Stránka 1 z 2

Brzdy

Napsal: 11 úno 2008, 10:06
od ppaajjaa
ahoj lidi, mám dotaz, při jakých rozměrech se mění brzdové destičky a při jakých brzdový kotouč? Mám accenta r.v.1998. Děkuju za vaše vědomosti.

Re: Brzdy

Napsal: 11 úno 2008, 10:16
od Vladislav Bureš
ppaajjaa píše:ahoj lidi, mám dotaz, při jakých rozměrech se mění brzdové destičky a při jakých brzdový kotouč? Mám accenta r.v.1998. Děkuju za vaše vědomosti.
Tak našel jsem v kelly několik druhů kotoučů a všechny měli jako nové tl. 19mm(19,1mm) a minimum je 17,2mm a u některých 17mm takže podle toho jaké tam máš a destičky mají nové víšku 14 a některé 15mm a minimum je myslím na kazdém někdo mění až když mu píská kovové tělo o kotouč a někdo při už podpolovičním stavu destiček a když se ptáš tak tam asi nemáš mechanický či elekrtonický indikátor tak ti nezbude než se podívat a usoudit jestli na nich ještě pojedeš dál

Re: Brzdy

Napsal: 11 úno 2008, 10:42
od ppaajjaa
Děkuju za odpověd no koukal jsem na ně, destičky maji asi 5mm. Nevím, kde bych zjistil kde je mechanicky indikator, ale spíš už asi bude obroušený:) kotouč je jako by složený ze dvou částí a uprostřed spojený. Každý má asi 7mm a uvniř má spoj je asi 3mm dohromady asi 17mm. Tak hlavně nevím jestli tento měnit, ale asi jo.

Re: Brzdy

Napsal: 11 úno 2008, 10:50
od Vladislav Bureš
ppaajjaa píše:Děkuju za odpověd no koukal jsem na ně, destičky maji asi 5mm. Nevím, kde bych zjistil kde je mechanicky indikator, ale spíš už asi bude obroušený:) kotouč je jako by složený ze dvou částí a uprostřed spojený. Každý má asi 6mm a dohromady asi 15mm. Tak hlavně nevím jestli tento měnit...
15 je málo když píšou na jiných 17 minimum tak to už bude zralé na výměnu a zase nevěřím že by byli úplně jiné než ty nabízené takže jistota je zvednout telefon a zeptat se v Hyudai a uvidíš co ti řeknou. Jen pro upřesnění těch 14(15)mm co jsem psal je měřeno i s kovovým základem na kterém je vlastní segment takže jestli máš samotný segment 5mm tak to bude dobré.
Jen jedna rada jestli budeš měnit kotouče vyměň rovnou i destičky protože jsou sjeté a na kotouči jsou vlnky a ty by se začali dělat hned i v nových kotoučích takže při výměně kotoučů vždy měnit i destičky aby dosedala rovná plocha na rovnou jinak budeš vždy něco oddělávat rychleji a také by jsi měl z začátku nižší brzdnou účinnost než by su dosedla (dotvarovala) se plocha na destičkách na plochu kotouče

Napsal: 11 úno 2008, 10:54
od Kamil
U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.

Re: Brzdy

Napsal: 11 úno 2008, 10:56
od ppaajjaa
Tak děkuju moc, ještě to přesně přeměřím , kolik mám přesně ty kotouče a buď je jestě trošku dojedu nebo udělám komplet výměnu...

Napsal: 11 úno 2008, 18:52
od antek
Kamil píše:U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.
To samé platí i u novějších(model 2005)

Napsal: 11 úno 2008, 19:51
od Kamil
antek píše:
Kamil píše:U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.
To samé platí i u novějších(model 2005)
No,to jsem právě nevěděl,jestli u těch novějších to nehlídá nějaký senzor.

Napsal: 11 úno 2008, 21:50
od dvorlubor
Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.

Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle :shock: :shock: :( :x :x :!:

Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit :!: :? :(
Uplne me z toho boli usi :!: A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.

Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt :?: :?: :?:

Napsal: 14 úno 2008, 15:18
od Aldik
Je docela mozny ze to mas uz sjety a brzdi to kov na kov...

Napsal: 14 úno 2008, 20:40
od Vladislav Bureš
dvorlubor píše:Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.

Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle :shock: :shock: :( :x :x :!:

Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit :!: :? :(
Uplne me z toho boli usi :!: A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.

Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt :?: :?: :?:
Kdy jsi ty brzdy měnil? Souhlasím s Aldikem ale je také možnost že když to dělá jen na prvních několik sešlápnutí že to může být špatně se vracejícími brzdovými pístky které se potřebují rozhýbat protože kdyby to byli zbroušené pakny na kov tak by ti to mělo dělat stále ale rozebrání se nevyhneš a už proto že to jsou brzdy tak to moc neodkládej bezpečnost nadevše.

Napsal: 15 úno 2008, 08:03
od mirec
mne ked to brzdilo kov na kov tak som pocul dost vyrazne trenie kov na kov a citil som to aj na brzdovom pedali....takze kov na kov by som vylucil....

Napsal: 15 úno 2008, 12:38
od draceq
Tak tohle mi přesně dělá taky - obvykle po stání delším jak 1 den za vlhkého počasí a v zimě. Takže nejspíš tam někde teče do bubnů a zamrzá to nebo rezne.... stačí jednou dvakrát probrzdit a je to ok... je to jako by zrezla styčná plocha pakny a bubnu a bylo ji třeba "ojet".... ne, že by to šlo nějak moc slyšet, ale jde to poznat.

Napsal: 15 úno 2008, 23:23
od dvorlubor
draceq píše:Tak tohle mi přesně dělá taky - obvykle po stání delším jak 1 den za vlhkého počasí a v zimě. Takže nejspíš tam někde teče do bubnů a zamrzá to nebo rezne.... stačí jednou dvakrát probrzdit a je to ok... je to jako by zrezla styčná plocha pakny a bubnu a bylo ji třeba "ojet".... ne, že by to šlo nějak moc slyšet, ale jde to poznat.
Tak nejak to mam. Sjety to snad neni (mam najeto jen 35t Km) Spis se bojim, aby v tom nebylo neco jinyho... :shock:

Rozhodne to na me nedela dobry dojem. V lete mi vlhnou a reznou kotouce vpredu a v zime bubny vzadu :roll:

V dubnu se chystam na servisku (do kvetna je to v zaruce), tak nevim, jestli je kontrola a pripadna naprava mozne zavady soucasti zaruky :?: :?: :?:
Nebo s tim mam jit rovnou jako s vadou na reklamaci?

Co vy na to? Diky za odpovedi...

Napsal: 15 úno 2008, 23:28
od dvorlubor
Vladislav Bureš píše:
dvorlubor píše:Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.

Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle :shock: :shock: :( :x :x :!:

Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit :!: :? :(
Uplne me z toho boli usi :!: A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.

Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt :?: :?: :?:
Kdy jsi ty brzdy měnil? Souhlasím s Aldikem ale je také možnost že když to dělá jen na prvních několik sešlápnutí že to může být špatně se vracejícími brzdovými pístky které se potřebují rozhýbat protože kdyby to byli zbroušené pakny na kov tak by ti to mělo dělat stále ale rozebrání se nevyhneš a už proto že to jsou brzdy tak to moc neodkládej bezpečnost nadevše.
Jeste jsem je nemenil, ty by meli snad vydrzet dost :!: :!: :!: Jeste jsem nemusel menit ani desticky vpredu!!!
Jak zaridit napravu v servisu, kdyz v momente, co tam dojedu jsou uz brzdy zase v poradku? :?: :(