Stránka 1 z 7
Centralni zamykani GETZ
Napsal: 24 lis 2005, 22:02
od ROOOM
Tak a je to tu,
jak sem psal minuly tyden ... stalo se to drive nez jsem cekal.
Rano sem se nemohl dostat do auta. Dalkou to udelalo jen cvak cvak (odemklo a hned zamklo). Jasne, ze to znamena, ze jeden z prednich "ridicich" centralu zustal v zamcene poloze a tim dal zase signal ostatnim servum aby se zamkly. Dela to servo ve dverich u spoluezdce.
Takze mne ceka to rozebirani dveri (do servisu uz nejedu, 5x a dost
) Ja uz proste nemam cas ani silu to tam zase nechat (udajne servo vzdy vymeni, ale je to porad o nicem a ja sem dalsi den bez kary)
Od Vas bych ted potreboval poradit jak je central v Getzu vlastne delany (jestli to teda nekdo videl). Ve Felde sem mel 4 serva z toho dve ridici s peti vyvodama.
Tedn muj central je v servisu montovany Jablotron CL-20A+ CA320 s dalkou. Co mne ale zmatlo ze firma HT Centr prodava sadu na Getze + jeste nejake dalsi servo "Servo s přísl. do dveří řidiče (potřebné při montáži dálk.ovl)"
http://htcarsystem.cz/new/data/cenik0605.xls na co tam je?
Jen tusim, ze asi zmackne nejaky spinac, ktery zas sepne teprve ty serva qzamkum. Ale to je jen moje domenka.
Proste to zitra stejne rozeberu, ale byl bych vdecny za jakoukoliv napovedu (kde to drhne kde to mrzne a jak to vlastne funguje).
Omlouvam se za obsahlejsi dotaz ....
Diky ...
Centralni zamykani GETZ
Napsal: 24 lis 2005, 22:49
od Návštěvník
Neviem ci mas vsetky motorceky Jablotron alebo iba niektore, ale myslim, ze problem asi nebude v nich. Ja som si ich montoval pre 7 rokmi do Peugeota a odvtedy som ich nevidel. A stale funguju. Ale mal som aj Sonatu a tam mi to robilo podobne veci s originalnymi motorcekmi. Problem bol v soferovych dverach kde bol riadiaci prepinac pre ostatne dvere. Niekedy to fungovalo ako zvoncek pri dvera - stlacis-cvak, pustis a je naspat. Najvascsi problem robili tiahla, ktorych tam bolo dost a v zime isli ztuha (klzne voditka, cierny lepiaci tmel na jednom tiahle, atd). Obcas sa stalo, ze auto som odomkol a ked som zabuchol dvere, tak sa zamklo. Preto to pisem aj ked sa nejedna o Getz, aby sa ti nestalo to iste ako mne. Nie nic lepsie ako rano v zime so skrabkou na lad poskakovat pri nastartovanom a zamknutom aute (ovladac bol samozrejme na klucoch v spinacej skrinke). Teraz mam aj Matrixa a prve co som urobil, odpojil som na centrali tento riadiaci prepinac (aj tu bol).
Napsal: 25 lis 2005, 06:41
od Adam
Já teda nevím, jak je to zamykání uvnitř, ale když mrzne, zůstanou zamklé zadní dveře, díky za to, že jen zadní. Možná je to psané někde na tomhle foru, prý se do těch dveří dostává voda a proste ty tyče zamrznou v tom vodítku. Prý to v servisech řeší navrtáním dírek do dveří pro odtok vody, nevím co s tím, prostě je otevřu až auto vytopím. To mi dost vadí a stávalo se mi to i minulou zimu, ostatní období funguje vše OK.
:o/
Napsal: 25 lis 2005, 07:36
od ROOOM
no dnes rano to same, ale zkusil jsem to odemknout klickem pro zmenu od spolujezdce a je to uplne stejne .... cvak cvak
...takze mam z toho zaver, ze pridavne relatko v takove male krabicce co bere signal z alarmu nebo naopak z prednich serv je OK, pac se aspon pokusi prepnout a nasledne se zase sepne z5 protoze mu to jedno z tech prednich serv rekne (ze je zamcene).
takze je asi kousla cela jedna mechanika nektereho z predniho zamku nebo tech vodicich tycek jak pisete.
Vsechny serva zacvici a jedno s tim nepohne. Nic jineho mne uz nenapada
Ted akorat zjistit kde to presne je ...
Dik
Napsal: 25 lis 2005, 10:17
od Krtek
Je pro info, to servo "navíc" jak ses ptal je v ty sade proto ze uz z vyroby nejsou dvere u ridice servem osazeny, jen u nich se k pohonu mechanizmu pouziva klic pak je tam uz jen senzor a ten odemnkne ostatni dvere. Takze kdyby ti tam dali central bez toho serva tak by se ti po zmacknuti dálky otevrelo vsechno jen ne dvere u ridice.
Napsal: 28 lis 2005, 08:21
od Radeoon
Před 14 dny jsem si montoval dálkové ovladání a tak jsem měl rozebrané řidičové dveře. Servo z Jablotronu jsem upevnil do dveří a pohyblivá část serva je připevněna na táhlo , které otevíra a zavíra centralně všechny dveře zevnitř auta. /čudlajs z červeným pruhem, kterým se můžu uvnitř auta zamknout,( nad klikou dveří) /. Jestli táhla nejsou moc přimrzlá , tak myslím , žeby mělo stačít zevnitř párkrát zamrzlé dveře zamknout a odemknout a tím by se mohly táhla uvolnit. V rozebraných dveřích jsem všechny pohyblivé věci stříknul jemným silikonem. Prozatím žádne dveře nedělají problém.
Napsal: 28 lis 2005, 08:35
od Jirka
Taky mám Jablotron sice na Accentovi a každé ráno když mrzne nejdou dveře u spolujezdce otevřít. Nevím co s tím, asi to zkusím prostříknout WD40kou.
Servo ve dverich
Napsal: 07 úno 2006, 15:35
od Brouk
Vite nekdo, jaky serv namontuje orig. servis hyundai do dveri ridice, pokud chce mit nekdo central na dalku? apropo, opravdu tam neni od vyroby servo? mel jsem rozebrane dvere a neslo tam skoro vubec videt, tak nevim. namontoval jsem si alarm, a je pravda, ze central na dalku nejde. nasel jsem draty, ktere davaji 0,5 sek. impils pri odemykani a zamykani, ovsem pripojit draty z alarmu na ne nelze. nic to neudela.
Napsal: 07 úno 2006, 18:33
od ondra.rs
Mluvil jsem o tom s "naším" odborníkem přes autoelektroniku co nám dělá, alarmy, handsfree atd. Když přišel Getz na trh a za ním přišel první zákazník, tak se o to zajímal - několik vyjednávání s autorizovanými servisy Hyundai. Závěr: Pokud koupíš auto bez dálkového ovládání centrálu, tak tam žádný servo ovládající zamykání řidičových dveří nenajdeš - Korejci
Jinak máš pravdu, opravdu se tam najdou jisté vodiče, které se jeví jako ovládací... ale propojit s ŘJ alarmu to nejde. Takže v případě dodatečné montáže dálkového ovládání centrálního zamykání nezbývá než nějaké servo dodatečně přimontovat a to potom ovládat.
Napsal: 07 úno 2006, 21:48
od Brouk
Dik moc. Tak to jsem pekne v prdeli. Protoze jak jsem se dival, tak tam neni moc mista. Otevrel jsem i druhe dvere s tim, ze se podivam, kam to dali origiginal a slehnu to tam stejne u ridice. Vysledek byl nedobry. Nevidel jsem tam, akorat me byla zima. Zajimalo by me, jak to resi autorizovany servis hyundai. Zeptam se a hodim sem odpoved, jestli mi ji daji.
Napsal: 07 úno 2006, 23:46
od ondra.rs
Škoda že jsem to nenafotil
No zcela jednoduše
Tebou dodaný elektromotor (servo) bude hýbat táhlem spojující "vnitřní zajišťovací kolík" a mechanismus zámku. Umístíš jej do levého horního výřezu vnitřního plechu dveří za pomoci dodatečně přimontované příčky. Pak už jen zbývá vyřešit spoj servo-táhlo
většinou pomocí příslušenství dodaného se servem. Nevím jak na tom budu s časem, ale možná ještě tento týden chci dveře rozdělat (pořád v nich něco drnčí
) - potom bych to mohl i nafotit, ale vážně nevím.
centraly
Napsal: 08 úno 2006, 07:19
od ROOOM
Ahoj,
tak je na case abych napsal jak to dopadlo s mym zlobivym centralem
Je to tak jak pise Ondra.rs ... servo opravdu taha za tahlo od packy (sam jsem se divil ze to utahne) ... u mne byla chyba ve spatne nastavene pozici upevneni motorku. Je prisroubovany na taove derave pasovine dodane se sadou. Tim byly spatne nastavene meze zamceno / odemceno a kdyz mrzne jde mechanika ztuha, tak to jednu mezni polohu nedotahovalo do konce.
Jinak ja tam mam .... AKCENT 321 + Jablotorn centaral CL-20A
ale sadu pro Getze nabizi i HTCentr
http://htcarsystem.cz/new/index.php?akce=centraly
Jeste k te pristupnosti ... servo je umisteno uprostred sikmo nalezato smerem k vnitrni pacce. Jedine co doporucuji je zatavit vsechna kriticka mista tavnou pistoli pripadne vyrobit kryti z igelitu .... jinak na servo muze voda stekajici prachovkou (nebo pri stazeni oken) a to mu nedela dobre
Napsal: 08 úno 2006, 09:56
od ondra.rs
Vida, to mě ani nenapadlo - že voda teče na to servo
Je tam už víc jak rok a i přes letošní kruté zimy funguje obstojně. Naopak to nedotahování do krajních poloh se děje u dveří spolujezdce (orig. servo hyundai). Asi to bude chtít vyladit. Jinak náš alarm je zn. Cobra a skutečně zatím nelze nic než chválit.
Re: centraly
Napsal: 08 úno 2006, 21:45
od Brouk
ROOOM píše:Ahoj,
tak je na case abych napsal jak to dopadlo s mym zlobivym centralem
Je to tak jak pise Ondra.rs ... servo opravdu taha za tahlo od packy (sam jsem se divil ze to utahne) ... u mne byla chyba ve spatne nastavene pozici upevneni motorku. Je prisroubovany na taove derave pasovine dodane se sadou. Tim byly spatne nastavene meze zamceno / odemceno a kdyz mrzne jde mechanika ztuha, tak to jednu mezni polohu nedotahovalo do konce.
Jinak ja tam mam .... AKCENT 321 + Jablotorn centaral CL-20A
ale sadu pro Getze nabizi i HTCentr
http://htcarsystem.cz/new/index.php?akce=centraly
Jeste k te pristupnosti ... servo je umisteno uprostred sikmo nalezato smerem k vnitrni pacce. Jedine co doporucuji je zatavit vsechna kriticka mista tavnou pistoli pripadne vyrobit kryti z igelitu .... jinak na servo muze voda stekajici prachovkou (nebo pri stazeni oken) a to mu nedela dobre
Jo, presne tenhle servomotor ma koupenej (184kc). Ale zarazi me, proc tam ksakru nemohli jedno servo navic dat pri vyrobe auta.
... dobra otazka
Napsal: 09 úno 2006, 07:29
od ROOOM
... dobra otazka ... mozna ze proto, ze na 100tis. vyrobenejch Getziku ...
usetri firma kolem deseti mega
.... (berte priblizne, vim ze serva firma nekupuje ani za to kilo
)
Vzdycky mne fascinovalo jak zlepsovak ve forme ubrani jednoho zbytecneho kondiku v TV snizi naklady na vyrobu o castku v radu milionu