Stránka 1 z 3

zvysenie vykonu

Napsal: 12 bře 2008, 10:02
od Grey
Zdravim, chcel by som sa opitat, ci niekto na svojom kupe dvyhal nejakym sposobom vykon. Ked som spravne pochopil, tak najednoduchsie veci ktore sa daju urobyt su:

1.) high performance air inake, teda nieco jak sportove nasavanie vzduchu, resp vzduchovy filter. neviem ci to pisem spravne ale snad chapete o com tocim.

2.) Vyfuk. Kompletna vymena vyfuku od motora az po koniec. Tu som si nie celkom isty v com to presne spociva. Ci vymena filtra, ci ide o nejaky kusok motora ktory pri sani vytvara lepsi podtlak alebo co.

Poradte ak mate nejake skusenosti s tymto. A popripade, na kolko vas vysli suciastky. Popripade kde ste ich zohnali.

Jedna sa o 102 kW coupe.

Vdaka.

Napsal: 12 bře 2008, 10:11
od Vladislav Bureš
sání a výfuk je základ a kdyby sji přeleštil sací (né v celé délce to by udělalo méně užitku) potom úprava jednotky to je tak nejjednoduší (jednoduchost je jedna věc a cena druhá ono jenom patřičné svody jsou desisitisícová záležitost)

Napsal: 12 bře 2008, 10:24
od Grey
No, je mi jasne ze to nie je lacne. Cip by som velmi menit nechcel. Ale nie je nieco ako napr novy hriadel pre zvecsenie zdvyhu ventilov? A po tomto, ak je to vobec mozne, by som niekoho nechal pohrat sa s cipom. Ale nie nutne na max, ale tak aby to sedelo ku novemu nastaveniu ventilov. Robili ste niekto nieco take?

Napsal: 12 bře 2008, 10:37
od Selshig
kolega v praci na felině vykuchal cely motor a poupravil a snižil hmotnosti všude kde se dalo...hlava snižena o 1,5mm vačkove hřídele upravene pisto nevím co vše ale tak tohle je už extrem samozřejmě to vyfukové potrubi ti nažene více kW na vykonu z duvou rychlejšího vývbodu spalin z motoru...čím rychleji tim lepe...

Napsal: 12 bře 2008, 10:40
od Vladislav Bureš
Grey píše:No, je mi jasne ze to nie je lacne. Cip by som velmi menit nechcel. Ale nie je nieco ako napr novy hriadel pre zvecsenie zdvyhu ventilov? A po tomto, ak je to vobec mozne, by som niekoho nechal pohrat sa s cipom. Ale nie nutne na max, ale tak aby to sedelo ku novemu nastaveniu ventilov. Robili ste niekto nieco take?
zvětšovat zdvih ventilů je hloupost za prvé písty mají vybrání aby se tam při současném zdvihu vešli za druhé by jsi stížil práci vratným pružinám které by už tak nestíhali.
To co by mělo smysl je ostrá vačka (ve skutečnosti je tupější jde o úhel náběhu) to ti upravý nasávací možnosti motoru a má význam zejména ve vysokých otáčkách kde je teprve pořídně poznat její význam ale to máš za veliké koruny ale když to neřešíš tak fajn ale při změně geometrie vačky se mění možnosti motoru a pokud necháš standartní chip tak jí nevyužiješ jak by jsi mohl

Napsal: 12 bře 2008, 10:49
od Grey
super, vdaka. Teras aspon viem co hladat. Velmi ste pomohli. Zatial zdar. Ked budem mat este nejake amaterske otazky :D tak este napisem. Totiz sa velmi v tuningu neviznam, takze kazda rada dobra. Vdaka

Napsal: 12 bře 2008, 10:49
od Vladislav Bureš
když už měníš části motoru tak neměnit jednotku je blbost každá mechanická změna na motoru více či méně mění jeho možnosti a zejména potřeby motoru tam už chip je zapotřebí ale na rovinu jdeš na to podle mě ze špatné strany. protože při úpravách výkonu se jednotce nevyhneš pokud to nechceš jen na parádu že slyšíš sání a výfuk, jenže když si zjistíš na co je ten chip seřízen (naprogramován) tak zjistíš "nutné" úpravy pro dosažení hoto na co je chip seřízen. Takže by jsi si měl říct co chceš a pak pokud pro dosažení toho je třeba chip (při úpravě nad cca 10hp dle typu motou) tak si zjisti co je zapotřebí aby ten chip fungoval jak má a pak podle toho upravuj. opačně je to hloupost a nedosáhneš toho co je třeba pro ideální sladdění mechaniky a elektroniky

Napsal: 12 bře 2008, 10:58
od Grey
nj, je to najskor tak jak vravis. Vlastne je to logicke.


Takze, sanie, vyfuk, potom vacka spolu s cipom. Tak?

Napsal: 12 bře 2008, 11:03
od Vladislav Bureš
co máš za představu o výsledném výkonu a kolik do toho chceš dát?

Napsal: 12 bře 2008, 11:08
od Grey
No, neviem aka je realita, ale snad by to mohlo byt nieco medzi 10 az 20 kW. A kolko do toho chcem dat? Mezi 50k a 100k Skk. Takze cca do 65k Czk.

Napsal: 12 bře 2008, 11:11
od Grey
mozno by bolo ekonomickejsie ist cestou redukcie vahy, namiesto zvysovania vykonu. Alebo pouzit kombinaciu oboch postupov.

Napsal: 12 bře 2008, 11:16
od Grey
na druhu stranu si za tolko peniaskov predstavujem trochu viac ako 20 kW, resp nejake podstatne zlepsenia parametrov , zrychlenie, pomer vaha vykon, krutiaci moment.

Napsal: 12 bře 2008, 11:29
od Vladislav Bureš
Bitpower nabízí 114kw při chipu ten vyjde na cca 12tis ale to je úprava pouze chipu něco dalšího získáš výkukem a sáním tak by jsi se na +20kW mohl dostat ale to je takové mohl ale nemusel ono s atmosférickými motory je to těžké. jakmile se pustíš do motoru tak je to zase jinde ale to už není v tvé cenové relaci a ještě bych zapoměl sice je to nárůst výkonu o kousek ale i tak je možné že spojka se odporoučí tak potom bych to řešil kvalitnějším obložením a silnějším přítlačným talířem ale to by se vidělo jak by držela standartní.

Napsal: 12 bře 2008, 11:37
od Vladislav Bureš
Grey píše:na druhu stranu si za tolko peniaskov predstavujem trochu viac ako 20 kW, resp nejake podstatne zlepsenia parametrov , zrychlenie, pomer vaha vykon, krutiaci moment.
úprava atmosférického motoru je velice neefektivní dělá se to v podstatě jen v profesionálních užitích jen pro téměř rovnoměrný nárust výkonu tam kde je třeba přesná regulace výkonu jako třeba drifty kde né nadarmo vítězí BMW ono s atmosférákem se to lépe koryguje. kdyby jsi chtěl raketu a snadno upravitelnou tak si pořiď auto s turbem. já mám jedno z nejsnáze upravitelných aut otázka 220hp z původních 170hp je otázkou cca 20tis a když si hodně uděláš sám a trochu imrovizuješ tak jsi tak na 14 000

Napsal: 12 bře 2008, 12:30
od Grey
ktore auto mas na mysli, ten Nissan 200SX ktory mas v popise?