Stránka 1 z 1

Synchronizace

Napsal: 22 úno 2008, 18:46
od L@rsen
Mám problémy při přeřazení mezi 1. a 2. Je to zapříčiněno nejspíše synchronizací, protože spojka je v poho. Dalo by se to nějak opravit. Poslední dobou to začíná zadrhávat víc a víc. Zvuky co vychází z převodovky taky nic moc :roll: ...

Napsal: 22 úno 2008, 20:31
od Felotron
Vymen olej v prevodovce - mohlo by to zabrat.

Napsal: 22 úno 2008, 21:05
od Vladislav Bureš
Problém se zařazením prvního a zejména drhuhého převodového stupňe je nejšastěji příznakem odcházejících synchronizačních kroužků to platí takřka ve všech případech kdy auto nevykazuje ještě jiné nepřirozené aspekty a jsou náplně v idelálním stavu. Jestliže ti při řazení těchto rychlostí přeskakují zuby tak je to buď už dlouhodobější záležitost problémů kdy jsi tento problém měl již delší dobu nebo v případě náhlého výskytu tohoto problému možnost poškození kroužku. Jen ti povím že jestliže už to zašlo tak daleko že ti při normálním pomalém řazení při plně vyšlápnuté spojce přeskakují zuby (pouze na těchto dvou rychlostech) tak to řeš pokud možno co nejrychleji protože doposud by ti stačilo pro opravu již nefunkčních synchronů pouze jejich výměna ale jestliže o sebe omlátíš a nedejbože vyštípeš zuby převodových kol tak tě čeká repas celé převodovky. Takže zkontroluj a popřípadě vyměň olejovou náplň v převodovce a pokud nepoznáš rozdíl tak tě oprava bohužel nemine. A myslím že by jsi se měl učit jezdit s mezi plynem ulehčíš a urychlíš tím práci synchronům. Nerad píšu takové věci ale už to tak bývá. Tak doufám že máš jen málo oleje v převodovce a po doplnění to pomůže i když jen na čas než se to vrátí a pak už to bude na opravu.

Napsal: 22 úno 2008, 22:54
od L@rsen
A kolik to přibližně stojí ty kroužky + výměna??? Se obávám, že olej to nespasí, protože to má nalítáno teprve 42tis. Je to totiž docela poděl, když chce člověk rychle z jedničky hodit dvojku a ono se to přidře. Potom už to auto zase skoro stojí. Tak to musím na jedničku točit, no a to vypadá, že jezdím jak krypl. :lol:

-.

Napsal: 22 úno 2008, 23:58
od zhrado
tak jazdi stylom 1 a hned 3. inak kolegovia maju asi pravdu.. Synchrony budu v cudu a cim skor to opravis tym lepsie lebo sa ti moze vysypat cela prevodovka

To samé

Napsal: 23 úno 2008, 12:49
od hammarby
Já mám podobný problém,když vytočím víc 1 a dám na 2 tak to dost zadrhne,ale když dám z 1 na 2 tak při 1500 otáčkách,tak je to v pohodě.A také se mi stává,že když stojím a dám 1 tak to drhne jako čuně :( !! Takže nejdřív zkusit vyměnit olej? :shock:

Re: To samé

Napsal: 23 úno 2008, 13:29
od Laďa
hammarby píše:Já mám podobný problém,když vytočím víc 1 a dám na 2 tak to dost zadrhne,ale když dám z 1 na 2 tak při 1500 otáčkách,tak je to v pohodě.A také se mi stává,že když stojím a dám 1 tak to drhne jako čuně :( !! Takže nejdřív zkusit vyměnit olej? :shock:
Já mám taky ten samý problém. Mám pocit, že při vyšších otáčkách mi tam ta dvojka špatně zapadává. Mám rád rychlé rozjíždění a tak když vytočím jedničku a dávám tam pak dvojku a ona nezapadne připadám si jak ko..t který neumí řadit.

Napsal: 23 úno 2008, 14:03
od dedecko
Mi to dělá od novoty a beru to jako nedokonalou konstrukční záležitost některých kousků, které vyjely z výrobní linkdy. Jen to chce cit a čas při řázení. Někdy bohužel ani to nepomůže.

Napsal: 23 úno 2008, 14:33
od Laďa
dedecko píše:Mi to dělá od novoty a beru to jako nedokonalou konstrukční záležitost některých kousků, které vyjely z výrobní linkdy. Jen to chce cit a čas při řázení. Někdy bohužel ani to nepomůže.
Pokud při rozjezdu nepospíchám a tu dvojku tam silově vklidu dám tak to bývá v pohodě, ale já sem rád jezdíval na tuning-srazech na sprinty s předešlým autem a s Getzem bych si je taky rád zajel, jenže kvůli tomu řazení t nemá smysl. A jestli je to závada od výroby spravila by to výměna těch synchroních kroužků, nebo by to bylo to samé?

Napsal: 23 úno 2008, 15:06
od dedecko
No to bych taky rád věděl. Tenhle problém se řešil na vícech místech a někomu to dělá a někomu ne. Možná to zkusím při 2. garančce nadhodit ale nepočítám že by se jim to chtělo řešit. Je to takové diskutabilní.

..

Napsal: 23 úno 2008, 23:07
od zhrado
tak ked je auto v zaruke tak by som inak bojoval aby sa to opravilo. je jasne, ze moderne auto nemoze radit cez zuby. reklamovat a hotovo.

Re: ..

Napsal: 24 úno 2008, 20:06
od Vladislav Bureš
zhrado píše:tak ked je auto v zaruke tak by som inak bojoval aby sa to opravilo. je jasne, ze moderne auto nemoze radit cez zuby. reklamovat a hotovo.
Nezapomeň te na to že k autům dostáváte manuál a když si ho pročtete tak tam najdete i část o řazení kde bude psané že mátě řadit v klidu pomalu a lehce. Takže když tam příjdete s tím že jste jeli sprint a ono vám tak skákali zuby při rychlém řazený tak váš pošlou dopryč protože jsme a autěm nezacházeli dle pokynů výrobce (kdyby jste při tom zničili zuby ozubených kol a řekli jak se to stalo tak by jste i mohli přijít o záruku protože jste s autem nezacházeli jak máte).
Samozřejmě pokud máte auto v záruce a tyto problémy máte při normálním i o něco zarantnějším řazením tak už to je na minimálně pováženou zdali to je v pořádku a já osobně bych to řešil tak že bych si zahrál na zájemce v autosalonu a šel bych si patřičnou motorizaci projed a zkusit jak je to má chovat a pak máte jistotu jestli to jak vám auto řadí je v pořádku.