Stránka 1 z 2

řazení u Coupe

Napsal: 29 lis 2005, 06:44
od keeno
zdárek všem..tak je tu zdá se první problemek.Nějak podivně se mi řadí v Coupečku.než jsem ho koupil tak sem na tohle tema našel hodně narážek ale i prez to sem do něj šel a je to tu.Máte s tím někdo zkušenost eventuelne co s tííím?Koupil jsem ho v bazáru....Myslíte že bych na to uplatnil tu jejich půlroční záruku na zkryté vady?Jsem z toho guma fakt :cry:a jeste další vec...začal mi blbnout ciklovač u stěračů..na ten první chod se mu nechce stírat až na ten rychlej(3)..taky záruka?

Re: řazení u Coupe

Napsal: 29 lis 2005, 08:12
od Tiburon_FX
čus! bylo by dobrý specifikovat "podivně řadí"...mě přijde řazení u kupátka naprosto super, rychlosti mi zapadaj se specifickym cvaknutim v přesnejch dráhách, což se mi hrozně líbí a u jinýho hyundaie krom coupé jsem se s tim nesetkal....občas mi tam jde špatně zařadit jednička, předevšim když je převodovka studená, jak se zahřeje tak je vše ok, jinak většinou stačí prošlápnout spojku, když jsem auto koupil tak při vyšších otáčkách (cca 5000) šlo blbě přeřadit z dvojky na trojku (byla slyšet inventůra zubů), ale časem tenhle problém úplně vymizel, jinak pochopitelně jde hůř řadit zpátečka, ale když ne napoprvý, tak určitě na podruhý v pohodě....

Napsal: 29 lis 2005, 08:47
od keeno
no 1,2 stupen jde jakš takš i když sem tam se jim nechce.U 3 je takoví podivný cvaknutí při zařazení a se spátečkou je to asi to samé tak jako u tebe.Měl jsem něco podobného u Scirocca a tam stačilo jenom vyplnit klouby u táhel do převodovky(opotrebovánim vyběhané)myslel jsem jestli by to nemohlo bejt treba neco podobného....Jinak po zahřátí je to celkem v pohodě ale ta trojka tam proste po každé tukne

Napsal: 29 lis 2005, 08:52
od Tiburon_FX
teď jak nad tim přemejšlim, tak mi taky trojka občas vydává jinej zvuk než ostatní rychlosti...těžko se to popisuje, je to takový jako lupnutí....ale jinak tam jde v pohodě jako ostatní rychlosti, nikdy jsem se na to moc nesoustředil...ale asi to bude ten samej problém...jo kdyby byly vyběhaný táhla tak to by byla asi ta nejlacinější varianta :?

.

Napsal: 29 lis 2005, 15:03
od keeno
presně tak...takovej tukanec...no doufam ze to nebude nic vážnějšího nebo že se to nezhorší...a co s těma stěračema?myslíte že bych na to tu záruku uplatnil?

Re: .

Napsal: 29 lis 2005, 18:42
od ivan
keeno píše:presně tak...takovej tukanec...no doufam ze to nebude nic vážnějšího nebo že se to nezhorší...a co s těma stěračema?myslíte že bych na to tu záruku uplatnil?
Človíčku to vypadá na synchron u trojky!! :(

.

Napsal: 30 lis 2005, 12:08
od keeno
hm moc hezký...jak by to bylo s opravou?a bude se to určitě zhoršovat že? :roll:

Napsal: 30 lis 2005, 12:41
od Jirka
Mě občas blbne převodovka na dvojce, pokud jí dám rychleji, jde přes zuby, pokud mám mezi řazením větší prodlevu, v pohodě. Jinak synchron cca 800Kč ale je tu problém, že se musí vyndat celá převodka a rozebrat, takže s prací cena cca 3000..

Re: .

Napsal: 30 lis 2005, 19:06
od ivan
keeno píše:hm moc hezký...jak by to bylo s opravou?a bude se to určitě zhoršovat že? :roll:
Z horšovat se to bude určitě,ale jak dlouho to vydrží to nikdo nedokáže říct!Já teda musím zaklepat,tak zatím v pohodě!!
Důvod proč odejde je většinou příčinou od spojky a hlavně při zasunutí
rychlosti na vyšší rychlost,ale funguje to i obráceně!!
Většina lidí jezdí na spojku až na doraz,dokud se prostě nerozpadne!!
Když Hyundai dal na spojku pomocný váleček,tak si hodně pomoch!!
Proč??Je to jednoduché,pozná se pružnost teda proti tah spojky repektive
přítlačného talíře,když je měkký tak v pohodě,postupně bude přítlačný
tuhnout,jakmile zabýrá nad půlkou dráhy vyměnit,jinak se začnou dávat
rychlosti přes zuby a to je ten problém(synchron)!!
Pak ještě lamela v lamele jsou takové pružiny a ty jsou tam kvůli strvačnosti a by zbrzdily hlavní hřídel v převodovce a by šla lechce zasunout rychlost!!Ty pružiny jsou potom bud volné nebo může nějaká
prasknout to se taky podepíše na převodovce!
Pak je ještě problém samotné řazení(kulisa),občas chce poštelovat táhla
nebo lanka vyměnit futra popřípadě namazat dost se na to zapomíná!!
Mám doma Syansong Musso a to má lanka a ty se časem normálně
vytahají už jsem je měnil dvakrát,kvůli nim jsem si málem zničil převodovku,naštěstí odešla jenom vymezovací podložka ,která mi drží
hlavní hřidel ve správná poloze!!
A pánové dělat převodovku je vždycky horší než motor a to ta převodovka nesmí být americká jako ta moje v Mussu,je to strašnej
soustruh. :wink:

Napsal: 14 pro 2005, 14:46
od Simir
já mám hlavně problém s řazením jedničky .... a samozřejmě zpátečky .... vždy mi to prostě naskočí a divnej zvuk a zpátečka nejede, tak znovu na nautral a prošlápnu spojku a znovu na podruhé třeba zařadím. Ale není to vždy.
Jinak mám špatnou spojku, už starou, ale nechtějí se mi zatím vrážet prachy do nové. Spojka zabírá úplně v horní poloze.Snad si tak neodvařím synchron , jak tady někdo psal

Napsal: 14 pro 2005, 17:21
od ivan
Simir píše:já mám hlavně problém s řazením jedničky .... a samozřejmě zpátečky .... vždy mi to prostě naskočí a divnej zvuk a zpátečka nejede, tak znovu na nautral a prošlápnu spojku a znovu na podruhé třeba zařadím. Ale není to vždy.
Jinak mám špatnou spojku, už starou, ale nechtějí se mi zatím vrážet prachy do nové. Spojka zabírá úplně v horní poloze.Snad si tak neodvařím synchron , jak tady někdo psal
S tím počítej,že ano! :(
P.s takový pěkný auto a ty mu nedopřeješ novou spojku!! :roll:

Napsal: 21 pro 2005, 09:40
od Conan
Tady je takovej malej návod, jak vyřešit občasné problémy s řazením, nezkoušel jsem to, ale je to poměrně jednoduchý.
http://www.xorro.eclipse.co.uk/hyundaic ... _t_06.html

prevodovka-tahla

Napsal: 05 led 2006, 13:29
od TIR
tak jsem byl ihned zkontrolovat tahla na sonate 93 a mam je taky drobet vykloktane, to bude duvod proč mi tam trojka jde spatně, musim jako do ctyřky a pak trojku a při vyšších otáčkách počítá zuby....holt se o to člověk musí taky starat....

Napsal: 05 led 2006, 16:53
od Mr.Scully
Zdraví vás nový člen :) Mám od listopadu Hyundai Coupé 1.6 z 1998, stříbrná metalíza. Pěknej mazlík!

Je fakt, že trochu nepřesný řazení je jediná nevýhoda, kterou na tom autě vidím. Zpátečku někdy trefím až napodruhý a tuhle mi tam ani za nic nešla dát jednička, koukal jsem na to jak blázen. Od té doby se mi to nestalo, ale dobrý dojem to na mě neudělalo :-)

Napsal: 07 led 2006, 11:43
od Kufr
Spatečka neni synchronyzovana-není tam synchron!Proto je občas potřeba jen znova zmačknout spojku,nebo lechce pocuknout s autem(popojet) pak tam skočí skoro sama,trošku citu,atd.Nevím to přesně,ale myslím že žadnej Hyundai nemá synchron na spátečku.