Stránka 1 z 2
voda v motoru
Napsal: 26 úno 2008, 17:18
od egynald
pri otevreni nadrzky na vodu jsem zjistil ze voda je spinava a v okoli je emulze auto mam 3 dny koupene z bazaru lze to uplatnovat jako skrytou zavadu?muze to nejak poskodit motor auto se neprehriva ,topi,ventilatory jdo ok jaka je asi cena opravy?co se musi opravit?diky za rady.
Napsal: 26 úno 2008, 17:23
od Krtek II
Je moc hezké, že máš 3 dny auto, ale mi jsme ho asi neviděli. Bylo by super popsat ho lépe.
Napsal: 26 úno 2008, 17:27
od egynald
prmin mam lantru combi 1.6 rv 2000
Napsal: 26 úno 2008, 17:28
od egynald
vypada ze netlakuje ma najeto 100000tis
Napsal: 26 úno 2008, 17:29
od Petr Langer
Pokud se tvoří mastná emulze, tak bych to viděl na prasklé těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. V případě pouze výměny těsnění cena 1300 Kč+práce.
No a v našich autobazarech bych dost pochyboval o tom, že by ti cokoliv uznali jako skrytou vadu, takže obávám že s tímto neuspěješ.
Napsal: 26 úno 2008, 17:30
od egynald
myslis ze bych mel vypusti a znovu nalit vodu aby se zjistila pricina?
Napsal: 26 úno 2008, 17:51
od Krtek II
Zkusit to můžeš.
Napsal: 26 úno 2008, 20:52
od Vladislav Bureš
Je mnoho důvodů proč máš ve vodě emulzi, pokud při koupi nebyla tak to jdi reklamovat ve vyjmečných případech s tím nejsou žádné problémy a bazar to nechá na své náklady opravit ale to je vyjmečná situace ale to rozhodně možné reklamovat jako skrytou vadu záruka platí i na bazarové vozy pokud není ve smlouvě vyjímka která by tuto povinnost bazaru uznání reklamace komplikovala či vyvracela. ale protože předpokládám že to auto nebylo za 20 000,- tak to rozhodně řeš přez bazar a nenech se odbýt. Ať už to bude cokoli z toho co ti tu psali či ještě něco jiného tak oprava většiny z těch věcí co by to mohli zapříčíňovat je v řádů tisíců a když si k tomu připočteš nutné náklady na výměny které musíš udělat po koupy auta tak než do toho začneš investovat tak to řeš a chtěj nějaký verdikt ať už ve formě slevy (tu patřičnou typu závady kterou si nech dát písemně) opravy to je nejlepší varianta či výměny vozu. Máš to moc krátkou dobu na to aby to neuznali už proto že veškeré závady které to auto má by si měli evidivat aby se vyhnuli případným reklamacím. Jestli budeš chtít zjišťovat kde je chyba výměnou vody tak to pořádně propláchni aby jsi pak nekoukal na novou mastnotu která je jen ta původví co se udržela na stěnách.
Napsal: 26 úno 2008, 20:57
od Vladislav Bureš
Vím že je moc brzo aby jsi mohl pozorovat úbytek nějaké provozní kapaliny ale pokus se sledovat stav oleje vody a kdyžtak se podívat jak ti auto čoudí.
Napsal: 27 úno 2008, 10:39
od mirpie
asi bych začal výměnou chladicí kapaliny a oleje, když to máš 3 dny... Pak sledovat hladiny obou kapalin a mrknout do expanzní nádobky, zda to zas nechytá tu emulzi... Třeba to bude ok, pokud ne, bude tam někde problém, jak se tu již kluci zmínili, v těsnění nebo v hlavě.
Olej i chladicí kapalinu bys měl po koupi ojetého auta vyměnit tak jako tak, pokud na to nemáš prokazatelenej doklad, že to ted někdo měnil, což pochybuju.
Ty autobazary tady to je hroznej bordel, taky nemám kladný zkušenosti. A navíc, když podepíšeš papír, že si byl seznámenej se stavem vozidla, kde se píše i možných netěsností provozních kapalin, tak neuplatníš nic. Ty ku*vy to takhle píšou u každýho auta, jedno jestli u novýho právě dovezenýho z autosalonu, nebo u 20let starýho auta. Kupoval jsem ojetou Vectru B v Budějovicíh, to byl naštěstí dobrej kup, auto ok. Ale ve smlouvě: nižší výkon, opotřebení brzd, opotřebení spojky, opotřebení úplně všude. Nepíšou to pro konktrétní auto, maj to jak šablonu pro všechny auta co tam maj a při převzetí to musíš podespat a tím jsou vysvobozený. Totéž v Liberci, kde jsem kupoval Coupé 2,0. Tam to tak dobrej kup nebyl, ale naštěstí motoricky tomu autu nic není, olej neuniká, chladicí kapalina taky ne.
Napsal: 27 úno 2008, 10:51
od Vladislav Bureš
mě šlo o to aby skusil zjistit co s tím bude a případně zkusil rekalmaci než do toho začne investovat.
Napsal: 27 úno 2008, 10:58
od mirpie
jo, s tím souhlasim, ale jestli podepsal papír, kde je zmínka o netěsnotech nebo úniku provozních kapalin, tak tu reklamačku neuplatní
Napsal: 27 úno 2008, 11:06
od Vladislav Bureš
mirpie píše:jo, s tím souhlasim, ale jestli podepsal papír, kde je zmínka o netěsnotech nebo úniku provozních kapalin, tak tu reklamačku neuplatní
To jsem mu také psal že to záleží co má ve smlouvě že tam o závadách musí vědět a mít to tam napsané aby se vyhli reklamacím které by museli uznat je to o tom co má napsané a kde bude problém. Zatím bych zkusil jít nejlevnější cestou a tou bych viděl patřičnou výměnu vody a sledování stavu oleje a případně tvořící se emulzi pak bych zkusil reklamaci v bazaru a pak řešil opravu problému
Napsal: 27 úno 2008, 11:16
od Bruno
Chlapci já bych na to šel od lesa.
Samozřejmě po technické stránce bych provedl výměnu té chladicí kapaliny/ stačí obyčejná destilka/ aby se dalo zjistit jestli jde skutečně o únik oleje do chladící kapaliny. Pokud by se to tam opět objevilo, tak bych sepsal jednoduchou reklamaci.Podfouklé těsnění, nebo olej v chladicí kapalině, není onen deklarovaný únik provozních kapalin / tam se má za to, že jde o únik směrem ven ze systému, tedy viditelně ven z auta/. Ve tvém případě by šlo o skrytou závadu, která má zásadní vliv na provozu schopnost vozidla!!!! Určitě tu reklamaci uplatni /pokud se to zase objeví/ nic za to nedáš, uvidíš, hlavně to nevzdávej předem!!!!!
Napsal: 27 úno 2008, 16:03
od mirpie
Bruno píše:Chlapci já bych na to šel od lesa.
Samozřejmě po technické stránce bych provedl výměnu té chladicí kapaliny/ stačí obyčejná destilka/ aby se dalo zjistit jestli jde skutečně o únik oleje do chladící kapaliny. Pokud by se to tam opět objevilo, tak bych sepsal jednoduchou reklamaci.Podfouklé těsnění, nebo olej v chladicí kapalině, není onen deklarovaný únik provozních kapalin / tam se má za to, že jde o únik směrem ven ze systému, tedy viditelně ven z auta/. Ve tvém případě by šlo o skrytou závadu, která má zásadní vliv na provozu schopnost vozidla!!!! Určitě tu reklamaci uplatni /pokud se to zase objeví/ nic za to nedáš, uvidíš, hlavně to nevzdávej předem!!!!!
otázkou je, zda onen únik provozních kapalin je považován jen externě, tedy jak píšeš ty, ven z motoru, nebo i interně, případ tady kolegy. Únik jako únik, nikde jsem neviděl bližší specifikaci...