Stránka 1 z 17

Palubní počítač u i30

Napsal: 15 led 2008, 14:40
od akro260
Majitelé I30 můžete popsat co všechno umí palubní počítač.

Počítač

Napsal: 16 led 2008, 13:05
od honzam
neumí toho moc. Má jen jednu úroveň (od vynulování) a to průměrnou spotřebu (nikoliv okamžitou), počet najetých kilometrů od vynulování, průměrnou rychlost a dojezdovou vzdálenost.
Na mém I30 ukazuje počítač průměrnou spotřebu o 6 % menší nežli se dá ověřit čerpáním do plné nádrže (optimista) a dojezdová vzdálenost při plné 53 l nádrži ještě nikdy nebyla větší než 600 km (pesimista).
Tohle se na I30 nepovedlo. :cry:

Napsal: 16 led 2008, 13:18
od zdenek76
myslím, že je tam ten stejný palubák, co byl už u starýho santa fe, takže funkčně fakt slabota

fwd

Napsal: 16 led 2008, 16:51
od viper419
Fakt co sa tyka dojazdu na tankovanie tak len informativne, je to asi najslabsia vec na i30, a ked este beriem umiestnenie tlacidla pre palubny pocitac....nic moc

Re: fwd

Napsal: 19 led 2008, 14:35
od laufas
viper419 píše:Fakt co sa tyka dojazdu na tankovanie tak len informativne, je to asi najslabsia vec na i30, a ked este beriem umiestnenie tlacidla pre palubny pocitac....nic moc
to tlacitko mi nepripada nic moc,ale ty informace na PP uz jsou horsi no :?

Re: Počítač

Napsal: 08 črc 2008, 22:47
od bushman
honzam píše:neumí toho moc. Má jen jednu úroveň (od vynulování) a to průměrnou spotřebu (nikoliv okamžitou), počet najetých kilometrů od vynulování, průměrnou rychlost a dojezdovou vzdálenost.
Na mém I30 ukazuje počítač průměrnou spotřebu o 6 % menší nežli se dá ověřit čerpáním do plné nádrže (optimista) a dojezdová vzdálenost při plné 53 l nádrži ještě nikdy nebyla větší než 600 km (pesimista).
Tohle se na I30 nepovedlo. :cry:
Mozem potvrdit, ale tiez sa mi to nezda. Po natankovani plnej (53 litrov nafty) mi PP ukazal dojazd 660 km co mi vychadza ako spotreba 8 l/100 km. Moje priemerky na PP su pritom na urovni niekde okolo 5,3 l/ 100 km.
V jednom auto casopise spominali ako vyhodu i30-tky dojazd na plnu nadrz okolo 1100 km.

Re: Počítač

Napsal: 08 črc 2008, 23:11
od Mexican
bushman mam trochu starsi pekac ako ty (2007 Accent) ale princip je ten isty. Mam nabehane cca 22 000km a tankovani teda uz bolo hfo, vzdy tankujem doplna.. po natankovani mi ukazuje dojazd od 660 do 702, realne prejdem na nadrz vzdy 850 az 950 km (45 litrova nadrz)

dojazd na nadrz zacina realne fungovat po prejdeni cca polovice nadrze, nie je problem po 200 km od natankovania doplna a dojazde na zaciatku napr 699 km mat na PP hodnutu 698 km.... vobec neries PP, zacni si ho vsimat ked vyjdes cca polovicu nadrze (400 az 500km)

odporucam ti po zabehani zmerat namatkovo spotrebu klasickou metodou (nadrz doplna-prejazd-a znova doplna), staci par krat.. minimalne u accenta PP dost keca

Palubní počítač

Napsal: 08 led 2009, 13:07
od MA294BSComfort
V rôznych sekciách som našiel nespokojnosť s funkčnosťou počítača v i30. Pritom ako pri každom elektronickom zariadení je to len problém softvéru. Nenájde sa niekto kto by bol schopný obstarať zdrojový program ? Doprogramovať okamžitú spotrebu alebo zreálniť skutočný dojazd by už nebol až taký problém. Uspokojilo by to asi mnoho majiteľov .... :?:

Re: Palubní počítač

Napsal: 08 led 2009, 13:22
od tomMju
Tak palubný počítač je asi najslabší článok na i30 (okrem otvárania palivovej nádrže), pochybujem, že by sa s tým dalo niečo urobiť, ale ak by sa náhodou dalo, pomohlo by...

Re: Palubní počítač

Napsal: 08 led 2009, 15:03
od zubmachine
MA294BSComfort
Ako vravis.. doprogramovat by to nebol absolutne ziadny problem, ale zohnat otovrenu verziu urcite. Chcelo by to nejake velmi nadstandartne vztahy so servismi, pretoze potom upravenu verziu treba aj nejak nahrat:) No netusim, ake rozne obmedzenia maju zase oni... Mna ten palubak az tak nemrzi.. skor ma mrzi absolutne nevyuzita cast displeja, kde zobrazuje otvorene dvere, popripade kufor. Tam mohlo kludne zobrazovat niektore udaje z radia, ked sa vypne displej na radiu, alebo by si si to tam lubovolne prepol. Miesta tam je na to habadej. Darmo, v tomto sa musia korejci este priucit:) Napr. koncernove auta od vw to maju podla mna perfektne vymyslene a premakane... Ale zas nemozem chciet za 471 000sk vsetko, ze?:) Inak co sa tyka auta ako celku, tak az na par vynimiek, je to perfektne auto :) A to mi v garazi stoji este A6ka:) Mozno preto ma tak mrzi to nevyuzitie displeja:)

Re: Palubní počítač

Napsal: 08 led 2009, 22:20
od MA294BSComfort
zubmachine - máš pravdu, tiež poznám displeje VWgroup. Tá ( za normálnych okolností ) mŕtva plocha - škoda. Na ten softvér som myslel tak - u bratov čechov sa teraz i-čko vyrába, takže tam niekde by ten zdroj mohol existovať. Nevzdávam to ... :wink:

Re: Palubní počítač

Napsal: 09 led 2009, 14:47
od zubmachine
Nevzdavaj to... Mozno sa nieco podari zohnat. Je tu sice este jedna moznost a tou je ten externy palubny pc, co uz tu niekto spominal, ale to je take neesteticke riesenie:) Ja prave idem hladat na nete nejaku firmu na autofolie.. aj ked vzadu je pomerne tma, myslim ze na leto to bude lepsie a ani klima sa tolko nenabeha...

Re: Palubní počítač

Napsal: 13 led 2009, 20:03
od Markus
Keby bol niekto schopny to upravit, tak to by bolo totalna bomba. Ten soft co je teraz v palubaku je totalny shit. Ukazovat len priemernu spotrebu a dalsie 3 udaje... slabota fakt...
Ja si myslim ze to musi uz niekde aj existovat ze to niekto robi - nemate niekto tip - kto a za kolko by take nieco vedel spravit?

Re: Palubní počítač

Napsal: 03 úno 2009, 20:41
od Hardcam
Chlapi, nevim, na co si stezujete. K cemu vam je aktualni spotreba? Koukat na to pri rozjezdu je des...budte radi, ze mate dlouhodobou, kterou si kazdy den muzete mazat. Nevim, jak u i30, ale u dalsich typu dojezd funguje vicemene dobre a taky zalezi na stylu jizdy. Vy si myslite, ze kdyz najednou pridate, tak ze dojezd zustane nebo se snad dokonce zvysi? Dojezd reaguje na prumernou spotrebu a na aktualni rychlost - logicky dojezd muze i pribyvat, pokud se vas momentalni styl jizdy zklidni. Neni napojen na vase ridicske nalady, aby poznal, kolik presne na plnou najedete. Dve nevyhody, ktere jsem zpozoroval u Elantry, jsou: cim nizsi spotreba, tim driv sviti hladove oko. Melo by to byt obracene, ale to je detail. Ta druha je ta, ze pokud naberete plnou, ze pomerne dlouho PC trva, nez uvede asi pribliznou hodnotu dojezdu.

Re: Palubní počítač

Napsal: 03 úno 2009, 21:35
od Markus
Tak ci onak - v roku 2008 - 2009 by nemalo nove auto mat takyto slaby - 4-funkcny palubny pocitac. Stare skodovky maju lepsi... Trapas... :shock: