Regulátor napětí
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15 črc 2007, 11:16
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Regulátor napětí
Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
- Reklama
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Změř napětí na baterce při zaplém motoru naměříš tam dobíjecí napětí z alternátoru jestliže bude na 15V tak si nechej zkontrolovat alternátor a regulátor napětí. 15Voltů je moc i při novém altíku.
Pokud by se ti pálili jen ty diody tak je možné že máš diody na jiné napětí a ne na 12Voltů ale když se ti pálí i parkovačky tak problém bude jinde a těch 15V není v pořádku
Pokud by se ti pálili jen ty diody tak je možné že máš diody na jiné napětí a ne na 12Voltů ale když se ti pálí i parkovačky tak problém bude jinde a těch 15V není v pořádku
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Re: Regulátor napětí
Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovkyd.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Přeji hezký večer
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor napětí
Platí to i u diod na 12V ? Ptám se protože dioda určená na 12V by se snad měla dát zapojit přímo ne?Pavel46 píše:Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovkyd.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Přeji hezký večer
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jasné tomu rozumím ale i 12Voltová dioda do auta ve kterém nikdy není 12Voltů má rezervy pokud je určená právě do aut. 3lo mi spíše o těch 15V které nepovažuju za normální je to mocjandaxx píše:Ale 12 není 15. To je 25% přepětí. Takže i tam spočítat velikost odporu a zařadit ho s diodou do serie. Podle ohmova zákona vypočítáš velikost odporu. Chceš na něm srazit cca 3 volty a poteče tam nějaký proud - podle použité diody.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Jasně, bylo to tak myšleno. Jestli jsou ty diody na 12 a stejně hoří jak papírový čert, tak je někde něco špatně/přepětí. Takže bych tam do odhalení závady ty odpory frknul. Je otázka, jestli jsou přímo do auta, kde je počítáno s tolerancí - napětí na altíku bývá okolo 14,3V nebo jsou prostě jen na 12 voltů. Tam by bylo 15 asi už moc.
Re: Regulátor napětí
Není rozhodující ani tak napětí diody, ale proud který tam bude protékat (podle katalogu), proto je dobré tam dát ten odpor (R=U/I - I-proud diody). Některé diody již mohou mít odpor zabudovaný v sobě.Vladislav Bureš píše:Platí to i u diod na 12V ? Ptám se protože dioda určená na 12V by se snad měla dát zapojit přímo ne?Pavel46 píše:Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovkyd.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Přeji hezký večer
Hezký den přeji
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
Palubní napětí při chodu motoru má být maximálně 14.4V,pokud je tam víc je to chyba zřejmě regulátoru,ale může být i špatná kostra.Takže nejdřív skontrolovat přpojení kostry na alternátoru,kostra motor-karoserie,karoserie-baterie.Přechodové odpory jsou pěkné svinstvo.jandaxx píše:Jestli jsou na 12 voltů, mají již v sobě zabudovaný odpor, to je celkem logický. Tady ta debata šla směrem, že má někdo v palubní síti cca 15 voltů. Takže i před tu diodu, která je na dvanáct, bude třeba dát ještě jeden odpor, na kterém vznikne úbytek cca 3 volty.
Accent LC CF1 1.3 2006