
od pepik
Zajímalo by mně, jak to je u Santy 2 CRDi 2004 s pohonem kol.
V techničáku mám psáno Santa FE 4 WD . Je to stálý pohon všech kol, nebo je náhon na přední /zadní/ kola a druhá náprava se jenom aut. přiřazuje ???
A zajímalo by mně jakou máte uvedenou spotřebu v TP, já mám 9,0/6,1/7,1. Vychází průměr. spotřeba 7,4 l/100 km. To je spotřeba tak pro rádiovky. Za to se snad nedá jezdit. Já se dostal na 7,6 na dálce a to jsem se musel sakra držet.[/b]
Napsal: 10 led 2008, 22:47
od zdenek76
Diesel 2004 by ještě mohl stálý náhon na všechna kola, mrkni jestli máš na palubce tlačítko 4WD, kterým se později 4x4 aktivoval. Ale pořádně nevím.
Zjišťoval jsem to u benzinu a tam snad na 99% mají mít všechny benziny stálý 4x4 v poměru 40:60 (předek:zadek), až v samém závěru výroby se u 2.7V6 testovalo přiřazování jež se později objevilo u novýho Santíka. Ale tyto 2.7V6 by v Evropě vůbec neměly být.
Ohledně spotřeby, tabulkové hodnoty jsou opravdu jen tabulkové. Tvých 7,6 na dálku odpovídá reálu, u benzinu mívám těch 9,2 a to tak odpovídá dlouhodobým zkušenostem, že diesel bere u starýho santíka o cca 1,5 l méně než benzin 2.4.
Re: 2WD nebo 4WD
Napsal: 10 led 2008, 23:03
od Thomick76
pepik píše:Zajímalo by mně, jak to je u Santy 2 CRDi 2004 s pohonem kol.
V techničáku mám psáno Santa FE 4 WD . Je to stálý pohon všech kol, nebo je náhon na přední /zadní/ kola a druhá náprava se jenom aut. přiřazuje ???
A zajímalo by mně jakou máte uvedenou spotřebu v TP, já mám 9,0/6,1/7,1. Vychází průměr. spotřeba 7,4 l/100 km. To je spotřeba tak pro rádiovky. Za to se snad nedá jezdit. Já se dostal na 7,6 na dálce a to jsem se musel sakra držet.[/b]
Ahoj jestli je vůz koupený u autorizovaného podejce v ČR, tak to téměř 100% není stálý náhon. Trvalý náhon je na přední nápravu a když přední kola proklouznou, třeba jen o 1/4 otáčky pak se přiřazuje zadní náprava a to tak že do kříže = prokluz levé přední = připojení pravého zadního a to samé u druhé strany. Jinak vše řídí elektronika. Maximální poměr je jak už bylo napsáno 60:40. Jinak všechno hlídá elektronika. Záleží tayk jestli máš auto po faceliftu, tzn. se zvýšeným výkonem, tuším 125 koní tak by tam tlačítko 4WD mělo být a znamená to trvalý pohodn všech kol 60:40 ale pouze do cca 35 km/h.
Stačí?
Napsal: 10 led 2008, 23:04
od Thomick76
Jo a spotřeba se většinou pohybuje kolem 8l. Ale záleží na stylu ale hlavně i na kvalitě nafty, tzn. nebrat u Makra, Globusu apod.
Napsal: 10 led 2008, 23:19
od pepik
Mám ho dovezený z "D" před měsícem. A na palubce žádné tlačítko 4WD nemám a bylo prý čipnutý u Hyundai na 140 ks.
Tak mně napadá, nedalo by se to vyzkoušet na brzdových válcí na STK /myslím tím to, jestli je stálé 4WD nebo ne/?
Napsal: 11 led 2008, 08:00
od Hardcam
Pravdepodobne mas v zakladu stejny motor jako ja a to 82kW, nezapomen, jak tezky mas auto a k tomu pomerne male vykon. Cekas, ze budes jezdit za 5 litru nafty? To si kup Fabii. Pokud mas CRDi VGT, tak ma 125 koni v zakladu. Pokud Te to uklidni, moje Ela vazi asi 1400 a na 7 litru se umim dostat taky, kdyz specham. Fakt je ten, ze naftu mam za 17Kc a tak me to tolik netizi. Nedovolil bych si do auta nalit nekvalitni naftu, ruku do ohne dam akorat za OMV a Benzinu. Jest jsem bral na Shellu, nikde jinde jsem si netroufl.
Napsal: 11 led 2008, 08:43
od jardo0908
cau od roku vyroby 2004 s oznacenim VGT-co zanme turbo s premenlivou geometriou lopatiek montovali pohon 4x4 ale nie staly tak ako hovoril kolego predny pohon staly a zadny pohon pripojitelny pomocou lamelovej spojky a model 2004 ma aj samosvorny doferencial ja mam taky model ale to tlacitko 4WD este nemam jazdim po terene obcas byvam v dobrych vrchoch a niekedy by bodlo to tlacitko tlacitko mali posledne modely ktore mali uz aj uplne inu pristrojovku a polubny pocitac ale myslim ze by sa to neak dalo urobit neaky sikovny elektrotechnik by to mohol urobit na tlacitko ale to je riskantne aby nieco neposkodil santafe nie je aj tak robene do velmi tazkeho terenu moze ist ternom aj poriadnimi kopcami ale nie velmi dlho neodporucam koli poddimenzovanej spojke ked idem dlhsie terenom tak je citit nie moc ale j zohriata
2WD nebo 4WD
Napsal: 18 led 2008, 21:48
od luboš
Všechny verze s benzinovými motory 2,4i a 2,7i a verze se slabším dieselovým motorem (82 kW) bez VGT mají stálý pohon všech kol rozdělený prostřednictvím mezinápravového diferenciálu v poměru 60:40 (předek:zadek) (ne obráceně, Zdenku). V případě prokluzu předních kol zasáhne viskózní spojka a přerozdělí točivý moment mezi přední a zadní kola až do poměru 50:50. Tedy u výše uvedených verzí žádná elektronika! Tyto verze taky nemají žádné tlačítko 4WD.
Verze se silnějším naftovým motorem s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla VGT mají za normálních okolností poháněnou pouze přední nápravu. V případě prokluzu předních kol zasáhne elektronická lamelová spojka a přiřadí i zadní nápravu (jestli do poměru 50:50 nebo i více si nejsem jistý). Tlačítkem 4WD lze el. lamelovou uzamknout a pak je točivý moment mezi kola přední a zadní nápravy rozdělen tzv. natvrdo v poměru 50:50. Toto ovšem funguje pouze do určité rychlosti (cca 30 km/hod). Obdobný příspěvek na toto téma jsem již kdysi psal. Je potřeba se podívat do starších příspěvků.
____________________________
Santa Fe 2,4i Elegance (2004)
Napsal: 18 led 2008, 22:12
od matejicek
Jen pro upresneni-vymozenost tlacitka 4WD Lock meli Santy s 2,0 CRDi VGT az po faceliftu.
Napsal: 25 led 2008, 19:45
od pepik
Tak už je mi to jasný, můj santik má stálý náhon na všechny kola
Napsal: 28 led 2008, 16:19
od Rexcor
A mám takovej dotaz. Jednou jsme s taťkou zapadli levým předním kolem a nemohli jsme se vyhrabat...potřebovali jsme totiž vycouvat...i při couvání funguje 4x4?? Nám se zdále, že ne...pač se přední kolo protáčelo a zadní jen pmalinku točila tak jsme si mysleli, že se točí jen jakoby setrvačně..
Prostě jsme si museli doběhnout na silnici pro dalšího teréňáka.
Napsal: 28 led 2008, 18:39
od Hujer
SF nema uzaverky diferaku.