Stránka 1 z 1

Pálící se spojkové obložení??

Napsal: 27 úno 2008, 18:31
od Zdeněk ČB
Zdravím přátelé,
mám drobný dotaz. Už se mi párkrát stalo, že po vystoupení z auta jsem cítil něco jako "spálenou spojku" Když jsem se na toto ptal v servisu, řekli mi, že je to občasné vypalování nějakého bordelu, který se usazuje v katalyzátoru, a že je to normální jev. To mne uspokojilo a dál jsem se v tom nešťoural.
Tento víkend jsme jeli se známými lyžovat do Alp a po zastavení na parkovišti opět to samé. Všechny jsem uklidňoval, že je to katalyzátor, a že to je normální, ale kamarád mne malinko rozhodil, když řekl, že ví o čem mluvím, ale toto, že je určitě obložení, protože on má též typ katalyzátoru s vypalováním bordelu a je to prý úplně jiný smrad. V tu chvíli jsem si uvědomil, že se mi to stalo již několikrát při výletu do hor. To by podporovalo teorii, že se skutečně bude jednat o něco kolem spojky. Mám automat a nevím přesně jak to vše funguje a zda tam vůbec něco jako klasická spojka je a proto se chci zeptat:
Máte někdo podobnou zkušenost? Je to normální, nebo mám s tím jít do servisu? Pokud to není "spojka" co by to mohlo být?
Díky za odpovědi.
PS: s novým SF mám najeto zatím jen něco přes 20 000.

Napsal: 27 úno 2008, 19:20
od zdenek76
U starýho Santíka to smrdí normálně, pokud dostane 4x4 v terénu hodně zabrat např. když se hrabeš ze závěje a ještě navíc máš kola v rejdu. Vím, že u starýho typu je to normální a dřív na to upozorňovali.

Vypalovaní katu to dle mě není, to se snad děje jen ve vyšších otáčkách a je to poměrně rychle pryč. Po zastavení by to cítit být nemělo.

Napsal: 27 úno 2008, 19:59
od JARDA11
POkud máš automat, tak to "spojka" rozhodně nebude, protože tam klasická lamelová není. Je tam měnič momentu, kde jako ta "prokluzující" součástka funguje olej. V podstatě se odstředivou silou toho oleje spojují dva jakoby soustředné válce, takže čím větší otáčky, tím to víc zabírá. A při určitých otáčkách to napevno uzamkne tzv. přemostění, který je ovládáno tuším elektromagnetem. Proto je automat vhodnější k tahání těkých přívěsů a do terénu, nedá se vlastně utavit spojka. Ale v tom měniči se naopak ztrácí nějaká část točivého momentu, a to je jeden z důvodů, proč jsou automaty lenivější. Asi jsem to nepopsal úplně přesně, ale tak nějak to funguje. Proto ti při větším přidání plynu vyletí otáčky a jako by to prokluzuje, to rozepne to přemostění a jde to přes měnič. Pokud něco smrdí, možná to je ta spojka připojující zadek. Ta nevím jak u SF přesně funguje, možná tak nějaké lamely jsou. Jinak mám ještě Kia ceed a tomu smrdí spojka při sebemenším rozjíždění do kopečka. Tak to asi korejci ty spojky trochu poddimenzovávají.

Napsal: 10 bře 2008, 07:36
od jardo0908
zdravim suhlasim s jardom v automate ta spojka nezasmrdi nidy je to menic a ten je prakticky neznicitelny ale tiez si myslim ze to moze byt spojka v zadnom diferenciali je tam lamelova sucha myslim ze sa to este nikomu sem nestalo ale nahoda je svina ak poznas smrad oblozenia napr mas nieco kde to mozes zistit trosku ho pripalit tak to poznas hned ale kludne to moze byt aj nieco ine a co brzdy neslo to od nich ci ti nevisi rucna alebo nieco podobne

Napsal: 10 bře 2008, 08:23
od Zdeněk ČB
jardo0908 píše:...a co brzdy neslo to od nich ci ti nevisi rucna alebo nieco podobne
Zdravím pánové,
děkuji za reakce, jsem už malinko klidnější. Smrad ze spojky resp. nějakého obložení poznám, Stejně smrděl např. i starej SF když zapadl na sněhu. Jak přesně by měl smrdět kat, když se vypaluje nevím a podle příspěvků snad ani nemám možnost zjistit, neb se toto děje při vysokých otáčkách.
O brzdy zřejmě nešlo, protože to bylo vždy po příjezdu, tj. po klikaté cestě do kopce kde nebylo třeba brzdit. Ruční brzdu jsem použil snad zatím jen jednou tak si myslím, že ta to asi také nebude.
Záruka stále běží tak vyčkám a uvidím. Ještě jednou díky a pokud by se někomu dělo to samé dejte vědět. Dík.