Stránka 1 z 1

Regulátor napětí

Napsal: 09 úno 2008, 12:03
od d.ericsson
Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji

Napsal: 09 úno 2008, 21:30
od Vita
A ty tam nemas stmivac pristrojovky ?
Tim by to slo trochu poresit ... ja jsem si dal modry do lantry a sviti me to jako vino uz pomerne dost dlouho ....

Napsal: 09 úno 2008, 21:30
od Vladislav Bureš
Změř napětí na baterce při zaplém motoru naměříš tam dobíjecí napětí z alternátoru jestliže bude na 15V tak si nechej zkontrolovat alternátor a regulátor napětí. 15Voltů je moc i při novém altíku.
Pokud by se ti pálili jen ty diody tak je možné že máš diody na jiné napětí a ne na 12Voltů ale když se ti pálí i parkovačky tak problém bude jinde a těch 15V není v pořádku

Re: Regulátor napětí

Napsal: 09 úno 2008, 21:36
od Pavel46
d.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovky
Přeji hezký večer :D

Re: Regulátor napětí

Napsal: 09 úno 2008, 21:55
od Vladislav Bureš
Pavel46 píše:
d.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovky
Přeji hezký večer :D
Platí to i u diod na 12V ? Ptám se protože dioda určená na 12V by se snad měla dát zapojit přímo ne?

Napsal: 09 úno 2008, 22:02
od jandaxx
Ale 12 není 15. To je 25% přepětí. Takže i tam spočítat velikost odporu a zařadit ho s diodou do serie. Podle ohmova zákona vypočítáš velikost odporu. Chceš na něm srazit cca 3 volty a poteče tam nějaký proud - podle použité diody. :wink:

Napsal: 09 úno 2008, 22:07
od Vladislav Bureš
jandaxx píše:Ale 12 není 15. To je 25% přepětí. Takže i tam spočítat velikost odporu a zařadit ho s diodou do serie. Podle ohmova zákona vypočítáš velikost odporu. Chceš na něm srazit cca 3 volty a poteče tam nějaký proud - podle použité diody. :wink:
Jasné tomu rozumím ale i 12Voltová dioda do auta ve kterém nikdy není 12Voltů má rezervy pokud je určená právě do aut. 3lo mi spíše o těch 15V které nepovažuju za normální je to moc

Napsal: 09 úno 2008, 22:11
od Kamil
Já si taky myslím,že 15 V je moc.

Napsal: 09 úno 2008, 22:12
od jandaxx
Jasně, bylo to tak myšleno. Jestli jsou ty diody na 12 a stejně hoří jak papírový čert, tak je někde něco špatně/přepětí. Takže bych tam do odhalení závady ty odpory frknul. Je otázka, jestli jsou přímo do auta, kde je počítáno s tolerancí - napětí na altíku bývá okolo 14,3V nebo jsou prostě jen na 12 voltů. Tam by bylo 15 asi už moc.

Napsal: 09 úno 2008, 22:16
od Kamil
Já si taky myslím.Odporem nic nezkazí.Ten pak může vždycky vyndat.

Re: Regulátor napětí

Napsal: 10 úno 2008, 11:48
od Pavel46
Vladislav Bureš píše:
Pavel46 píše:
d.ericsson píše:Čus, může mi prosím někdo poradit. Zapojuju si alarm Magicar M100AS a když už mám venku budíky tak si tam dávam bíle diody. Vypadá to fak super,ale začali se mi pálit jak v budíkách tak i v parkovačkách. Tak jsem změřil napětí a po nastartování tam mám trvale 15V. To ty diody nemůžou nějak rozdejchat...co s tím...děkuji
Co myslíš tím pálit? - jako že ti odejdou? Každá dioda má určité napětí a tudíž i proud který snese. Dává se tam proto předřadný odpor (to zn. do serie s diodou ) podle hodnot diody. Nelze ji zapojit přímo na + a - místo žárovky
Přeji hezký večer :D
Platí to i u diod na 12V ? Ptám se protože dioda určená na 12V by se snad měla dát zapojit přímo ne?
Není rozhodující ani tak napětí diody, ale proud který tam bude protékat (podle katalogu), proto je dobré tam dát ten odpor (R=U/I - I-proud diody). Některé diody již mohou mít odpor zabudovaný v sobě.
Hezký den přeji :D

Napsal: 10 úno 2008, 16:30
od jandaxx
Jestli jsou na 12 voltů, mají již v sobě zabudovaný odpor, to je celkem logický. Tady ta debata šla směrem, že má někdo v palubní síti cca 15 voltů. Takže i před tu diodu, která je na dvanáct, bude třeba dát ještě jeden odpor, na kterém vznikne úbytek cca 3 volty.

Napsal: 10 úno 2008, 17:47
od antek
jandaxx píše:Jestli jsou na 12 voltů, mají již v sobě zabudovaný odpor, to je celkem logický. Tady ta debata šla směrem, že má někdo v palubní síti cca 15 voltů. Takže i před tu diodu, která je na dvanáct, bude třeba dát ještě jeden odpor, na kterém vznikne úbytek cca 3 volty.
Palubní napětí při chodu motoru má být maximálně 14.4V,pokud je tam víc je to chyba zřejmě regulátoru,ale může být i špatná kostra.Takže nejdřív skontrolovat přpojení kostry na alternátoru,kostra motor-karoserie,karoserie-baterie.Přechodové odpory jsou pěkné svinstvo.