Stránka 1 z 1
Tachograf a Santa N1 s koulí
Napsal: 14 úno 2008, 08:28
od koddet
Včera jsem se na školení řidičů dozvěděl o povinnosti mít tachograf i na Santu N1 s tažným (souprava nad 3,5t). Jak jste na tom vy? Máte, řešíte to nebo házíte za hlavu?
"Povinnost vybavení vozidla tachografem nebo jiným kontrolním záznamovým zařízením se vztahuje i na vozidla kategorie M1 a N1, která jsou vybavena spojovacím zařízením v případě, že největší povolená hmotnost jízdní soupravy přesahuje 3,50t"
Napsal: 14 úno 2008, 09:25
od zdenek76
Mně se to netýká, ale kamarád, co tahá auta na to kašle a jezdím zatím bez něj. Prý až se to začne u nás více sledovat, tak si ho pořídí. Co říkal, tak celní správa ho s vlekem stavěla jen jednou a to chtěli akorát vidět namontovanou mříž.
Napsal: 14 úno 2008, 11:05
od pel13
Ja jsem si koupil Santu 2004 uz s mrizi jako N1 a chtel jsem dodelavat tazny zarizeni....pak ovsem nastalo to ALE.... narazil jsme na vety ze zakona, ktere cituje koddet. A kdyz si tazny poridil tchan na svou vectru, tak bylo rozhodnuto a - co si budeme povidat - taky usetreno:-) Tohle tema se tu uz pred casem diskutovalo, zatim to jaksi vysumelo, ale davam tomu rok, maximalne dva
kdy po tom pujdou...
Dokonce ted zvazuju o odstraneni mrize (samozrejme zakonne) a navrat do kategorie "beznych osobaku". Ne kvuli vzhledu (mriz mi nijak nevadi), ne kvuli chrasteni (mriz mi nijak nedrnci), dokonce je pri ceste na dovcu i prakticka, ze vyrovnam veci az po strop a zezadu nemuze nic na deti spadnout, ale z duvodu, kde se uz nekde v Evrope objevuji zakazy vjezdu vozidel N1, resi se otazka jizdy v pruzich atd atd. Jestli si pamatuju, tak i tohle jsme tu kdysi se zdenkem nakousli.
Ale abych neodbihal od tematu tachograf - myslim si, ze je fakt tak dva roky klid, kdy to budou kontrolovat u kamionu, nakladaku a vsech ostatnich, kde je celospolecensky znamy, ze tachac mit musej, ale pak se vrhnou i na pripady santa N1 s taznym... Ovsem i ted se da narazit na tzv. aktivniho blbce
Napsal: 14 úno 2008, 13:39
od Gurthang
pel13 píše:Ja jsem si koupil Santu 2004 uz s mrizi jako N1 a chtel jsem dodelavat tazny zarizeni....pak ovsem nastalo to ALE.... narazil jsme na vety ze zakona, ktere cituje koddet. A kdyz si tazny poridil tchan na svou vectru, tak bylo rozhodnuto a - co si budeme povidat - taky usetreno:-) Tohle tema se tu uz pred casem diskutovalo, zatim to jaksi vysumelo, ale davam tomu rok, maximalne dva
kdy po tom pujdou...
Dokonce ted zvazuju o odstraneni mrize (samozrejme zakonne) a navrat do kategorie "beznych osobaku". Ne kvuli vzhledu (mriz mi nijak nevadi), ne kvuli chrasteni (mriz mi nijak nedrnci), dokonce je pri ceste na dovcu i prakticka, ze vyrovnam veci az po strop a zezadu nemuze nic na deti spadnout, ale z duvodu, kde se uz nekde v Evrope objevuji zakazy vjezdu vozidel N1, resi se otazka jizdy v pruzich atd atd. Jestli si pamatuju, tak i tohle jsme tu kdysi se zdenkem nakousli.
Ale abych neodbihal od tematu tachograf - myslim si, ze je fakt tak dva roky klid, kdy to budou kontrolovat u kamionu, nakladaku a vsech ostatnich, kde je celospolecensky znamy, ze tachac mit musej, ale pak se vrhnou i na pripady santa N1 s taznym... Ovsem i ted se da narazit na tzv. aktivniho blbce
No já nevím, ale značka "zákaz vjezdu nákladních automobilů" pro N1 neplatí. V zákoně je jasně napsáno že platí pro nákladní vozidla a vozidla od nich odvozená s celkovou hmotností nad 3,5t. Pokud vím, tak všechny evropské země (kromě GB) mají společnou smlouvu, kde je mimo dáno, co která značka znamená. Jestli se pletu, tak mě opravte.
Napsal: 14 úno 2008, 13:46
od pel13
Gurthang píše:
No já nevím, ale značka "zákaz vjezdu nákladních automobilů" pro N1 neplatí. V zákoně je jasně napsáno že platí pro nákladní vozidla a vozidla od nich odvozená s celkovou hmotností nad 3,5t. Pokud vím, tak všechny evropské země (kromě GB) mají společnou smlouvu, kde je mimo dáno, co která značka znamená. Jestli se pletu, tak mě opravte.
Asi jsem se blbe vyjadril, nemel jsem tim na mysli zakaz vjezdu pro nakl. auta, ale ruzny omezeni vjezdu do casti mest, jizdu v pruzich a pod. to jen na vysvetlenou....ale i to je u nas hudba budoucnosti
Napsal: 14 úno 2008, 15:24
od Gurthang
Jasně, já rozumím, co myslíš. nechci tu ani vyvolávat žádné zuřivé diskuse. Jen prostě nechápu, jak může být omezen provoz nebo vjezd pro N1. Prostě jak někdo vyspecifikuje, že omezení je platné i pro nákladní automobily do 3.5t. Zajímá mě to i z toho důvodu, abych pka někde zbytečně neplatil pokutu. Klasickou značku (zákazová značka s vyobrazením nákladního automobilu) beru prostě tak, že pro mě neplatí.
napadá mě jen dodatková tabulka " 2 t "
Napsal: 15 úno 2008, 23:02
od clay
Ahoj,
týká se mě to, ale zatím se mi jeví jako logický výklad, že tachograf bude nutný, pokud pojedu s autem pro někoho jiného. Dokonce jsem slyšel specifikaci, že pokud vezu svoje výrobky k zákazníkovi a je sjednána dodací podmínka DDU dle INCOTERMS - pak je zboží až do předání u zákazníka moje a tak to není přeprava za úplatu.
Naopak pokud je na dokladech EXW dle INCOTERMS - pak je to doprava za úplatu a musel bych mít tachograf.
Takže si myslím, že většina z nás používá Santu pro svoje přepravy a tak tachograf nemusí mít.
ale iniciativní blbec - to je srážka - no uvidíme. Naštěstí mi na podzom končí leasing a pak následuje přastavba na osobák.
clay
Napsal: 15 úno 2008, 23:57
od bembas
Taky by mě zajímalo,jak to bude.Naši si koupili Terracana,a je to vedené jako nákladní N1 a má to tažné na 2 500 kg.První jsme měli domluveného Tuscona,ale to byla taky N1 a otypovaná jako čtyřmístná,tak jme to nevzaly,Terracan je otypovaný jako pětimístný.Řekli nám,že jakmile je to N1,tak už to nejde u Hyundaje vrátit zpět na normal,tak a teď babo raď
Napsal: 18 úno 2008, 19:32
od clay
bembas píše:Taky by mě zajímalo,jak to bude.Naši si koupili Terracana,a je to vedené jako nákladní N1 a má to tažné na 2 500 kg.První jsme měli domluveného Tuscona,ale to byla taky N1 a otypovaná jako čtyřmístná,tak jme to nevzaly,Terracan je otypovaný jako pětimístný.Řekli nám,že jakmile je to N1,tak už to nejde u Hyundaje vrátit zpět na normal,tak a teď babo raď
Z N1 jde u Hyundaie přestavba :
Postup je takový :
na DI požádat o povolení přestavby zpět na osobní ( tedy možná na osobní terénní - nějaká speciální třída tuším )
pak na STK kde prověří, že jste vyndali mříž a držáky
potvrdí a pak zpět na DI, kde změnu zapíšou
prováděl jsem z M1 na osobní terénní - jde to zvládnout za jeden den.
náklady tuším cca 1500,-
U Santa Fe straší generace to jde, protože se neměnila konstrukce - tedy zůstal pětimístný,
U Tucsonu to bude horší - zůstane asi omezezení na čtyři místa
U Trajetu zůstává omezení na 5 míst ( místo osobní sedmimístné verze )
Předpokládám že u Terracanu to bude to samé jako u Santa Fe
clay
Napsal: 19 úno 2008, 16:58
od bembas
clay píše:bembas píše:Taky by mě zajímalo,jak to bude.Naši si koupili Terracana,a je to vedené jako nákladní N1 a má to tažné na 2 500 kg.První jsme měli domluveného Tuscona,ale to byla taky N1 a otypovaná jako čtyřmístná,tak jme to nevzaly,Terracan je otypovaný jako pětimístný.Řekli nám,že jakmile je to N1,tak už to nejde u Hyundaje vrátit zpět na normal,tak a teď babo raď
Z N1 jde u Hyundaie přestavba :
Postup je takový :
na DI požádat o povolení přestavby zpět na osobní ( tedy možná na osobní terénní - nějaká speciální třída tuším )
pak na STK kde prověří, že jste vyndali mříž a držáky
potvrdí a pak zpět na DI, kde změnu zapíšou
prováděl jsem z M1 na osobní terénní - jde to zvládnout za jeden den.
náklady tuším cca 1500,-
U Santa Fe straší generace to jde, protože se neměnila konstrukce - tedy zůstal pětimístný,
U Tucsonu to bude horší - zůstane asi omezezení na čtyři místa
U Trajetu zůstává omezení na 5 míst ( místo osobní sedmimístné verze )
Předpokládám že u Terracanu to bude to samé jako u Santa Fe
clay
Mříž není problém sundat a ty držáky dole taky ne,ale problém jsou ty vrchní držáky,ty jsou asi navařené na kastly,z tapecu trčí jen to uchycení mříže.A to bude asi ten problém,co nám říkaly,že je to zásah do karoserie,a proto to nejde
Napsal: 19 úno 2008, 21:33
od Zamo
bembas píše:Mříž není problém sundat a ty držáky dole taky ne,ale problém jsou ty vrchní držáky,ty jsou asi navařené na kastly,z tapecu trčí jen to uchycení mříže.A to bude asi ten problém,co nám říkaly,že je to zásah do karoserie,a proto to nejde
ty horni jdou velmi snadno: predni - vyloupni sede plastove krytky sroubu madla, povol 2 srouby, vyjmi drzak a zasroubuj madlo zpet. Na tapecu nezustane zadny sram. Zadni - sejmi cernou plastovou krytku a klicem c.10 vysroubuj sroub, vyjmi drzak, sroub opatri dostatecne velkou plastovou podlozkou abys zakryl cca 2 cm diru v tapecu a zasroubuj zpet. Nebo vyber vhodnejsi zpusob zakryti.
Napsal: 19 úno 2008, 22:05
od bembas
Zamo píše:bembas píše:Mříž není problém sundat a ty držáky dole taky ne,ale problém jsou ty vrchní držáky,ty jsou asi navařené na kastly,z tapecu trčí jen to uchycení mříže.A to bude asi ten problém,co nám říkaly,že je to zásah do karoserie,a proto to nejde
ty horni jdou velmi snadno: predni - vyloupni sede plastove krytky sroubu madla, povol 2 srouby, vyjmi drzak a zasroubuj madlo zpet. Na tapecu nezustane zadny sram. Zadni - sejmi cernou plastovou krytku a klicem c.10 vysroubuj sroub, vyjmi drzak, sroub opatri dostatecne velkou plastovou podlozkou abys zakryl cca 2 cm diru v tapecu a zasroubuj zpet. Nebo vyber vhodnejsi zpusob zakryti.
Zítra na to mrknu,ale zdá se mi,že na tom našem Terracanu je to jinak
Napsal: 19 úno 2008, 22:40
od Zamo
bembas píše:Zítra na to mrknu,ale zdá se mi,že na tom našem Terracanu je to jinak
nevsiml jsem si ze mas Terracan ale nemyslim ze by to bylo jinak nez u SF. Tyto klece jsou Made in CR a je nepravdepodobne aby vyrobce dovolil tepelny zasah do karoserie co by mohlo ovlivnit jeji mechanicke a antikorozni vlastnosti, poskodit lak a pak nest plnou zaruku jen kvuli ceskemu N1.