Srovnání MPV v SM 8/2008
Napsal: 20 úno 2008, 08:21
Zdravím všechny majitelé Matrixů. Chtěl jsem jen znát Váš názor na srovnání Matrixe, Fusiona, Moduse Grand a Roomstera provedeného ve Světě Motorů č. 8/2008 str. 18 a násl. To, že vyhrál rooomster, tak nad tím se snad už nikdo nepozastaví. SM=Svět Škody (to dílenské zpracování, lícování dílů, úžasné řazení, řízení, jízdní vlastnosti, nejlepší variabilita atd. ) A to, že korejec byl poslední mě taky nepřekvapilo.
Vzhledem k tomu, že jsem čekatelem na Matrix (1.6i dodání březen 2008) by mě zajímaly vaše názory. Tady je pár vlastních postřehů: cit."zejména obrovské zuby mezi okny zadních dveří a okénky v zadních sloupcích působí jako pěst na oko" Co k tomu dodat je jasné, že ne každému se takový design musí líbit, nicméně hodnocení autora je velice tendenční a subjektivní, proto i známka 2.75 (pozn. nejhorší hodnocení) za design je nic neříkající a ve svém důsledku poukazuje na to, že uvedené srovnání nemůže být v žádném případě objektivní. Ve stejné kategorii design přitom roomster dostal známku 1.75!!!! a to všichni víme jak vypadá jeho bočné linie(malé okénko v předních dveřích a velké v zadních) zde však autor hodnotí design jako "nejodvážnější sériovou škodovku všech dob", divné že?
Když jsem se rozhodoval jaké auto koupit prošel jsem řadu autosalonů a značek, mimo jiné i ford fusion. A pokud mohu srovnávat, tak Matrix na mě hned od počátku působil daleko serióznějším dojmem. Pokud jde o zpracování či slícování. Při podrobné prohlídce matrixu jsem žádné nedostatky neshledal, spíše naopak.
O neprofesionalitě autora svědčí i hodnocení sedaček. Když na jednom místě (v textu) píše, že "milým překvapením pro naše pozadí se stala příjemně tuhá a velká sedadla matrixu - jak vpředu, tak vzadu" a na ji ném místě (u obrázků) píše, že "místem pro nohy pasažérů se nešetřilo, zato délkou jejich sedáku ano". Upozorňuji na srovníní rozměrů sedaček v tabulce, kde + - 1 cm jsou všechny sedačky stejné, přičemž matrix má délku sedáku vzadu 49 cm. Fusion 50 cm, roomster 48 cm, modus 46 cm.
Dále na fotografii figurantky na zadním sedadle matrixe, nejspíš není matrix, ale grand modus.
Dále výtka o absolutně nejdražším servisu bude také nejspíš hodně účelová. Uváděných 610 kč za hodinu se mě zdá docela hodně. Když jsem matrixe objednával tak mě prodejce tvrdil, že mají sazbu v servisu 400. Stejně tak i náklady na 100000 km 32 168,- kč oproti 14500 resp. 14705 se mě nezdají. U škodovky nevím, ale měl jsem renault clio a za dva roky cca 50000 km jsem tam nechal 10500,- kč a to se měnily jen oleje a filtry + 1x svíčky. Brzdové destičky byly ještě ok. (40%)
Ještě se musím zasmát tvrzení, že matrix má suverénně nejnižší zůstatkovou hodnotu. Samozřejmě, že korejská auta mají nižší zůstatkové hodnoty, nicméně kromě fusionu, byly také ostatní konkurenti podstatně dražší (modus základ 364.900,- testovaná verze 416.200,- roomster základ 374.900,- testovaná verze 501.300,- !!!!!!)
Dle autora "necitlivé" umístění mlhovky do zadního nárazníku, je naopak v jiných recenzích bráno jako pozitivum (neotravování řidiče za vámi červeným světlem), a ne jenom u korejských aut (obdobné by měl mít i ford focus).
Dále se mě zdají divné i hodnoty v pružnosti u roomsteru. Neřekl bych, že ta 1.4 tak tahá, nicméně nejel jsem s ní. Jezdil jsem s fábií kombi 1.4 59 Kw, a to žádný zázrak nebyl.
Pokud jste tu blamáž někdo četl a měl by na to nějaký názor prosím písněte.
Vzhledem k tomu, že jsem čekatelem na Matrix (1.6i dodání březen 2008) by mě zajímaly vaše názory. Tady je pár vlastních postřehů: cit."zejména obrovské zuby mezi okny zadních dveří a okénky v zadních sloupcích působí jako pěst na oko" Co k tomu dodat je jasné, že ne každému se takový design musí líbit, nicméně hodnocení autora je velice tendenční a subjektivní, proto i známka 2.75 (pozn. nejhorší hodnocení) za design je nic neříkající a ve svém důsledku poukazuje na to, že uvedené srovnání nemůže být v žádném případě objektivní. Ve stejné kategorii design přitom roomster dostal známku 1.75!!!! a to všichni víme jak vypadá jeho bočné linie(malé okénko v předních dveřích a velké v zadních) zde však autor hodnotí design jako "nejodvážnější sériovou škodovku všech dob", divné že?
Když jsem se rozhodoval jaké auto koupit prošel jsem řadu autosalonů a značek, mimo jiné i ford fusion. A pokud mohu srovnávat, tak Matrix na mě hned od počátku působil daleko serióznějším dojmem. Pokud jde o zpracování či slícování. Při podrobné prohlídce matrixu jsem žádné nedostatky neshledal, spíše naopak.
O neprofesionalitě autora svědčí i hodnocení sedaček. Když na jednom místě (v textu) píše, že "milým překvapením pro naše pozadí se stala příjemně tuhá a velká sedadla matrixu - jak vpředu, tak vzadu" a na ji ném místě (u obrázků) píše, že "místem pro nohy pasažérů se nešetřilo, zato délkou jejich sedáku ano". Upozorňuji na srovníní rozměrů sedaček v tabulce, kde + - 1 cm jsou všechny sedačky stejné, přičemž matrix má délku sedáku vzadu 49 cm. Fusion 50 cm, roomster 48 cm, modus 46 cm.
Dále na fotografii figurantky na zadním sedadle matrixe, nejspíš není matrix, ale grand modus.
Dále výtka o absolutně nejdražším servisu bude také nejspíš hodně účelová. Uváděných 610 kč za hodinu se mě zdá docela hodně. Když jsem matrixe objednával tak mě prodejce tvrdil, že mají sazbu v servisu 400. Stejně tak i náklady na 100000 km 32 168,- kč oproti 14500 resp. 14705 se mě nezdají. U škodovky nevím, ale měl jsem renault clio a za dva roky cca 50000 km jsem tam nechal 10500,- kč a to se měnily jen oleje a filtry + 1x svíčky. Brzdové destičky byly ještě ok. (40%)
Ještě se musím zasmát tvrzení, že matrix má suverénně nejnižší zůstatkovou hodnotu. Samozřejmě, že korejská auta mají nižší zůstatkové hodnoty, nicméně kromě fusionu, byly také ostatní konkurenti podstatně dražší (modus základ 364.900,- testovaná verze 416.200,- roomster základ 374.900,- testovaná verze 501.300,- !!!!!!)
Dle autora "necitlivé" umístění mlhovky do zadního nárazníku, je naopak v jiných recenzích bráno jako pozitivum (neotravování řidiče za vámi červeným světlem), a ne jenom u korejských aut (obdobné by měl mít i ford focus).
Dále se mě zdají divné i hodnoty v pružnosti u roomsteru. Neřekl bych, že ta 1.4 tak tahá, nicméně nejel jsem s ní. Jezdil jsem s fábií kombi 1.4 59 Kw, a to žádný zázrak nebyl.
Pokud jste tu blamáž někdo četl a měl by na to nějaký názor prosím písněte.