Stránka 1 z 1

Tarmostat

Napsal: 28 lis 2005, 01:53
od Wlastik
Mám problém s chlazením, někdy se motor nachce zahřát - třeba po ujetí 10 Km leží ručička teploměru pořát dolu a málo to topí. Občas pomůže prošlápnout na volnoběh motor, vytočit ho do otáček a teplota vyleze na normální hodnotu. Vypadá to že zůstává otavřený termostat, nevíte kde je umístěný a jak se mění u accenta 1,3 ???

Také problém

Napsal: 29 lis 2005, 22:02
od Diabol
Ahojky,
také se mi dnes stalo, mimochodem poprvé, že se mi rozsvítíla kontrolka
"Check Engine" a po ujetí cca 6 km mi postupně spadla teplota motoru až na nulu a moc to netopilo - čili to samé. :( Díky tomuto tématu však vím, v čem je problém a už se to řeší přes prodejce, který má servis. Jedná se o ojetinu viz. podpis.
Proč to sem píšu. Zajímá mne, zda-li se Wlastikovi rozsvítila také a co to všechno hlídá? Mám to auto teprve dva dny a bohužel nemám žádný manuál.
:cry:
Díky Ivanovi vím, že musím vyměnit spojku - no snad už to bude v pořádku.
Autíčko se mi strašně líbí - najel jsem asi něco okolo 100 km a jede super :!: :D

Upozornění!

Napsal: 29 lis 2005, 22:13
od ivan
Diabol píše:Ahojky,
také se mi dnes stalo, mimochodem poprvé, že se mi rozsvítíla kontrolka
"Check Engine" a po ujetí cca 6 km mi postupně spadla teplota motoru až na nulu a moc to netopilo - čili to samé. :( Díky tomuto tématu však vím, v čem je problém a už se to řeší přes prodejce, který má servis. Jedná se o ojetinu viz. podpis.
Proč to sem píšu. Zajímá mne, zda-li se Wlastikovi rozsvítila také a co to všechno hlídá? Mám to auto teprve dva dny a bohužel nemám žádný manuál.
:cry:
Díky Ivanovi vím, že musím vyměnit spojku - no snad už to bude v pořádku.
Autíčko se mi strašně líbí - najel jsem asi něco okolo 100 km a jede super :!: :D
Hlavně kup termostat ,který tam patří!! Teplota kdy otevře na plno ,je vyražena na termostatu !!! :!: Pořádněj jej očisti a najdeš to! :wink:

Diky Ivane!

Napsal: 29 lis 2005, 22:29
od Diabol
Ahoj chlape :) ,
díky moc. V tom bazaru-servisu mi řekli, že mi termostat koupí a namontují v rámci jakési dohody. Udělal jsem tam totiž vyrvál :D a to kvůli nesrovnalostem ve velkém TP. Bylo mi to vysvětleno a nabídnuto opravení závady na jejich účet. :D Prý také tak opravovali Fiata Punto. Každopádně, když jsem jim řekl o spojce, tak jen pokrčili rameny. No uvidíme - zítra, nejpozději ve čtvrtek by to mělo být v pořádku. Teda co se termostatu týče. Spojku vyřeším potom.
P.S. nemohl bys mi pošeptat, neboť je to jiné téma, jaký tam mám dát olej?
Mám 1.3 12V. Ale jako bych nic neřek :wink:

Napsal: 30 lis 2005, 17:53
od Wlastik
No ještě kontrolka Ceck Engine by mi chyběla ke štěstí, naštěstí se mi nic nerozsvítilo, auto normálne jezdí, žádná kontrolka nesvítí :lol: . Jenom se prostě někdy nezahřeje motor.

Napsal: 01 pro 2005, 09:54
od Burža
Vyrobce doporucuje specifikaci oleje minimalne SG. Tj. vyhovuji tomu i nejlevnejsi polosystetiky. Ja tam leju paramo trysk speed 10w-40 specifikace tusim SJ za cca 70 kc/l. Neco podobneho (i cenove) vyrabi i mogul. Zahranicni oleje jsou cenove o dost vyse.

Napsal: 01 pro 2005, 19:17
od Wlastik
No a nevíte někdo kde je ten termostat a jak se mění??? :roll:

Napsal: 01 pro 2005, 19:57
od ivan
Wlastik píše:No a nevíte někdo kde je ten termostat a jak se mění??? :roll:
No jestli je konstrukce motoru stejná jako 1.5i 12V a 1.3i 12V tak,když otevřeš kapotu,tak po levé ruce je tlustá hadice a vede do hlavy(levý roh hlavy),tak tam je termostat!! :wink:
Jsou tam dva šroubky na dvanáctku klíček,opatrně sundáš přírubu a ihned
ho vidíš!!Vyndáš termostat a dáš tam nový a namotuješ přírubu zpět,pečlivě to do táhneš doliješ chladicí kapalinu a pro jistotu ovzdušníš
chladicí soustavu a je to!! :wink:

Termostat

Napsal: 10 črc 2006, 16:20
od Gardovič
Nevite jestli jde termostat otestovat, jak treba u skodovky ze se vytahne, dá do vrele vody a do urcite doby se musi plne otevrit a naopak.
Mam accenta bez otackomeru, tedy velky budik na teplotu vody a ani v techto vedrech neni zdaleka rucicka v pulce, ale neco za ctvtkou. :?:

Re: Termostat

Napsal: 10 črc 2006, 19:47
od Felotron
Gardovič píše:Nevite jestli jde termostat otestovat, jak treba u skodovky ze se vytahne, dá do vrele vody a do urcite doby se musi plne otevrit a naopak.
Mam accenta bez otackomeru, tedy velky budik na teplotu vody a ani v techto vedrech neni zdaleka rucicka v pulce, ale neco za ctvtkou. :?:
Otestujes ho uplne stejne, nebot princip funkce je stejny.

Napsal: 11 črc 2006, 01:03
od black_sheep
ivan píše:
Wlastik píše:No a nevíte někdo kde je ten termostat a jak se mění??? :roll:
No jestli je konstrukce motoru stejná jako 1.5i 12V a 1.3i 12V tak,když otevřeš kapotu,tak po levé ruce je tlustá hadice a vede do hlavy(levý roh hlavy),tak tam je termostat!! :wink:
Jsou tam dva šroubky na dvanáctku klíček,opatrně sundáš přírubu a ihned
ho vidíš!!Vyndáš termostat a dáš tam nový a namotuješ přírubu zpět,pečlivě to do táhneš doliješ chladicí kapalinu a pro jistotu ovzdušníš
chladicí soustavu a je to!! :wink:
jak se projevuje zavzdusnena chladici soustava? pac jsem to menil takhle jak rikas ale pak jsem nic neodvzdusnoval... :!:

Napsal: 19 říj 2006, 14:21
od Gardovič
Shanim link, jak funguje chladici soustava :?: , nekde to tu bylo, ale nemuzu to zaboha najit :(

Re: Tarmostat

Napsal: 06 dub 2009, 10:48
od mayq
Takze na to aby som zistil aky mam v aute termostat ho musim vybrat ?? V ponuke roznych int.obchodov su 82°C alebo 88°C ale napr. v AutoMatejcek ponukaju len 88°C. Termostat budem musiet zrejme vymenit lenze ktory vybrat ??