Stránka 1 z 2
řazení u sonaty 2.0. r.v.99
Napsal: 09 úno 2008, 20:35
od RaKo
Zdravím,
u mé Sonaty 2.0 r.v. 99 se mi špatně řadí, jakoby přes odpor. Spojka zabírá docela dole. Nejhorší je to u 2. a 3. stupně. Někdy i u 1. Napadlo mně nechat seřídit spojku, aby zabírala výš, vyměnit olej v převodovce, případně zkontrolovat táhla od řadící páky. Mám najeto 140 tkm. Nesetkal se někdo z vás s podobným problémem nebo poradil by mi někdo, na co se zaměřit? Předem děkuji za odpovědi.
Napsal: 12 úno 2008, 13:30
od Honza_Cepelak
Ahoj, to co popisuješ může mít mnoho příčin, ale určitě bych začal seřízením spojky. Je opotřebovaná, bere hned dole, to znamená že s největší pravděpodobností špatně vystavuje a to samozřejmě chování převodovky značně ovlivňuje. Seřízení je snadné, zvládneš to sám a je to práce na dvě minuty. Může se stát že skončíš úplně na konci šroubu, což znamená, že se život lamely blíží ke konci a čeká tě výměna. Po 140 tisících by na to už měla právo...
Napsal: 12 úno 2008, 20:36
od Tommas33
mně pomohlo odvzdušnění spojky..,ale přev.olej dělá hodně obzvlášt,když je auto studený..kvalty jdou hodně ztuha..potom je možný,že máš načatý sinchrony..
Napsal: 13 úno 2008, 22:11
od RaKo
Díky za reakce! Tak jsem si nechal seřídit spojku, aby zabírala výš a nechal vyměnit olej v převodovce. To hodně pomohlo a řazení je teď o dost lepší, zejména po zahřátí, i když ještě ne úplně ideální. Někdy mi nejde zařadit 3. rychlostí stupeň, jakoby škrtala převodovka, a musím dávat meziplyn. Nejspíš to bude tím synchronem, ale jeho oprava bude asi poměrně složitá a drahá že? Vyplatilo by se do toho vůbec investovat?
prevodovka
Napsal: 28 úno 2008, 19:03
od bundys
ahoj rako mel jsem ten samej problem u r.v. 96 pomohla mi vymena oleje v prevodovce ale taky to jeste neni ideal kdyby jsi na neco prisel dej dyztak vedet zatim dik a cus
hm
Napsal: 13 bře 2008, 10:28
od skel
Mám ten samej problém u sonaty r.v. 96 jak si to tak ctu tak necham vymenit prevodovy olej, necham vymenit a seridit spojku a necham opravit synchrony u prevodovky kupodivu mi taky dela problem 2jka trojka a trosku zpatecka, na kolik si myslite, ze by me to vyslo ?
Napsal: 27 bře 2008, 21:23
od leo23
taky mam rovnou dotaz, pls, když sešlápnu spojku, tak slyšim, jak něco o něco dře...co potřebuju vyměnit?
díky
Napsal: 27 bře 2008, 22:23
od ivan
leo23 píše:taky mam rovnou dotaz, pls, když sešlápnu spojku, tak slyšim, jak něco o něco dře...co potřebuju vyměnit?
díky
Teď nechápu
,to dření je před sešlápnutím spojky nebo až po???
Ps: Protože tření a dření jsou jiné pojmy
Napsal: 28 bře 2008, 21:53
od leo23
tření, sem myslel, že něco o něco dře, a dření, že je to to samý:)
a dře něco o něco až po sešlápnutí, tak mírně, ale jen s otevřenym okýnkem je to slyšet...
Napsal: 28 bře 2008, 21:58
od ivan
leo23 píše:tření, sem myslel, že něco o něco dře, a dření, že je to to samý:)
a dře něco o něco až po sešlápnutí, tak mírně, ale jen s otevřenym okýnkem je to slyšet...
A jde to z pravé strany???
Napsal: 30 bře 2008, 21:15
od leo23
no, myslim že mírně z pravý strany, z pohledu řidiče:)ted co mam komplet výměnu rozvodu a kapalin, iridiových svíček, a filtru od greenu, jo, a předních tlumičú, mě čeká nejdřív výfuk(zbyde tam jen koncovej sport.tlumič a rezonátor), těšim se na zvuk
pak snížený pružiny o 35mm,zadní tlumiče, kola, a nakonec barva, z venku je to tragédie
a někdy mezi tim všim převodovku....
Napsal: 30 bře 2008, 21:26
od ivan
leo23 píše:no, myslim že mírně z pravý strany, z pohledu řidiče:)ted co mam komplet výměnu rozvodu a kapalin, iridiových svíček, a filtru od greenu, jo, a předních tlumičú, mě čeká nejdřív výfuk(zbyde tam jen koncovej sport.tlumič a rezonátor), těšim se na zvuk
pak snížený pružiny o 35mm,zadní tlumiče, kola, a nakonec barva, z venku je to tragédie
a někdy mezi tim všim převodovku....
Tak to vypadá na spojkový ložisko,mám to samé,ale zatím to ještě musí počkat,je to takový lehký vrnění,kolik máš s tím nalítáno??
Napsal: 31 bře 2008, 00:06
od castro111
leo23 píše:no, myslim že mírně z pravý strany, z pohledu řidiče:)ted co mam komplet výměnu rozvodu a kapalin, iridiových svíček, a filtru od greenu, jo, a předních tlumičú, mě čeká nejdřív výfuk(zbyde tam jen koncovej sport.tlumič a rezonátor), těšim se na zvuk
pak snížený pružiny o 35mm,zadní tlumiče, kola, a nakonec barva, z venku je to tragédie
a někdy mezi tim všim převodovku....
chtěl jsem se zeptat na ty svíčky: od jaký značky je máš a v čem jsou ty iridiových lepší? A když tak jaký typ
Napsal: 31 bře 2008, 12:44
od leo23
castro111-no, tak lepší...ty starty sou horší, jako než to chytne, prej je to tim, že to sou NGK z Německa, to sem nevěděl, když sem je kupoval, a naráz sem měnil víc věcí, tak můžu jen doufat, že vše včetně těch svíček bylo k užitku, a ty púvodní už byly evidentně jetý...a co sem slyšel, iridiový maj prej lepší jiskru...
Napsal: 31 bře 2008, 23:04
od castro111
leo23 píše:castro111-no, tak lepší...ty starty sou horší, jako než to chytne, prej je to tim, že to sou NGK z Německa, to sem nevěděl, když sem je kupoval, a naráz sem měnil víc věcí, tak můžu jen doufat, že vše včetně těch svíček bylo k užitku, a ty púvodní už byly evidentně jetý...a co sem slyšel, iridiový maj prej lepší jiskru...
Díky a ať to jezdí