Stránka 1 z 3
Chci si koupit coupe 97"
Napsal: 14 bře 2008, 19:10
od zdenek17
čauky chci si koupit ojeté coupecko a chtěl bych se zeptat na co bych si měl dávat pozor? je to rok výroby 97, obsah 2 litry, a má najeto 130 tisic, neni to moc?
Napsal: 14 bře 2008, 19:18
od mirpie
pokud je ten údaj o stavu km pravdivý, tak to moc není. Jinak si prolistuj forum, je toho tady spousty, ptalo se už hodně lidí před tebou...
Napsal: 14 bře 2008, 19:21
od zdenek17
ja už jsem toho pročetl nějak plno, ale jsem na tohle uplný poleno, takze abych nepřijel a vzal ho a pak byl neštastnej
Napsal: 14 bře 2008, 19:29
od zdenek17
mě tam totiž zaráží cena chtěj za to 59 tisíc a to mi přijde nějak málo
Napsal: 14 bře 2008, 19:38
od zdenek17
odkaz na to auto :
http://www.tipcar.cz/hyundai/hyundai-co ... 80028.html tak se schválně mrkněte a řekněte mi prosím Váš názor
Napsal: 14 bře 2008, 19:46
od mirpie
Z fotek nicmoc nepoznáš. No, měl by sis o tom autě zjistit co nejvíce, dost infa máš tady na clubu. Mám taky rok 97 a taky motor 2,0. Při hledání to chce trpělivost a nevzít první kus, na kterej narazíš, ale když bude ok, tak proč ne. Nejlíp si vem s sebou člověka, co do toho vidí, nebo co přímo Coupé má. Já koupil kus po bouračce, ale zjistil jsem to až doma v garáži, bylo to dobře maskovaný, a viditelný to bylo až po sundání některých částí. Ovšem pytle byly venku a při koupi jsem nevěděl, že origo volant má mít přes svou šířku viditelnou spáru. Můj volant vypadá na první pohled stejně, ale ta záslepka co tam ty bastlíři dali tu spáru nemá, ale to jsem zjistil až od kluků tady....
. Ale zas taková tragédie to není, motoricky je to auto super. Olej nikde neutíká, motor táhne, nekouří, má zdravý zvuk a olej taky nijak nekonzumuje. Ramena jsou ok, geometrie taky. Po koupi jsem vyměnil to, co se většinou mění. Vzduchovej filtr, palivovej filtr, náplň oleje, olejový filtr, rozvodvý řemen + kladky, klínový řemen, drážkovaný řemen, zapalovací svíčky. Navíc jsem měl v háji přední ložiska, tak i ty. Chladící kapalinu jsem neměnil, tu mám čistou jak čerstvě napadený sníh.
Jen tak stručně, když už pujdeš sám....
Zkontroluj spáry mezi blatníky a kapotou, zda jsou pravidelný, poslechni si důkladně motor, prohlédni ho, zda někde neutíká olej, koukni co leze z výfuku, ten kouř by takřka neměl být vidět, prohlédni výfuk, zda nikde není nadměrně zkorodovanej, omrkni ten volant, zda je origo, zaměř se taky na kontrolky, kontrolka ABS a Airbagu by po nastartování měly zhasínat samostatně po sobě, ne současně!, tak jako tomu bylo u mně (kontorla airrbagu napojená na kontrolku ABS). Pokud má auto klimu, vyzkoušej, zda chladí. Auto pořádně projed a poslouchej. Za jízdy pust volant, zda auto nikam netáhne, totéž zkus při brzdění, auto musí jet stále rovně. KOukni na ručičku teploty chladící kapaliny, zda se auto nepřehřívá, případně klidně nech motor dlouho běžet na volnoběh a zkontroluj, zda pak sepne sahara (ventilátor na chladiči). Vizuální kontrola stavu opotřebení řadicí páky, volantu a pedálů s porovnáním stavu najetých km je u Coupé celkem k ničem,u Coupé je známo, že volant je jeiž silně ošoupán již po 100tis km, takže z toho nic nepoznáš (nekvalitní použitý materiál).
Při koupi přeju hodně štěstí a dobrý kus.
Samozřejmě každý jetý auto bude mít nějakou závadu, jde o to, kolik jich bude a jak moc budou nákladný na opravu.
Napsal: 14 bře 2008, 19:54
od zdenek17
dík moc, pomohl si mi
Napsal: 15 bře 2008, 09:29
od zdenek17
na kolik peněz vyjde asi tak ta nutná výměna po koupi ?
Napsal: 15 bře 2008, 11:26
od mirpie
no, tak záleží, zda použiješ díly z druhovýroby nebo dražší a kvalitnější originální díly. Výměna rozvodových komponentů u Coupé nejsou finanční pohromou jako u koncernových aut VW, kde se mění i vodní čerpadlo, na to ti i s prací bude stačit 4500,-, když si to vyměníš sám, pak si troufnu říct, že když koupíš levnější díly, tak to máš i za polovinu. Vzduchovej filtr přijde na tři stovky, totéž přibližně palivovej filtr. Svíčky, tam jsou ceny dost odlišný, doporučuju od NGK nebo Champion, žádná cenová pohroma jako u Densa Iridium. U oleje zkus zjistit, zda tam byla plná syntetika nebo polosyntetika.
Pokud sedí kilometry, mohla by tam být klidně plná syntetika, ale nevíš, kdo tam co lil, možná bude vhodná polosyntetika 10W/40. Na oleji nešetři, kup třeba Castrol nebo Shell. Olejový filtr kolem dvou stovek. Doporučujou se měnit i svíčkový (zapalovací) kabely, ale pokud ti auto po výměně svíček jede normálně a neškube, pak bych to neviděl jako nutnost. Kdyby náhodou, kabely kup rozhodně originály, cena něco lehce přes litřík. Dobrý je taky nalit do auta aspon jednu plnou nádrž vysokooktanovýho benzínu, na vyčištění ventilových sedel, vstřikovacích trysek a vůbec celého palivového systému.
O palivu toho tady bylo taky napsáno plno stránek.
Abych se vrátil k tvé otázce... Pokud koupíš auto v ok stavu, jako že čepy, tlumiče, brzdy, výfuk atd budou v pořádku, pak ti na výměnu výše nejnutnějších komponentů bude stačit 10tis a ještě ti zbyde. Největší položkou z toho jsou ty rozvody a olej.
Napsal: 15 bře 2008, 11:42
od zdenek17
nu v pondělí tam zavolám a pojedu se na to kouknout tak sem zvědav, doufam že nekoupím nějaký auto na prd i když při mé smůle to tak bude
Napsal: 15 bře 2008, 20:24
od Davepic
Tak ty Kilometry asi pravdivé nebudou
Napsal: 15 bře 2008, 23:02
od black_sheep
mirpie píše:Z fotek nicmoc nepoznáš. No, měl by sis o tom autě zjistit co nejvíce, dost infa máš tady na clubu. Mám taky rok 97 a taky motor 2,0. Při hledání to chce trpělivost a nevzít první kus, na kterej narazíš, ale když bude ok, tak proč ne. Nejlíp si vem s sebou člověka, co do toho vidí, nebo co přímo Coupé má. Já koupil kus po bouračce, ale zjistil jsem to až doma v garáži, bylo to dobře maskovaný, a viditelný to bylo až po sundání některých částí. Ovšem pytle byly venku a při koupi jsem nevěděl, že origo volant má mít přes svou šířku viditelnou spáru. Můj volant vypadá na první pohled stejně, ale ta záslepka co tam ty bastlíři dali tu spáru nemá, ale to jsem zjistil až od kluků tady....
. Ale zas taková tragédie to není, motoricky je to auto super. Olej nikde neutíká, motor táhne, nekouří, má zdravý zvuk a olej taky nijak nekonzumuje. Ramena jsou ok, geometrie taky. Po koupi jsem vyměnil to, co se většinou mění. Vzduchovej filtr, palivovej filtr, náplň oleje, olejový filtr, rozvodvý řemen + kladky, klínový řemen, drážkovaný řemen, zapalovací svíčky. Navíc jsem měl v háji přední ložiska, tak i ty. Chladící kapalinu jsem neměnil, tu mám čistou jak čerstvě napadený sníh.
Jen tak stručně, když už pujdeš sám....
Zkontroluj spáry mezi blatníky a kapotou, zda jsou pravidelný, poslechni si důkladně motor, prohlédni ho, zda někde neutíká olej, koukni co leze z výfuku, ten kouř by takřka neměl být vidět, prohlédni výfuk, zda nikde není nadměrně zkorodovanej, omrkni ten volant, zda je origo, zaměř se taky na kontrolky, kontrolka ABS a Airbagu by po nastartování měly zhasínat samostatně po sobě, ne současně!, tak jako tomu bylo u mně (kontorla airrbagu napojená na kontrolku ABS). Pokud má auto klimu, vyzkoušej, zda chladí. Auto pořádně projed a poslouchej. Za jízdy pust volant, zda auto nikam netáhne, totéž zkus při brzdění, auto musí jet stále rovně. KOukni na ručičku teploty chladící kapaliny, zda se auto nepřehřívá, případně klidně nech motor dlouho běžet na volnoběh a zkontroluj, zda pak sepne sahara (ventilátor na chladiči). Vizuální kontrola stavu opotřebení řadicí páky, volantu a pedálů s porovnáním stavu najetých km je u Coupé celkem k ničem,u Coupé je známo, že volant je jeiž silně ošoupán již po 100tis km, takže z toho nic nepoznáš (nekvalitní použitý materiál).
Při koupi přeju hodně štěstí a dobrý kus.
Samozřejmě každý jetý auto bude mít nějakou závadu, jde o to, kolik jich bude a jak moc budou nákladný na opravu.
s tim volantem - zalezi na okolnostech, ja budu mit 150 000 a volant je uplne peknej
a videl jsem i jedno s 200 a interier opet netknuty, coz me fakt sokovalo.. navic to byl sluzebak, jedina vada - propaleny sedacky od vajglu
s tou kontrolkou ABS a pytlu, ta ABS zhasne vterinku po startu a airbag jeste chvili blinka, asi 6krat? nemam to ted spocitany ale tak nejak..
navic staci se podivat na krytku volantu, vedle ty drazky, ktera tam je aby se zuzil material a usnadnilo se prostreleni krytu, jsou jeste takovy dve ostrejsi, v idealnim pripade.. kdyz ne, je neco spatne..
Napsal: 15 bře 2008, 23:03
od black_sheep
jeste by me zajimalo.. nechas bezet motor deset minut na volnobeh ohratej - tak je na zavadu ze se na chvili pusti sahara? pak zase vypne a po par minutach zase?
Napsal: 16 bře 2008, 09:36
od zdenek17
to nevim ja jsem tam ješte nebyl se na to kouknout pojedu tam ten někdy v týdnu, a kde to mám na tom volantu hledat?
Napsal: 16 bře 2008, 09:36
od mirpie
ne, sahara se zapnout samozřejmě má, aby nekoupil na auto, kde se sahara nezapne...