Brzdy
Napsal: 11 úno 2008, 10:06
ahoj lidi, mám dotaz, při jakých rozměrech se mění brzdové destičky a při jakých brzdový kotouč? Mám accenta r.v.1998. Děkuju za vaše vědomosti.
Tak našel jsem v kelly několik druhů kotoučů a všechny měli jako nové tl. 19mm(19,1mm) a minimum je 17,2mm a u některých 17mm takže podle toho jaké tam máš a destičky mají nové víšku 14 a některé 15mm a minimum je myslím na kazdém někdo mění až když mu píská kovové tělo o kotouč a někdo při už podpolovičním stavu destiček a když se ptáš tak tam asi nemáš mechanický či elekrtonický indikátor tak ti nezbude než se podívat a usoudit jestli na nich ještě pojedeš dálppaajjaa píše:ahoj lidi, mám dotaz, při jakých rozměrech se mění brzdové destičky a při jakých brzdový kotouč? Mám accenta r.v.1998. Děkuju za vaše vědomosti.
15 je málo když píšou na jiných 17 minimum tak to už bude zralé na výměnu a zase nevěřím že by byli úplně jiné než ty nabízené takže jistota je zvednout telefon a zeptat se v Hyudai a uvidíš co ti řeknou. Jen pro upřesnění těch 14(15)mm co jsem psal je měřeno i s kovovým základem na kterém je vlastní segment takže jestli máš samotný segment 5mm tak to bude dobré.ppaajjaa píše:Děkuju za odpověd no koukal jsem na ně, destičky maji asi 5mm. Nevím, kde bych zjistil kde je mechanicky indikator, ale spíš už asi bude obroušený:) kotouč je jako by složený ze dvou částí a uprostřed spojený. Každý má asi 6mm a dohromady asi 15mm. Tak hlavně nevím jestli tento měnit...
To samé platí i u novějších(model 2005)Kamil píše:U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.
No,to jsem právě nevěděl,jestli u těch novějších to nehlídá nějaký senzor.antek píše:To samé platí i u novějších(model 2005)Kamil píše:U starších Accentů(nevím,jak u nových)jsou indikátorem takové ocelové plíšky.Když destičky zbrousíš na určitou mez,tak ty plíšky škrábají o kotouče a vzniká příšerný zvuk.Ty plíšky pak můžeš vyndat a máš nějaké kilometry navíc,než si koupíš nové destičky.
Kdy jsi ty brzdy měnil? Souhlasím s Aldikem ale je také možnost že když to dělá jen na prvních několik sešlápnutí že to může být špatně se vracejícími brzdovými pístky které se potřebují rozhýbat protože kdyby to byli zbroušené pakny na kov tak by ti to mělo dělat stále ale rozebrání se nevyhneš a už proto že to jsou brzdy tak to moc neodkládej bezpečnost nadevše.dvorlubor píše:Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.
Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle
Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit
Uplne me z toho boli usi A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.
Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt
Tak nejak to mam. Sjety to snad neni (mam najeto jen 35t Km) Spis se bojim, aby v tom nebylo neco jinyho...draceq píše:Tak tohle mi přesně dělá taky - obvykle po stání delším jak 1 den za vlhkého počasí a v zimě. Takže nejspíš tam někde teče do bubnů a zamrzá to nebo rezne.... stačí jednou dvakrát probrzdit a je to ok... je to jako by zrezla styčná plocha pakny a bubnu a bylo ji třeba "ojet".... ne, že by to šlo nějak moc slyšet, ale jde to poznat.
Jeste jsem je nemenil, ty by meli snad vydrzet dost Jeste jsem nemusel menit ani desticky vpredu!!!Vladislav Bureš píše:Kdy jsi ty brzdy měnil? Souhlasím s Aldikem ale je také možnost že když to dělá jen na prvních několik sešlápnutí že to může být špatně se vracejícími brzdovými pístky které se potřebují rozhýbat protože kdyby to byli zbroušené pakny na kov tak by ti to mělo dělat stále ale rozebrání se nevyhneš a už proto že to jsou brzdy tak to moc neodkládej bezpečnost nadevše.dvorlubor píše:Zdravim.
Kdyz uz se tady bavite o brzdach, tak bych se chtel taky zeptat, ale na zadni bubnove brzdy u meho auta.
Uz asi mesic se mi stava, ze prvni 2-3 seslapnuti brzd pri kazde nove jizde mam pocit, jakobych si zadni (bubnove) brzdy brousil na struhadle
Je to horsi zvuk, nez kdyz mas po delsi odstavce zrezle kotouce na prednich brzdach a musis to obrousit
Uplne me z toho boli usi A navic je tam slyset nejaky klepavy, cyklicky zvuk zavisly na rychlosti otaceni kol.
Muzete nekdo poradit, co by to mohlo byt