Stránka 1 z 3

go motoru

Napsal: 05 bře 2008, 17:33
od ALEX 74
Ahoj,tak mi dělají v servisu výměnu pístních kroužků,výbrus hlavy,nové těsnění pod hlavou,gufera kroužků atd.Mám dotaz:bude znát zlepšení výkonu motoru?

Napsal: 05 bře 2008, 18:42
od mirpie
možná jo, možná ne. Ale každopádně by ti to mělo míň žrat palivo i olej, bude mít tišší chod. Pak napiš, co to stálo

Napsal: 05 bře 2008, 21:59
od RUMiiiK
jn cena by zajimala i me

Napsal: 06 bře 2008, 08:48
od Vladislav Bureš
Hluk bude ze začátku o něco větší než si sesednou díly a zajedou se jako u nového auta spotřeba klesne protože všechno bude pracovat jak má. Ale zeptám se a na to by tě pak měli také upozornit jaký byl dělán výbrus obecně se dělají dva druhy a jsou rozdílné především zajížděním které je nutno dodržet.
K zajíždění motoru
můj názor je takový, že nejdůležitější pro zajetí motoru je zdali má blok výbrus či nemá, takže pokud blok nemá výbrus, dá se říct že je zajeto, pokud má, je potřeba rozlišit, zda poslední povrchová úprava je honning nebo plateau honning, při plateau zajíždím cca 100km a to tak že se klidně rozjíždím a brzdím a nesnažím se držet motor v jedněch otáčkách ale klidně ho vytáčím, jen se snažím přidávat rozumným stylem, ne prostě plnej knedl, u honning to samé jen s tím rozdílem že místo 100km tak 500km a potom je to jedno, důležité je měnit otáčky a netočit zbytečně nad 5000 toček než se zajede.
Po GO je třeba velice brzy měnit olej protože ačkoli je vše vyčistěno tak se uvolňují částečky prakticky na všech nových dílech než se motor patřičně zajede takže počítej s první výměnou zhruba v 500km a pak kolem 2000

Napsal: 06 bře 2008, 18:54
od vlastaFR
nerozumim tomu jestly ma blok vybrus :roll: :?: . vybrus se dela na vlozce ve valci.
v kazdym pripade vymena oleje do 1000 - 2000km (plus filtr). zajizdet urcite ne v plnejch otackach spocatku v klidku do tech MAX :!: cca 4500 (HLAVNE MOTOR NEPODTACET :arrow: takze pod 2000 bych nechodil) a po nejakych 2000km znova pretahnout hlavu.

Napsal: 06 bře 2008, 18:58
od vlastaFR
a ktomu vykonu: vetsi sila bude znat hned a jestly se motor dobre zajede tak motor bude supr. menily ti i loza na klice zejo? aco hlava prosla renovaci? protoze kdyzuz takuz

Napsal: 06 bře 2008, 20:03
od Selshig
cena bude každopadně hodně zajimava a vysoka...kamarad co si ted nechava dělat GO na omeze tak to jsou ceny že bych plakal...hlavně že tam ma tři napinaci kladky a jedna stoji 2litry :lol: :lol: celkem humus tohleto... ale auto si to zaslouží...bude to omladina holka

Napsal: 07 bře 2008, 07:20
od Vladislav Bureš
vlastaFR píše:nerozumim tomu jestly ma blok vybrus :roll: :?: . vybrus se dela na vlozce ve valci.
v kazdym pripade vymena oleje do 1000 - 2000km (plus filtr). zajizdet urcite ne v plnejch otackach spocatku v klidku do tech MAX :!: cca 4500 (HLAVNE MOTOR NEPODTACET :arrow: takze pod 2000 bych nechodil) a po nejakych 2000km znova pretahnout hlavu.
Měl by jsi vědět že nejsou jen spalovací prostory tvořené vložkou ale i přímo blokem není to nijak neobviklé. Každé má své výhody a nevýhody a volí se podle charakteru motoru a užití. :wink:
Filtr s mění vždy s olejem. První výměnu co nejdříve těch 500 je tak akorád na první, to není z mé hlavy ale od člověka co se živí generálkováním motorů.

Napsal: 07 bře 2008, 10:05
od vlastaFR
Vladislav Bureš píše:
vlastaFR píše:nerozumim tomu jestly ma blok vybrus :roll: :?: . vybrus se dela na vlozce ve valci.
v kazdym pripade vymena oleje do 1000 - 2000km (plus filtr). zajizdet urcite ne v plnejch otackach spocatku v klidku do tech MAX :!: cca 4500 (HLAVNE MOTOR NEPODTACET :arrow: takze pod 2000 bych nechodil) a po nejakych 2000km znova pretahnout hlavu.
Měl by jsi vědět že nejsou jen spalovací prostory tvořené vložkou ale i přímo blokem není to nijak neobviklé. Každé má své výhody a nevýhody a volí se podle charakteru motoru a užití. :wink:
Filtr s mění vždy s olejem. První výměnu co nejdříve těch 500 je tak akorád na první, to není z mé hlavy ale od člověka co se živí generálkováním motorů.
tak tohle stim blokem slysimk poprve :oops: ale nejak mi to nejde do kebule nespochybnuju to, ale vybrus se preci dela na vlozkach kde lita pist. preci pist nemuze behat v hliniku. nebo jak to je :?: :?: a spalovaci prostor je vrch valce a hlava co ne nej navazuje, tak prave nevim co se tam da jinyho vybrusovat :?:
rad se necham poucit :wink:

Napsal: 07 bře 2008, 10:12
od Selshig
taky se srovnava hlava jelikož hlinik se krouti tak se sjíždí sedací strana hlavy ne???teda aspon si mylsim....

Napsal: 07 bře 2008, 10:30
od Vladislav Bureš
Nezapomeň že není jen hliník a pro představu
Lantra 1,6
Obrázek
Elantra 1,8
Obrázek
200SX
Obrázek Obrázek
A tak bych mohl pokračovat dál ony vložky válců jsou méně používány, vlastní válec v bloku má výhody a ony vložky mají svá specifika myslím že by to tom mohl lépe povyprávět Mirpie

Napsal: 07 bře 2008, 10:32
od Vladislav Bureš
Na té elantře je to krásně vidět i díky fotkám. VlastoFR víš co máš pod kapotou? :lol:
Bloky z hliníku nejsou běžné naopak :wink:

Napsal: 07 bře 2008, 13:34
od vlastaFR
tak dikes :wink: . ja zil porad s domenkou ze blok je z hlinku (kvuly hmotnosti) a tam sou pak ocelovy vlozky. a ze sou litinovy bloky to mi uniklo....
tak sem zas o neco chytrejsi :D

Napsal: 07 bře 2008, 13:46
od Vladislav Bureš
vlastaFR píše:tak dikes :wink: . ja zil porad s domenkou ze blok je z hlinku (kvuly hmotnosti) a tam sou pak ocelovy vlozky. a ze sou litinovy bloky to mi uniklo....
tak sem zas o neco chytrejsi :D
Člověk se pořád učí já také kolikrát koukal a říkal si vždyť je to potom na vyhození, ale když už nemůžeš dělat výbrus bloku tak jsou firmy které pokud to jde (podle motoru) to převrtají a udělají do toho vložku aby to fungovalo dál. Jde o to že při vložce se hůř odvádí teplo což je problém u standartních pístů a hlavně kroužků, kdežto válec přímo v bloku odvádí teplo lépe. Hledisek je samozřejmě mnohem více ale toto si pamatuju tako jednu z první co nám ve škole říkali.

Hliníkový bloky se dělají ale to je hlavně u supersportů pro snížení hmotnosti on ten hliník zase tolika výhod nemá a i své mínusy ale ty se dají řešit ale to je zase potom o penezích a aut kde se takové věci zaplatí je málo a jsou to právě drahá luxusní a spotrovní auta

Napsal: 07 bře 2008, 13:57
od vlastaFR
no jo ja byl taky na automechanikovy, ale teorie byla o prevazne ridicich systemech a na praxi ulnej totac :!: celej personal tezce komunisticky mysleni :!: a tam sme laborovaly nad motorama ze starejch Tater, Vejtrasek a avii. a u osobaku sme davaly dokupy motory od felicie :arrow: jeste niz :D . tak 30let rozdil mezi teorii a praxi :D a pak vyjdu ze skoly a zjistim ze vim skoro H.... :D