95 oktanov vs. 98 oktanov
Moderátoři: Martun, Moderátoři
95 oktanov vs. 98 oktanov
Ahoj chalani.
prosim vas o radu alebo s kusenost s nasledujucim:
V niektorych threadoch som sa docital ze sem-tam natankujete 98icku miesto 95ky aby sa spalovaci priestor precistil..
Co je na tom pravdy? nezavisia na oktanovom cisle nastavenia ventilov teda nemoze sa nieco poskodit? Moj accent ma 7200 km tak by som ho nerad nejak poskodil - ako urcite kazdy z nas
Kolko 98icky tanknete pre ucel tohto precistenia? Alebo nejaky mix/pomer s 95kou? Myslim to tak ze ci len par litrov 98 alebo proste vyjazdite plnu nadrz 98icky?
Vopred dakujem
Martin
prosim vas o radu alebo s kusenost s nasledujucim:
V niektorych threadoch som sa docital ze sem-tam natankujete 98icku miesto 95ky aby sa spalovaci priestor precistil..
Co je na tom pravdy? nezavisia na oktanovom cisle nastavenia ventilov teda nemoze sa nieco poskodit? Moj accent ma 7200 km tak by som ho nerad nejak poskodil - ako urcite kazdy z nas
Kolko 98icky tanknete pre ucel tohto precistenia? Alebo nejaky mix/pomer s 95kou? Myslim to tak ze ci len par litrov 98 alebo proste vyjazdite plnu nadrz 98icky?
Vopred dakujem
Martin
Hyundai Accent Active, 71kW, Silver met., GPS Mio
- Reklama
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Palivo. K tomu, abychom však pochopili, proč se benzín vyrábí v několika Oktanových kvalitách, je třeba vědět něco více.
1) teplotní bod vzplanutí
2) teplotní bod vznícení
3) teplota hoření
Ti z vás, co mají jakés takés vědomosti z chemie vědí, že OČ je poměr izooktanu ve směsi s n-heptanem, kdy izooktan má OČ "100" a n-heptan má OČ "0".
Tohle je však teorie dobrá pro chemiky při zkoušce a nic neříká o tom, proč do svého auta musím tankovat tohle palivo a támhleten zase jiné. K tomu se ale ještě vrátím.
Bod vzplanutí je teplota, kdy páry hořlavé látky ve směsi s oxidační látkou (21% obj. kyslíku ve vzduchu) za pomoci zdroje (jiskra, plamen), vzplanou (většinou krátkodobě nebo i trvale). Této vlastnosti se využívá u zážehových motorů. Hoření navíc probíhá od zdroje zapálení k okrajům hořlavé směsi - tedy šíří se všemi směry - je pozvolné.
Bod vznícení je teplota, kdy páry hořlavé látky ve směsi se vzduchem se vznítí (dojde k hoření) od zdroje sálavého tepla či jen vlivem tepla jako takového (tedy bez přímého zdroje jako je jiskra atp.) To je zase princip, který se využívá u motorů vznětových. Nicméně je to i nežádoucí vlastnost benzínového paliva s nízkým OČ v motorech s vysokým kompresním poměrem. Navíc tohle vznícení v motoru neprobíhá od jednoho místa směrem k okrajům hořlavé směsi, ale téměř současně v celém objemu - laicky se to dá srovnat s výbuchem-proto je nebezpečné pro benzinové motory. V Dieselovém motoru to probíchá jinak-tam je jen horký stlačený vzduch a do něj se palivo vstřikuje.
Takže teď ono laické vysvětlení, co to je OČ: je to vlastně vyjádření hodnoty vlastnosti použitého paliva, které udává stlačitelnost jeho par ve směsi se vzduchem, aniž by došlo k jeho samovznícení, které je známo jako klepání motoru a má destrukční vliv na kliku, kluzné pánve a nakonec i na těsnění pod hlavou.
Obecně platí, že kolikrát plynou směs stlačím, tolikrát se zahřeje. Je-li motor horký, tak vstupující plyny v DÚ pístu se ohřívají od pístu a stěn válce. Mají-li např. teplotu 50C, tak po kompresi 1:10 jsou horké 500C, což je o cca 50C více, než je teplota samovznícení např. obyčejného technického Bi s OČ někde okolo 75 oktanů. V motoru jsou ale ty teploty mnohem vyšší a kompresní poměry také.
Uvádí-li výrobce motoru, že do jeho výrobku se má dávat palivo s OČ 95, tak jednoznačně dávat toto palivo a né jiné. Pokud dáte s nižším OČ, pak si koledujete o destrukci v důsledku klepání (samovněcování stlačované hořlavé směsi ještě před okamžikem jiskry na svíčce).
Teď to vypadá tak, že teoreticky byste mohli dávat i palivo s větším OČ, ale to je také chyba lávky.
Otázka tedy je, proč nedávat? Vyšší kompresní poměry vznikly, aby motor měl větší výkon! Při vyšší kompresi je rychlejší hoření a tudíž rychlejší ráz a síla na kliku - větší točivý moment v širším rozsahu otáček. Vzhledem ke složení víceoktanového paliva, je však třeba vždy a za každých podmínek zajistit, aby byl dodržen odpovídající kompresní poměr. Jinak hoření tohoto paliva neprobíhá tak, jak je požadováno. Hoří prostě pomaleji - to je cena za vyšší oktanovou vlastnost.
Pokud tedy svému miláčkovi nadávkujete vysokooktanové palivo a není na to konstruován tak prvořadý efekt je pro vás celkem příznivý - motor se zklidní a jde měkčeji a tiše. Každopádně však vzhledem k pomalejšímu hoření dochází k tomu, že hoření probíhá ještě ve výfukovém potrubí - výsledný efekt jsou vždy po čase podpálené výfukové ventily a jejich sedla.
O tom, že palivo s velkým OČ má i vyšší teplotu hoření než paliva s nižším OČ ani nemluvě!
Samozřejmě, že jsou "odborníci", kteří tohle dovedou obejít - přenastaví zapalovací systém o několik milisekund dříve - tedy, že k jiskře na svíčce dojde o několik milimetrů pístu před HÚ dříve- čímž dochází k většímu prohoření směsi (jinak tohle se dělá i při použití nízkooktanového paliva (aby nedošlo k samovnícení-onomu klepání)). Jaký to má však vliv na kliku, ojnici a ložiska, kdy se celý mechanismus nachází v HÚ a musí překonávat rozpínající se hořící směs, tak o tom ať se rozhovoří automechanik či motorář.
Pokud jste si všimli, tak jsou výrobci motorů(aut) kteří odcházejí od vysooktanových paliv do jejich motorů a výkon zajišťují jinak - např. instalací dvou svíček na jeden válec. Směs hoří rychleji (z několika stran) a je tak zajištěn dostatečný výkon jak u nižších obsahů, tak u nejpoužívanějšího paliva BA95.
Já si koupil auto proto, abych mohl jezdit z bodu "A" do bodu "B" a vozit rodinu na výlety a aby nemělo vysokou spotřebu jak paliva, tak i oleje. Abych nemusel do provozu dávat víc peněz, než kolik musím. Jen tak se mi pak vyplatí auto provozovat. Nechci závodit a před každou delší cestou generálkovat motor, protože mu nemohu věřit.
Doufám jen, že mne opravdoví odborníci na tomto serveru neukřižují za odchylky v chemické terminologii, protože mou snahou bylo v jednoduchosti (obecně) vysvětlit tento problém obyčejným motoristům (nechemikům) tak, aby jej pochopili.
Chemik, THP - Česká rafinérská a.s. Litvínov.[/b]
Je tu o dost témat s řešením tak si to tu pořádně pojeď
1) teplotní bod vzplanutí
2) teplotní bod vznícení
3) teplota hoření
Ti z vás, co mají jakés takés vědomosti z chemie vědí, že OČ je poměr izooktanu ve směsi s n-heptanem, kdy izooktan má OČ "100" a n-heptan má OČ "0".
Tohle je však teorie dobrá pro chemiky při zkoušce a nic neříká o tom, proč do svého auta musím tankovat tohle palivo a támhleten zase jiné. K tomu se ale ještě vrátím.
Bod vzplanutí je teplota, kdy páry hořlavé látky ve směsi s oxidační látkou (21% obj. kyslíku ve vzduchu) za pomoci zdroje (jiskra, plamen), vzplanou (většinou krátkodobě nebo i trvale). Této vlastnosti se využívá u zážehových motorů. Hoření navíc probíhá od zdroje zapálení k okrajům hořlavé směsi - tedy šíří se všemi směry - je pozvolné.
Bod vznícení je teplota, kdy páry hořlavé látky ve směsi se vzduchem se vznítí (dojde k hoření) od zdroje sálavého tepla či jen vlivem tepla jako takového (tedy bez přímého zdroje jako je jiskra atp.) To je zase princip, který se využívá u motorů vznětových. Nicméně je to i nežádoucí vlastnost benzínového paliva s nízkým OČ v motorech s vysokým kompresním poměrem. Navíc tohle vznícení v motoru neprobíhá od jednoho místa směrem k okrajům hořlavé směsi, ale téměř současně v celém objemu - laicky se to dá srovnat s výbuchem-proto je nebezpečné pro benzinové motory. V Dieselovém motoru to probíchá jinak-tam je jen horký stlačený vzduch a do něj se palivo vstřikuje.
Takže teď ono laické vysvětlení, co to je OČ: je to vlastně vyjádření hodnoty vlastnosti použitého paliva, které udává stlačitelnost jeho par ve směsi se vzduchem, aniž by došlo k jeho samovznícení, které je známo jako klepání motoru a má destrukční vliv na kliku, kluzné pánve a nakonec i na těsnění pod hlavou.
Obecně platí, že kolikrát plynou směs stlačím, tolikrát se zahřeje. Je-li motor horký, tak vstupující plyny v DÚ pístu se ohřívají od pístu a stěn válce. Mají-li např. teplotu 50C, tak po kompresi 1:10 jsou horké 500C, což je o cca 50C více, než je teplota samovznícení např. obyčejného technického Bi s OČ někde okolo 75 oktanů. V motoru jsou ale ty teploty mnohem vyšší a kompresní poměry také.
Uvádí-li výrobce motoru, že do jeho výrobku se má dávat palivo s OČ 95, tak jednoznačně dávat toto palivo a né jiné. Pokud dáte s nižším OČ, pak si koledujete o destrukci v důsledku klepání (samovněcování stlačované hořlavé směsi ještě před okamžikem jiskry na svíčce).
Teď to vypadá tak, že teoreticky byste mohli dávat i palivo s větším OČ, ale to je také chyba lávky.
Otázka tedy je, proč nedávat? Vyšší kompresní poměry vznikly, aby motor měl větší výkon! Při vyšší kompresi je rychlejší hoření a tudíž rychlejší ráz a síla na kliku - větší točivý moment v širším rozsahu otáček. Vzhledem ke složení víceoktanového paliva, je však třeba vždy a za každých podmínek zajistit, aby byl dodržen odpovídající kompresní poměr. Jinak hoření tohoto paliva neprobíhá tak, jak je požadováno. Hoří prostě pomaleji - to je cena za vyšší oktanovou vlastnost.
Pokud tedy svému miláčkovi nadávkujete vysokooktanové palivo a není na to konstruován tak prvořadý efekt je pro vás celkem příznivý - motor se zklidní a jde měkčeji a tiše. Každopádně však vzhledem k pomalejšímu hoření dochází k tomu, že hoření probíhá ještě ve výfukovém potrubí - výsledný efekt jsou vždy po čase podpálené výfukové ventily a jejich sedla.
O tom, že palivo s velkým OČ má i vyšší teplotu hoření než paliva s nižším OČ ani nemluvě!
Samozřejmě, že jsou "odborníci", kteří tohle dovedou obejít - přenastaví zapalovací systém o několik milisekund dříve - tedy, že k jiskře na svíčce dojde o několik milimetrů pístu před HÚ dříve- čímž dochází k většímu prohoření směsi (jinak tohle se dělá i při použití nízkooktanového paliva (aby nedošlo k samovnícení-onomu klepání)). Jaký to má však vliv na kliku, ojnici a ložiska, kdy se celý mechanismus nachází v HÚ a musí překonávat rozpínající se hořící směs, tak o tom ať se rozhovoří automechanik či motorář.
Pokud jste si všimli, tak jsou výrobci motorů(aut) kteří odcházejí od vysooktanových paliv do jejich motorů a výkon zajišťují jinak - např. instalací dvou svíček na jeden válec. Směs hoří rychleji (z několika stran) a je tak zajištěn dostatečný výkon jak u nižších obsahů, tak u nejpoužívanějšího paliva BA95.
Já si koupil auto proto, abych mohl jezdit z bodu "A" do bodu "B" a vozit rodinu na výlety a aby nemělo vysokou spotřebu jak paliva, tak i oleje. Abych nemusel do provozu dávat víc peněz, než kolik musím. Jen tak se mi pak vyplatí auto provozovat. Nechci závodit a před každou delší cestou generálkovat motor, protože mu nemohu věřit.
Doufám jen, že mne opravdoví odborníci na tomto serveru neukřižují za odchylky v chemické terminologii, protože mou snahou bylo v jednoduchosti (obecně) vysvětlit tento problém obyčejným motoristům (nechemikům) tak, aby jej pochopili.
Chemik, THP - Česká rafinérská a.s. Litvínov.[/b]
Je tu o dost témat s řešením tak si to tu pořádně pojeď
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Mám pocit že výrobce neudává přesné oktanové číslo, ale minimální.
Jinak by kolegové s getzem museli jezdit na natural 91.
http://www.hyundai.cz/modely/getz-data.php
Jinak by kolegové s getzem museli jezdit na natural 91.
http://www.hyundai.cz/modely/getz-data.php
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle jsem nepsal já dole je podpis je to přímo z rafinérky tam o tom musí vědět nejvíc. Jinak pokud jste dobře četli tak problémy mohou mít starší auta bez el. regulace předstihu což se vás NEW ACCENŤÁKŮ netýká jinak témat na této problematiky je tu několik u jedné jsme se propsali na 10stránek po zdlouhavém dohadování jak to je. O paliva se zajímám už proto že jezdím jen a pouze na 100oktanový benzín Schell V-power Racing člověk by měl vědět co do auta leje aby sám věděl co je lepší a co ne co má význam.
Také jsem se dozvěděl o adetivech přidávaných do všech paliv co na šelkách mají včetně kalsické 95 a obou verzí dieselu (to je i důvodem viší ceny všech paliv na šelkách)
Jediné co se u nás nevyrábí je V-power Racing ten se dováží.
Také jsem se dozvěděl o adetivech přidávaných do všech paliv co na šelkách mají včetně kalsické 95 a obou verzí dieselu (to je i důvodem viší ceny všech paliv na šelkách)
Jediné co se u nás nevyrábí je V-power Racing ten se dováží.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
[quote="tom"]Mám pocit že výrobce neudává přesné oktanové číslo, ale minimální.
Jinak by kolegové s getzem museli jezdit na natural 91.
http://www.hyundai.cz/modely/getz-data.php[/quote
Minimalne... moze byt.... Ale preco je ine minimalne cislo na Slovensku ako v Cechach??
http://www.hyundai.sk/modely/getz-udaje.php
Jinak by kolegové s getzem museli jezdit na natural 91.
http://www.hyundai.cz/modely/getz-data.php[/quote
Minimalne... moze byt.... Ale preco je ine minimalne cislo na Slovensku ako v Cechach??
http://www.hyundai.sk/modely/getz-udaje.php
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
[quote="Vladislav Bureš"]Doufám jen, že mne opravdoví odborníci na tomto serveru neukřižují za odchylky v chemické terminologii, protože mou snahou bylo v jednoduchosti (obecně) vysvětlit tento problém obyčejným motoristům (nechemikům) tak, aby jej pochopili.
jo jo v jednoduchosti je dokonalost
jo jo v jednoduchosti je dokonalost
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4507
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Asi je naše 91BA stejně kvalitní,jako u vás 95BA ze Slovnaftu. To byl vtip,ale pravda je,že jsem kdysi párkrát u Slovnaftu benzín bral(ne s H.) a rachot ventilů byl srdcervoucí .Několikrát vyzkoušeno a od té doby beru všude jinde,jen ne u Slovnaftu a ventily už jsou v klidu.U nás je nějaká čerpačka HDB a stalo se mi to stejné-když jsem uhodil na majitele,odkud vozí benzín.....ze Slovnaftu. Tak že by měli u vás s benzínem stejnou zkušenost a proto doporučovali 95?
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
borku, pri ty cene benzinu dneska, pres tricet korun, uz je ta koruna rozdil na shell V-Power vopravdu nic a mas klid a motor si slape jak nejlip dovede..Borek píše:Asi je naše 91BA stejně kvalitní,jako u vás 95BA ze Slovnaftu. To byl vtip,ale pravda je,že jsem kdysi párkrát u Slovnaftu benzín bral(ne s H.) a rachot ventilů byl srdcervoucí .Několikrát vyzkoušeno a od té doby beru všude jinde,jen ne u Slovnaftu a ventily už jsou v klidu.U nás je nějaká čerpačka HDB a stalo se mi to stejné-když jsem uhodil na majitele,odkud vozí benzín.....ze Slovnaftu. Tak že by měli u vás s benzínem stejnou zkušenost a proto doporučovali 95?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4507
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Blacku,mimo ty dvě čerpačky beru kdekoliv(tedy mimo JZD čerpačky ).Vyzkoušel jsem všechny a rozdíl......žádný.Tak nevidím důvod,proč za stejný benzín platit u Shellu o 4 Kč víc. Včera jsem zrovna bral u Tesca v HK za 29,00 Kč/l.Cisterna z Čepra popojede pár metrů k nádržím Shell a tam se přemění v zázračné palivo .Ne,ne,téhle pohádce nevěřím a auto také ne,protože jede absolutně stejně.Zkoušel jsem také benzíny s různými oktan.čísly a to už je zatraceně citelně znát,ale mezi benzínem z Makra,Tesca,OMV....a kvalitou Shell ani ťuk.Taková je moje zkušenost.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8240
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
plny suhlas... iba ak by tu cisternu pred shelkou ocarovala vila zubnickaBorek píše:Blacku,mimo ty dvě čerpačky beru kdekoliv(tedy mimo JZD čerpačky ).Vyzkoušel jsem všechny a rozdíl......žádný.Tak nevidím důvod,proč za stejný benzín platit u Shellu o 4 Kč víc. Včera jsem zrovna bral u Tesca v HK za 29,00 Kč/l.Cisterna z Čepra popojede pár metrů k nádržím Shell a tam se přemění v zázračné palivo .Ne,ne,téhle pohádce nevěřím a auto také ne,protože jede absolutně stejně.Zkoušel jsem také benzíny s různými oktan.čísly a to už je zatraceně citelně znát,ale mezi benzínem z Makra,Tesca,OMV....a kvalitou Shell ani ťuk.Taková je moje zkušenost.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
ja ted nemyslim nejake vysokooktanove palivo.. ani od toho necekam, ze to lip pojede,.. to ne.. ale beru shell V-power proto, ze je drazsi o korunu oproti normalnimu benzinu, coz uz je prd rozdil pri ty dnesni cene a pry ma v sobe nejaky cistici prisady apod.. No otazka je jak moc to funguje, kdovi, ale jestli je pravda co mi rikal mechanik co mi tenkrat delal scoupko tak rikal ze bylo vypucovany jako novy... a do nej jsem bral taky jen shell V-P 95.. 100vka uz je mrhani penez bych rekl.. ta je draha jak mrchaBorek píše:Blacku,mimo ty dvě čerpačky beru kdekoliv(tedy mimo JZD čerpačky ).Vyzkoušel jsem všechny a rozdíl......žádný.Tak nevidím důvod,proč za stejný benzín platit u Shellu o 4 Kč víc. Včera jsem zrovna bral u Tesca v HK za 29,00 Kč/l.Cisterna z Čepra popojede pár metrů k nádržím Shell a tam se přemění v zázračné palivo .Ne,ne,téhle pohádce nevěřím a auto také ne,protože jede absolutně stejně.Zkoušel jsem také benzíny s různými oktan.čísly a to už je zatraceně citelně znát,ale mezi benzínem z Makra,Tesca,OMV....a kvalitou Shell ani ťuk.Taková je moje zkušenost.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS