Radenie rychlosti
Napsal: 02 úno 2008, 13:06
Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večerpexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.Edrien píše:Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
Mikro píše:na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.Edrien píše:Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.
jj, u mna konkrete je to cca 1600, pod 1500 nejdem na 5ke na rovinke, potom mam pocit ze to trapim
uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
Aha, to ja mam 1,4L benzin, takze nic.Mikro píše:na dieslaku v pohode jazdi na 1500 RPM. pod 1500 uz nie ale na 1500+ je to pohoda.Edrien píše:Už som niekde čítal, že sa mám držať nad 2000 ot., prečo je to tak, má to niečo spoločné s DOHC??peter1205 píše:Jednoducho povedané: čím skôr sa dostaneš do 5. prevodového stupňa, tým lepšie. Netoč však pod 2000 otáčok, t.z:
do 3. prev. stupňa po 40 km/h
do 4. prev. stupňa po 55 km/h
do 5. prev. stupňa po 80 km/h
na 2000 ti zabera poriadne turbo takze pokial chces pekne zrychlenie tak to drz nad 2000.
uz som o tom v niektorej sekcii pisal.
Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.Pavel46 píše:Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večerpexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
no dovolim si nesuhlasit.. na to je forum, neporovnavame kedy radit na Scoupe, bavime sa sa o accentoch.. a ak niekto u CRDi radi pri 3000 otackach a ma vysoku spotrebu, kopa z nas poradi ze pri normalnej jazde (samozrejme nemyslim jazda v kopci, to snad dojde kazdemu) treba radit pre minimalizaciu spotreby do 2500 otaciek tak aby to nepadlo pod 1500-1600 ... a o tom to je, ziskat skusenosti od inych aby clovek nemusel pracne a dlho ziskavat skusenosti svojeVladislav Bureš píše:Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.Pavel46 píše:Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večerpexobb píše:Cavte, chcel by som sa spytat, ze aky je vas nazor na to, ze pri akych otackach je najlepsie preradovat do vyssich rychlosti pri 1.4 benzine? Ja teraz preradujem pri 2800-2900.
suhlas.Mexican píše:no dovolim si nesuhlasit.. na to je forum, neporovnavame kedy radit na Scoupe, bavime sa sa o accentoch.. a ak niekto u CRDi radi pri 3000 otackach a ma vysoku spotrebu, kopa z nas poradi ze pri normalnej jazde (samozrejme nemyslim jazda v kopci, to snad dojde kazdemu) treba radit pre minimalizaciu spotreby do 2500 otaciek tak aby to nepadlo pod 1500-1600 ... a o tom to je, ziskat skusenosti od inych aby clovek nemusel pracne a dlho ziskavat skusenosti svojeVladislav Bureš píše:Přesně tak neexistuje hodnota při které je třeba řadit jednou pojedeš d ozatáčky jednou do kopce jednou s proti větrem jednou klidně jednou rázněji atd prostě je na to moc vlivů dnešní nejvýkonejší automaty řadí až podle 7 vstupů ale to jen proto že více nedokáží vyhodnocovat. Prostě nemůžeš říct mám benzín takže pod 2000ot to nepojede a u ropáka třeba od 1500ot. Je to od každého motoru hmotnosti auta odporu vzduchu atd zařazení musíš cítit auto si samo řekne kdy chce jen musíš poslochat prostě "zístak cit". Je to jako když se učíš rozjíždět aby ti nepadli otáčky pod volnoběh nebo jsi to nepřetáčel při rychlích rozjezdech vědět kde je hranice podklouznití kol a jen podle reakce auta to korigovat pro danou silnici.Pavel46 píše: Vždy jsem se řídil citem a zvukem. Musíš to cítit kdy chce nahoru a nebo kdy máš odřadit dolů. Přeji hezký večer
ja mam vo svojom okoli dost vela ludi ktori jednoducho nevedia jazdit podla sluchu a musia pouzivat otackomer.Vladislav Bureš píše:Dobrá tak někdo nemá cit nebo mu to trvá já nevím mám rád řízení sednu do auta a jedu říkám dvě tři křižovatky si zvykám na spojku a pak jedu normálně na otáčkoměr jsem se nedíval ani u prvního auta jen podle citu je jedno jestli to je ropa nebo benzín ale pozná se kdy se má zařadit já to na autě cítím i když s ním jedu poprvé jako automechanik jsem projížděl spousty aut a snad nikdy jsem neměl problém s tím kdy a jak zařadit a už vůbec ne koukat na otáčkoměr ale aby to nebylo jen o tlachání tak přidám pár čísel a otázku když jsme byli u spotřeby kdy má auto menší spotřebu při 1500ot a půl plynu že se autu nebude chctít z důvodu nějakého vlivu nebo 2500ot a jen plyn šimrat ten druhý způsob je úspornější protože otáčky nestoupnou ani na dvojnásob ale množství vzduchu je mnohem nenší nežli malé otáčky a půl plynu kdy je ve válcích několika násobek vzduchu a čím více vzduchu tím více paliva. Dle mého otáčkoměr je jen na okrasu proto se do spouty modelů ani nedává ono je to těžké když za každé situace se řadí jinak a když budu jezdit jak říkáš jen občas tak se budu věnovat o to více řízení a ne koukat na budíky.