Stránka 1 z 1
pohon kola
Napsal: 02 úno 2008, 16:25
od clixcr
Prosím, můžete mi poradit jak je to s pohon kol na Hyundai Lantra r.v.93. Když zahrabu, tak mi hrabe jen levé kolo,tak nevím jestli je to v pořádku. Dík za informaci
Napsal: 02 úno 2008, 18:54
od Petr Langer
To je zcela normální u každého auta, je to hlavní funkce diferenciálu, protože kdyby byly poháněny na pevno obě kola současně, tak by ani nebylo možno zatáčet, kvůli rozdílným otáčkám kol při zatáčení, výjimkou jsou auta které mají uzávěrku difrenciálu a ta se používá beztak jen nouzově v případě zapadení auta.
Napsal: 02 úno 2008, 20:03
od clixcr
Dík moc.
Napsal: 02 úno 2008, 23:13
od TomXP
To se snad bere v kazdy autoskole. Ledazeby.....
Napsal: 03 úno 2008, 00:45
od RUMiiiK
no tak ja sem to teda v autoskole nak neslysel
Napsal: 03 úno 2008, 01:39
od jirkatravna
A vůbec!! Nejlepší by bylo nehrabat. Hodně tím trpí klouby poloos.
Napsal: 03 úno 2008, 17:59
od RUMiiiK
pri prvnich par rozjezdech sem to nezvladl bez hrabnuti
ono je docela rozdil felicie 1,3 a lantra 1,6
Napsal: 03 úno 2008, 21:18
od hardysk
ja taky ze zacatku casto hrabal, presedl sem z dodavky 50kw 1500kg do lantry 94kw 1100kg
Napsal: 03 úno 2008, 21:41
od Vladislav Bureš
Petr Langer: diferenciálů existuje nekolik druhů stejně tak jako způsobů uzavírání a svorností která je klíčová při uzavření diferenciálu. Sice existuje vozidlo které má 100% uzavízatelný diferenciál ale na silnici ho nepotkáte.Kdežto se dá setkat s několika základními typy prvním je nejčastější otevřený diferenciál a ma ho prakticky většina aut je to typický případ jedno kolo na ledě a druhé na asfaltu motor toví jedno kolo také ale auto stají, pak jsou uzavíratelné diferenciáli ať už mechanicky či jinak a dokud nesepne svornost tak se chovají jako otevřené , další skupinou jsou samosvorné diferenciáli ty mají předem určenou svornost a dovolí kolům vůči sobě jen určitý definovaný pohyb kdy diferenciál nedovolí hrabání jednoho kola aniž by druhé stálo samozřejmě jen nad rámec toho co smí dovolit.
Napsal: 03 úno 2008, 21:42
od Kamil
Nejlepší je hrabat prašule.
Napsal: 03 úno 2008, 22:10
od jirkatravna
Kamil píše:Nejlepší je hrabat prašule.
Já zase musím na jaře hrabat listí a mám toho požehnaně
. Jinak já už jsem poloosu musel měnit a tím pádem se raději budu drže těch hrablátek a pokud je nepolámu tak mě to vyjde určitě laciněji.
Napsal: 03 úno 2008, 22:23
od Kamil
jirkatravna píše:Kamil píše:Nejlepší je hrabat prašule.
Já zase musím na jaře hrabat listí a mám toho požehnaně
. Jinak já už jsem poloosu musel měnit a tím pádem se raději budu drže těch hrablátek a pokud je nepolámu tak mě to vyjde určitě laciněji.
Musím zaklepat...Na tomto autě to mám zatím v pohodě.Ale na minulém autě jsem taky měnil poloosy.No a listí až na podzim,takže doufám,že nějaký čas bude klid.
Napsal: 04 úno 2008, 09:33
od Bruno
Když už hrabat, tak jedině pod sebe !!!!