Stránka 1 z 1

nový Matrix - řazení

Napsal: 27 úno 2008, 11:13
od dorach
Ahojky všem.
Zajímalo by mne jak ja na tom Vaše vozítko s řazením. Při koupi auta bylo vše v pořádku. Nyní jak přibívají km se zhoršilo řazení. Auto má v současné době 4.000 km. Nejhorší je řazení z 1. na 2. Když se vozidlo rozjede na 1. není v tom problém. Pakliže se však někdě ploužíte v koloně a 1. neroztočíte alespoň na 25 km/h je problém zařadit 2. Občas je slyšet divný zvuk z převodovky. Občas dření z řazení. Při couvání se mi již několikrát stalo, že vypadla zpátečka. Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpověď.

Re: nový Matrix - řazení

Napsal: 27 úno 2008, 11:21
od Inushka
dorach píše:Ahojky všem.
Zajímalo by mne jak ja na tom Vaše vozítko s řazením. Při koupi auta bylo vše v pořádku. Nyní jak přibívají km se zhoršilo řazení. Auto má v současné době 4.000 km. Nejhorší je řazení z 1. na 2. Když se vozidlo rozjede na 1. není v tom problém. Pakliže se však někdě ploužíte v koloně a 1. neroztočíte alespoň na 25 km/h je problém zařadit 2. Občas je slyšet divný zvuk z převodovky. Občas dření z řazení. Při couvání se mi již několikrát stalo, že vypadla zpátečka. Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpověď.
ahoj....
ked budes mat cas... bez do servisu,tam ti to dosteluju... je to normalna vec... ked je vozidlo v zabehu co je do tych 5 000 km tak sa to stava... nie je to ziadna vada... a sikovny mechanici ti to urobia na pockanie...
ak by tam bola naaaaahodou nejaka vada, tak to mas v garancii 3 rokov a musia ti to urobit tak ci tak... takze nevahaj a chod do servisu :wink: paa

Napsal: 28 úno 2008, 07:20
od pavel11
S řazením v Matrixu jsem měl taky zezačátku drobné problémy. Dle mého soudu to Hyundai má udělané tak, že se dá řadit pouze při určité rychlosti. Na jedničku musím prakticky stát, pokud jedu více jak 30 km/h, tak tam dvojku nedám ani za boha. Že by zpátečka vypadávala to nevím, nikdy se mi nestalo, ale to že tam někdy nejde dát na první pokus je stará bolest prakticky všech převodovek od H. V příručce se píše, že se má čekat 2-3 vteřiny v N a pak zařadit zpátečku. Nicméně řazení se o moc zlepšilo po namontování opěrky ruky. Ruka má nyní asi ideální polohu a řazení jde o mnoho lépe. Já osobně bych s tím přesto zajel do servisu (stačí při výměně zimních gum za letní, nebo při jiné příležitosti) a nechal si to zkontrolovat. V rámci záruky na to máme právo, tak ať se snažej chlapci :wink:. Nyní máme najeto kolem 13 tkm a řazení jde bez problémů.

Re: nový Matrix - řazení

Napsal: 28 úno 2008, 09:03
od Pavel M
dorach píše:Ahojky všem.
Zajímalo by mne jak ja na tom Vaše vozítko s řazením. Při koupi auta bylo vše v pořádku. Nyní jak přibívají km se zhoršilo řazení. Auto má v současné době 4.000 km. Nejhorší je řazení z 1. na 2. Když se vozidlo rozjede na 1. není v tom problém. Pakliže se však někdě ploužíte v koloně a 1. neroztočíte alespoň na 25 km/h je problém zařadit 2. Občas je slyšet divný zvuk z převodovky. Občas dření z řazení. Při couvání se mi již několikrát stalo, že vypadla zpátečka. Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpověď.
Nemám sice Metrixe,ale Santu a asi tak ve 12 000 km začala vypadávat zpátečka při rozjezdu vzad,dělalo to čím víc častěji,až to skončilo na záruku výměnou převodovky.

Napsal: 28 úno 2008, 13:46
od karves
Doporučuji servis. Pravděpodobně je to banalita. Spojení mezi řadící pákou a převodovkou je provedeno pomocí dvou bovdenů (viz servisní dokumentace). Mělo by pomoci dostavení polohy. Já mám Matrixe 4,5 roku a řazení je po celou dobu bez problémů. :)

Napsal: 28 úno 2008, 13:48
od karves
Santa pužívá bovdeny také. :idea:

Napsal: 28 úno 2008, 16:09
od Pavel M
Prý na Santa fe nejde nic štelovat,asi bovdeny nemá.

Napsal: 29 úno 2008, 10:31
od karves
No podle dokumentace mají ovládání pomocí bovdenu jak SF2006, 2007 i Matrix. Nevím, jestli to jde nastavit, ale připadá mi to mnohem pravděpodobnější příčina problematického řazení, než samotná převodovka. Samozřejmě i ta může být poškozena.

Matrix:
Obrázek

Santa2006:
Obrázek

Santa2007:
Obrázek

Napsal: 06 bře 2008, 20:50
od ivos
Mám podobnou zkušenost , pouze s tím rozdílem , že jednička jde krásně zařadit je-li auto v klidu,pokud je už v pohybu tak prakticky nejde zařadit. Volal jsem do servisu tam mi řekli, že nemá synchronizaci na jedničku. To mě poněkud udivilo, protože to se už snad 20 let nedělá, tak jsem si otevřel manual a tam sysnchrony jsou a je tam popis závad a jejich odstranění. Pak jsem si zavolal dovozci a ten mi potvrdil , že synchrony má a zároven se mě zeptal, jestli jsem nemluvul se servisem , že u odtamtud volali a ptali se na stejnou věc. To je trochu překvapující , že u auta, které je už 6 let na trhu ,neví jakou má převodovku. Nicméně dnes je už v servisu.
Dle mojich zkušeností vyskytne-li se podobný problém , řešit okamžitě se servisem ,u moderních aut se prakticky nic nemusí usazovat, výrobní tolerance jsou tak malé a výroba tak přesná , že jsou prakticky pouze dva stavy - dobry nebo špatný. Dřive byla první výměna oleje po 500km a dnes až po 15000km a to taky o tom něco říká. Stejné je to i se spotřebou když koupite nové auto a ono žere 10l tak po zajetí bude žrát 9,8l žadná dramatické změny se nedají čekat. Ostatně to potvrzují i 100000 km testy v Autobildu.

Napsal: 06 bře 2008, 21:09
od Pavel M
karves píše:No podle dokumentace mají ovládání pomocí bovdenu jak SF2006, 2007 i Matrix. Nevím, jestli to jde nastavit, ale připadá mi to mnohem pravděpodobnější příčina problematického řazení, než samotná převodovka. Samozřejmě i ta může být poškozena.

Matrix:
Obrázek

Santa2006:
Obrázek

Santa2007:
Obrázek
Mám Santu 2005 a pochybuji,že by měnili převodovku,když by to šlo seřídit.

Napsal: 06 bře 2008, 21:50
od karves
Sohlasím s tím, co napsal ivos. Nechci to brát globálně, ale o technické úrovni servisů se napsaly romány - vetšinou nelichotivé. Největší škodu nám všem dělá špatný, nebo jenom předstíraný servis. Při dodržování předepsaných úkonů a trochu slušném zacházení vydrží moderní automobil velice dlouho. Nedokáži si představit např. převodovku, kterou vyrábějí automaty s mikronovou přesností, že bude u každého auta jiná. Dokážu si ale představit - např. - špatně upevněnou kulisu řazení, sem tam nedotažený spoj... a tím i třeba zničené synchrony a pod. Já osobně mám zatím štěstí - řazení s teplým, nebo studeným motorem na všechny stupně OK :)

Napsal: 08 bře 2008, 18:02
od ivos
Tak auto je už doma. A výsledek vadný synchron, dalo jim to asi dost práce konzultovali to i Hyundaiem cz. Tak že ted čekám až příjdou nahradní díly. Čili ,je to tak jak jsem říkal, je-li problem okamžitě do servisu a ne žádné čekaní a nenechat se odbýt řečmi typu " pane vy tam máte janom1000km to se pozajetí spraví".