Stránka 1 z 2

Napsal: 27 lis 2005, 15:29
od milosh
bod 1 to je dobra hlaska, kor pro lidi co jako ja bydli v panelaku :lol:

Napsal: 27 lis 2005, 18:36
od Hardcam
Variantu, ktera by se mi hodila, jsem nenasel...auto oplachnu obcas...v lete casto..ale wapka v nase "metropoli" funguje jen kdyz si vzpomenou...

zimní údržba

Napsal: 27 lis 2005, 19:00
od David PLEVA
Auto umývám v momentě, kdy dostává tzv. "slaný nádech", tzn. že je sůl vidět na karoserii. To jede do myčky, kde si nechám umýt i spodek (cena za umytí u ÖMV cca 160 Kč, s výsledkem jsem spokojen). Takže se snažím udržovat auto v rámci možností časových i finančních.
___________________________
HYUNDAI SONATA 2.0i 16V 1996

Napsal: 27 lis 2005, 20:12
od Borek
Myčka v zimě?To asi nebude nejlepší péče-vždyť myčky vrací po odkalení a vyčištění vodu zpět,ale sůl ostává a pěkně pod tlakem vám jí auto opět vystříkají.Snad jen když je auto od soli celé šedivé. :roll: Za zimu tak jednou opláchnu auto na zahradě.Plechy na Rapidu jsou i po 18 letech původní bez děr,jen někde s pupínky.Lepší je udělat předzimní přípravu-umýt,naleštit,nastříkat spodek(spodek dělám jednou za 3 roky),namáznout gumu u dveří proti přimrznutí,atd. a v zimě jen jezdit. :wink: Na jízdu v zimě je Rapid super-všude vyjede.Coupátko je krasavec,na léto ideál,ale v zimě by zůstalo pod kopcem jako ostatní.Proto - zimní údržba na coupe- čeká v garáži na jaro. :lol:

Napsal: 27 lis 2005, 20:57
od David PLEVA
Na to jsem se už kdysi ptal společností provozující mycí linky a tohle je vyjádření společnosti ARAL:

Aral provozuje výhradně plně automatické mycí linky pro osobní a dodávkové automobily s maximální výškou 2,25 m.

Zvolená technologie respektuje při dosažení vysoké kvality umytí tři základní kritéria:
- šetrnost k vozu
- čas a pohodlí řidiče
- ochranu životního prostředí

Aral nabízí 4 mycí programy:

KOMFORT (předmytí aktivní pěnou, mytí šamponem, mytí kol, mytí podvozku, ochrana horkým voskem, sušení)
KOMPLET (předmytí aktivní pěnou, mytí šamponem, mytí kol, ochrana horkým voskem, sušení)
STANDARD(mytí šamponem, mytí kol, ochrana horkým voskem, sušení)
ZÁKLAD (mytí šamponem, mytí kol, sušení)
Mytí šamponem a sušení probíhá vždy ve dvou cyklech.


Používání špičkových technologií renomovaných firem, pravidelná kontrola nastavení mycího stroje a dávkování chemikálií, vyškolený technický personál a preventivní technické prohlídky, které provádí odborná servisní firma, jsou dostatečnou zárukou vysoké kvality umytí automobilů při zachování maximální míry šetrnosti mycího procesu k laku vozidla.

Kartáče se pohybují v optimální vzdálenosti a pokud na vozidle nejsou umístěny doplňky, které přesahují obrys vozidla, poškození vozu nehrozí.
Při mytí je použito 160 až 200 litrů vody. Její množství záleží na zvoleném mycím programu. Jsou používány vysokotlaké trysky. Až 80% vody je recyklováno. K závěrečnému oplachu je použita výhradně čistá voda.

V případě, že automobil je vybaven nadstandartními doplňky, které přesahují obrys vozidla, na přání zákazníka obsluha ochotně umyje tento vůz v mycí hale pomocí režimu ručního ovládání kartáčů tak, aby nedošlo k poškození doplňků karoserie.

Chemické prostředky používané pro mytí jsou:
- aktivní pěna pro uvolnění nečistot a mastnot z povrchu vozu
- šampon pro běžný čistící proces
- sušící roztok pro výrazné zlepšení výsledku sušení
- horký vosk pro vytvoření tenkého ochranného filmu na karoserii vozu.

Všechny chemické prostředky jsou přesně dávkovány speciálními čerpadly tak, aby byly použity v optimálním poměru. Některé čerpací stanice jsou vybaveny zařízeními pro úpravu tvrdosti vody za účelem dosažení lepších výsledků mytí. V mycích zařízení jsou používány výhradně chemikálie, které neohrožují životní prostředí.
Důležitou částí mycího cyklu je sušení. Mycí rámy jsou opatřeny výkonnými ventilátory. V zimním období jsou mycí haly vyhřívány přídavnými teplovzdušnými ventilátory, které jednak zlepšují výsledek sušení a jednak umožňují využít mycí halu i v mrazivém počasí bez rizika poškození laku.

Používané mycí rámy jsou buď jednotaktové nebo dvoutaktové. Průměrná doba mycího cyklu u jednotaktové mycí linky je zhruba 8 minut. Rozdělení haly na mycí a sušící sekci u dvoutaktových linek umožňuje ošetřování dvou automobilů najednou, což výrazně zkracuje čekací dobu.

Mycí linky jsou standardně vybaveny zařízením pro mytí spodku vozidla. Spodní mytí výrazně přispívá k odstranění hrubých nečistot v oblasti prahů a vnitřních částí blatníků. Pravidelné používání spodního mytí je dostatečnou prevencí k omezení koroze podvozkových částí vozu.

Spodní mytí by mělo být nedílnou součástí péče o automobil v podzimních, zimních a jarních měsících.

Výběr mycích strojů, zřizování mycích hal s nadstandardní technologií splňující přísná kriteria, systém péče o technická zařízení, pravidelná kontrola odpadních vod a atestovaný systém likvidace nebezpečných odpadů z mycích linek je odrazem přístupu společnosti Aral k ochraně životního prostředí, která patří k dlouhodobým cílům společnosti.

Ale každopádně ti tvůj názor neberu, uvidím dle zkušeností, třeba svůj postoj přehodnotím po jarní prohlídce v autorizovaném servise.
___________________________
HYUNDAI SONATA 2.0i 16V 1996

Napsal: 28 lis 2005, 12:33
od meexiko
Borek píše:Myčka v zimě?To asi nebude nejlepší péče-vždyť myčky vrací po odkalení a vyčištění vodu zpět,ale sůl ostává a pěkně pod tlakem vám jí auto opět vystříkají.Snad jen když je auto od soli celé šedivé. :roll: Za zimu tak jednou opláchnu auto na zahradě.Plechy na Rapidu jsou i po 18 letech původní bez děr,jen někde s pupínky.Lepší je udělat předzimní přípravu-umýt,naleštit,nastříkat spodek(spodek dělám jednou za 3 roky),namáznout gumu u dveří proti přimrznutí,atd. a v zimě jen jezdit. :wink: Na jízdu v zimě je Rapid super-všude vyjede.Coupátko je krasavec,na léto ideál,ale v zimě by zůstalo pod kopcem jako ostatní.Proto - zimní údržba na coupe- čeká v garáži na jaro. :lol:
čim mažeš gumu u dveří proti přimrznutí?

Napsal: 28 lis 2005, 13:26
od ryba
regum, silkal

Napsal: 28 lis 2005, 20:44
od David PLEVA
Absolutně nejlepší zkušenosti mám s obyčejným glycerinovým olejem z lékárny. S ním mi guma nikdy nepřimrzla.
____________________________
HYUNDAI SONATA 2.0.i 16V 1996

Napsal: 29 lis 2005, 01:06
od Borek
Název ti napíšu zítra,mám to v garáži.Je to modrá plastová lahvička,na konci s houbičkou.Odděláš kryt,obrátíš ,houbička se napustí a už to mydlíš.Stojí 59,-Kč a fakt to funguje jako ošetření gum dveří a proti přimrznutí.Mrknu co v tom vlastně je za složení. :P Stačí jednou natřít a celou zimu máš klid.

Napsal: 30 lis 2005, 19:20
od meexiko
jo díky

Napsal: 24 led 2006, 09:43
od meexiko
Kurňa proč já vůl ty dveře nenamazal :x
dneska sem lez do auta kufrem :D

Napsal: 24 led 2006, 10:57
od black_sheep
Borek píše:Název ti napíšu zítra,mám to v garáži.Je to modrá plastová lahvička,na konci s houbičkou.Odděláš kryt,obrátíš ,houbička se napustí a už to mydlíš.Stojí 59,-Kč a fakt to funguje jako ošetření gum dveří a proti přimrznutí.Mrknu co v tom vlastně je za složení. :P Stačí jednou natřít a celou zimu máš klid.
ja mam neco podobnyho od sonaxu ale funguje to jen u ridice, dvere spolujezdce zamrzaj presto.. :( jak se to teda jmenuje? :wink: :P

Napsal: 24 led 2006, 12:59
od macháček
Jo na těsnění u dveří používám taky glycerin. Meju u Aralu, jelikož je u nás nejnovější myčka. jelikož mám metalízu tak po prvním mytí jsem kouknul na barvu jestli to nedělá vlásečnice. Bylo to OK, tak tam jezdim dál, na kartáčích maji takový pásky. Jestli parkujete venku je třeba po vyjetí z myčky špetku pobrzdit - dostat vodu z brzd, ale to asi každý ví.

Napsal: 24 led 2006, 14:47
od Farmář
varianta 1 ....
mam totiz vzdy tuto moznost k dispozici :wink:

Napsal: 24 led 2006, 17:47
od Pavel M
Hardcam píše:Variantu, ktera by se mi hodila, jsem nenasel...auto oplachnu obcas...v lete casto..ale wapka v nase "metropoli" funguje jen kdyz si vzpomenou...
V sekci GETZ Mytí v myčce píšeš něco jiného tak jak to vlastně je.