Stránka 1 z 3
Hodnota omezovače
Napsal: 01 bře 2008, 17:44
od Tringi
Nevíte na kolik přesně otáček je nastavený omezovač u dvoulitrových kupátek?
Především mám na mysli řadu 2002 až do současnosti
Ještě jsem v takových otáčkách nebyl, tak ať vím kdy jej čekat.
Napsal: 01 bře 2008, 17:52
od Davepic
Napsal: 01 bře 2008, 18:09
od Richi
Tak na Coupe neviem, ale na Sonate 2003 2,0 je obmedzovač tesne nad 6500, ako začína červené pásmo, možno takých 6600-6700... ale najlepšie bude keď sam vyskúšaš
Napsal: 02 bře 2008, 01:43
od Tringi
To bude asi podobné. Ale asi nezbyde než vyzkoušet
Napsal: 02 bře 2008, 09:02
od LongStar
to se divim zes to jeste nevyzkousel:)
6600
Napsal: 02 bře 2008, 11:15
od mlat
já mám 6600 a jsem docela naštvaný. Už 2x mi to vadilo.
Napsal: 02 bře 2008, 11:36
od tom.rockys
jojo musíš to sám vyzkoušet a uvidíš no .. já mám u lantry omezovač na 7500
Napsal: 02 bře 2008, 11:49
od black_sheep
hosi ja teda nevim, ale ja mel scoupko cca tri roky, coupe za par mesicu rok a nevim to u ani jednoho a je mi to vlastne uplne putna
trapit auto do cervenyho pole, na co to potrebujete vedet?
stejne tim ze preradis na hranici cervenyho tak to prestava tahnout..
Napsal: 02 bře 2008, 12:34
od mirpie
omezovač se dává většinou 500ot/min nad otáčky max. výkonu, tedy u Coupé 1.generace výkon 102kW při 6000, omezovač vypne zapalování (nebo přeruší dodávku paliva) při 6500ot/min, často mě to zastaví, hodně často. Jsem zvykylej jěště z renolta řadit při 6800ot/min. Rendl měl plnej výkon při 6500ot/min, omezovač vypnul zapalování při 7000ot/min. Tak si na to ted zvykám, že je potřeba řadit dřív.
A pro blacksheepa : Točit motor na otáčky maximálního výkonu není trápení, tam dává ten motor nejvíc práce za jednotku času, na to byl postavenej (pokud to ovšem někdo takhle netočí s nekvalitním nebo s nedostakem oleje, nebo nedej bože při nezahřátým motoru, pak to trápení je.
Napsal: 02 bře 2008, 12:39
od black_sheep
mirpie píše:omezovač se dává většinou 500ot/min nad otáčky max. výkonu, tedy u Coupé 1.generace výkon 102kW při 6000, omezovač vypne zapalování (nebo přeruší dodávku paliva) při 6500ot/min, často mě to zastaví, hodně často. Jsem zvykylej jěště z renolta řadit při 6800ot/min. Rendl měl plnej výkon při 6500ot/min, omezovač vypnul zapalování při 7000ot/min. Tak si na to ted zvykám, že je potřeba řadit dřív.
A pro blacksheepa : Točit motor na otáčky maximálního výkonu není trápení, tam dává ten motor nejvíc práce za jednotku času, na to byl postavenej (pokud to ovšem někdo takhle netočí s nekvalitním nebo s nedostakem oleje, nebo nedej bože při nezahřátým motoru, pak to trápení je.
no ja prave nevim, jestli na to ten motor je stavenej.. precejen to neni zadnej extra sportovec ani zadna honda co od spodu nejede a musi se tocit, tocit, tocit..
Napsal: 02 bře 2008, 12:41
od mirpie
na co by se pak všude udával papírovej maximállní výkon, když by bylo zakázný, nebo nedoporučovaný jej využívat
Napsal: 02 bře 2008, 15:07
od LongStar
obcas to je asi jedno ale znam lidi ktery si myslej ze s nima chce kazdej zavodit!! a davaj motor porad!!! v kazdym pripade opatrna pomala jizda neuskodi ja sam jezdim taky v klidu!
Napsal: 02 bře 2008, 17:38
od black_sheep
mirpie píše:na co by se pak všude udával papírovej maximállní výkon, když by bylo zakázný, nebo nedoporučovaný jej využívat
mno hele asi takhle.. v TP ti taky udavaj maximalni pripustnou hmotnost, ale sam urcite vis ze kdyz budes porad jezdit s plne nalozenym autem, brzdy, pruziny, tlumice budou KO daleko driv... to samy to mas s motorem..
nicmene, zakazany to fakt neni, naopak to chce obcas protahnout
ale rvat to zase az za nakej limit otacek.. no nevim, od toho tam asi ten limit je.. ono namahani vzrusta exponencialne takze i tech blbejch 1000 otacek v maximu co si odpustim se mi vrati
uplne me dostavaj takovy ty borci co si nechavaj ten omezovat vyhodit...
Napsal: 02 bře 2008, 19:41
od LongStar
jeste lepsi jsou ti co si davaj na 1.3 otackomer do 12 ooo otacek:)
Napsal: 02 bře 2008, 19:57
od Richi
Tak vysoké otáčky motoru neškodia, pokial ho dlhši dobu nedržíš len na napr 7000 pri jazde po dialnici systémom co to dá, tak sa mu nemôže nič stať, tie otáčky pri bežnej jazde kde sa aj brzdí kolísajú, koniec koncov ten motor na to bol aj konštruovaný aby znesol podobné zaobchádzanie a preto je tam aj ten obmedzovač, aby sa nezachádzalo do "kritických" otáčok kedy už fakt môže niečo povoliť... Pokial máš v poriadku rozvody, dostatok kvalitného oleja, dobrý tlak a tiež motor nehlási žiadne chyby, nedymí, tak si ho možeš veselo užžívať až k obmedzovaču
A inak len tak pre info, tieto motory 2,0 16V čo su v kupatkach su nachylne na prevadzku a treba ich niekedy riadne prevetrať do vysokych otáčok aby sa zabránilo karbonizácií ventilov, piestov atď... takže ak riešime otázku či im robia dobre otáčky 3000+ odpoveď je jasná: ANO!